Seksitön avioliitto

XXXX****

Tällä palstalla on karmeita juttuja siitä, miten rakastelu loppuu parisuhteessa ja kuinka naiset eivät enää halua miestään. Kuinka voitte elää sellaisessa suhteessa, niinkuin sisarukset konsanaan? Ymmärrän kyllä, että avioliittoon mentäessä luvataan rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä, mutta jo Raamatussa puhutaan hylkäämisestä, enkä voi sitä muuten ymmärtää, kuin juuri sillä tavalla hylkäämiseksi, ettei toisen kanssa enää rakastele ja vietä "yhdyselämää".

Teidät on siis suhteessanne tosiasiallisesti hylätty, jos kumppaninne ei rakastele kanssanne. Turha tuntea syyllisyyttä ja etsiä syitä, joku raja se on oltava ihmisen nöyryydelläkin.

42

10425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti-vaimo-rakastajatar

      Hyvä,napakka kannanotto!
      Tilanne ei siitä korjaannu..etsi uusi puoliso,ystävä,partneri...
      jos liittosi on kuin em.
      Kymmenen vuoden päästä olet samassa tilanteessa.

      • Onnellinen

        Kyllä vaan vaihtamalla paranee!Elin 13vuotta seksuaalisesti täysin epätyydyttävässä liitossa,kunnes vihdoin tajusin lähteä.Aikojen päästä löysin aivan ihanan miehen,jonka kanssa seksiä on,paljon ja hyvää sellaista.Vuosia on yhdessä oltu ja aina paranee....


      • äiti-vaimo-...
        Onnellinen kirjoitti:

        Kyllä vaan vaihtamalla paranee!Elin 13vuotta seksuaalisesti täysin epätyydyttävässä liitossa,kunnes vihdoin tajusin lähteä.Aikojen päästä löysin aivan ihanan miehen,jonka kanssa seksiä on,paljon ja hyvää sellaista.Vuosia on yhdessä oltu ja aina paranee....

        Kirjoitinko epäselvästi?
        Turha jäädä odottelemaan mahdotonta tapahtuvaksi.


      • avovaimo
        äiti-vaimo-... kirjoitti:

        Kirjoitinko epäselvästi?
        Turha jäädä odottelemaan mahdotonta tapahtuvaksi.

        oikeessa ootte,että pitää vaihtaa EI pettää!
        mut jos ei saa seksiä,esim kun on pikkusia lapsia ja toinen on ihan väsynyt,niin sillon pitää vaan hoitaa puolisolleen lepohetkiä ja odotella että lapset/vauva pikkusen kasvavat eikä hoito ole niin rankkaa.semmoses tapaukses ei saa missään nimes lopettaa suhdettaa jos ei oo seksiä.=)


      • ****XXXX
        avovaimo kirjoitti:

        oikeessa ootte,että pitää vaihtaa EI pettää!
        mut jos ei saa seksiä,esim kun on pikkusia lapsia ja toinen on ihan väsynyt,niin sillon pitää vaan hoitaa puolisolleen lepohetkiä ja odotella että lapset/vauva pikkusen kasvavat eikä hoito ole niin rankkaa.semmoses tapaukses ei saa missään nimes lopettaa suhdettaa jos ei oo seksiä.=)

        mielestäni ole kysymys siitä, onko seksiä vaiko eikö. Kysymys on siitä, ovatko puolisot onnellisia vaiko eivät.

        Niille onnettomille jotka vuosikausia ruinaavat puolisoltaan seksiä ja hellyyttä, tekevät alistetussa asemassaan kaikkensa ja vielä lisää, heille minun viestini on tarkoitettu lohdutukseksi ja vapautukseksi....kaikille niille onnettomille jotka syyttävät itseään ja ovat kumppaninsa "kynnysmattona"...herätkää jo! ja nähkää totuus.


    • reppanamies

      ..7 vuotta kun viimeksi ollaan rakasteltu. Silti ollaan yhdessä. Ja tämä on totta.

      • äiti-vaimo...

        Voiko kukaan moralisoida vaikka hakisit/löytäisit itsellesi uuden kumppanin tarpeisiisi?

        "ikuinen rakkaus,myötä-ja vastamäet,yms"
        Kuullostavat hautajaispuheilta tässä yhteydessä!

        Toivoisin että mieheni hakisi ystävättären jos en pystyisi hänelle antamaan sitä mitä hän tarvitsee;ja tämä on myös totta.


      • nainen

        Miksi olette vieläkin yhdessä?


    • koettu

      Se on yllättävän totta. Mutta usein puhutaan siitä, että vaimo/nainen ei suostu seksiin. Ja jos mies kieltäytyy, ei halua, vika on naisessa, naisen pitäisi pukeutua pitsialuasuihin, käydä kampaajalla, laihtua jne ja valmistaa upea illallinen kynttilöineen ym. ja sitten kaikki taas kloksahtaa paikoilleen..

      Olin itse vuosikausia avioliitossa, jossa mies lopetti seksin. Toivoin, odotin, luotin, rakastin. Sitten eron jälkeen ynnäsin asioita. Jossain vaiheessa hieman ennen eroa mies oli löytänyt uuden, työkaverin. Silti hän minulle muuta puhui, antoi ymmärtää että ehkä liittomme vielä korjaantuu ym ja minä uskoin, koska halusin uskoa enkä nähnyt totuutta vaikka se edessäni olikin, koska en halunnut uskoa sellaista - enhän itsekään noin toimisi!! ja olimmehan me avioliitossa!!
      Olin naivi.
      Hylkäämistä se oli. Totaalista hylkäämistä. Nöyryyttämistä: jos olet tätä ja tätä, niin ehkä joskus vielä me..
      Rakkaudettomuutta. Valehtelua.
      Miksi joku jatkaa elämää kumppaninsa kanssa, jos
      ei enää rakasta, jos tämä ei enää kiinnosta? Jos seksuaalinen haluttavuus katoaa, on suhde jo lopussa.
      Jos mies lähtee seksittömästä liitosta, sen kaikki ymmärtää. Kun minä pohdin eroa seksittömästä liitostani, en saanut ymmärrystä. Minun piti ymmärtää.

      Rakkaudettomuus, hylkääminen myös näkyy. Ihminen muuttuu rumaksi. Vanhenee. Kun ei ole enää onnellinen.

      Nyt minulla on mies, joka ei suostuisi sekittömään liittoon!! Ja on sitä mieltä että miehellä on päässä vikaa jos ei seksi kelpaa. No, nyt on taukoa meidän seksielämässämme, tai se on muuttunut, mutta se on väliaikaista. Olen raskaana ja homma olisi kivuliasta, ei voi siis perinteisesti. Mutta muuten kyllä..

      Seksuaalisuus ja seksi on yksi ihmisen perustarpeista. Aivan kuten syöminen. Joskus se on pikaruokaa, joskus arkista kaurapuuroa (joka muuten on hyvää, muttei joka päivä syötynä), joskus upea ateriakokonaisuus... :)

      • annamaaret

        En ole kovin kiinnostunut seksistä, ainakaan tällä hetkellä. Olen äskettäin lopettanut n.5v.kestäneen suhteen. Aluksi seksi oli ihanaa, mutta kun arki tuli kuvioihin mukaan, minä aloin menettää kiinnostukseni. Ymmärsin kyllä miesystäväni tarpeet ja minä onneton rupesin näyttelemään. Ilmeisesti suoritukseni lähenteli oscarin arvoista, koska hän ei vieläkään usko etten nauti seksistä. Toisaalta hänen fantasiansa olivat sitä luokkaa, että hän on voinut kuvitella minut ties miksi seksipapittareksi. Minua alkoi todenteolla kyllästyttää ja päätin lopettaa suhteen. Nyt hän käy vonkumassa nurkissa kuin pahainen kolli, olen joutunut soittamaan pari kertaa poliisitkin ja harkitsen lähestymiskieltoa. Ymmärrän, että hänellä lyö hieman yli, mutta kadun sitä, että aloin näytellä olisi pitänyt ola rehellinen.


      • ****XXXX
        annamaaret kirjoitti:

        En ole kovin kiinnostunut seksistä, ainakaan tällä hetkellä. Olen äskettäin lopettanut n.5v.kestäneen suhteen. Aluksi seksi oli ihanaa, mutta kun arki tuli kuvioihin mukaan, minä aloin menettää kiinnostukseni. Ymmärsin kyllä miesystäväni tarpeet ja minä onneton rupesin näyttelemään. Ilmeisesti suoritukseni lähenteli oscarin arvoista, koska hän ei vieläkään usko etten nauti seksistä. Toisaalta hänen fantasiansa olivat sitä luokkaa, että hän on voinut kuvitella minut ties miksi seksipapittareksi. Minua alkoi todenteolla kyllästyttää ja päätin lopettaa suhteen. Nyt hän käy vonkumassa nurkissa kuin pahainen kolli, olen joutunut soittamaan pari kertaa poliisitkin ja harkitsen lähestymiskieltoa. Ymmärrän, että hänellä lyö hieman yli, mutta kadun sitä, että aloin näytellä olisi pitänyt ola rehellinen.

        Yksi paikka jossa ei kannata todellakaan näytellä;
        Sänky!


      • huom
        ****XXXX kirjoitti:

        Yksi paikka jossa ei kannata todellakaan näytellä;
        Sänky!

        Siinä vaiheessa kun alkaa näytellä onkin oma nautinto menetetty


    • syy

      on mielestäni lapset, minulla ainakin. Olen 2 tytön isä, 2 ja 5 vuotiaat.

      Äidin seksuaalinen kiinnostus minuun loppui kuin seinään, noin neljä vuotta sitten, syy täysin pimennossa. Asiasta nousee hirveä riita kun edes vihjaan voisko tästä puhua. ???

      No perkele, iski vauvakuume, joka kesti noin 3 päivää, joka päivä 1 kpl "äkkiä nyt" yhdyntä.

      Siitä sitten tulikin tuo 2-v prinsessa.

      Näitä lapsia en aio jättää, siksi siedänkin avokkaani kylmyyttä, kumma juttu varmaan. Mutta en usko aikaisempiin kokemuksiin liittyen että akanvaihto mitään muuttaa, samanlaisia kaikki.

      Mielenkiintroiseksi asian tekee se, että EILEN 01.04.2003 se ämmä kysyi, että onko hänessä jokin vika kun hän ei enää kelpaa !!!!!!!!!!!!
      Vain nainen voi olla tuollainen. 3 vuotta taistelin, liehittelin, lahjoin, yms . Yritin näillä yleisesti suositelluilla konsteilla saada vauhtia suhteeseen, lähinnä minulle naurettiin. Yksi kielteinen vastaus jonka muistan hyvin on; "patukan syönti just ny" ??? Ja nyt sitten tuollainen kysymys. Kerroin hänen olevan myöhässä, toivoni heitin jo vuosi sitten, onneksi omaan sopeutumiskykyisen luonteen ja voin ajatella että tämä on meidän suhde, sitähän se on tässä halunnut, olkoot, asutaan vaan yhdessä.

      Enää ei vituta, pikemminkin huvittaa koko touhu. Nyt saa taas nukuttua öisin kun ei vatsassa vello vitutuksen käärmeet.

      Onneksi lapset kasvaa ja niiden kasvua on kiva seurata, äiti tosin vieressä rapistuu kuin vanha kaakki.

      taitaa kuulostaa vähän yksin puhumiselta tuo tuossa ylhäällä, sitä se onkin, välillä on hyvä päästää näitä ajatuksia ulos.



      PS. Menemme kesällä naimisiin. HAHAHHAAHAAAAAAAA

      • ****XXXX

        valitset elämäsi suunnan. Jos nykyinen elämäsi riittää sinulle, niin tsemppiä...olet raskaan tien valinnut, mutta kunnioitettavaa kestävyyttä ja yrityshalua sekä sitoutumista...onnellinen se nainen jolla on kaltaisesi mies.


      • Enkerro=)

        chat 40:llä =)))


      • !!!!!!!!!

        Voi ei! Minä kyllä järkytyin tekstistäsi. Miksi ihmeessä tyydyt tuhlaamaan elämäsi tuollaiseen suhteeseen??? Ja suhteessa pitäisi saada iloa myös siitä, että ihailee, rakastaa ja tyydyttyy ja tuntee itse olevansa vastaavan kohde. Pelkkä asuin/taloudellinen kumppanuus on kyllä surkea peruste jatkaa.

        Jos olisin sinä tai joku teistä muista seksittömässä liitossa elävistä, yrittäisin ensin panna seksipuolen perusteelliseen remonttiin, selvittämällä juurta jaksain asia vaimon kanssa ja yrittämällä ulkopuolistakin apua, siis terapiaa, ja jos selviää että mikään ei auta, niin alkaisin tosissani etsiä muita vaihtoehtoja.

        Lapsillesi voit olla isä vaikka et asuisikaan vaimon kanssa, kunhan ero ja tapaamiset hoidetaan järkevästi ja sovitaan esim. yhteishuoltajuus.
        Tuollaisen parisuhteen mukana elävät lapsetkin saavat väärää mallia omiin tuleviin suhteisiinsa, sillä seksittömyys väkisin vaikuttaa siihen miten puolisot muutenkin suhtautuvat toisiinsa, ja lapset havainnoivat tarkkaan.

        Muuten olen sitä mieltä, että jos toinen ei halua seksiä niin silloin hän ei myöskään rakasta. Jos kumppania ei rakasta tai jopa inhoaa niin läheinen kosketus alkaa tuntua vastenmieliseltä. Jos rakastaa niin luonnostaan haluaa myös fyysistä yhteyttä ja paljon läheisyyttä. Rakkaudeksi nimitetään usein virheellisesti esim. turvallisuudentunnetta ja tottumista.


      • ****xxxx
        !!!!!!!!! kirjoitti:

        Voi ei! Minä kyllä järkytyin tekstistäsi. Miksi ihmeessä tyydyt tuhlaamaan elämäsi tuollaiseen suhteeseen??? Ja suhteessa pitäisi saada iloa myös siitä, että ihailee, rakastaa ja tyydyttyy ja tuntee itse olevansa vastaavan kohde. Pelkkä asuin/taloudellinen kumppanuus on kyllä surkea peruste jatkaa.

        Jos olisin sinä tai joku teistä muista seksittömässä liitossa elävistä, yrittäisin ensin panna seksipuolen perusteelliseen remonttiin, selvittämällä juurta jaksain asia vaimon kanssa ja yrittämällä ulkopuolistakin apua, siis terapiaa, ja jos selviää että mikään ei auta, niin alkaisin tosissani etsiä muita vaihtoehtoja.

        Lapsillesi voit olla isä vaikka et asuisikaan vaimon kanssa, kunhan ero ja tapaamiset hoidetaan järkevästi ja sovitaan esim. yhteishuoltajuus.
        Tuollaisen parisuhteen mukana elävät lapsetkin saavat väärää mallia omiin tuleviin suhteisiinsa, sillä seksittömyys väkisin vaikuttaa siihen miten puolisot muutenkin suhtautuvat toisiinsa, ja lapset havainnoivat tarkkaan.

        Muuten olen sitä mieltä, että jos toinen ei halua seksiä niin silloin hän ei myöskään rakasta. Jos kumppania ei rakasta tai jopa inhoaa niin läheinen kosketus alkaa tuntua vastenmieliseltä. Jos rakastaa niin luonnostaan haluaa myös fyysistä yhteyttä ja paljon läheisyyttä. Rakkaudeksi nimitetään usein virheellisesti esim. turvallisuudentunnetta ja tottumista.

        onhan se noinkin...asiat ei vaan ole aina niin yksinkertaisia...uskoisin.


      • Siementäjä

        Nainen on oma lajinsa. Sinulle nyt vaan on sattunut kohdalle tällainen jonka lajiominaisuudet ovat ylikorostuneet jopa bimbouteen asti.


      • kaiken kokenut

        olisiko mahdollista antaa anteeksi vaimosi käytös, sillä siihen on varmaan joku syy. Välttämättä se et ole sinä, vaan esim. kun lapset ovat olleet pieniä ja eukko ehkä väsynyt ja kyllästynyt nuoruuden huuman jälkeen toteamaan, että tätäkö tämä nyt sitten on koko loppuiän.
        Elämä kulkee kuulemma seitsemän vuoden sykleissä.
        Lähtekää yhdessä lemmen lomalle esim. viikonlopuksi ja olkaa vaan toistenne kainalossa. Ehkäpä hellyys tekee tehtävänsä ja pääset toiseen "koloon" ilman ettei tarvitse pelätä lasten yllättävän.
        Ei kaikissa parisuhteissa seksi näyttele pääosaa, voi sitä naida harvemminkin. Voi olla, että kärsivällisyys johtaa todella kiihkeään suhteeseen.
        Ps. joskus tuntuu, että ne ihmiset jotka rehvastelevat omilla suorituksillaan nostattavat vain omaa heikkoa itsetuntoaan. Olisi kiva kuulla heidän puolisoidensa mielipiteet asian hyvyydestä.


      • Samanlainen

        Jaaha. Samanlainen uhrautuja kuin minäkin. Asetan myöskin perheen eheyden seksin edelle. Eikä meillä nyt niin kylmiä muuten olla: Halailua ja pussailua harrastetaan aina silloin tällöin. Ehkä minäkin olen ihminen, jolle seksi nyt ei ole kaikkein tärkein arvo, jonka perässä pitäsis loikkia suhteesta toiseen. Lasten varttumisen seuraaminenkin kieltämättä on asia, josta ei haluaisi luopua.

        Vaikka toiselta osapuolelta halua löytyisikin, niin yksi ongelma voi tilanteen muuttumisen myötä olla sopivan ajankohdan löytämisen vaikeus: Lapset ovat aina kotona silloin kun mekin ja univaikeuksien, hieman eri rytmin sekä sänkymme vieressä pinnasängyssä nukkuvan nuoremman lapsen vuoksi ei sen paremmin alkuyön kuin loppuyön käyttö sänkyleikkeihin oikein tunnu sopivalta.

        Ehkä tässä jonain päivänä voisin taas kysäistä, onko "paastomme" ohi. Jos se sitten on pikku paastolta edes tuntunut muuten kuin minun mielestäni. 'Pikku' taitaa olla vähättelyä, edellisestä kerrasta on yli kaksi vuotta...

        "Arvonsa kullakin"


      • ****XXXX
        Samanlainen kirjoitti:

        Jaaha. Samanlainen uhrautuja kuin minäkin. Asetan myöskin perheen eheyden seksin edelle. Eikä meillä nyt niin kylmiä muuten olla: Halailua ja pussailua harrastetaan aina silloin tällöin. Ehkä minäkin olen ihminen, jolle seksi nyt ei ole kaikkein tärkein arvo, jonka perässä pitäsis loikkia suhteesta toiseen. Lasten varttumisen seuraaminenkin kieltämättä on asia, josta ei haluaisi luopua.

        Vaikka toiselta osapuolelta halua löytyisikin, niin yksi ongelma voi tilanteen muuttumisen myötä olla sopivan ajankohdan löytämisen vaikeus: Lapset ovat aina kotona silloin kun mekin ja univaikeuksien, hieman eri rytmin sekä sänkymme vieressä pinnasängyssä nukkuvan nuoremman lapsen vuoksi ei sen paremmin alkuyön kuin loppuyön käyttö sänkyleikkeihin oikein tunnu sopivalta.

        Ehkä tässä jonain päivänä voisin taas kysäistä, onko "paastomme" ohi. Jos se sitten on pikku paastolta edes tuntunut muuten kuin minun mielestäni. 'Pikku' taitaa olla vähättelyä, edellisestä kerrasta on yli kaksi vuotta...

        "Arvonsa kullakin"

        vaan virkistää yhteiselämää. Ja kaksi vuotta on ihmiselämässä lyhyt aika...varsinkin kun sen ajan voi käyttää vaikka seurailemalla jälkikasvun kehitystä.


    • Vaaka

      Hei! Olen hyvännäköinen, räväkkä ja temperamenttinen nainen. Olen ollut parisuhteessa jo 25 vuotta. Seksielämämme: Alussa tosi kiihkeää, piti olla kolmekin kertaa päivässä. Olemme molemmat hyvin seksuaalisia. Minun intoni laimeni vuosien saatossa, mieheni ei. Olin kyllästynyt. Mieheni halut hyrräsi jo "sairaasti", olin usein väkisten vain häntä miellyttääkseni. Se oli väärin, näin jälkikäteen, se sairastutti minut pelkäämään jo seuraavaa kertaa. Puhuttiin monet kerrat asiasta, se vain ei mennyt miehelle perille. Raskauden ajat olivat minulle seksuaalista aikaa, hormoonit hyrräs valtavalla voimalla mutta mieheni ei sitten välittänytkään siitä kovin, luulen, että mahani sai sen inhoamaan minua. Joten raskaudenajat ovat olleet minulle tosi vaikeita, itsetuntoni mennyt pohjaan ulkonäköni vuoksi. Ollut monenlaista elämässä, niin ylä- ja alamäkejä. Tosi raskaita mutta eina selvitty. Päätettiin jo aikaa sitten, että mitä hyvänsä tässä elämässä tulee niin pysytään loppuun saakka yhdessä. Nyt minulla on jo oma tahdo ja uskallan sanoa EI! En ole miesten kynnysmatto. Olemme molemmat hyvännäköisiä ja varmaan kummallakin olisi saantia ulkopuolella riittämiin asti. Tällä hetkellä olen muutaman kuukauden vanhan pikku miehen äiti (oli yllätys-raskaus), se lapsi pelasti meidät "kriisiltä". Ikää on 43 vuotta. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen ollut raskauden kolme viimeistä kuukautta ilman seksiä ja vauvankin jälkeen olen ollut vain 2 kertaa. Minä olen onnellinen ja mies on onnellinen, eikä enää vaadi olemaan minua väkisten kanssaan. Tiedän kuitenkin että, hän kärsii tästä tilanteesta kun seksiä ei ole tippunut pitkään aikaan. Mutta eihän seksi ole tärkein asia elämässä vaan terveys! Ja se, että me tulemme toimeen toistemme kanssa hyvin ja suunnittelemme elämää eteenpäin. Olen sitä mieltä, että vaihtaminen minun tapauksessani ei kannattaisi, en parempaa miestä saisi. Jokaisessa meissä on omat vikamme, ne pitää vain hyväksyä!

      • ***XXXX

        *sanaton*

        Miehesi on todella aarre.


      • vaimo

        On se seksikin kyllä tärkeä asia, jos sitten ei tyydytäkin olemaan "vain ystäviä", mutta se on aika kalpeaa elämää ollakseen avioliitto.
        Eikä mies joka tyytyy seksittömään avioliittoon ole mikään aarre vaan vähään tyytynyt alistettu ressukka.

        Vaikuttaa että olet niin räväkkä ja tempperamenttinen nainen että sanelet myös sen miten miehesi on elettävä. Omaa tahtoa sinulla näyttää tosiaan olevan.


      • Jesse

        Miehesi on hyväksynyt, että sinussa on vika; kielteinen suhtautuminen
        suhteen koossa pitävään voimaan. Ikävää hänen kannaltaan, että otat
        seksiin suostumisen arvovaltatappiona; olemalla kunnysmatto jos suostut.
        Käsität kai sen, että hän todennäköisesti on vain kyllästynyt kerjäämiseen.
        Voin vakuuttaa, että tingityn, vastentahtoisen lahnan höylääminen on
        ikävää. eikä hänkään enää sellaista halua. Hän miehisenä miehenä rakastaa
        perhettään ja haluaa pitää sen koossa. Muista hyväksyä se, että
        hyvännäköinen miehesi ottaa irtopirjon silloin tällöin; seksi on osa
        mielenterveyttä!


      • ****xxxx
        vaimo kirjoitti:

        On se seksikin kyllä tärkeä asia, jos sitten ei tyydytäkin olemaan "vain ystäviä", mutta se on aika kalpeaa elämää ollakseen avioliitto.
        Eikä mies joka tyytyy seksittömään avioliittoon ole mikään aarre vaan vähään tyytynyt alistettu ressukka.

        Vaikuttaa että olet niin räväkkä ja tempperamenttinen nainen että sanelet myös sen miten miehesi on elettävä. Omaa tahtoa sinulla näyttää tosiaan olevan.

        Saattaahan se niinkin olla, aika kiltiltä minusta vaan vaikuttaa...


      • ????
        Jesse kirjoitti:

        Miehesi on hyväksynyt, että sinussa on vika; kielteinen suhtautuminen
        suhteen koossa pitävään voimaan. Ikävää hänen kannaltaan, että otat
        seksiin suostumisen arvovaltatappiona; olemalla kunnysmatto jos suostut.
        Käsität kai sen, että hän todennäköisesti on vain kyllästynyt kerjäämiseen.
        Voin vakuuttaa, että tingityn, vastentahtoisen lahnan höylääminen on
        ikävää. eikä hänkään enää sellaista halua. Hän miehisenä miehenä rakastaa
        perhettään ja haluaa pitää sen koossa. Muista hyväksyä se, että
        hyvännäköinen miehesi ottaa irtopirjon silloin tällöin; seksi on osa
        mielenterveyttä!

        =seksi.. ei minusta, se on vaan lisähöyste kaiken muun hyvän päälle.


      • ****XXXX
        ???? kirjoitti:

        =seksi.. ei minusta, se on vaan lisähöyste kaiken muun hyvän päälle.

        allekirjoittaa....siltikin väittäisin, että avioliitto on sopimus, ja rakastelu on liima, joka liittää ihmiset yhteen....


      • Eeva
        ****xxxx kirjoitti:

        Saattaahan se niinkin olla, aika kiltiltä minusta vaan vaikuttaa...

        ..jos naisen aina vaan pitäisi kärsiä. Ja sitten jos hän haluaa joskus hetken ilman kärsimystä, niin se on alistamista tai muuta pahaa.


      • Anonyymi

        Luuletko todella, että miehesi on tyytyväinen? Olet joko sokea tai tyhmä, todennäköisesti molempia. Niin vanha ketju, että olette jo eronneet. Ennen eroa ukkosi hyppäsi vieraissa solkenaan. Seksittömyyttä ei pidä hyväksyä. Se on henkistä väkivaltaa,johon ei pidä alistua. Vieraissa käyminen on tuossa tilanteessa täysin hyväksyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko todella, että miehesi on tyytyväinen? Olet joko sokea tai tyhmä, todennäköisesti molempia. Niin vanha ketju, että olette jo eronneet. Ennen eroa ukkosi hyppäsi vieraissa solkenaan. Seksittömyyttä ei pidä hyväksyä. Se on henkistä väkivaltaa,johon ei pidä alistua. Vieraissa käyminen on tuossa tilanteessa täysin hyväksyttävää.

        Ompas vanha juttu, ovat varmaan jo eronneet tai ehkä kuolleetkin jo. Ihmeellinen tää tietokone. Ja vielä sama vuosi kun mulle tuli poikalapsi lokakuussa. Ja eka kerta oli edellisenä vuonna. Toinen poika tuli melko täsmälleen pari vuotta myöhemmin ja vaikka kolmesta lapsesta oli puhe niin seksi loppu silloin. teki toisen miehen kanssa sen sitten. En ymmärrä mikä siinä seksissä on niin erikoista ja ihanaa. Aika pitkä seksitön jakso mullakin ollut, viisitoista vuotta. Pääasia on että lapset on ja ne on nytkin mulla ja joka viikonloppu. Nyt kun oikein aattelen en ole ollut seksi suhteessa oikeestan kuin kolme vuotta. Aikamoisia petoja te muut ootte kun jatkuvasti pitää saada.


    • Jaska

      Ongelma on tosiaankin yleisempi kuin uskoinkaan.. Meillä tuli kierre joka ei tunnu päättyvän koskaan. Kun minä haluan, on ruuanlaitto, siivoaminen, muu kotityö, väsyttää raskaan päivän jälkeen... niin paljon eitä, ettei enää uskalla edes kysyä...

      Vaimoke puolestaan jos haluaa, en ole paikalla vaan töissä, harrastamassa, missä milloinkin. Tai jos kotona, tulee tvstä vähintään tekstitvn urheilutulokset jotka pitää vielä katsoa. Tai vaimo itse vahtaa jotain iänikuista sarjaa. Sanoo vielä kyllästyneensä 5 min pikajuttuihin (riisumisineen, pesuineen, pukeutumisineen) mitä jää aikaa lapsilta (rauhallista). Ja on mieluummin ilman..

      Sen kerran kun haluttaa yhtäaikaa ja kaikki palaset loksahtaa kohdalleen, iskee erektiohäiriö. Tämä ei ole enään yhtään huvittavaa....

      • ****xxxx

        ...siis tämäkin. Ihminen löytää aikaa siihen, mitä pitää tärkeänä - niin väitetään.

        Tosin väittäjä saattoi olla viisikymppinen ilman pieniä lapsia.


      • Pakko Pulla

        Meillä on sama käytäntö. Pääasiallisesti on jokin syy miksei. Noin 2-3 kertaa/kk tämänkin kevään ajan.
        Ehkä teilläkin oikea syy se, että "nainen ei saa siitä mitään". "Olisiko sinusta että kiva että lopettaisin juuri kun olet saamassa?" -No, eipä tietenkään.
        Ennen minua vaimoani on pantu niin suuremmoisesti(hänen kertomansa mukaan)orgasmiin asti, että enää -kun lapset on tehty- ei käytännössä ole sen
        suurempaa mielenkiintoa touhuta minun kanssani "kun siitä ei saa mitään". En minä jaksa viikon tai kahden välein ilman
        tyhjennystä pumpata tunti tolkulla. Runkkailuun en enää ryhdy. Yksinäisyyden tunne sen jälkeen on masentava. Syy on siis loppujen lopuksi suhteessa seksin olemattomuuteen huonon panomiehen.
        Sitä kuulemma saan odottaa, että häntä himottaisi niin paljon, että sen vuoksi tekisi minkäänlaista aloitetta. Minun on siis pidettävä yksin yllä "seksielämäämme" kerjäämällä, kunnes kerjuu alkaa vaimoa harmittamaan. Pane nyt sitten siinä "pääsis jo nukkumaan" lahnaa. Innostupa kovin!
        Orgasmi ei kuulemma ole enää tärkeätä niinkuin ennen minua "seksisuhteessa", jolloin sen aina sai. Vaikkei ole niin meikäläisen panot eivät kiinnosta. On niin tylsää. Seksilelutkaan eivät auta. Jos jotain lahjon, on siinä jotain moitittavaa: "liian kallis", "huono malli", "väärät väriset kukat ei sovi sisustukseen"
        Ei siinä mitään. Eri paria seksin suhteen siis ollaan ja kun lapset tuosta varttuvat, niin katsotaan semmoinen nainen kenelle kelvataan.


      • ****XXXX
        Pakko Pulla kirjoitti:

        Meillä on sama käytäntö. Pääasiallisesti on jokin syy miksei. Noin 2-3 kertaa/kk tämänkin kevään ajan.
        Ehkä teilläkin oikea syy se, että "nainen ei saa siitä mitään". "Olisiko sinusta että kiva että lopettaisin juuri kun olet saamassa?" -No, eipä tietenkään.
        Ennen minua vaimoani on pantu niin suuremmoisesti(hänen kertomansa mukaan)orgasmiin asti, että enää -kun lapset on tehty- ei käytännössä ole sen
        suurempaa mielenkiintoa touhuta minun kanssani "kun siitä ei saa mitään". En minä jaksa viikon tai kahden välein ilman
        tyhjennystä pumpata tunti tolkulla. Runkkailuun en enää ryhdy. Yksinäisyyden tunne sen jälkeen on masentava. Syy on siis loppujen lopuksi suhteessa seksin olemattomuuteen huonon panomiehen.
        Sitä kuulemma saan odottaa, että häntä himottaisi niin paljon, että sen vuoksi tekisi minkäänlaista aloitetta. Minun on siis pidettävä yksin yllä "seksielämäämme" kerjäämällä, kunnes kerjuu alkaa vaimoa harmittamaan. Pane nyt sitten siinä "pääsis jo nukkumaan" lahnaa. Innostupa kovin!
        Orgasmi ei kuulemma ole enää tärkeätä niinkuin ennen minua "seksisuhteessa", jolloin sen aina sai. Vaikkei ole niin meikäläisen panot eivät kiinnosta. On niin tylsää. Seksilelutkaan eivät auta. Jos jotain lahjon, on siinä jotain moitittavaa: "liian kallis", "huono malli", "väärät väriset kukat ei sovi sisustukseen"
        Ei siinä mitään. Eri paria seksin suhteen siis ollaan ja kun lapset tuosta varttuvat, niin katsotaan semmoinen nainen kenelle kelvataan.

        ...mutta kaveripiirissä on niin monta samanlaista paria, ettei kukaan uskoisi...ja minähän en sitä kerro muualla kuin täällä...

        Rakkauden säilyttäminen on kovaa työtä, eikä se aina onnistu, koska ollaan eriparia.

        Onneksi tällaisia paikkoja on, jossa jokainen saa kertoa ahdistuksensa kenenkään tunnistamatta.


      • femme
        Pakko Pulla kirjoitti:

        Meillä on sama käytäntö. Pääasiallisesti on jokin syy miksei. Noin 2-3 kertaa/kk tämänkin kevään ajan.
        Ehkä teilläkin oikea syy se, että "nainen ei saa siitä mitään". "Olisiko sinusta että kiva että lopettaisin juuri kun olet saamassa?" -No, eipä tietenkään.
        Ennen minua vaimoani on pantu niin suuremmoisesti(hänen kertomansa mukaan)orgasmiin asti, että enää -kun lapset on tehty- ei käytännössä ole sen
        suurempaa mielenkiintoa touhuta minun kanssani "kun siitä ei saa mitään". En minä jaksa viikon tai kahden välein ilman
        tyhjennystä pumpata tunti tolkulla. Runkkailuun en enää ryhdy. Yksinäisyyden tunne sen jälkeen on masentava. Syy on siis loppujen lopuksi suhteessa seksin olemattomuuteen huonon panomiehen.
        Sitä kuulemma saan odottaa, että häntä himottaisi niin paljon, että sen vuoksi tekisi minkäänlaista aloitetta. Minun on siis pidettävä yksin yllä "seksielämäämme" kerjäämällä, kunnes kerjuu alkaa vaimoa harmittamaan. Pane nyt sitten siinä "pääsis jo nukkumaan" lahnaa. Innostupa kovin!
        Orgasmi ei kuulemma ole enää tärkeätä niinkuin ennen minua "seksisuhteessa", jolloin sen aina sai. Vaikkei ole niin meikäläisen panot eivät kiinnosta. On niin tylsää. Seksilelutkaan eivät auta. Jos jotain lahjon, on siinä jotain moitittavaa: "liian kallis", "huono malli", "väärät väriset kukat ei sovi sisustukseen"
        Ei siinä mitään. Eri paria seksin suhteen siis ollaan ja kun lapset tuosta varttuvat, niin katsotaan semmoinen nainen kenelle kelvataan.

        Tiedoksi miehille: nainen voi kyllä nauttia seksistä silloinkin kun ei saa orgasmia. Se voi olla aivan ihanaa ja päättyy suloiseen raukeuteen, ei orgasmiin kannata niin kauheasti panostaa vaan siihen että muuten tuntuu hyvältä. Pahinta on jos nainen huomaa että mies "vaatii" hänen pääsevän orgasmiin (tai nainen yrittää liikaa itse), ja niissä suorituspaineissa ei enää tunnukaan hyvältä.


      • Eeva
        femme kirjoitti:

        Tiedoksi miehille: nainen voi kyllä nauttia seksistä silloinkin kun ei saa orgasmia. Se voi olla aivan ihanaa ja päättyy suloiseen raukeuteen, ei orgasmiin kannata niin kauheasti panostaa vaan siihen että muuten tuntuu hyvältä. Pahinta on jos nainen huomaa että mies "vaatii" hänen pääsevän orgasmiin (tai nainen yrittää liikaa itse), ja niissä suorituspaineissa ei enää tunnukaan hyvältä.

        ..jos nainen on tottunut hyvälle edellisessä suhteessaan, niin onhan se varmasti kylmää vettä niskaan jos seksi ei enää päätykään koskaan orgasmiin. Kova pettymys, tuottaa katkeruutta, mistä ei mielestäni voi naista syyttää.


    • Amalia Armas

      Eihän seksi ole ainoa syy olla yhdessä. Voi olla velkaa, omaisuutta, lapsia, muita velvotteita.

      Seksittömyys ei tarkoita myöskään läheisyyden puutetta, kumppanuuden puutetta tai edes huonoa suhdetta. Aina ei ole aikaa tai mahdollisuutta harrastaa seksiä.

      Jos kumppanin valinta perusteena on ollut vain peti puuhat niin silloin koko touhu on lähtenyt väärään suuntaan liikkeelle. Kumppania valittaessa tulisi huomioida että rakkaus kaikista kliseistä huolimatta ei ole ikuista. Suhteen perustana tulisi olla kaveruus, ystävyys. Silloin kun ihastus ja rakkaus haihtuu on se sama kaveri silti tallella.

      Naisia puolustaakseni naisen hormoonivaihtelut ovat jotain sellaista mitä mies ei kykene ikinä ymmärtämään. Kuinka pystyisikään kun ei nainen itsekkään omalle keholleen ja sen aiheuttamille tuntemuksille mitään voi. Toisille mm ehkäisy hormoonit aiheuttavat selvää haluttomuutta.

      Meillä seksin määrä on vähäinen, mutta en silti väitä että suhteemme olisi huono. Tunnemme toisemme ja onnellinen voi olla jo siitä että toinen sanoo että mieli tekis vaikka ei jaksa. Tai vaikka se että kun pukee päälleen niin toinen pysähtyy katsomaan.

      Suhdetta pitää hoitaa jotta se toimii. Pelkkä seksuaalisuus ei siihen riitä. Se miten kutakin suhdetta tarvitsee hoitaa riippuu suhteesta. Äitien palstoilla voi aina lukea miten paljon epäillää sitä miehen uskollisuutta. Nainen ei uskalla antaa miehelleen koska pelkää tämän kuitenkin pettävän. Jokainen menköön itseensä ja miettiköön koska viimeksi ilahdutti puolisoaan täysin pyyteettömästi?

      Ja onhan siitä tehty tutkimuskin että jos nainen vastaa kodin kunnossapidosta(siivous, tiskit, pyykit) seksin määrä vähenee. Hus siitä miehet lattiaa lakaisemaan ;O)

      • ****XXXX

        Että ystävän kanssa naimisiin!? Aika laihalta ja laimealta kuulostaa, mutta ilmeisesti toimii teillä hyvin :).

        Minä uskon kestävään ja ikuiseen rakkauteen, miehen ja naisen välillä olevaan jännitteeseen jota vuodet eivät haalista...


      • joo
        ****XXXX kirjoitti:

        Että ystävän kanssa naimisiin!? Aika laihalta ja laimealta kuulostaa, mutta ilmeisesti toimii teillä hyvin :).

        Minä uskon kestävään ja ikuiseen rakkauteen, miehen ja naisen välillä olevaan jännitteeseen jota vuodet eivät haalista...

        siis rakkaus on nimenomaan sitä ystävyyttä..? mieti sisarusrakkaus..puolisoon kohdistuva rakkaus on samaa,mutta lisänä on himoa ja seksuaalista halua..että semmosta.siks jos pysyvän liiton haluu ni ystävää etsimään,koska jos vaa etit jonku jota himoitset,ni ei se riitä.miksköhän muuten olisi avioeroja niin hemmetisti nykysin? siks ku ihmiset ei tajuu että puolison tulis olla ennen kaikkee ystävä jolle puhutaan kaikki..


      • mutta asiaa
        joo kirjoitti:

        siis rakkaus on nimenomaan sitä ystävyyttä..? mieti sisarusrakkaus..puolisoon kohdistuva rakkaus on samaa,mutta lisänä on himoa ja seksuaalista halua..että semmosta.siks jos pysyvän liiton haluu ni ystävää etsimään,koska jos vaa etit jonku jota himoitset,ni ei se riitä.miksköhän muuten olisi avioeroja niin hemmetisti nykysin? siks ku ihmiset ei tajuu että puolison tulis olla ennen kaikkee ystävä jolle puhutaan kaikki..

        Olen seksittömässä avioliitossa elävä mies ja haikaillut jo pitkään jotain muuta. Meilläkään ei loppujen lopuksi ole koskaan löytynyt sellaista yhteistä säveltä muutenkaan, että olisimme voineet jakaa kaikkia syvimpiä tuntemuksiamme ja uskoutuneet toinen toisillemme. Siis siinä mielessä hätiköity liitto. Uskon, että nimenomaan siitä luottamuksesta puolisoiden kesken pohjimmiltaan on kysymys. Siksi olen päättänyt erota.


      • ****XXXX
        mutta asiaa kirjoitti:

        Olen seksittömässä avioliitossa elävä mies ja haikaillut jo pitkään jotain muuta. Meilläkään ei loppujen lopuksi ole koskaan löytynyt sellaista yhteistä säveltä muutenkaan, että olisimme voineet jakaa kaikkia syvimpiä tuntemuksiamme ja uskoutuneet toinen toisillemme. Siis siinä mielessä hätiköity liitto. Uskon, että nimenomaan siitä luottamuksesta puolisoiden kesken pohjimmiltaan on kysymys. Siksi olen päättänyt erota.

        Yhteinen sävel voi hukkua, vaikka kuinka yrittäisi. Ihmiset ovat niin erilaisia ja kasvavat eri suuntiin, liiton alussa ei voi ennustaa, kuinka liitolle ajan myötä käy, näin uskon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe