Armeijassa lihoaa

5 kg

13

4677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsellänikin rupes pötsi pullottamaan ku vuoden olin intissä. Liikuntaa siellä oli paljon vähemmän kuin mihin on siviilissä tottunut... se on tämä nykypäivän mobilisoitu sodankäynti. joka paikkaan mennään autolla tai vaunulla... tietysti asiaa voisi auttaa jos kävisi itse oma-aloitteisesti lenkillä. Mut ei sitä vaan jaksanut... :P
      Tosin uskon kyllä että ihan perusjääkäri varmaankin saa ihan hyvin liikuntaa... itse vaunumiehenä istuminen kuului ihan tehtävien luonteeseen.

      • ?????

        eikös paino "normalisoidu"?, jos nyt niin voi sanoa. Isäni ainakin oli inttiin mennessään vähän alipainoinen ja paino nousi 10kg, ja monelle muullekin on käyny näin. Läskit vaan taas laihtuu...kuulemma (itsellekin tekisi hyvää...) Istuma hommissa kyllä varmasti pääsee lihoomaan ja siksi itse aionkin pyrkiä fyysisesti suht rankkaan paikkaan, pioneeriksi tai jääkäriksi. pioneeri hommista olisi ehkä eniten hyötyä siviiliammatissani.


      • andersh
        ????? kirjoitti:

        eikös paino "normalisoidu"?, jos nyt niin voi sanoa. Isäni ainakin oli inttiin mennessään vähän alipainoinen ja paino nousi 10kg, ja monelle muullekin on käyny näin. Läskit vaan taas laihtuu...kuulemma (itsellekin tekisi hyvää...) Istuma hommissa kyllä varmasti pääsee lihoomaan ja siksi itse aionkin pyrkiä fyysisesti suht rankkaan paikkaan, pioneeriksi tai jääkäriksi. pioneeri hommista olisi ehkä eniten hyötyä siviiliammatissani.

        Nimimerkillä ennen inttiä 188cm/66kg, jälkeen 188cm/76kg. Kumpi paino lieneekään sopivampi? Mitä jos olisinkin laihtunut intissä?


      • lihoo toiset ei
        andersh kirjoitti:

        Nimimerkillä ennen inttiä 188cm/66kg, jälkeen 188cm/76kg. Kumpi paino lieneekään sopivampi? Mitä jos olisinkin laihtunut intissä?

        Ite olin 185/76, kun menin inttiin ja 186/75, kun pääsin pois. Broidi taas lihoi 13kg intissä, ja oli vielä santiksessa, jossa varmasti tuli liikuntaa.


      • ????? kirjoitti:

        eikös paino "normalisoidu"?, jos nyt niin voi sanoa. Isäni ainakin oli inttiin mennessään vähän alipainoinen ja paino nousi 10kg, ja monelle muullekin on käyny näin. Läskit vaan taas laihtuu...kuulemma (itsellekin tekisi hyvää...) Istuma hommissa kyllä varmasti pääsee lihoomaan ja siksi itse aionkin pyrkiä fyysisesti suht rankkaan paikkaan, pioneeriksi tai jääkäriksi. pioneeri hommista olisi ehkä eniten hyötyä siviiliammatissani.

        itse ainakin olin paljon mieluummin hieman alipainoinen (187cm/72kg) kuin heti intin jälkeen kun minulle oli kasvanut jo vähän mahaakin. (painoa tuli lisää kymmenisen kiloa vuoden aikana, lihakset surkastuivat koska en mitään tehnyt) oma vikani tietysti... mutta voisi sitä liikuntaa enemmän siellä olla. ainakin vaunumiehille :D


      • desrettt

        just joo. se että varusmiehet lihoo, johtuu siitä, kun se sotkun munkki maistuu vähän liikaa. ruoalla otetaan enenmmän jälkiruokaa, kuin pääruokaa. ja lähes kaikkialla on mahdollisuus juosta kuntsari-lenkkejä jne. saada kuntsareita liikuntasuorituksista. nyt meillä vain 5jätkää juoksi 10kertaa 7km lenkin ja sai kuntsarin. jengi vaan on niin saatanan laiskoja ja vässyköitä, että ei kiinnosta liikkua. itse olen laihtunut intissä jo jonkun 10kg. et kyllä siellä laihtuu, jos vaan haluu


      • desrettt kirjoitti:

        just joo. se että varusmiehet lihoo, johtuu siitä, kun se sotkun munkki maistuu vähän liikaa. ruoalla otetaan enenmmän jälkiruokaa, kuin pääruokaa. ja lähes kaikkialla on mahdollisuus juosta kuntsari-lenkkejä jne. saada kuntsareita liikuntasuorituksista. nyt meillä vain 5jätkää juoksi 10kertaa 7km lenkin ja sai kuntsarin. jengi vaan on niin saatanan laiskoja ja vässyköitä, että ei kiinnosta liikkua. itse olen laihtunut intissä jo jonkun 10kg. et kyllä siellä laihtuu, jos vaan haluu

        sitähän minä juurikin sanoin... kyllä siellä laihtuu jos itse omalla ajallaan liikkuu, mutta ei sillä ole mitään tekemistä itse intin kanssa.

        Intin harjoitukset eivät ole tarpeeksi liikunnallisia, että pelkästään niiden avulla pysyisi kunnossa. Tarvitaan juurikin tuota oma-aloitteisuutta, eli omalla ajalla tapahtuvaa vapaaehtoista liikuntaa. Mielestäni tuo on vähän hullunkurista, eikö se olisi parempi jos tuo liikunta kuuluisi ihan pakolliseen koulutukseen?


    • aaplei

      pystyisiköhän se lihoaminen olla lihaksen saamista?

      • lihoo

        Itte olin armeijassa yli kymmenen vutta sitten ja lihoin siellä noin 8 kg, vaikka liikuin päivittäin.


    • läskiää

      Itse lihoin intissä 2 kuukauden aikana jo 6 kiloa. Liikunnan määrä oli paljon pienempi mitä odotin. Siviilissä tuli liikuttua paljon enemmän, joten pienoinen pettymys.

    • paavali25

      itse laihdun vuoden aikan 12 kiloa, heinäkuussa 08 olin 187/89 ja kesäkuussa 09
      187/77 että kai jotku lihoo ja toiset taas laihtuu. vaikka olin gonakuski. itsestä se on paljon kiinni. olin elämäni kunnossa kun pääsin pois intistä ja olen sitä nytkin ja olen koko tämän ajan pysynyt kunnossa

    • Aamutpainaamahassa

      "Suomen suurin kuntokoulu". Täyttä paskapuhetta. Ite lihoin armeijassa sen reilu 5kg, eikä kyllä todellakaan ole lihasta yksistään, pikemminkin lihas vaihtu läskiin. Ongelma on siinä että siellä keilahallissa ei saa tarpeeksi liikuntaa. P-kaudella paino pysy kurissa ku ehdin vapaa-ajalla liikkumaan, mutta sitten E- ja J-kaudella meillä ei vapaa-aikaa juuri ollut ollenkaan. No sitten kun sitä liikuntaa saa nii se on sitä että marssitaan rinkka selässä päivä keveillä eväillä ja vähällä nesteellä. Palautumaan ei elimistö juurikaan pääse. Metässä ollessa varsinkin ruokavalio on mitä sattuu, patukoita ja rusinoita kului runsaasti. Lämmintä ruokaa ei aina ehtinyt tehdä, mutta pakkko on syödä jos meinaa jaksaa. Sit kun tulit kassulle metästä tai kotiin nii on muuten nälkä ka tulee syötyä kuin sika! Hauskaa siellä on välillä, sitä en voi kieltää ja ryhmän henki oli loistava, mutta vituttaa vaan se että siitä joutuu maksamaan kovan hinnan eli kunto kyllä laskee. Siviilissä tottu liikkumaan päivittäin ja viikossa tuli aika paljon tunteja mittatiin ja oppi elämään muutenkin terveellisesti, ja ennen armeijaa olin oikeasti hyvässä kunnossa, paljon olin tehnyt töitä rakkaiden lajien parissa. tuolla kunnon ylläpitäminen ei vaan ole mahdollista. Se kanssa vituttaa että joutuu siviilissä taas treenaamaan sen saman työn uudelleen mitä tein ennen armeijaan menoa, lajiherkkyys varsinkin on kärsinyt valtavasti. Sissilämäri näin tilittää... vaikka hetkeäkään en kyllä pois vaihda :)

    • läskiälotinaa

      Niin ne murto-osasta jotka sinne huolitaan lihovat.Se suurin osa hylätään palveluksesta juuri sen lihavuuden takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11273
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3143
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2994
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2187
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1948
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1795
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1774
    8. 86
      1759
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1758
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe