Stressi maha?

Miten se toimii?

Moi moi!

Miten stressimaha oikuttelee teillä? Mulla on ainakin välillä kosmista ummetusta ja sitten taas tulee kaikki läpi. Luonnollisesti tuo sotkee veriarvot ja kaikkea muutakin. Niin sitten ei ole kovin hyvä olla.

9

3298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeps.

Mitä on "kosminen" ummetus...? Hih...kas kun ei "galaksinen" ummetus.

No siis...aika moni ihminen stressaa vatsallaan.

Osta maitohappobakteerituotteita. Ne rauhoittavat vatsaa.

• Refluksi

Pahinta on kyllä stressimahassa refluksi. Sitten kun alkaa yökkimään öisin ruokatorveen niin tulee tosi hyvä fiilis... ;(

• kokeilla

Aamulla ensimmäiseksi kaurapuuroa se tasoittaa vatsan toimintaa. Mieheni alkoi syömään joka aamu kaurapuuroa ja sanoi että vatsa on pysynyt paljon parempana. Ainakin sitä voi kokeilla ja se on pieni vaiva tehdä. Muutenkin ehkä kannataa tehdä ruokaremontti vaikka lääkärin avustuksella.

Sitten on opeteltava rentoutumaan, hanki rentoutuskasetti ja opettele sen avulla.

• Kahvinaattori

Parhaiten maha toimii kun vetää pannun mustaa kahvia tyhjään mahaan aamulla. Siitä se päivä lähtee terveellisesti ja tasapainoisesti liikenteeseen.

• marli

Moi,
      Työkiireitä ja pikasia lounaita riittää.Jumalaton polte oli ylävatsassa pari kertaa viikossa aina pitkän päivän jälkeen.Pistin stressin ja kahvin piikkiin.Jätin kahvinjuonnin minimiin,ei vaikutusta.Jätin myös käristetyn ja muun rasvasen ruuan pois mutta ei,silti poltteet helpottanut. Söin puuroa,kuituja, tuoreita kasviksia.Poltteet vain jatkuivat.

Syyksi paljaistui tuoremehu.Sitä tuli litkittyä n.pari litraa päivässä.Välipalana helposti meni yksi tölkki täysappelsiinmehua.

Vatsa ei vain kertakaikkiaan jaksanut hajottaa kaikkea hedelmäsokeria minkä sai kerra-annoksena.

Jätin terveellisen tuoremehun vähemmälle ja poltteet loppu siihen.Taas mennään kahvin ja tupakan ja rasvasen liharuuan voimalla ja vatsa voi hyvin...:-) En olisi uskonut,mutta kannatti kokeilla eri ravintoyhdistelmiä.Helpotti suuresti!

• mulla tekee

itselläni on myös herkkä vatsa,ja jos on stressiä,niin kaikki mitä syön tulee myös samantien pois. sitten myös oksennuttaa hyvin usein..

• pillerpau

Paras mitä olen ikinä lukenet xD

• JK

V AI NIIN

• Ominaisuus?!

Minä reagoin kaikkeen vatsalla. Ei auta syö sitten mitä tahansa, jos jännittää niin perästä kuuluu. Yleensä muutaman kerran vessassa käynti ennen jännityksen aihetta (uusi työpaikka, tentti yms.) ja särkylääke auttaa niin, ettei esim. töissä tarvitse juosta vessassa. Niin ja varmaan sekin, kun tajuaa töihin päästyään, ettei ole syytä jännittää. Ironia tässä on, että joudun tekemään paljon pätkätöitä eri paikoissa, kun ei varsinaisia kesätöitä löydy, joten ummetuksesta ei ole vähän aikaan ollut haittaa...

Itse ajattelen, että se on ominaisuus, ei sairaus, allergia tai ruoansulatusongelma. Sairaudet on rajattu pois. Itse olen alkanut miettimään ärtyneen paksusuolen ongelmaa. Aiheuttaa juuri tuotakin stressireagointia ja muita vatsavaivoja. Sekin on juuri ominaisuus, ei sairaus....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      131
      4665
    2. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      21
      3460
    3. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      30
      3393
    4. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      49
      3230
    5. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      51
      3015
    6. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      122
      2839
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      19
      2594
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2325
    9. Vornanen ja oulainen

Voi voi Ville mihin sekaannuit🥶
      Oulainen
      9
      2239
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2135
    Aihe