En jaksa enää.

MinäVain-1991

Sairastan tätä kyseistä tautia ja se vain jatkuvasti pahenee. Joka ikinen päivä syön liikaa ja energiamäärä menee yli kulutukseni.. Eilenkin söin näin paljon: 2 palaa patongista (n10cm pituisia), sämpylä, ruisleipiä 3, Mysliä, muroja 3 lautasellista, jogurttia 800g, lihapasteija(pieni), korvapuusti, 1 omena, 250g karkkia. kahvia, mehua, vettä, maitoa... kalorit 3500kcla ja peruskulutus 1500kcla. ja näin jatkunut 3 päivää tällä viikolla.. paino noussut noin 1,5 viikossa 2 kiloa ja kokoajan ylöapäin mennään..

Tänä aamuna sitten söin, vaikka olin täynnä.. : Jogurtin 58g omenan kahvin 200g karkkia. että näin.

16

3981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bediläinen

      Itselläni tällä hetkellä menossa laihdutusvaihe, mutta on vain ajan kysymys milloin sorrun taas ahmimaan.. "Syömisvaihe" kestääkin sitten monta päivää, ja sen aikana lihoin viimeeksi ainakin kaksi kiloa. Masentaa..

    • BED mummo

      Relaa, lopeta laihduttaminen ja kalorien laskeminen. Rauhoitu ja yritä ajatella muita asioita kuin ruokaa, näitä neuvoja sain itse kun viimeksi hain apua ahmimiseen.

      Vaaka viimeiseen takahuoneen nurkkaan ja stoppaa kalorienlaskeminen heti tähän hetkeen.

      Syö kerralla niinpaljon että et enää jaksa, kyllä se vielä loppuu ja pääset tasapainoon. Hae apua, jos et yksin selviä. Joku lääkityskin voi auttaa tai VHH ruokavalio. Tsemppiä sinulle.

      Kohtalotoveri (söin äsken salaa piilossa olleen ranskalaispastillipussin lopun ja inhoan taas itseäni).

    • kertoa...

      pituutesi ja painosi?

      • Alkuperänen.....

        Pituus 162cm ja painoa 46kg..


      • BED mummo
        Alkuperänen..... kirjoitti:

        Pituus 162cm ja painoa 46kg..

        paljon ALIPAINOINEN!!!

        sulle ei tee yhtään pahaa lihoa! :)

        relaa, tilanteesi ei ole niin huono miltä näyttää


      • BED mummo
        BED mummo kirjoitti:

        paljon ALIPAINOINEN!!!

        sulle ei tee yhtään pahaa lihoa! :)

        relaa, tilanteesi ei ole niin huono miltä näyttää

        Kuinka sinulla noilla mitoilla voi olla BED, onko se diagnostisoitu? Sehän on ylipainoisen ahmimishäiriö johon ei liity oksentelua (ei siis mitään bulimiaa eikä anoreksiaa).
        Vai oletko laihduttanut juuri itsesi hoikaksi ja nyt on taas pakonomainen syömisjakso.

        En ole sitten sama BED mummo joka kirjoitti viestin klo 17.13 se on joku muu.

        Toivottavasti saa ahmimisen kuriin ja apua huonoon oloon.


      • olla ylipainoinen
        BED mummo kirjoitti:

        Kuinka sinulla noilla mitoilla voi olla BED, onko se diagnostisoitu? Sehän on ylipainoisen ahmimishäiriö johon ei liity oksentelua (ei siis mitään bulimiaa eikä anoreksiaa).
        Vai oletko laihduttanut juuri itsesi hoikaksi ja nyt on taas pakonomainen syömisjakso.

        En ole sitten sama BED mummo joka kirjoitti viestin klo 17.13 se on joku muu.

        Toivottavasti saa ahmimisen kuriin ja apua huonoon oloon.

        jotta voi sanoa sairastavansa BEDiä.


      • BED mummo
        olla ylipainoinen kirjoitti:

        jotta voi sanoa sairastavansa BEDiä.

        olla ylipainoinen jos on bed!


      • tytytytutytu
        BED mummo kirjoitti:

        olla ylipainoinen jos on bed!

        anoreksiaa sairastavankaan ei tarvitse olla alipainoinen


      • ex-ana -85
        BED mummo kirjoitti:

        olla ylipainoinen jos on bed!

        Ei tarvitse!!! monilla bed tulee anoreksian jälkeen ja kun paino nousee paljon ni se menee vaan normaalipainoon eikä ylipainoon asti.
        itselläni käynyt näin. nykyisin pysyn normaalipainosena kai siks et välillä onnistun laihtuun/syömään normaalisti ennen ku bed taas ottaa vallan.....


      • Sumppu07
        BED mummo kirjoitti:

        olla ylipainoinen jos on bed!

        tarvitse! Minä sairastin BED:tä vuoden enkä missään vaiheessa ollut ylipainoinen. Laihdutin koko ajan, ja olin pitkiä aikoja syömättä (max 3 vrk), sitten repsahdin ja ahmin niin kauan kunnes vatsa oli todella kipeä. Alussa oksensin ahmimiskohtauksen jälkeen, mutta vatsalaukun venyttyä ei enää oksettanut.


      • ruuan laatuun
        Sumppu07 kirjoitti:

        tarvitse! Minä sairastin BED:tä vuoden enkä missään vaiheessa ollut ylipainoinen. Laihdutin koko ajan, ja olin pitkiä aikoja syömättä (max 3 vrk), sitten repsahdin ja ahmin niin kauan kunnes vatsa oli todella kipeä. Alussa oksensin ahmimiskohtauksen jälkeen, mutta vatsalaukun venyttyä ei enää oksettanut.

        Aloittaja luetteli näinpäivän ahmimisiaan: "2 palaa patongista (n10cm pituisia), sämpylä, ruisleipiä 3, Mysliä, muroja 3 lautasellista, jogurttia 800g, lihapasteija(pieni), korvapuusti, 1 omena, 250g karkkia. kahvia, mehua, vettä, maitoa... kalorit 3500kcla"

        Minä kiinnitin heti huomiota siihen, että aloittaja syö/ahmii vain paljon hiilihydraatteja sisältäviä ruokia, viljaa eri muodoissaan, sokeria... Missä ovat päivän proteiinit? No, onhan maidossa vähän proteiinia, mutta käytännössä ne puuttuvat ruuasta kokonaan. Ei ihme, että syöminen on mennyt hallitsemattomaksi.

        Mulla on ihan ikioma teoria siitä, että sokerilla mahansa täyttäminen aloittaa ahmimiskierteen SEN TAKIA, että kroppaa huutaa lisää ruokaa, koska ruuassa ei ole ollut tarvittavia proteiineja, eikä varmaan vitamiineja eikä mineraalejakaan.

        Mulla on vain omat kokemukseni ahmimisesta, laihduttamisesta ja syömisen normalisoimisesta, joten en väitä, että teoriani olisi se ainut ja oikea, mutta se on toiminut minulla.

        Suosittelen aloittajaa kokeilemaan esim. viikon, kahden ajan erittäin vähähiilihydraattista dieettiä, jossa saa riittävästi proteiineja ja vitamiineja. Nopeista hiilihydraateista vieroittamisen jälkeen voisi sitten siirtyä pehmeämpään linjaan ja alkaa syödä kokojyväviljatuotteita.

        Ja lopuksi, aloittaja, sinun ei tarvitse laihduttaa yhtään, pikemminkin voisit nostaa painoasi vähän. Tärkeää olisi nyt saada syöminen hallintaasi ja syödä riittävästi ja terveellisesti.


      • nanna-X
        BED mummo kirjoitti:

        Kuinka sinulla noilla mitoilla voi olla BED, onko se diagnostisoitu? Sehän on ylipainoisen ahmimishäiriö johon ei liity oksentelua (ei siis mitään bulimiaa eikä anoreksiaa).
        Vai oletko laihduttanut juuri itsesi hoikaksi ja nyt on taas pakonomainen syömisjakso.

        En ole sitten sama BED mummo joka kirjoitti viestin klo 17.13 se on joku muu.

        Toivottavasti saa ahmimisen kuriin ja apua huonoon oloon.

        Niin, että ihan kenen tahansa kokoisilla voi olla BED. Yleensä sitä vain tavataan ylipainoisilla. Mutta oma tarinani: olin aluksi aivan tasapainoinen nuori yläasteikäinen tyttö. Aloin kavereiden kanssa liikkumaan järjettömästi ja normaalilla syömisellä sitten laihduin aivan hurjasti. Kaverini olivat todella kateellisia ulkonäölleni ja puhuivat siitä koko ajan. Haukkuivat anorektikoksi jne. No siitä sitten masennuin ja aloin ahmimaan. Ruoka helpotti oloani ja se tuntui et se ois ainut kaveriki jossakin vaiheessa. Se meni aivan sairaaksi, juuri tuommoinen jauhojen syönti, oli vain pakko saada jotakin suuhunsa. Aina illan ahmimisen (toistui lähes joka ilta) jälkeen olo oli aivan hirveä ja syyllisyyden tuskat painovat mieltä. Muistan sen kerran niin elävästi kun olin niin täynnä etten voinut kävellä, vaan minun piti kontata sänkyyn nukkumaan. Siitä seurasi PAHOJA turvotusongelmia ja ummetusta. Yhteen aikaan ravasin lääkärissä vähän väliä avaamassa suoleni..
        Nyt siitä on 5 vuotta aikaa ja 20 kg lisää. Siis olen nyt aika tuhdissa kunnossa ja kohta voisin ehkä alkaa hivenen katsomaan syömisiäni ja liikkumaan enemmän. Sillä se alkaa tuntua että se alkaa jo helpottaa ja on löytänyt jo jonkinlaisen tasapainon elämääni. Nykyisin tiedän jo että mitkä asiat saavat minut ahmimaan. Ainakin kohdallani ne ovat stressi, masennus ja yksinäisyys. Ruoasta koettaa saada jotakin lohtua elämäänsä. Siis neuvoksi kaikille; hakekekaa syy siihen miksi ahmitte. Ja lähtekää sitä kautta parantamaan ja hakemaan tasapainoa. Vaikka esim. stressiä on varmasti joka elämänvaiheessa ainakin jonkin verran, mutta se on vain opittava hallitsemaan ja jos ei muuta niin osaapahan ainakin varaantua seuraamuksiin.
        Niin ja sitten on tuolla ahmimisella myös ihan fysiologisiakin syitä: luin yhden kirjan, en nyt muista nimeä mutta siinä kerrottiin että miten joilakin ihmisillä sokerin syönti vapauttaa enemmän välittäjäaineita jotka sitten aktivoivat mielihyväkeskuksen joka sitten ohjaa aivoja tekemään sitä lisää. Ei kai siinä muuta neuvoa ollut kun että kaikki turha sokeri pitäisi vain raakata täydellisesti pois ruokavaliosta.
        Ja suosittelen kanssa tässä lopussa et jos vaan vähääkään tuntuu siltä ettette kestä yksin sitä painetta mikä siinä SAIRAUDESSA on niin hakeutukaa ammattiauttajalle.
        Kiitos ja kaikille tasapainoisia hetkiä!! :)


      • olenko siis terve
        BED mummo kirjoitti:

        olla ylipainoinen jos on bed!

        mulla 165cm ja 55kg diagnosoitu bed mutta en siis sairastakaan kun paino ok


      • Beedikko
        BED mummo kirjoitti:

        Kuinka sinulla noilla mitoilla voi olla BED, onko se diagnostisoitu? Sehän on ylipainoisen ahmimishäiriö johon ei liity oksentelua (ei siis mitään bulimiaa eikä anoreksiaa).
        Vai oletko laihduttanut juuri itsesi hoikaksi ja nyt on taas pakonomainen syömisjakso.

        En ole sitten sama BED mummo joka kirjoitti viestin klo 17.13 se on joku muu.

        Toivottavasti saa ahmimisen kuriin ja apua huonoon oloon.

        BED j o h t a a todennäköisesti ylipainoon jatkuessaan kauan. BEDissähän ei ahmittua ruokamäärää kompensoida oksentamalla tai liikkumalla. Usein yritetään sen sijaan paastota, mikä puolestaan yleensä johtaa myöhemmin ahmimiseen. Jotta voisi sanoa sairastavansa BEDiä, on ahmimiskohtausten myös oltava kohtuullisen säännöllisiä (olikohan että kestää kerrallaan vähintään 3kk) - totta kai tällainen johtaa lihomiseen ja ylipainoon. Ei tarvitse siis olla ylipainoinen sairastaakseen, mutta siihen se johtaa, ellei parane.


      • n 25
        Sumppu07 kirjoitti:

        tarvitse! Minä sairastin BED:tä vuoden enkä missään vaiheessa ollut ylipainoinen. Laihdutin koko ajan, ja olin pitkiä aikoja syömättä (max 3 vrk), sitten repsahdin ja ahmin niin kauan kunnes vatsa oli todella kipeä. Alussa oksensin ahmimiskohtauksen jälkeen, mutta vatsalaukun venyttyä ei enää oksettanut.

        Minä luulin sairastavani BED:IÄ, mutta sain lausuntoon että epätyypillinen ahmimishäiriö. Mielestäni BED kyllä on ylipainoisten sairaus, sillä ei kuulu pakonomaisia laihdutusjaksoja, jolloin paino putoaisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe