Stressi maha?

Miten se toimii?

Moi moi!

Miten stressimaha oikuttelee teillä? Mulla on ainakin välillä kosmista ummetusta ja sitten taas tulee kaikki läpi. Luonnollisesti tuo sotkee veriarvot ja kaikkea muutakin. Niin sitten ei ole kovin hyvä olla.

9

3105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeps.

      Mitä on "kosminen" ummetus...? Hih...kas kun ei "galaksinen" ummetus.

      No siis...aika moni ihminen stressaa vatsallaan.

      Osta maitohappobakteerituotteita. Ne rauhoittavat vatsaa.

      • Refluksi

        Pahinta on kyllä stressimahassa refluksi. Sitten kun alkaa yökkimään öisin ruokatorveen niin tulee tosi hyvä fiilis... ;(


    • kokeilla

      Aamulla ensimmäiseksi kaurapuuroa se tasoittaa vatsan toimintaa. Mieheni alkoi syömään joka aamu kaurapuuroa ja sanoi että vatsa on pysynyt paljon parempana. Ainakin sitä voi kokeilla ja se on pieni vaiva tehdä. Muutenkin ehkä kannataa tehdä ruokaremontti vaikka lääkärin avustuksella.

      Sitten on opeteltava rentoutumaan, hanki rentoutuskasetti ja opettele sen avulla.

      • Kahvinaattori

        Parhaiten maha toimii kun vetää pannun mustaa kahvia tyhjään mahaan aamulla. Siitä se päivä lähtee terveellisesti ja tasapainoisesti liikenteeseen.


    • marli

      Moi,
      Työkiireitä ja pikasia lounaita riittää.Jumalaton polte oli ylävatsassa pari kertaa viikossa aina pitkän päivän jälkeen.Pistin stressin ja kahvin piikkiin.Jätin kahvinjuonnin minimiin,ei vaikutusta.Jätin myös käristetyn ja muun rasvasen ruuan pois mutta ei,silti poltteet helpottanut. Söin puuroa,kuituja, tuoreita kasviksia.Poltteet vain jatkuivat.

      Syyksi paljaistui tuoremehu.Sitä tuli litkittyä n.pari litraa päivässä.Välipalana helposti meni yksi tölkki täysappelsiinmehua.

      Vatsa ei vain kertakaikkiaan jaksanut hajottaa kaikkea hedelmäsokeria minkä sai kerra-annoksena.

      Jätin terveellisen tuoremehun vähemmälle ja poltteet loppu siihen.Taas mennään kahvin ja tupakan ja rasvasen liharuuan voimalla ja vatsa voi hyvin...:-) En olisi uskonut,mutta kannatti kokeilla eri ravintoyhdistelmiä.Helpotti suuresti!

    • mulla tekee

      itselläni on myös herkkä vatsa,ja jos on stressiä,niin kaikki mitä syön tulee myös samantien pois. sitten myös oksennuttaa hyvin usein..

    • pillerpau

      Paras mitä olen ikinä lukenet xD

    • JK

      V AI NIIN

    • Ominaisuus?!

      Minä reagoin kaikkeen vatsalla. Ei auta syö sitten mitä tahansa, jos jännittää niin perästä kuuluu. Yleensä muutaman kerran vessassa käynti ennen jännityksen aihetta (uusi työpaikka, tentti yms.) ja särkylääke auttaa niin, ettei esim. töissä tarvitse juosta vessassa. Niin ja varmaan sekin, kun tajuaa töihin päästyään, ettei ole syytä jännittää. Ironia tässä on, että joudun tekemään paljon pätkätöitä eri paikoissa, kun ei varsinaisia kesätöitä löydy, joten ummetuksesta ei ole vähän aikaan ollut haittaa...

      Itse ajattelen, että se on ominaisuus, ei sairaus, allergia tai ruoansulatusongelma. Sairaudet on rajattu pois. Itse olen alkanut miettimään ärtyneen paksusuolen ongelmaa. Aiheuttaa juuri tuotakin stressireagointia ja muita vatsavaivoja. Sekin on juuri ominaisuus, ei sairaus....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1214
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe