montako tonnia maksaa sappileikkaus yksityisellä?
oon jonossa jorviin, ja SYKSYLLÄ vasta leikkaus edessä, vaikka kärsin sappikohtauksista 1-2 iltana/yönä viikossa! elämäni on täyttä tuskaa!
minulla on pikkupoika, 4 kk, joten en voi ottaa litalginia, koska imetän. kiitokset vastauksistanne jo etukäteen!
sappileikkaus yksityisellä?
6
1451
Vastaukset
- Hoituri
Oletko ihan varma, että leikkaus on vasta syksyllä? Oletko saanut mitään kirjettä, jossa kerrotaan että olet jonossa leikkaukseen? Onko leikkaus tarkoitus tehdä päiväkirurgiassa vai vuodeosaston kautta? Jos olet leikkausjonossa, voit soittaa joko päiväkirurgian tai vuodeosaston jonohoitajalle ja kertoa tilanteestasi. Peruutuspaikalle on mahdollista päästä, mutta silloin täytyy varautua siihen että kutsu voi tulla milloin vain. Jorvin käytännöstä en tiedä, mutta ota ihmeessä sinne yhteyttä!
- kärsivä
Lääkärin mukaan leikkaus on vasta syksyllä, en ole saanut mitään kirjettä tms. jorvista. tässä olen kärsinyt jo monta tuntia kivuista, välillä pystyn jopa kirjoitella tänne, mutta välillä vain itken. kokeilin jo, että onnistuuko antaa lapselleni korviketta pullosta, siltä varalta että joudun ottaa litalginin. kuinka kauan pitää pumpata maitoa, että voi taas imettää, jos ottaa lääkettä? yritän kestää vielä tämän kerran, maanantaina soitan heti jorviin noista peruutuspaikoista. suuret kiitokset avusta, pelastit iltani!
- Hoituri
kärsivä kirjoitti:
Lääkärin mukaan leikkaus on vasta syksyllä, en ole saanut mitään kirjettä tms. jorvista. tässä olen kärsinyt jo monta tuntia kivuista, välillä pystyn jopa kirjoitella tänne, mutta välillä vain itken. kokeilin jo, että onnistuuko antaa lapselleni korviketta pullosta, siltä varalta että joudun ottaa litalginin. kuinka kauan pitää pumpata maitoa, että voi taas imettää, jos ottaa lääkettä? yritän kestää vielä tämän kerran, maanantaina soitan heti jorviin noista peruutuspaikoista. suuret kiitokset avusta, pelastit iltani!
En tosiaan tiedä juuri Jorvin sairaalan käytännöistä tai jonotilanteesta, mutta soitto sinne selvittänee asioita. Minkälaisen lääkärin vastaanotolla kävit? Hoitoon pääseminen on pääsääntöisesti samanlaista maan joka kolkassa, eli terveyskeskuslääkäri/työterv.lääkäri kirjoittaa leikkaushoitoa tarvitsevasta potilaasta lähetteen alueen sairaalaan. Lähetteet käy läpi kyseisen erikoisalan ylilääkäri ja osa potilaista pyydetään sairaalan erikoispoliklinikalle lisätutkimuksiin ja osa laitetaan suoraan leikkausjonoon. Leikkauksia suoritetaan joko vuodeosaston tai päiväkirurgian osaston kautta, jälkimmäisessä pyritään siihen että potilas lähtee samana päivänä kotiin leikkauksesta toivuttuaan.
Ohjeet ovat siis:
- soita sairaalaan ja kysy missä vaiheessa olet, oletko varmasti leikkausjonossa --> kerro tilanteestasi, että kipuja on jatkuvasti ja imetät --> pyydä selkeät ohjeet siitä, mitä kipulääkettä voit käyttää ja milloin, hoitavalla lääkärillä on vastuu kipulääkkeistä --> voit myös pyytää lähettänyttä lääkäriä tekemään kiirehtimislähetteen kovien vaivojen takia - kärsivä
Hoituri kirjoitti:
En tosiaan tiedä juuri Jorvin sairaalan käytännöistä tai jonotilanteesta, mutta soitto sinne selvittänee asioita. Minkälaisen lääkärin vastaanotolla kävit? Hoitoon pääseminen on pääsääntöisesti samanlaista maan joka kolkassa, eli terveyskeskuslääkäri/työterv.lääkäri kirjoittaa leikkaushoitoa tarvitsevasta potilaasta lähetteen alueen sairaalaan. Lähetteet käy läpi kyseisen erikoisalan ylilääkäri ja osa potilaista pyydetään sairaalan erikoispoliklinikalle lisätutkimuksiin ja osa laitetaan suoraan leikkausjonoon. Leikkauksia suoritetaan joko vuodeosaston tai päiväkirurgian osaston kautta, jälkimmäisessä pyritään siihen että potilas lähtee samana päivänä kotiin leikkauksesta toivuttuaan.
Ohjeet ovat siis:
- soita sairaalaan ja kysy missä vaiheessa olet, oletko varmasti leikkausjonossa --> kerro tilanteestasi, että kipuja on jatkuvasti ja imetät --> pyydä selkeät ohjeet siitä, mitä kipulääkettä voit käyttää ja milloin, hoitavalla lääkärillä on vastuu kipulääkkeistä --> voit myös pyytää lähettänyttä lääkäriä tekemään kiirehtimislähetteen kovien vaivojen takiaovat ainakin jokunen vuosi sitten olleet todella iso ongelma. kävin terveysasemalla yleislääkärin vastaanotolla ja hän teki diagnoosin ultran perusteella, että sappitautihan se. tämä lääkäri ei jostakin syystä suostu laittamaan minua kiireellisenä, vaikka soitin hänelle pahan kipukohtauksen jälkeen ja kerroin, että kohtaukset ovat pahentuneet.
huomenna soitan jorviin ja kyselen tilanteestani. kipu alkaa jo haitata elämänlaatua, koko ajan pitää pelätä. en kohta uskalla syödä kuin kaurapuuroa, ja imettävän pitäis kuitekin saada vitamiineja.
kiitos vielä kerran!
- vihjaisen...
..että niin kauan ku on epävarmaa millon pääset leikkaukseen, niin noudata hyvä ihminen ruokavaliota tiukasti. itse kestin 3kk odotuksen AINOASTAAN sillä tavalla, kivuista ei tarvinu sinä aikana kärsiä kuin pari kertaa. netissäkin löytyy kyllä tietoa vältettävistä ruuista, lisäksi muista että syöt vain vähän kerralla ja useasti, samahan käytäntö on laihduttaessa :D myöhään illalla ei kannata syödä, koska kivutkin tuppaavat tulemaan illalla/yöllä.
jaksamista sinne- kärsivä
katsoa, mitä olen syönyt, mutta aina en huomaa mikä ruoka-aine on aiheuttanut kipukohtauksen. olen karsinut rasvan minimiin ja kun myös imetän, painan kohta aivan liian vähän. no, toivottavasti asia selviää ja saan rauhan tämän sapen kans.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829