Istuttamieni yrttien mullasta (?) on ilmestynyt pikkukärpäsiä. Miten ne saisi pois? En halua käyttää mitään myrkkyjä, että onko mitään luonnollista keinoa?
Pikkukärpäset
5
1075
Vastaukset
- tai mäntytolua
Pullossa on ohje sekoitussuhteesta. Suihkuta yrttien multa hyvin muutaman päivän välein, kunnes itikat häviävät.
- Wiwii
vahingoittaako mäntysuopa pikkuisia taimia?
- Kunhan
Wiwii kirjoitti:
vahingoittaako mäntysuopa pikkuisia taimia?
luet käyttöohjeet hyvin, etkä tee liuoksesta liian vahvaa. Taimille olisi ehkä suihkuttaa mäntysuopavettä vain kerran viikossa.
- Kärpästen kanssa tapellut..
Erilaisia etikkalajeja (tavallinen, viinietikka jne) voi kokeilla laittaa muovipulloon joka on leikattu tohon tyyliin..
|\ /|
| || |
|____|
Pohjalle siis vähän etikkaa ja tippa tiskiainetta.
Kerää kärpäset etikkaan..
Kärpäset kuitenkin vaeltelee ympäri huoneita joten noita pitää olla joka puolella ja ne auttaa vain johonkin rajaan saakka.
Helpoimmaksi ja tehoikkaimmaksi konstiksi olen havainnut imurin. Senkun imuroi kärpäset ilmasta ja pinnoilta suoraan imurin pussiin.. Eivät ole sieltä poiskaan kömpineet. :) - lexander
jätä metalliseen oluttölkkiin hieman olutta pohjalle. Pikkukärpäset tykkäävät mennä sinne ja hukkuvat olueeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1264140
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232992Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132514- 462091
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2541688Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451613- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201426- 281410
- 951201