Tarjouksesta pk-seudulla

murunen

Olemme ostamassa yhtä asuntoa. Korni tilanne sikäli, että pankista saisimme lainan ilmeisesti tuosta noin vain, mutta takaajat haraavat vastaan. TAkaajiksi olemme pyytäneet mieheni vanhempia.

No, emme toki tee tarjousta ennenkuin takaajat ovat ok, mutta sitten kun asia on kunnossa, niin paljonko myyntihinnasta voisi tiputtaa?

Kyseessä sellainen asunto, joka myydään 70-luvun kunnossa. Talo ollut vuokra-asunto, mutta nyt siitä tehdään osake. ASuntoon tehdään halutessa täysi remppa. Asunto on Helsingissä. Aikoisimme kuitenkin tarjota pienempää summaa, kuin myyntihinta. Paljonko halvemmalla uskaltaisi tarjota? Asunnosta on kuulemma muitakin kiinnostuneita, jotka ovat tosissaan liikkeellä... Onko 3-5% ok, vai voisko vielä enemmän?

5

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lea

Ostin samankaltaisesta yhtiöstä äskettäin asunnon ja tinkasin hinnasta pari prosenttia pois. Saman kokoisia asuntoja oli muutama myynnissä ja ainakin toinen katsomistani oli selvästi huonokuntoisempi kuin se, minkä ostin. Alkuperäisissä hintapyynnöissä oli eroa kolmisentuhatta rahaa. Niissä huonokuntoisemmissa voisi ehkä yrittää tinkiä enemmän. Katsojia on näemmä ollut paljon, mutta kuinka moni on sitten tosissaan liikkeellä?

• murunen

Kämppä on Länsi-Helsingissä... Talo rakennettu -73. Meidän katsomamme asunto on 82 m2. Oltaisko kohta naapureita :D

• Lea
        murunen kirjoitti:

Kämppä on Länsi-Helsingissä... Talo rakennettu -73. Meidän katsomamme asunto on 82 m2. Oltaisko kohta naapureita :D

tarkkaan ottaen Reimarlassa. Minulla on nyt siellä remontti meneillään kolmiossa (74 m). Kittipölyä ja maalia tukka ja vaatteet valkoisena...

• murunen
        Lea kirjoitti:

tarkkaan ottaen Reimarlassa. Minulla on nyt siellä remontti meneillään kolmiossa (74 m). Kittipölyä ja maalia tukka ja vaatteet valkoisena...

Eli naapureita oltais oltu ;D Valitettavasti meidän takaajat eivät suostuneet takaamaan sitä lainaa (siis vata:n ja asunnon jälkeen), joten saimme unohtaa koko homman. Harmittaa pirusti, koska se kämpän pohja olisi ollut meille kuin tehty! Vaikka hieman hukkaneliöitä siinä oli (kaksi eteistä, kun kaksi sis.käyntiä), mutta niille olisi ollut käyttöä niillekin.

Teetitkö itse rempan, vai otitko sen sen yhtiön kautta?

• Lea
        murunen kirjoitti:

Eli naapureita oltais oltu ;D Valitettavasti meidän takaajat eivät suostuneet takaamaan sitä lainaa (siis vata:n ja asunnon jälkeen), joten saimme unohtaa koko homman. Harmittaa pirusti, koska se kämpän pohja olisi ollut meille kuin tehty! Vaikka hieman hukkaneliöitä siinä oli (kaksi eteistä, kun kaksi sis.käyntiä), mutta niille olisi ollut käyttöä niillekin.

Teetitkö itse rempan, vai otitko sen sen yhtiön kautta?

mutta ehkä siinä talossa on jotain perustavaa vikaa, joka paljastuu vasta, kun olemme asuneet siellä vuoden ;)))

Teimme remontin itse ja olen kyllä kittipölystä huolimatta tyytyväinen. Siellä nim. paljastui vanhoja vesivaurioita ikkunoiden ympärillä ja vaikka ne tosiaankin ovat vanhoja, on ainakin itse sitten tietoinen niistä. Jos rempan olisi tehnyt joku muu, en välttämättä olisi kuullut niistä mitään. Puhumattakaan siitä, että nyt ei voi syyttää maalimakkaroista ketään muuta kuin itseään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      18
      2592
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      209
      1931
    3. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      59
      1649
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1531
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1456
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      202
      1313
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1226
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1127
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1025
    10. Rääkyvä nainen

Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil
      Kuhmo
      13
      907
    Aihe