BRIT-kissanruoka

Luuseriina

Tietääkö kukaan mitään BRIT- kissanruoasta, olen sitä ostanut 20kg säkin, kun oli edullista eläinkaupassa 69e.
Kissat söi alkuun vähän , muttei maistakaan enää. Meillä on myös kolme villikissaa pihalla, joita ruokimme, hekään ei koske tähän ruokaan. Nyt on tullut pelko, että yksi kissani on sairastunut siitä. On väsynyt ja vaiva on selvästi vatsassa, voisiko tämä ruoka olla jollain tavalla myrkyllistä? Tietääkö kukaan, jos, niin kertokaa.

9

5466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palvelu

      Minulle ihan outo nimi!Ajattelin että kuivaruokaa, silloin veden tarve suuri. Saako ne villikissat juotavaa? Tuli mieleeni.
      Hintahan ei ole kova ja 20 .kg Päättelen vähän hinta laatusuhdetta!?? Hyvät ovat 2-3kg pus. 25.e
      Noin . Liika on liikaa siinäkin suhteessa.
      Monipuolisuus tärkeää.
      Mitäs jos tekisit villikissoista soiton eläinsuojelu yhdistykseen!Kertoisit että niitä on teillä nurkissa!

      • luuseriina

        Nämä villikissat saavat kyllä vettä, silloin kun ruokaakin. Lisäksi meillä ja naapurissa on ulkorakennuksessa paikkoja jossa voivat nukkua ja tarkenevat pakkasella. He ovat olleet jo useamman vuoden, joten ei heitä mihinkään ilmoiteta, ikäväkin tulisi.
        Brit kissanruoan hinnan sanoin vähän yläkanttiin se on 59e. Ajattelin myös, että laatu varmaankin on heikko. Se ei silti selitä, miksi pihakissatkaan ei sitä syö, he eivät ole niin tottuneet parempaan ruokaan kuin sisäkissani.
        Kysymys on vain tästä säkistä, olen niitä ostanut kolme.
        En varmasti kyllä enää osta sitä.
        Toisinaan kun rahaa on vähän tulee näitä edullisia ostaneeksi, ei kyllä pitäisi. Ehkä sitä ajalle oppii. Nykyään kisut syövät Royal Caninia, se on tuntunut hyvältä, tosin sitäkin joku on moittinut. Tulee aivan sellainen tunne, ettei kohta uskalla mitään antaa kun saa pelätä, että taas jotain tulee.


      • se on kissan parhaaksi
        luuseriina kirjoitti:

        Nämä villikissat saavat kyllä vettä, silloin kun ruokaakin. Lisäksi meillä ja naapurissa on ulkorakennuksessa paikkoja jossa voivat nukkua ja tarkenevat pakkasella. He ovat olleet jo useamman vuoden, joten ei heitä mihinkään ilmoiteta, ikäväkin tulisi.
        Brit kissanruoan hinnan sanoin vähän yläkanttiin se on 59e. Ajattelin myös, että laatu varmaankin on heikko. Se ei silti selitä, miksi pihakissatkaan ei sitä syö, he eivät ole niin tottuneet parempaan ruokaan kuin sisäkissani.
        Kysymys on vain tästä säkistä, olen niitä ostanut kolme.
        En varmasti kyllä enää osta sitä.
        Toisinaan kun rahaa on vähän tulee näitä edullisia ostaneeksi, ei kyllä pitäisi. Ehkä sitä ajalle oppii. Nykyään kisut syövät Royal Caninia, se on tuntunut hyvältä, tosin sitäkin joku on moittinut. Tulee aivan sellainen tunne, ettei kohta uskalla mitään antaa kun saa pelätä, että taas jotain tulee.

        Teet todella vastuuttomasti kun ruokit pihallasi olevia villikissoja ilman että ilmoitat heitä eläinsuojeluyhdistykselle. Käytätkö myös ulkokissat lääkärillä ja hoidat kuntoon?

        Eläinsuojeluyhdistys hoitaa kissat, leikkauttaa ja etsii niille omat, lämpöä ja rakkautta täynnä olevat kodit, jossa ruokakippo on täynnä. Miksi pidät kissoja ulkona, mutta et ole valmis niistä huolehtimaan.

        Ota kissat joko sisällesi asumaan, omiksi kissoiksesi tai tee niistä ilmoitus. Vain se on oikein kissoille. Muuten teet mielestäni todella väärin.


      • luuseriina
        se on kissan parhaaksi kirjoitti:

        Teet todella vastuuttomasti kun ruokit pihallasi olevia villikissoja ilman että ilmoitat heitä eläinsuojeluyhdistykselle. Käytätkö myös ulkokissat lääkärillä ja hoidat kuntoon?

        Eläinsuojeluyhdistys hoitaa kissat, leikkauttaa ja etsii niille omat, lämpöä ja rakkautta täynnä olevat kodit, jossa ruokakippo on täynnä. Miksi pidät kissoja ulkona, mutta et ole valmis niistä huolehtimaan.

        Ota kissat joko sisällesi asumaan, omiksi kissoiksesi tai tee niistä ilmoitus. Vain se on oikein kissoille. Muuten teet mielestäni todella väärin.

        Ehkä teen väärin.
        Valotan näiden kattien historiaa hieman. Ensimmäisenä talvena pyydystimme heidät sisälle, sitten leikkautimme ne. Kevät ja lämpimat kun koitti, päästimme heidät ulos, koko talven aikana he eivät kesyyntyneet, joten vain yksi jäi meidän kissaksi sisälle. Kun ulos pääsivät, heitä ei näkynyt useaan päivään, ja kun palasivat stömään sitten, ovat aina pitäneet huolen, yhtälukuunottamatta, etteivät enää jää ansaan.
        Oikein tai väärin, omastamielestäni en tee väärin, oli miten oli, keskustelu mun osalta päättyy tähän.
        Tähän mun alkuperiseen kysymykseeni en ole vastausta saanut, toivon edelleen, et joku joka tämän 'brit' ruoan tuntee, vastaisi mulle, ja kertoisi kokemuksistaan.


      • yhteys..
        luuseriina kirjoitti:

        Ehkä teen väärin.
        Valotan näiden kattien historiaa hieman. Ensimmäisenä talvena pyydystimme heidät sisälle, sitten leikkautimme ne. Kevät ja lämpimat kun koitti, päästimme heidät ulos, koko talven aikana he eivät kesyyntyneet, joten vain yksi jäi meidän kissaksi sisälle. Kun ulos pääsivät, heitä ei näkynyt useaan päivään, ja kun palasivat stömään sitten, ovat aina pitäneet huolen, yhtälukuunottamatta, etteivät enää jää ansaan.
        Oikein tai väärin, omastamielestäni en tee väärin, oli miten oli, keskustelu mun osalta päättyy tähän.
        Tähän mun alkuperiseen kysymykseeni en ole vastausta saanut, toivon edelleen, et joku joka tämän 'brit' ruoan tuntee, vastaisi mulle, ja kertoisi kokemuksistaan.

        valmistajaan tai maahantuojaan, jos ruoka on aiemmin maistunut ja nyt ei. onhan siinä voinu laatu muuttua tai joskus käy kämmejä ja ruokiin joutuu kaikkea epämääräistä ja sinne kuulumatonta tavaraa..

        äkkiseltään tutkailun tulos on, että meille ei tätä ruokaa ostettaisi, sisältää vehnää.


      • .........
        luuseriina kirjoitti:

        Ehkä teen väärin.
        Valotan näiden kattien historiaa hieman. Ensimmäisenä talvena pyydystimme heidät sisälle, sitten leikkautimme ne. Kevät ja lämpimat kun koitti, päästimme heidät ulos, koko talven aikana he eivät kesyyntyneet, joten vain yksi jäi meidän kissaksi sisälle. Kun ulos pääsivät, heitä ei näkynyt useaan päivään, ja kun palasivat stömään sitten, ovat aina pitäneet huolen, yhtälukuunottamatta, etteivät enää jää ansaan.
        Oikein tai väärin, omastamielestäni en tee väärin, oli miten oli, keskustelu mun osalta päättyy tähän.
        Tähän mun alkuperiseen kysymykseeni en ole vastausta saanut, toivon edelleen, et joku joka tämän 'brit' ruoan tuntee, vastaisi mulle, ja kertoisi kokemuksistaan.

        En silti ymmärrä mikset halua, että nämä kissat, joista selkeästi välität saisivat kunnon rakastavat kodit ja ne kesytettäisiin asiantuntevissa käsissä. Ehkä voisit ottaa ne omiksi kissoiksesi sen jälkeen kun eläinsuojeluyhdistys on auttanut ottamaan ne kiinni ja auttanut kesyynnyttämisprosessissa.

        Jos välität kissoista todella, ota huomioon, että joku muu voi pitää niitä oikeasti villiintyneenä ja tappaa.

        En ymmärrä käytöstäsi.


      • ...........
        luuseriina kirjoitti:

        Nämä villikissat saavat kyllä vettä, silloin kun ruokaakin. Lisäksi meillä ja naapurissa on ulkorakennuksessa paikkoja jossa voivat nukkua ja tarkenevat pakkasella. He ovat olleet jo useamman vuoden, joten ei heitä mihinkään ilmoiteta, ikäväkin tulisi.
        Brit kissanruoan hinnan sanoin vähän yläkanttiin se on 59e. Ajattelin myös, että laatu varmaankin on heikko. Se ei silti selitä, miksi pihakissatkaan ei sitä syö, he eivät ole niin tottuneet parempaan ruokaan kuin sisäkissani.
        Kysymys on vain tästä säkistä, olen niitä ostanut kolme.
        En varmasti kyllä enää osta sitä.
        Toisinaan kun rahaa on vähän tulee näitä edullisia ostaneeksi, ei kyllä pitäisi. Ehkä sitä ajalle oppii. Nykyään kisut syövät Royal Caninia, se on tuntunut hyvältä, tosin sitäkin joku on moittinut. Tulee aivan sellainen tunne, ettei kohta uskalla mitään antaa kun saa pelätä, että taas jotain tulee.

        Brit ei sisällä lihaa juuri ollenkaan ja viljaa mahdollisimman paljon. Lisäksi siinä on liikaa magnesiumia, joka aiheuttaa kissalle virtsakiviä. En kyllä omille kissoille tuollaista syöttäisi. Kissa on 99 % lihansyöjä.


      • luuseriina
        ........... kirjoitti:

        Brit ei sisällä lihaa juuri ollenkaan ja viljaa mahdollisimman paljon. Lisäksi siinä on liikaa magnesiumia, joka aiheuttaa kissalle virtsakiviä. En kyllä omille kissoille tuollaista syöttäisi. Kissa on 99 % lihansyöjä.

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi, se sisälsi sen mitä pelkäsinkin. Ihmettelen, kun sitä yleensä myydään eläinkaupassa, mä ainakin olen oppinut luottaan niihin. No enpä luota enää, ei se ruoka sielläkään ole näköjään aina laadukasta.

        Hyvää keväänjatkoa sulle!


      • Anonyymi
        luuseriina kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi, se sisälsi sen mitä pelkäsinkin. Ihmettelen, kun sitä yleensä myydään eläinkaupassa, mä ainakin olen oppinut luottaan niihin. No enpä luota enää, ei se ruoka sielläkään ole näköjään aina laadukasta.

        Hyvää keväänjatkoa sulle!

        Ostamassani 2,5 brit pussissa oli seassa mustia, palaneen näköisiä raksuja. En tiedä mitä ne olivat ja palautin kauppaan eli M&M josta ostin. Kaupassa myyjä avasi kaksi pussia ja ne olivat samanlaisia eli seassa mustia raksuja. Myyjäkin ihmetteli asiaa ja sanoi et pitää selvittää mitä ne mustat on. Jos on palaneita, niin sellaiset pikimustathan aiheuttaa syöpää ja varmasti kissoille vatsavaivoja. Ei ikinä enää Brittejä meille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3248
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1851
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe