lähteekö syövässä aina hiukset?

asölfkas

niin, lähteekö?

22

18324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen sytostaattihoitoja

      suurin osa hiuksista,mutta lääkäri sanoi,että se on stressistä,Ensiviikolla alkaa sytostaatti hoidot,ja loput hiukset,

    • -RS-

      No ei itse syöpä vie hiuksia vaan jotkut syövän hoitoon tarkoitetut lääkkeet saattavat viedä hiukset, ripset, kulmakarvat ja muunkin karvoituksen! Riippuu aina käytettävästä lääkkeestä!
      Itse sain sellaisia sytostaatteja joiden piti viedä hiukset, mutta ei minulta lähtenyt kaikki, oheni vain jonkin verran. Ripset on aika harvat, mutta nainen kun olen, niin ripsiväriä saa laitettua. Kulmakarvat on ohentuneet huomattavasti ja muu karvoitus on täysin poissa :)

      • ....

        ainakaan minun tietääkseni hiuksia vie - no ehkä saattaa harventua - ellei sitä anneta päähän.Korjatkaa jos olen väärässä?

        Monilla (myös itselläni ennen sairastumista) on käsitys, että juuri sädehoito on se "paha" ja vie mm. hiukset ja aiheuttaa kaikki muutkin oireet.
        Mutta se on siis sytostaattihoito, eli solumyrkyksi ennen kutsuttiin, kai vielä aiheellisesti nykyäänkin. Kemoterapia -nimeä käytetään usein television sarjoissa. Niissä tuntuu syöpäpotilaita olevan, vai tuntuuko se siltä, kun itse on samassa veneessä.


      • ärsyttää
        .... kirjoitti:

        ainakaan minun tietääkseni hiuksia vie - no ehkä saattaa harventua - ellei sitä anneta päähän.Korjatkaa jos olen väärässä?

        Monilla (myös itselläni ennen sairastumista) on käsitys, että juuri sädehoito on se "paha" ja vie mm. hiukset ja aiheuttaa kaikki muutkin oireet.
        Mutta se on siis sytostaattihoito, eli solumyrkyksi ennen kutsuttiin, kai vielä aiheellisesti nykyäänkin. Kemoterapia -nimeä käytetään usein television sarjoissa. Niissä tuntuu syöpäpotilaita olevan, vai tuntuuko se siltä, kun itse on samassa veneessä.

        Näin syöpäsairaana ainakin minua ottaa päähän, kun tuntuu, että melkein joka sarjassa on syöpäsairaita. Tällä hetkellä syöpää = Kauniit ja Rohkeat, Kotikatu ja Salkkarit.
        No, ehkä yrittävät terveitä ihmisiä opettaa suhtautumaan!!?? Minua ainakin ärsyttää!


      • oikeassa
        .... kirjoitti:

        ainakaan minun tietääkseni hiuksia vie - no ehkä saattaa harventua - ellei sitä anneta päähän.Korjatkaa jos olen väärässä?

        Monilla (myös itselläni ennen sairastumista) on käsitys, että juuri sädehoito on se "paha" ja vie mm. hiukset ja aiheuttaa kaikki muutkin oireet.
        Mutta se on siis sytostaattihoito, eli solumyrkyksi ennen kutsuttiin, kai vielä aiheellisesti nykyäänkin. Kemoterapia -nimeä käytetään usein television sarjoissa. Niissä tuntuu syöpäpotilaita olevan, vai tuntuuko se siltä, kun itse on samassa veneessä.

        eli sädehoito vie karvoitusta ainoastaan jos sen hoitokentissä sitä esiintyy. Hiustenlähtö on sädehoidossa aina paikallinen sivuvaikutus. Kaikki muutkin sädehoidon sivuvaikutukset ovat paikallisia väsymystä lukuunottamatta.

        Pään sädehoidossa saattaa tulla sädehoitokenttien muotoisia ja kokoisia pälvikaljuja. Riippuu kokonaisannoksesta kasvavatko hiukset takaisin. Kovin yksilöllistäkin se on.

        Solunsalpaajat vaikuttavat koko kehoon ja siksi niiden sivuvaikutukset ovat niin dramaattisia sädehoitoon verrattuna. Sytostaattihoidon jälkeen sädehoito on kesyä hommaa.


      • Anonyymi
        ärsyttää kirjoitti:

        Näin syöpäsairaana ainakin minua ottaa päähän, kun tuntuu, että melkein joka sarjassa on syöpäsairaita. Tällä hetkellä syöpää = Kauniit ja Rohkeat, Kotikatu ja Salkkarit.
        No, ehkä yrittävät terveitä ihmisiä opettaa suhtautumaan!!?? Minua ainakin ärsyttää!

        Kyllä


    • sytostaatit ne tosiaan

      vie eikä se syöpä.

      Miehelle sanottiin, että lähtee, mutta eipä vaan lähtenytkään. Tiedän monta muutakin joilta ei ole lähtenyt, vaikka lääkäri on sanonut, että lähtee.

      Säärikarvat lähti ja jotain muitakin ihokarvoja lähti tai ohentui huomattavasti, mutta hiukst vain jonkun verran. Ulkopuoliset ei hiuksista huomanneet, mutta minä olen kampaaja ja näin hiusten lievän ohenemisen ja etenkin niiden laadun huonontumisen.

      Kulmakarvat ja ripset pysyivät täysin.

      • Kalju

        Omalla kohdalla kävi huonosti. Lähti kaikki mahdollinen karvoitus. Kaikki muu on jo takaisin kasvanut mutta hiuksia olen odottanut jo neljä vuotta. Vaikka lääkärit lupasivat että kasvaa takaisin. Että näinki voi käydä.


      • Anonyymi
        Kalju kirjoitti:

        Omalla kohdalla kävi huonosti. Lähti kaikki mahdollinen karvoitus. Kaikki muu on jo takaisin kasvanut mutta hiuksia olen odottanut jo neljä vuotta. Vaikka lääkärit lupasivat että kasvaa takaisin. Että näinki voi käydä.

        onko vieläkään kasvanu


    • se johtuu

      siitä. että millaisia sytostaatteja annetaa ja ehkä joistakin muista asioista, kuvittelen. Sytostaateista olen kuullut, että cef ;illä lähtisi hiukset ,mutta cmf,llä ei, korkeintaan harvenee. Korjatkoon joku asiasta paremmin tietävä

      • lähti hiukset

        6 päivää taxoteren jälkeen ja olen edelleen kalju, huomenna viimeinen cef, ja odotan kiihkeästi tukan kasvua sen jälkeen


      • pelottavaa
        lähti hiukset kirjoitti:

        6 päivää taxoteren jälkeen ja olen edelleen kalju, huomenna viimeinen cef, ja odotan kiihkeästi tukan kasvua sen jälkeen

        noin parin viikon päästä ekan taxon jälkeen. Tosin kaikki ei varmaan olisi lähtenyt. ajeltiin kaljuksi on helpompi.


      • koska
        pelottavaa kirjoitti:

        noin parin viikon päästä ekan taxon jälkeen. Tosin kaikki ei varmaan olisi lähtenyt. ajeltiin kaljuksi on helpompi.

        ainakaan minulta ei hiuksia eikä karvoitusta lähtenyt lainkaan.


      • Masennusta
        koska kirjoitti:

        ainakaan minulta ei hiuksia eikä karvoitusta lähtenyt lainkaan.

        Kaksi kertaa kerkesn käydä sytostaateissa, ennenkuin huomasi hiusten selvän lähdön. Ne rupesi kyllä harvenemaan kaksi viikkoa eka hoidon jälkeen.Ja harveni lisää joka käynnin jälkeen. Nyt kun sytohoidot on kaikki viikko sitten takana, hiuksia on vieläkin päässä, mutta tosi harvassa. Kulmakarvat ei, eikä ripset lähteneet ollenkaan. Alkaa sädehoidot pian ja en tiedä,mitä oireita se aiheuttaa. Kyllä tuo hiusten lähtö laittoi enemmän kuin vit****aan.
        Itsetunto ei voi olla alhaammalla.


    • Anonyymi

      Jos sädehoitoa käyttää

      • Anonyymi

        Sädehoito ei vie hiuksia. Kemoterapia sen sijaan usein vie, mutta ne kasvaa takaisin.
        Itselläni hormoonihoidolla hoidettava rintasyöpä ja hyvä, terve ja kaunis tukka päässä.
        En ole koskaan saanut muuta hoitoa enkä tule saamaan jos syövän luonne ei muutu.
        Nyt se on hyvin paikallinen eikä etäpesäkkeitä. Operaatio ei tule kyseeseen hankalan sijainnin takia.
        Näin menty pian neljä vuotta enkä aina muista koko syöpää. Ei vaikuta arkeeni mitenkään paitsi 6 kk välein käyn onkologilla ja verikokeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sädehoito ei vie hiuksia. Kemoterapia sen sijaan usein vie, mutta ne kasvaa takaisin.
        Itselläni hormoonihoidolla hoidettava rintasyöpä ja hyvä, terve ja kaunis tukka päässä.
        En ole koskaan saanut muuta hoitoa enkä tule saamaan jos syövän luonne ei muutu.
        Nyt se on hyvin paikallinen eikä etäpesäkkeitä. Operaatio ei tule kyseeseen hankalan sijainnin takia.
        Näin menty pian neljä vuotta enkä aina muista koko syöpää. Ei vaikuta arkeeni mitenkään paitsi 6 kk välein käyn onkologilla ja verikokeissa.

        Mulla on kanssa hormoonihoito rintasyövän takia. Tamofenia (tai sen nimi nyt muuttui) olen syönyt kohta sitä 5 vuotta. Tamofenin haittavaikutuksina mainitaan pälvikaljuus. Nyt viimeisenä vuotena hiukset ovat vähentyneet rajusti ja kohta olen kait kalju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sädehoito ei vie hiuksia. Kemoterapia sen sijaan usein vie, mutta ne kasvaa takaisin.
        Itselläni hormoonihoidolla hoidettava rintasyöpä ja hyvä, terve ja kaunis tukka päässä.
        En ole koskaan saanut muuta hoitoa enkä tule saamaan jos syövän luonne ei muutu.
        Nyt se on hyvin paikallinen eikä etäpesäkkeitä. Operaatio ei tule kyseeseen hankalan sijainnin takia.
        Näin menty pian neljä vuotta enkä aina muista koko syöpää. Ei vaikuta arkeeni mitenkään paitsi 6 kk välein käyn onkologilla ja verikokeissa.

        Juurikin näin,itselläni sytosta rupesi hiukset lähtemään,säädetyssä sitä ei tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin,itselläni sytosta rupesi hiukset lähtemään,säädetyssä sitä ei tee.

        Säädetyssä,piti kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säädetyssä,piti kirjoittaa.

        Yritin kirjoittaa oikein,mut kyllä vissiin ymmärrätte mitä tarkoitin☺️


      • Anonyymi

        Minulta leikattiin runsas puoli vuotta sitten ihosyöpä... Merkelin solukarsinooma oikeasta poskesta. Puoli vuotta sen jälkeen hiukset ovat osittain lähteneet oikealta puolelta... korvan yläosa paljas ja hiukset leikattu siten että jätetty ylhäällä kasvavat hiukset pitkiksi ja ne peittävät tällä hetkellä kaljun kohdan aika hyvin ainakin toistaiseksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe