kopioin tuon heittomerkeissä olevan viestin liitteeksi...kiinnostaa lähinnä missä noita tehdään?itse kärsin pahasta pco:sta (erit. epäsäänn.kuukautiset,ovista ei ole bongattu vuosiin ja lapsettomuutta takana reilu 5 vuotta). olen kyllä tuosta kuullut, mut lääkärit eivät ole koskaan sitä ehdottanut.pitääkö asia ottaa itse puheeksi? Helsingissä olen asioillani rampannut jo usean vuoden ajan tuloksetta.mikään lääke(clomi,metu,terot ym)ei tuota tuloksia.Onko tuo siis laparoskopia?
"Aamulla sairaalaan. Yleensä päiväkirurginen toimenpide riippuen potilaan voinnista (itselläni oli niin voimakasta pahoinvointia ja heikotusta, että jouduin jäämään yöksi vaikka oli suunniteltu illalla kotiutusta), joka tehdään nukutuksessa. Vatsaan tulee kolme reikää (yksi napaan, yksi vas alavatsaan ja yksi keskelle alavatsaan) joista tähystimet ja poltto viedään sisälle. Gynekologisessa asennossa sinut leikataan (olen myös sairaanhoitajana ollut leikkaussalissa mukana ko toimenpiteessä)ja ilman housuja tietysti olet siinä. Leikkauksen jälkeen tulee hieman vuotoa, vatsa on arka/kipeä (sain hyviä kipulääkkeitä) ja turvonnut. Joillain saattaa tulla kovaa hartiapistosta,minulla ei tullut. Yskiminen ja kurkkukipu oli kovaa yöhön asti (johtuen ilmeisesti intubaatioputkesta) ja silloin apuna oli tyyny jota painaa vatsaa vasten aina kun yskä tuli. Heikko olo oli muutama päivä leikkauksen jälkeen ja sairaslomaa sain 4 tai 5 päivää."
polttohoito??
7
749
Vastaukset
- *TT*
Kyllä kyseessä on laparoskopia, mutta se tehdään yleensä mm. epäiltäessä endometrioosia. PCO:laiselle en ole kuullut koskaan ko. operaatiota tehtäneen, ja miksi tehtäisiinkään...? Eihän PCO leikkaamalla lähde. Voisi olla "rankemmat hoidot" (IVF) teidän tapauksessa jo poikaa...
- .....
Itse olen kirjoittanut lainausmerkeissä olevan tekstin. Älä kirjoita tänne faktatietona että pcota ei polttohoidolla hoidettaisi jos sinulla ei tietoa ole. Nimen omaan laparoskopiassa tehdyllä polttohoidolla on mahdollisuus saada pco hoidetuksi, ko. hoitoa vaan käytetään erittäin harvoin, syytä en tiedä miksi. Jo lapsettomuusvihossa minkä gyne minulle aikoinaan ojensi luki pätkä tästä polttohoidosta, eli kyllä sitäkin käytetään hoidoissa. Ja koska minulle on ko. hoito tehty, tiedän että pcota sillä yritettiin hoitaa.
Ja tosiaan en tiedä oliko sillä vaikutusta raskautumiseeni (itse uskon niin ainakin), mutta kuukautiset tuli sen jälkeen ja tärppi kävi ekasta clomikierrosta, jotka määrättiin tukemaan leikkaushoitoa. Nyt rv 21! - *TT*
..... kirjoitti:
Itse olen kirjoittanut lainausmerkeissä olevan tekstin. Älä kirjoita tänne faktatietona että pcota ei polttohoidolla hoidettaisi jos sinulla ei tietoa ole. Nimen omaan laparoskopiassa tehdyllä polttohoidolla on mahdollisuus saada pco hoidetuksi, ko. hoitoa vaan käytetään erittäin harvoin, syytä en tiedä miksi. Jo lapsettomuusvihossa minkä gyne minulle aikoinaan ojensi luki pätkä tästä polttohoidosta, eli kyllä sitäkin käytetään hoidoissa. Ja koska minulle on ko. hoito tehty, tiedän että pcota sillä yritettiin hoitaa.
Ja tosiaan en tiedä oliko sillä vaikutusta raskautumiseeni (itse uskon niin ainakin), mutta kuukautiset tuli sen jälkeen ja tärppi kävi ekasta clomikierrosta, jotka määrättiin tukemaan leikkaushoitoa. Nyt rv 21!Kirjoitin, etten koskaan ole kuullut. Miksi kysyt, jos sinulle kerran se on tehty? Annat tehdä itsellesi isohkon toimenpiteen etkä edes tiedä sen nimeä?!
- kyyyykkkä
*TT* kirjoitti:
Kirjoitin, etten koskaan ole kuullut. Miksi kysyt, jos sinulle kerran se on tehty? Annat tehdä itsellesi isohkon toimenpiteen etkä edes tiedä sen nimeä?!
Itse kyselin tästä polttohoidosta (drilling) taannoin, kyllä niitä toisinaan tehdään pco:sta kärsiville. Siinä munasarjojen pinnalle poltetaan reikiä, jotta ovulaatio tapahtuisi eli tosiaankin sillä voidaan hoitaa pco:sta johtuvaa lapsettomuutta. Ei ollut kovinkaan reilua "hyökätä" nimim. ....:n kimppuun asiasta josta et itse tiedä mitään! Itse väitit viestissäsi että: "Eihän PCO leikkaamalla lähde" !!!! Joten tarkista todellakin ensin faktat ennen kuin lähdet niistä täällä kirjoittamaan. Kiitos!
- ......
*TT* kirjoitti:
Kirjoitin, etten koskaan ole kuullut. Miksi kysyt, jos sinulle kerran se on tehty? Annat tehdä itsellesi isohkon toimenpiteen etkä edes tiedä sen nimeä?!
Juu tosiaan sinähän se kirjoitit että eihän sitä pcolaisille tehdä vaan niille jotka kärsii endometrioosista!!! Ja opettele urpo lukemaan, mä en kirjoittanut ekaa viestiä vaan olen tänne joskus kirjoittanut sen lainausmerkeissä olevan tekstin jonka taas tämän ketjun aloittaja kopioi! Niin kuin siinä lukikin... Että sellanen *tun fakta!
- *TT*
Ke(i)tä tässä ketjussa loukkasinkin - pahoitteluni. Tarkoitus ei ollut paha, mutta yli vuorokauden pakkovalvomisen jälkeen olin vähän räjähdysalttiissa tilassa. Siis anteeksi.
Myönnettäköön, että olin myös väärässä. Siitä en kuitenkaan ole pahoillani että kaikesta huolimatta vastasin, sillä itse olen monta kertaa saanut kysymyksiini tällä palstalla pyöreät 0 vastausta. Silloin kelpaisi edes arvaamalla heitetty vastaus. Ja kun katsoin, että tähän viestiin ei ollut tullut yhtään vastausta, ajattelin että voisin perstuntumalla yrittää vastata edes jotain.
Mutta kuitenkin - vielä kerran anteeksi mielipahan aiheuttamisesta. Peace? :) - Anonyymi
Hyvin vanha ketju, mutta juu 80-luvulla annettiin naisille munasarjojen polttohoitoa, hyvin tepsi lapsettomuuteen. Nykyisin ei anneta, jotta voidaan kalliita maksuja lypsää ihmisiltä erilaisilla lääke yms muodoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.585545- 954491
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752654Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s751203Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3341072- 62881
- 28863
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46846Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja106817Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52799