kalsium
rauta
seleeni
sinkki
kromi
kaikki vitamiinit
E-Epa (omega-3)
Estääkö jokin noista toistensa imeytymistä, vai voinko syödä kaikki samalla kertaa?
Haittaavatko toistensa imeytymistä?
10
1047
Vastaukset
- otat noita kaikkia?
Onko sinulla tarvetta noille? Huomaa, että liikasaanti on haitaksi ja jo sekin aiheuttaa mm. sisäelimille tuskaa.
Syö monipuolisesti, hedelmisiä, vihanneksia, siemeniä/pähkinöitä (auringonkukan siemen, pellavansiemen, kurpitsa, manteli...)
Ei tuossa popsimisessa ole enää mitään järkeä!
E-EPA silloin kun tarvitsee, kalsium lienee noista tärkein jota voi saada liian vähän.- savyera
Tarvitsen noita kaikkia. Minulla on sairaus, jota sinkki, kromi ja erityisesti seleeni suurina annoksina helpottavat, ja kromi on käytössä myös laihdutusapuna (tiedä sitten, toimiiko).
Minulla on myös anemia, enkä ikävä kyllä saa ravinnostani tarpeeksi kalsiumiakaan. E-Epaa käytän, sillä en syö läheskään joka päivä kalaa. Kulutan myös erityisen paljon B-vitamiineja, ja nyt kun olen tiukalla laihdutuskuurilla, katson hyväksi syödä muitakin vitamiineja.
Päivässä siis menee 8-9 tabua lisäravinteita ja muita lääkkeitä. Onkohan se sitten niin kovin vaarallista; pitäisikö minun todella etsiä mahd. paljon noista samassa tabussa? - omppu
savyera kirjoitti:
Tarvitsen noita kaikkia. Minulla on sairaus, jota sinkki, kromi ja erityisesti seleeni suurina annoksina helpottavat, ja kromi on käytössä myös laihdutusapuna (tiedä sitten, toimiiko).
Minulla on myös anemia, enkä ikävä kyllä saa ravinnostani tarpeeksi kalsiumiakaan. E-Epaa käytän, sillä en syö läheskään joka päivä kalaa. Kulutan myös erityisen paljon B-vitamiineja, ja nyt kun olen tiukalla laihdutuskuurilla, katson hyväksi syödä muitakin vitamiineja.
Päivässä siis menee 8-9 tabua lisäravinteita ja muita lääkkeitä. Onkohan se sitten niin kovin vaarallista; pitäisikö minun todella etsiä mahd. paljon noista samassa tabussa?jonka jälkeen ravinteet imeytyvät paremmin.Aloita Aloe vera gelin juominen.Se sis.Lähes kaikkia ihmiselle tarpeelliisia ravintoaineita.Veden juonti on tärkeää kun käytät Aloeta.
- Tokos
Monissa vitamiinivalmisteissa on nuo kaikki manitsemasi aineet.
Ota aterian yhteydessä vaikka aamupalalla niin imetyy hyvin. - omppu
samaan aikaan kalsiumin kanssa.Rauta estää kalsiumin imeytymisen.B ja C-vitamiineja taas pitää syödä samanaikaisesti raudan kanssa,niin imeytyvät parhaiten.Eli vihreät vihannekset,hedelmät ja esim liha nautittava samanaikaisesti,EI MAITOVALMISTEITA ATERIALLA!
- Mölkky
Täällä ohjetta normaalista ruokavaliosta:
http://www.kookas.fi/articles/read/6353
Kalsiumia muuten saa myös kaikista kasvikunnan tuotteista eli maitotuotteita ei tarvitse mitään hirveitä määriä syödä, pillerien popsimisesta puhumattakaan. D-vitamiinia saa kalasta, kun pari kertaa viikossa sitä syö ja näinollen et tarvitse kalliita kalaöljyjä välttämättä lainkaan. D-vitamiini auttaa kalsiumia imeytymään.
Vaihda kaikki valkoinen viljatuote täysjyvään, niin saat todella plajon hyviä "aineita", etkä tarvitse pillereitä.
Ruuasta saa varmasti oikeassa suhteessa ja näinollen vitamiinit imeytyvät oikein.
Pillerien imeytyvyydestä ei kukaan tiedä totuutta.- savyera
Täytyy tunnustaa, etten usko nykyään ruoasta saatavan tarpeeksi ravintoaineita ja vitamiineja. Esimerkiksi seleeni, jota siis tarvitsen mahdollisimman paljon, eli 250 mikrogrammaa päivässä, on mahdotonta saada ruokavaliosta. Samoin kromi.
Kalaa pitäisi syödä joka ainut päivä, että siitä saisi tarpeeksi rasvahappoja, siksi syön E-Epaa; enkä aio sitä lopettaa, sillä huomaan selkeän eron voinnissa, jos jätän ne pariksi viikoksi pois. D-vitamiinia saa myös E-Epasta, mutta vain 10 mikrogrammaa vuorokaudessa, kun nykyään suositus on moninkertaisesti se.
En käytä valkoisia jauhoja, en ole käyttänyt vuosikausiin. Syön myös terveellisesti, mutta niukasti, sillä sairastan aineenvaihdunnanhäiriötä, joka saa minut lihomaan heti hurjiin mittoihin, jos nostan kalorimääräni yli 1000 kcal/vrk. En millään voi saada tarvittavia määriä edes niitä, mitä todella tarvitsen, ellen käytä ravintolisiä.
Raudanpuute minulla valitettavasti on, vaikka yritän kuinka syödä rautapitoisia tuotteita. Ehkä se ei imeydy kunnolla tai tarvitsen sitä keskivertoa enemmän, mutta ainoa keino pelastua anemialta on syödä rautatabletteja, valitettavasti. Myös B-vitamiineja elimistöni käyttää hurjasti, ja niitä on popsittava hieman lisää, ettei tule puutosta.
Minä ainakin tiedän pillerien imeytyvyydestä sen verran, että E-Epa ja rauta ainakin imeytyvät erittäin hyvin. ;) Vaikuttavat oloon niin hurjasti. Mutta hei, kyselinkin, mikä noista estää toistensa imeytymistä; esim. kalsium ja rauta sitovat toisensa, eikä kummastakaan ole hyötyä, jos otan ne yhtäaikaa. Siksi kyselenkin, mitkä noista kannattaisi syödä erikseen.
Aion syödä näitä kaikkia kuurin loppuun, ja sitten katson uudelleen, mitä tarvitsen. Ikinä en ainakaan tuosta seleenistä voi hankkiutua eroon, sitä todella tarvitsen sairauteni vuoksi, enkä E-Epasta. - Mölkky
savyera kirjoitti:
Täytyy tunnustaa, etten usko nykyään ruoasta saatavan tarpeeksi ravintoaineita ja vitamiineja. Esimerkiksi seleeni, jota siis tarvitsen mahdollisimman paljon, eli 250 mikrogrammaa päivässä, on mahdotonta saada ruokavaliosta. Samoin kromi.
Kalaa pitäisi syödä joka ainut päivä, että siitä saisi tarpeeksi rasvahappoja, siksi syön E-Epaa; enkä aio sitä lopettaa, sillä huomaan selkeän eron voinnissa, jos jätän ne pariksi viikoksi pois. D-vitamiinia saa myös E-Epasta, mutta vain 10 mikrogrammaa vuorokaudessa, kun nykyään suositus on moninkertaisesti se.
En käytä valkoisia jauhoja, en ole käyttänyt vuosikausiin. Syön myös terveellisesti, mutta niukasti, sillä sairastan aineenvaihdunnanhäiriötä, joka saa minut lihomaan heti hurjiin mittoihin, jos nostan kalorimääräni yli 1000 kcal/vrk. En millään voi saada tarvittavia määriä edes niitä, mitä todella tarvitsen, ellen käytä ravintolisiä.
Raudanpuute minulla valitettavasti on, vaikka yritän kuinka syödä rautapitoisia tuotteita. Ehkä se ei imeydy kunnolla tai tarvitsen sitä keskivertoa enemmän, mutta ainoa keino pelastua anemialta on syödä rautatabletteja, valitettavasti. Myös B-vitamiineja elimistöni käyttää hurjasti, ja niitä on popsittava hieman lisää, ettei tule puutosta.
Minä ainakin tiedän pillerien imeytyvyydestä sen verran, että E-Epa ja rauta ainakin imeytyvät erittäin hyvin. ;) Vaikuttavat oloon niin hurjasti. Mutta hei, kyselinkin, mikä noista estää toistensa imeytymistä; esim. kalsium ja rauta sitovat toisensa, eikä kummastakaan ole hyötyä, jos otan ne yhtäaikaa. Siksi kyselenkin, mitkä noista kannattaisi syödä erikseen.
Aion syödä näitä kaikkia kuurin loppuun, ja sitten katson uudelleen, mitä tarvitsen. Ikinä en ainakaan tuosta seleenistä voi hankkiutua eroon, sitä todella tarvitsen sairauteni vuoksi, enkä E-Epasta.Oisit sanonut, jotta olet sairas, koska näinollen mitkään normaalit konstit eivät sinuun päde.
Joku antioksidanttiklinikka varmaan pystyisi sinua auttamaan.
Ovat kalliita kyllä, mutta täältä hömppäfoorumilta et "oikeita" vastauksia kysymykseesi saa. - savyera
Mölkky kirjoitti:
Oisit sanonut, jotta olet sairas, koska näinollen mitkään normaalit konstit eivät sinuun päde.
Joku antioksidanttiklinikka varmaan pystyisi sinua auttamaan.
Ovat kalliita kyllä, mutta täältä hömppäfoorumilta et "oikeita" vastauksia kysymykseesi saa.Tässä aiempi viestini:
No, sehän tässä onkin, kun
Kirjoittanut: savyera 8.3.2007 klo 20.22
Päivässä siis menee 8-9 tabua lisäravinteita ja muita lääkkeitä. Onkohan se sitten niin kovin vaarallista; pitäisikö minun todella etsiä mahd. paljon noista samassa tabussa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711470Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211444Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.751137Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771124Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051054En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 75898