Jeep Saksasta

epäilys

Onko joku tuonut jeepin (grand cherokee) Saksasta.Minkälaisia kokemuksia autoista siellä?
Mitä eroa Suomi-autoon?
Kannattaako haku?Mitä eritysesti huomioitava?

16

10249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onhan niitä

      tuotu tulvassa uineita. ja ihme kun yli 110tkm ajettua ei löydä. ja ovat muuten heikommalla startilla.

      • Grand Chero

        tuotu kaikkien Tojo, Hassan, "FolioHondien" ja muiden nipponeiden kiusaksi.
        No ainakin vilkaisu esim. Nettiautoon osoittaa että alle 110tkm ajettuja on melko vaikea löytää, mutta sehän ei ole mikään ihme koska eihän nuo Moparin kaseilla varustetut "umpirauta" Grand Cherokeet ole vasta kuin hädintuskin sisäänajettuja tuossa 100tkm tietämillä.
        Starttimoottorit ovat Saudi mallin Jeepeissäkin osapuilleen samaa tehoa kuin Toyota Rav4:sen bensanelari.
        Mittasin muuten ihan piruuttani Grand Cherokeen koripellien paksuuden viime kesänä eri puolilta autoa ja lukemat oli kaikialla 1-1,2mm, eli kaikissa Toyotissa on muistaakseni 0,3mm pellit ja Hondissa ei valitettavasti Serlan alumiinifoliota paksumpaa. Hondan oven kun aukaisee niin sen tuntee jo pelkästään kahvasta kiinni pitämällä että, tuostahan menee terävämpi kynsi läpi.


      • Ameriikanmies
        Grand Chero kirjoitti:

        tuotu kaikkien Tojo, Hassan, "FolioHondien" ja muiden nipponeiden kiusaksi.
        No ainakin vilkaisu esim. Nettiautoon osoittaa että alle 110tkm ajettuja on melko vaikea löytää, mutta sehän ei ole mikään ihme koska eihän nuo Moparin kaseilla varustetut "umpirauta" Grand Cherokeet ole vasta kuin hädintuskin sisäänajettuja tuossa 100tkm tietämillä.
        Starttimoottorit ovat Saudi mallin Jeepeissäkin osapuilleen samaa tehoa kuin Toyota Rav4:sen bensanelari.
        Mittasin muuten ihan piruuttani Grand Cherokeen koripellien paksuuden viime kesänä eri puolilta autoa ja lukemat oli kaikialla 1-1,2mm, eli kaikissa Toyotissa on muistaakseni 0,3mm pellit ja Hondissa ei valitettavasti Serlan alumiinifoliota paksumpaa. Hondan oven kun aukaisee niin sen tuntee jo pelkästään kahvasta kiinni pitämällä että, tuostahan menee terävämpi kynsi läpi.

        oo vielä lisenssioinu sitä Jaappanilaisten menetelmää jossa pelti on vain senaikaa välissä et maali kuivuu molemmin puolin ja sit se nypätään pois. Tulee paljo halvemmaks ja kevyemmäks ku ei tartte turhaa peltiä lähetellä ympäri maailman


    • alkuperä?

      Jos auto on tuotu Saksaan yksityisesti, siis ns. privaattimaahantuontina ohi virallisen maahantuontiverkoston, autolla ei ole EU-tyyppihyväksyntää. Tällaiset autot sitten erilaisten muutosten ja poikkeuslupien jälkeen saadaan kyllä Saksaan rekisteröityä.

      Mutta: saksalaisen rekisteröintiviranomaisen päätös ei sido muiden EU-maiden vastaavia viranomaisia, vaan he voivat vaatia uudelleen koko kierroksen läpikäynnin, enkä ihmettelisi ollenkaan, jos suomalainen viranomainen ei tällaista autoa antaisi rekisteröidä Suomeen ollenkaan (sama juttu kuin jos suoraan USA:sta toisit auton Suomeen). Kannattaa siis ottaa selvä, miten suomalainen viranomainen tällaiseen autoon suhtautuu, ja sen mukaan sitten ostat ns. Saksa-auton.

      • olet..

        HEH,heh... Euroopassa myytävät grand cherokeet (ja muuten Chryslerin voyagerit) on tehty Itävallassa steyrin tehtaalla(kasattu), kuten E-& G-mersutkin kyllä niistä tyyppi hyväksynnät löytyy...
        Itellä 2001 diesel grand tuotu saksasta. Jäähdytys nesteet ja öljyt vaihdettiin, lohkolämmitin asennettiin ja vielä kierros vanteita piikkikummeilla ja ajoa...........


      • alkuperä?
        olet.. kirjoitti:

        HEH,heh... Euroopassa myytävät grand cherokeet (ja muuten Chryslerin voyagerit) on tehty Itävallassa steyrin tehtaalla(kasattu), kuten E-& G-mersutkin kyllä niistä tyyppi hyväksynnät löytyy...
        Itellä 2001 diesel grand tuotu saksasta. Jäähdytys nesteet ja öljyt vaihdettiin, lohkolämmitin asennettiin ja vielä kierros vanteita piikkikummeilla ja ajoa...........

        Ei siis mennyt viesti perille. Huokaus.

        Euroopassa uutena myytävät Grand Cherokeet tulevat Itävallasta, ja muut mallit Amerikasta. Eikä tällä asialla ole edes mitään merkitystä. Jos tällaisen auton ostat käytettynä Saksasta ja tuot sen Suomeen, ei mitään yrimääräistä harmia ole luvassa.

        Mutta: jos joku on ostanut autonsa USA:sta (esim. Grand Cherokee, joka on myös USA:ssa valmistettu) , ja tuonut sen privaatisti Saksaan, auton rekisteröinti Saksaankin vaatii paljon työtä. Mutta rekisteröinti Saksaan kuitenkin onnistuu. Kun sitten ostat tällaisen USA-auton sieltä Saksasta, ja tuot sen Suomeen, saattaa olla seinä vastassa. Kuten tiedetään, yksityisesti on lähes mahdotonta tuoda auto USA:sta Suomeen, ja voi olla sama tilanne, vaikka auto olisi Saksan kautta kiertänytkin.

        Varmaan tuolla autojen maahantuontikeskusteluissa asiaa on puitu, ja kannattaa varmistaa muualtakin, jos em. kaltaista autoa on ostamassa. Tai sitten pitää ostaa varmuuden vuoksi se "saksa-auto".

        Niin, heh heh vaan itsellesi. Opettele lukemaan.


      • Jeep Saksasta

        se on tuo Amerikasta tuonti, ollen tavannut myynnissä olevia nimenomaan Jeeppejä jotka ovat puhtaasta Jenkkejä ja sinne tehtyjä ja siellä ajettuja. Ihmettelen kuitenkin mikä niissä nyt on niin radikaalisti poikkeavaa tai "huonompaa" kuin esim. joissakin meidän "räjähtäneellä" tieverkostolla liikkuvissa vaikkapa Lada 110:ssa tai Samaroissa (niiden rekisteröintihän ei tuota vaikeuksia) ja eiköhän se autoilu kuitenkin siellä USA:ssa ole hieman vankemmalla ja vanhemmalla pohjalla kuin täällä naurettavien tieliikennesäännösten Suomessa.
        Mutta tässä taas tullaan siihen että, täällä pitää kaikki tehdä mahdollisimman vaikeaksi ja nimenomaan yrittämällä yrittää saada auton ja viinan tuonti estettyä.


      • citroen-for-ever
        alkuperä? kirjoitti:

        Ei siis mennyt viesti perille. Huokaus.

        Euroopassa uutena myytävät Grand Cherokeet tulevat Itävallasta, ja muut mallit Amerikasta. Eikä tällä asialla ole edes mitään merkitystä. Jos tällaisen auton ostat käytettynä Saksasta ja tuot sen Suomeen, ei mitään yrimääräistä harmia ole luvassa.

        Mutta: jos joku on ostanut autonsa USA:sta (esim. Grand Cherokee, joka on myös USA:ssa valmistettu) , ja tuonut sen privaatisti Saksaan, auton rekisteröinti Saksaankin vaatii paljon työtä. Mutta rekisteröinti Saksaan kuitenkin onnistuu. Kun sitten ostat tällaisen USA-auton sieltä Saksasta, ja tuot sen Suomeen, saattaa olla seinä vastassa. Kuten tiedetään, yksityisesti on lähes mahdotonta tuoda auto USA:sta Suomeen, ja voi olla sama tilanne, vaikka auto olisi Saksan kautta kiertänytkin.

        Varmaan tuolla autojen maahantuontikeskusteluissa asiaa on puitu, ja kannattaa varmistaa muualtakin, jos em. kaltaista autoa on ostamassa. Tai sitten pitää ostaa varmuuden vuoksi se "saksa-auto".

        Niin, heh heh vaan itsellesi. Opettele lukemaan.

        Jenkki autoissa erilaista kuin euroissa; Ajovalot jenkkilässä symmetriset euro epäsymmetriset, sivuvilkut uupuu, takavalot yleensä täyspunaset ei enää kelpaa euroalueella, EU päästötodistus puuttuu (tämä on se kriittinen toinen paperi. Mittausten teetto maksaa maltaita), kolariturvallisuustesti puuttuu (tämä on se toinen kriittinen nykyisin vaaditaan EURONCAP)


    • tähän

      numeroon, saat asiallista tietoa ko. hommasta
      02-8211932

    • Saku.S

      Viittaan edellä käytyyn keskusteluun ns. USA-autoista. Jos haluan hakea USA:sta auton Suomeen, sitä en kaiketi saa täällä rekisteröityä ollenkaan. Entäpä jos se auto onkin jonkun toisen EU-maan kautta kiertänyt? Siis joku on hakenut käytetyn auton USA:sta vaikka Saksaan, rekisteröinyt sen sinne, ja jos tällaisen auton ostan Saksasta, saanko sen Suomen rekisteriin?

      • M..

        Et saa! Koska tyyppihyväksynnän tekee maahan tuoja tyypille, jossa huomioidaan myös poikkeavat seikat - ne listataan. Mikäli tuot amerkikalaisen auton yksityisesti (suoraan USA:sta tai jonkun EU-maan kautta), tämä yksilö on tyyppihyväksynnän ulkopuolella ja olet kusessa sen kanssa. Esm. moottorissa pitää olla moottorityyppi lyötynä, sitä jeepeissä ei ole, mutta virallisesti tuodun auton tapauksessa sen korvaa maahantuojan tyyppihyväksyntä. Nyt ei puhuta vielä asioista, joille esm. Saksassa saa poikkeusluvan, Suomessa ei koskaan ... Sen lisäksi moni asia täytyy vaihtaa tai sille hakea poikkeuslupa (ei koske Suomea, siellä mahdotonta ...):
        valot (symetriset, asimetriset, väri, teho, E-hyväksyntä), valosäätö (korkeus - puuttuu), vilkut (eri paikoissa, erivärinen, jarruvalossa yleensä, E-hyväksyntä), takasumuvalo (puuttuu, E-hyväksyntä), ikkunat (E-hyväksyntä), tuulilasi (E-hyväksyntä), turvavyöt (E-hyväksyntä), istuimet (E-hyväksyntä), vin-koodi rungossa (ei ole, se täytyy jälkikäteen teettää), moottorityyppi moottorissa (en ole varma, onko juuri Suomessa pakollista, monessa muussa EU-maassa on), kattovalot (renegade) (ei saa olla ..), etäisyysmittari (mailit), nopeusmittari (mailit). Käytännössa mikäli tuo amerikalaisen auton tuonti ja rekiströityminen tarkoittaa yksityistä tyyppihyväksyntää omalle autolleen.
        Vaikka auto oli saatu Saksan rekisteriin, siinä on aina jotain saksalaisia poikkeuslupia myönnettynä, niitä muissa EU-maissa hyväksytä vaan ne täytyy hakea uudestaan oman maan lainsäädännön mukaan. Suomessa siis ei onnistu, mikäli kysymys ei ole ns. muuttoautosta.
        Mikäli on tarkoitus saada auto Suomen rekisteriin, osta EHDOTTOMASTI ns. eurooppalainen malli!


      • Sesmo
        M.. kirjoitti:

        Et saa! Koska tyyppihyväksynnän tekee maahan tuoja tyypille, jossa huomioidaan myös poikkeavat seikat - ne listataan. Mikäli tuot amerkikalaisen auton yksityisesti (suoraan USA:sta tai jonkun EU-maan kautta), tämä yksilö on tyyppihyväksynnän ulkopuolella ja olet kusessa sen kanssa. Esm. moottorissa pitää olla moottorityyppi lyötynä, sitä jeepeissä ei ole, mutta virallisesti tuodun auton tapauksessa sen korvaa maahantuojan tyyppihyväksyntä. Nyt ei puhuta vielä asioista, joille esm. Saksassa saa poikkeusluvan, Suomessa ei koskaan ... Sen lisäksi moni asia täytyy vaihtaa tai sille hakea poikkeuslupa (ei koske Suomea, siellä mahdotonta ...):
        valot (symetriset, asimetriset, väri, teho, E-hyväksyntä), valosäätö (korkeus - puuttuu), vilkut (eri paikoissa, erivärinen, jarruvalossa yleensä, E-hyväksyntä), takasumuvalo (puuttuu, E-hyväksyntä), ikkunat (E-hyväksyntä), tuulilasi (E-hyväksyntä), turvavyöt (E-hyväksyntä), istuimet (E-hyväksyntä), vin-koodi rungossa (ei ole, se täytyy jälkikäteen teettää), moottorityyppi moottorissa (en ole varma, onko juuri Suomessa pakollista, monessa muussa EU-maassa on), kattovalot (renegade) (ei saa olla ..), etäisyysmittari (mailit), nopeusmittari (mailit). Käytännössa mikäli tuo amerikalaisen auton tuonti ja rekiströityminen tarkoittaa yksityistä tyyppihyväksyntää omalle autolleen.
        Vaikka auto oli saatu Saksan rekisteriin, siinä on aina jotain saksalaisia poikkeuslupia myönnettynä, niitä muissa EU-maissa hyväksytä vaan ne täytyy hakea uudestaan oman maan lainsäädännön mukaan. Suomessa siis ei onnistu, mikäli kysymys ei ole ns. muuttoautosta.
        Mikäli on tarkoitus saada auto Suomen rekisteriin, osta EHDOTTOMASTI ns. eurooppalainen malli!

        http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsastusyritykset/Katsastuksen ohjeistus/Maahantuojien ohjeet ja tiedotteet/Jeep.htm

        jeep cherokee renegade kattovaloista aken sivuilla


      • ex van

      • tuppeenhöylätty
        ex van kirjoitti:

        niin "takavalot yleensä täyspunaset ei enää kelpaa euroalueella" väittämä ei pidä paikkaansa, paljon on uusiakin jenkkejäkin ynnä muita missä on takana punaiset vilkut. Nähty on, älkääkä väittäkö vastaan.

        Virkamiehiä lahjomalla kaikki muuttuu mahdolliseksi. Myös punaiset vilkut.


      • niimpäniin..
        ex van kirjoitti:

        niin "takavalot yleensä täyspunaset ei enää kelpaa euroalueella" väittämä ei pidä paikkaansa, paljon on uusiakin jenkkejäkin ynnä muita missä on takana punaiset vilkut. Nähty on, älkääkä väittäkö vastaan.

        Kyllä minulla ainakin on uudessa jenkissäni punaiset vilkut takana. Samoin kaksi punaista sumuvaloa. VIN-koodi löytyy kojelaudasta muttei mistään muualta. yms yms.


      • -Mess-
        niimpäniin.. kirjoitti:

        Kyllä minulla ainakin on uudessa jenkissäni punaiset vilkut takana. Samoin kaksi punaista sumuvaloa. VIN-koodi löytyy kojelaudasta muttei mistään muualta. yms yms.

        Löytyypi myös takaluukusta vararenkaan oikealta puolelta stanssattuna


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe