2 vuoden määräaikainen vuokrasopimus

Kiinnostaa kovasti

Kaverini vuokrasopimus on kahden vuoden määräaikainen sopimus. Aikaisemmin olen kuullut vain 1 vuoden määräaikaisista, minkä jälkeen sopimus muuttuu toistaiseksi voimassaolevaksi. Tietääkö kukaan onko tuollainen kahden vuoden ehto ns. kohtuullinen?

4

3208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuttuu...

sen kahden vuoden jälkeen. Siellä kyllä lukee ehdot sen jälkeen. Ei vuokrasopimus ole mikään työehtosopimus.
      Kohtuuden voi jokainen päätellä itse allekirjoitushetkellä, ei kai kukaan kohtuuttomaan paperiin nimeänsä pane.
      Liikehuoneistoilla on usein 5-10 vuoden sopimuksia.

• lexander

mikäli kyse on asunnon vuokrasopimuksesta, niin mitää maksimimääräaikaa ei lainsäädännöllisesti ole olemassa. Määräaikainen vuokrasopimus päättyy ilman eri toimenpiteitä määräajan kuluttua loppuun, eikä se "automaattisesti" muutu toistaiseksi voimassa olevaksi, vaan siitä tulee tehdä eri välipuhe. Määräaikaisenkin vuokrasopimuksen voi keskeyttää kesken määräajan, mutta se vaatii tuomioistuimen käsittelyn, joten lakimiesapu on tässä paikallaan.

• asia on

Mielestäni vuokrasopimus ei muutu määräaikaisesta toistaiseksi voimassa olevaksi, ellei sitä ole siinä sopimuksessa mainittu. Eli vuoden sopimus loppuu vuokrasopimuksessa mainittuna päivänä. Käsittääkseni ei mikään estä tekemästä kahden vuoden määräaikaista sopimusta. Sopimuksen irtisanomisessa voi sitten olla jotain jippoja. Katso laki asuinhuoneiston vuokrauksesta, AHVL.

• Rehti peli

Vuokra-asuntojen lainsäädännössä, nimen omaan vuokralaisen kannalta, on vakavia puutteita. Lainlaatijat, eli ministerit tms., ovat tehneet lain vuokranantajan etua silmällä pitäen. Suomi on tässäkin asiassa oikea takapajula. On maita missä vuokralla asuminen on yhtä hyväksyttävä tapa kuin omistusasunnossakin asuminen. Meillä vuokralaiset nöyryytetään niin etteivät he edes osaa pitää puoliaan tai jos osaavat heillä ei ole mahdollisuutta palkata asianajaa. Muutamassa vuosikymmenessä on rehellisestä kuukauden irtisanomisajasta menty kaikenlaisiin huijauksiin eripituisine määräaikoineen, sanktioineen ja sakkoineen. Vuokranantajat yksityisistä isoihin yhtiöihin tietävät miten he voivat ansaita lisää normaalin vuokranmaksun lisäksi. Ei paperitöitä ja vuokrailmoituksia kukaan tappiokseen tee. Kannattaa varoa vilpillisiä vuokrasopimuksia, lukea sopimukset tarkasti ja selventää kirjatusti epäselvät kohdat sillä riitatilanteessa vuokranantaja on aina oikeassa. Selkeys ja selvyys asunnon vuokraukseen. Vuokrat ovat pilvissä joten sen pitäisi riittää normaalissa vuokrasuhteessa. Vanha kunnon laki kuukauden irtisanomisesta tiedoksi myös vuokranantajille ja kaikenlainen venkoilu vuokramarkkinoilla loppukoon heti! Asunnonvuokraus on kauppaa siinä kuin mikä muu hyvänsä. Kartsokaa mistä maksatte ja kuinka paljon. Eihän autoakaan vuokratessa tarvitse sitoutua ylimääräiseen aikaan, miksi sitten asumisessa? Sitä paitsi muuttokulut ovat hiukeita ja ne ovat aina pois vuokralaiselta oli kyse sitten määräaikaispakkomuutosta tai itse irtisanotusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe