Eli, kumpaakaan en ole vielä koeajanut, BMW:n R1200CL vai Harleyn Electra Glide Classic? Hinnoiltaan lähes sama....
Harley Davidson vai BMW ?
8
763
Vastaukset
- Vee2
Harley-Davidson Electra Glide Classicia ei valitettavasti tuoda Suomeen.
Electra Glide Standardia tuodaan ja se ei maksa enää kuin 25.800 €. Sitten taas on Ultra Classic Electra Glide, jossa on kaikki maailman herkut (paitsi pakki) vakiona ja hintaa on 37.900 €.
Kumpikin on vähissä ja ei taida saada ennen syksyä. Näitähän ei ihan voi verrata Bemariin , kuin ehkä hinnaltaan. Ottamatta kantaa mikä on kenen mielestä hyvä tai huono. - Laatu-Petteri
Moi,
Makuja on monia, mutta BMW on huimasti laadukkaampi mp. Käy koeajamassa ja huomaat mitä tarkoitan.
HD:n laatuongelmat ovat tosiasia. Bemarilla ajelet huolettomia kilometrejä - tunnelma on tietenkin HD:ssä ainutlaatuinen.
Uusi Bemun cruiseri on markkinoitu ja luotu USA:n markkinoille (valtavat!) ja siellä se kilpailee nimenomaan isojen jasicustomien ja HD:n kanssa.
Bemun cruseri on saanut mukavan vastaanoton maailman mp-lehdistöltä.
Käy koeajamassa molemmat pyörät, kausihan alkaa parin viikon sisällä (ainakin Helsingissä, jos ei takatalvi yllätä).- Vee2
laadulla? Moottorin kestävyyttä vai työn jälkeä vai mitä?
Oli aika paljon ykstotinen ja ykspuolinen sun mielipitees. Mutta sun "tietos" laatuongelmista on vaan huulenheittoa. Ulkonäöstä ei sitten voi keskustellakaan. Ja hyvityshinnasta. Paikallisella Bemarikauppiaalla on niitä kustomeita ja eipä mee kaupaks. Jaa miks? Kun sitä katsoo, niin ...
Täällä Turussa on jo isoja pyöriä näkyny liikenteessä. Taivassalon kerhon tienoilla Harrikoita ja jokunen enduro ohitustiellä ja skoottereita...
- jussi
niin juuri tuota standardia siis tarkoitin se olisi ainakin omasta mielestäni aika lailla samankaltainen bemarin kanssa....Mitä nuo Harlikan ongelmat sitten oikeastaan on? Luulisi jo noin vanhan konstruktion tyyppiviat olevan korjattu jo ajat sitten. Tuli vaan molemmat mallit nähtyä ja istuttua MP näyttelyssä ja kun nyt noiden HD:n hinnatkin tippuivat jo bemarin tasolle niin entä jos sittenkin HD? Miten muuten on jälleenmyyntiarvon kanssa?
- Vee2
on EVO ja Twin Cam moottoreista kokemusta, että ei niissä ole mitään laatu tai kestävyysongelmia.
Seuraavaksi joku vastaa,että " mun kaverin Harrikassa oli se ja se rikki". Voi olla, että joskus tulee takuvikoja mutta sitävartenhan takuu on!!! Ja ne korjataan. Ja nopeasti. Harrikkaa ei tarvitse pistää seisontaan jos pitää jotain huoltaa. Sellaisestakin on kokemuksia muiden merkkien osalta. Uusissa Harrikoissa on 2 vuoden takuu ja takuuviat korjataan.
Aina kun joku haukkuu Harrikan kestävyyttä kaivellaan vanhoja "60-70-lukulaisia" joita joskus näkyy tienvarrella. Täytyy vaan muistaa aina, että montako muun merkkisiä sen ikäisiä on edes oikeesti liikenteessä? Todella vähän.
Harrikka säilyttää arvonsa todella hyvin!!! Vaikka kuka väittäisi mitä. Niin se vaan on. Halutussa pyörässä hinta säilyy. Uusia Standardeja ei ole ennen syksyä saatavilla (kova kysyntä) mutta jos hinnoista sovitaan voin myydä toisen meidän perheessä olevista. Ei vaiskaan.
Pari viikkoo vielä... - xxx
Sehän on ikivanha totuus, että Harrikat säilyttävät arvonsa KAIKKEIN parhaiten.
- Päätä itse!
Höh! Käy koeajamassa ja ota se kummasta tykkäät enemmän, se kumpi sinusta tuntuu mieluisalta. Et kai sä muitakaan henkilökohtaisia elämän tärkeitä valintoja kaikelta kansalta kysele! Vai..??
- Dyna
Uskoisin, että paras pyörä sinulle on se mihin itse miellyt. Moottoripyörähän on harrastus ja käytettävän valuutan jälkeen yleensä ratkaisee tunneasiat ja niissä on oma pää parempi, kuin muiden tuhat hyvää mielipidettä.
Itse olen koeajanut Bemua, enkä pyörästä voi mitään pahaa sanoa. Itselläni on tällähetkellä Electra Glide Standard ja tykkään kyllä niin paljon, että tuskin muutamaan vuoteen vaihtuu. Se oli kai sellainen nuoruuden haave, mikä piti nyt näin vanhempana toteuttaa, eli täysin tunneasia.
Kevätterveisin.
P.S. Lauantaina pyörä ajoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632132Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51795Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2361288En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21855Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38719- 19706
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689