Hei.
Miten tuommonen 3.8 M5 kulkee, voiko sellasen menoa verrata johonkin kansanauton menoon? esim. 850 T5 lastulla?
ajatus tuntuu aika hullulta, että vapaastihengittäväkin voi liikkua hyvin...
BMW M5 E34
22
5055
Vastaukset
- mutta...
ikä näkyy nimenomaan suorituskyvyssä ja ajo-ominaisuuksissa. Paperilla auto on todellinen sportti, mutta ajossa sen voittaa tänä päivänä esim uudet diisselit helposti.
Leppoisaan kruisailuun ja nostalgiseen tunnelmointiin auto on parhaimmillaan!- tuli totaaliseti
Väärä arviointi koska asia on just toisinpäin.
- ainuttakaan uutta
eikä vanhaa dieseliä jolle edes E34 M5 häviäisi. Alustadynamiikaltaan ja suorituskyvyltään hurja auto myös tämän päivän mittapuulla arvioituna. Nykyään tosin harrasteautokategoriassa kalliiden kulujensa vuoksi.
- näin,
että koskaan ei ole tehty volvoa turpolla tai ilman, joka pääsisi millään suorituskyvyn alueella M5:sesta ohitse,tai edes 540i:stä tuolla e34 korilla...
Ei voi edes verrata noita, M5 on urheiluauto ja Volvo perheauto.- kerta
bmwm5 kirjoitti:
http://www.caranddriver.com/roadtests/6848/volvo-s60r-awd-page4.html
Uudella traktorilla haluat verrata m5:tä niin kato vaikka tuosta.
http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=2018
M5 jättää heti tuon maataloustraktorin. - bmwm5
kerta kirjoitti:
Uudella traktorilla haluat verrata m5:tä niin kato vaikka tuosta.
http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=2018
M5 jättää heti tuon maataloustraktorin."että koskaan ei ole tehty volvoa turpolla tai ilman, joka pääsisi millään suorituskyvyn alueella M5:sesta ohitse,tai edes 540i:stä tuolla e34 korilla...
Ei voi edes verrata noita, M5 on urheiluauto ja Volvo perheauto."
Opetellaan lukemaan ennenkuin vastataan... Urpå - sdadsasd
Sehän on sedan ja kaiken lisäksi hidas.
- m5 e34
kyllähän sellanen ihan mukavasti liikkuu kun ottaa huomioon auton omamassankin(1710kg). Ja sit kun rajotin poistettu niin 270-280km/h pitäis mittariin kelata vauhtia. huollot kalliita ja bensaa syö paljon, mutta on kyllä sen arvostakin. Tuskin tollasta autoa ostetaan pelkästään käyttöpeliksi jos kilometrejä tulee 50 000km vuodessa. mukavaa ja jämäkkää menoa 15-vuotta vanhalla autollakin jos on vaan alustaltaan ja muutenkin kunnossa. Mukavia kesän odotuksia bemaristeille!
- Combi Coupé
Kehotan käymään katsomassa www.btcf.fi, siellä E34 M5:sta on keskusteltu sattuneesta syystä paljon. Auto on suorituskykyinen ja varsinkin 3.6-mallit eivät ole mitenkään kalliita, nettiauto.comissa olevista 535:sta sekä 540:stä ei pyydetä enää paljoa vähempää.
Turbomoottorinen on dynaamisempi, maantieajo esim. täyspaineisella (min. 0.75bar) 2-litraisella on hauskaa, kun tehoa saa erilailla kaasua painamalla kuin vapaastihengittävällä. NA-kone tarvitsee aina hiukan lisää kierroksia, että päästää reippaaseen matkavauhtiin. Mitä tulee yllämainittuihin dieseleihin ja erityisesti turbodieseleihin, niin kyllä näissä teknologian eteneminen näkyy hyvin - auto kiihtyy väännöllä ja kyllähän esim. Audilla oli jotain A8-luokan dieseleitä jotka kiihtyvät 0-100km/h yhtä nopeasti kuin tuo vanha M5. Totta kai maksavat suolaisesti, mutta takuuvarmasti helpompi ja mukavampi ajettava kuin manuaalivaihteinen kivireki.
M5 kiihtyy ja kulkee, mutta ei ilman reipasta kaasunkäyttöä. Kierroksia on uskallettava käyttää ja kaasua käyttää ihan pohjassakin (ihan vaikka siksi, että läppäkoneisto kytkeytyy). 3.8:n perävälitys on 3.91 joka tarkoittaa sitä, että 5-vaihteella 80 km/h on suunnilleen 2000rpm, mikä on paljon. Vääntöä löytyy kyllä 400nM, mutta vasta yli 6000 kierroksessa, huipputeho 347hv (DIN) on jossain 6750 kierroksen tietämillä - punaraja on päälle 7000 kierroksen.
Ja juuri tässä piileekin auton idea, mikä ei pikaisilla koeajo-kiihdytyksillä välttämättä tule esiin niin hyvin. On mahtava ajaa autoa jossa tehoa tulee kierroksien mukana lineaarisesti, kierrokset tulevat viiveettä ja niitä tulee koko ajan lisää. Ja kun moottori on yläkireä suora kutonen, niin reagointikin on jotain upeaa - auto suorastaan rynnii eteenpäin kurveissa kiinni pysyen ja vauhtia löytyisi koko ajan lisää.
E34 M5 on eräällä tavalla varmasti viimeisiä tehdasrakenteisia raasereita. Yleinen suuntaus on enemmän mukavuutta suosivampaa, esim. seuraavan sukupolven E39 M5 omasi 4.7-litraisen V8:n jonka alavääntö on isojen poikien mukaan jotain oikein mukavaa. OK, E60 M5 voikin olla jotain aivan muuta V10-koneineen, mutta esim. turbojen puolella turboviivettä tunnutaan kammoavan hirveästi, jolloin paineita otetaan alaspäin..Kyllä E34 M5 3.8 liikkuu kivasti normiajossakin, itse en ole saanut sitä kertaakaan sammumaan ja auto tuntuu liikkuvan joutokäynnilläkin ongelmitta.
Itse pidän turboista mutta tuollainen iso vapaastihengittävä (jenkit ovat erikseen) on kyllä hyvä kokeilla ja käydä kokemassa. Lujaa pääsee kummallakin, mutta on oikeastaan aika epäreilua verrata tehokkaampaa perheautoa käsintehtyyn kuningasraaseriin, eiväthän ne uusina/uudehkoina olleet lähelläkään samaa hintaluokkaa.- ei niin ei
tollanen E34 M5 on tehokas lapulla ja rekisteriotteen mukaan. joku 260hv turbopeli pystyy hyvin jättämään sen esim. 100-200km/h kiihdytyksessä. tollanen menee 100-200 jotain 19sek..
- 5.0 litre
mistä saa e39 m5:n 4.7 koneella?
- moukka
5.0 litre kirjoitti:
mistä saa e39 m5:n 4.7 koneella?
Tässä udelleen kun et muuten näe
http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=2018 - taas vertasit?
ei niin ei kirjoitti:
tollanen E34 M5 on tehokas lapulla ja rekisteriotteen mukaan. joku 260hv turbopeli pystyy hyvin jättämään sen esim. 100-200km/h kiihdytyksessä. tollanen menee 100-200 jotain 19sek..
Verrataampa nyt saman kokoluokan autoon. Vaikka vm.2001
Audi A6 2.7l tupla turbo (250hv)
100-200km/h 28sek
Eli ei se turbo sille ihmeitä tee. Itseasiassa väittäisin, että 4l vapari vs 2l turbo, jos viritetään samaan huipputehoon, niin 4l vapari voittaa, koska siinä on tehoa tyhjäkäynniltä alkaen, vaikka 2l kone tuntuukin pirteämmältä kun turbo herää, mutta siitä syystä, kun voimaa ei alakierroksilla ole.
Tokihan jos joku 900kg opel ascona turbotetaan 260 hevoseen, niin liikkuu paremmin kuin 315hv 1700kg M5, mutta empä silti miettisi sitä, kummalla mieluummin ajaisin. - audismi
taas vertasit? kirjoitti:
Verrataampa nyt saman kokoluokan autoon. Vaikka vm.2001
Audi A6 2.7l tupla turbo (250hv)
100-200km/h 28sek
Eli ei se turbo sille ihmeitä tee. Itseasiassa väittäisin, että 4l vapari vs 2l turbo, jos viritetään samaan huipputehoon, niin 4l vapari voittaa, koska siinä on tehoa tyhjäkäynniltä alkaen, vaikka 2l kone tuntuukin pirteämmältä kun turbo herää, mutta siitä syystä, kun voimaa ei alakierroksilla ole.
Tokihan jos joku 900kg opel ascona turbotetaan 260 hevoseen, niin liikkuu paremmin kuin 315hv 1700kg M5, mutta empä silti miettisi sitä, kummalla mieluummin ajaisin.Audi 100 S4 (vm. 91-94), 100-200km/h 22,5sek.
tollasessa on 230hv AAN-moottori. lastulla sama peli 100-200km/h 17,5sek.
Audi painaa 1610kg ja voimansiirron tehohäviö on tollasessa TorSen-quattrossa 24% - aika suoraan?
audismi kirjoitti:
Audi 100 S4 (vm. 91-94), 100-200km/h 22,5sek.
tollasessa on 230hv AAN-moottori. lastulla sama peli 100-200km/h 17,5sek.
Audi painaa 1610kg ja voimansiirron tehohäviö on tollasessa TorSen-quattrossa 24%Näyttäisi tulevan aika suoraan siis tehopainosuhteesta. S4sesta pitäisi irrota uudella kartalla ja paineiden nostolla 270-300hv? Ja kun on 100kg kevyempi kuin vanha M5, niin suunnilleen samaan suorituskykyyn pääsee pienemmillä tehoilla.
Sen verran kiinnosti M5sen tarkka suorituskyky, että piti ihan etsiä. Menee 100-200km/h välin 15.4sekunttiin
http://www.cs-zone.com/model/Art. Test BMW M5 E34 340 pk.htm
Acceleratie in s
0 – 80 km/h 4,4
0 – 100 km/h 5,7
0 – 140 km/h 10,0
0 – 160 km/h 13,0
0 – 200 km/h 21,1
Paljos tuo paremmin M5sen painoon verrattava 2.7l biturbo menee lastulla, luulisi siitä saavan lastulla hyvin tehoa, mutta pystyykö painavempana tuohon S4sen lukemaan? - audismi2
aika suoraan? kirjoitti:
Näyttäisi tulevan aika suoraan siis tehopainosuhteesta. S4sesta pitäisi irrota uudella kartalla ja paineiden nostolla 270-300hv? Ja kun on 100kg kevyempi kuin vanha M5, niin suunnilleen samaan suorituskykyyn pääsee pienemmillä tehoilla.
Sen verran kiinnosti M5sen tarkka suorituskyky, että piti ihan etsiä. Menee 100-200km/h välin 15.4sekunttiin
http://www.cs-zone.com/model/Art. Test BMW M5 E34 340 pk.htm
Acceleratie in s
0 – 80 km/h 4,4
0 – 100 km/h 5,7
0 – 140 km/h 10,0
0 – 160 km/h 13,0
0 – 200 km/h 21,1
Paljos tuo paremmin M5sen painoon verrattava 2.7l biturbo menee lastulla, luulisi siitä saavan lastulla hyvin tehoa, mutta pystyykö painavempana tuohon S4sen lukemaan?2.7biturbo S4 menee lastulla 14,8sek 100-200km/h, lastulla ja catback-putkistolla 13,8sek.
toi 2,7 koneinen painaa itseasiassa vähemmän, kuin 100 S4
- väitöstodistus
paljo 530D llä on 0-100km/h entä 850 T5lla
2003-2007 vm väleillä kertokaa vmt kun vastaatte?
ja automaattien arvot haluisin myös - s38b36
3.8 mallista ei kokemusta mutta 3.6 mallista kylläkin. Hyvin toimiva auto on ollut, 5 vuotta/120tkm ajellut, ja ihan päivittäin. Pikkukone kulutti 10-15 litraa/100km, riippuen kaasujalasta ja tiestä. Reilummallakin kaasukäytöllä sekalaisessa ajossa 11.8/100km.. ei mielestäni paha, kun ajattelee kulkupuolta/painoa. Rata-ajossa kulutus olikin sitten jotain aivan muuta.. =)
Ja tuossa ylempänä oli vähän ristiriitaa tehojen suhteen:
3.6 malli siis 315hv/360nm ja 3.8 on 340hv ja 400nm
Tekniikaltaan ollut aika murheeton peli, kunhan huollot tekee.
lastutettu T5 volvo kyllä kulkee aika saman kun tuo 3.6, mutta itse en etuvetoisella ajasi kun ei T5 vaihdelaatikkokaan lisättyä tehoa tunnu kestävän. - Ric-Racing
Kokemusta löytyy!
Noitakin olen ostanut uusia 3 kpl.
Oi niitä aikoja! - MINÄ
Missähän tuolla luki, että tuo uusi traktori voittaisi E34 M5:n? Etuvetonen romu.
En tajua idiootteja joille kelpaa nämä kolme virhettä:
Automaatti, diisseli, etuveto. Kyllä E34 ihan hyvin kiihtyy tänäkin päivänä, mutta vertaapa tuota sinun volvoosi jo uudempaan, mutta silti vanhaan E39 M5:n 400 hv ja 500nm.
Ja kuka toope luulee, ettei vaparista saa tehoa? On päässä vikaa? Ja nämäkin kuuluu siihen kastii 2.0l turbo diisseli... ei juma. 5.0L V8 turbo ni alkaa olemaan juuri oikein ja takaveto. - kerran BMW aina BMW
eihän M5 mikään superurheiluauto ole,ei se semmoiseksi ole tarkoitettukkaan mutta kyllä sillä kerkiää kauppaan ja takaisin varmasti oikein mainiosti. Itse tyydyn ajelemaan e34 2.5 touringilla ja oikein mainio peli on,luotettavaa kyytiä = ) Joku päivä pihasta löytyy viel e34 M5 ihan harraste autona,merkistä en tingi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541431- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101175Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32916Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804