Ei jaksa enää elää.

...

mut mä sinnittelen, koska elämässä on niin paljon kaikkea muuta hyvää :) oon 18v ja kärsin todella pahasta tinnituksesta.

No, kukaa ei oo tähä asti viel osannu sanoa mitään. Nyt ajattelin maksaa yksityisen hinnan, maksoi mitä maksoi, jotta saisin edes selvyyden miksi mulla soi päässä ja toisessa korvassa näin pahasti. Samalla mm. pyydän unilääkkeitä, kun ei nukkumisest tuu enää mitn..

No, mutta sitten kysymykseen: Huomasin tälläsen:

"Milloin lääkäriin?
Lääkärin tutkimukset ovat aiheellisia, jos tinnitus kehittyy nopeasti, siihen liittyy huimausta tai kuulon nopeaa huononemista tai se on toispuoleista. Myös hyvin häiritsevästä tinnituksestä kärsiviä voidaan joissakin tapauksissa auttaa seurannaisvaikutuksen, kuten masennuksen ja unettomuuden hoidolla."

mitä tuo voisi tarkoittaa, ku tuossa lopee että toispuoleista tinnitusta? minulla soi molemmissa pahasti, mutta toisessa häiritsevä pintaääni, joka on vielä vielä vielä voimakkaampi. Voiko tämä olla sittenkin sellainen, että sille voisi tehdä jotain?.. ku tuossaki lukee että lääkäriin, jos on toispuoleista..

anteeks sekava kirjoitukseni, toivottavasti saitte selvää.. ja kiitos vastauksista!

16

4653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---....-

      Miksi et ole hakeutunut tervkesk.kautta KUULOKESKUKSEEN,kipin kapin nytten yht.TK,seen josta saat lähetteen,olet nuori ja kaipaat tukea seon hyvä ja oikein, tässä se nyt tulee ,ilmottele kesään mennessä mite kävi..

    • korvalääkärille

      Itse menisin tuossa tilanteessa heti yksityiselle korvalääkärille, maksoi mitä maksoi. Minullakin on tinnitusta, mutta hyvin lievänä, johon olen vuosien saatossa tottunut. Syyn kyllä selvitin korvatauteihin perehtyneen lääkärin vastaanotolla.

    • yrittänyt..

      tehdä asialle jotain, mm. olen käynyt sen takia kuulotutkimuksissa ja koululääkärillä, mut on tuntunu ettei ketään kiinnosta.. nyt päätin että maksan mitä maksan niin haluan kunnon lääkärille, joka kertoo, MIKSI mulla soi näin pahasti.. mua ei enää haittaa se tieto ettei tälle voisi koskaan mitään tehdä, ainut miten saan mielenrauhan on se että saan tietää miks näin on tapahtunut.. :/

      Osaako tavalliset "maksuttomat" kuulotauteihin erikoistuneet lääkärit sanoa tälläseen asiaan juuta tai jaata? vai kannattaako suoraan mennä yksityiselle?

      jos meen tavalliselle, niin kenelle otan yhteyden? olen ihan pihalla..

      • vaikeus

        ...ja samalla yleisyys saa toistaiseksi useimmat lääkärit toteamaan ettei mitään lopullista ole tehtävissä. Itse jäin kouluiässä auton alle. Kuulo meni toisesta korvasta täysin, ja jäljelle jäi tinnitus, jossa ajoittaisia vaihteluita. Aikuisiässä kuulevaankin korvaan tuli vähitellen tinnitus vaikkakin kuulon taso pysyi hyvänä.
        Olen huomannut muutaman asian, joista voisi olla edes hetkellistä hyötyä.Minulla enimmillään pari päivää.
        1. Poskiontelot. Niissä oleva pienikin tulehdus voi tuottaa tinnitusta.
        2. Purennan epätasaisuus. Hammaslääkäri voisi tutkia sen. Myös yöllinen purulihasten jännitys voi vaikuttaa.
        3. Niska- ja hartialihasten jännitys. Syyt vaikka stressiperäisiä tai jo menneisyyteenkin painuneita.
        4. huono unen laatu. Joskus oikein pitkään ja hyvin nukuttu yö antaa helpotusta.Kannatta arvioida vuoteen mahdolliset viat.
        5. Melun jälkitila. Siinäkin lienee jonkinlainen armonaika.

        Kyllä lääkärin persoonalla on suuri vaikutus. Minä koin laidasta laitaan suhtautumisten erot - pilkkaamisesta ja nauramisesta myötätuntoon ja auttamishaluun..


    • Nimetön

      ja muistatko MITÄÄN siitä kun se alkoi?
      Oliko ehkä joku tulehdus korvassa, poskionteloissa, flunssa? Narskutatko öisin hampaita tai onko purennassa pienikin häikkä? Kärsitkö niskalihasten jäykkyydestä, migreenistä tai olitko ollut melussa?? Mahdollista on että soiminen alkaa vain yks kaks ilman mitään syytä mutta useimmiten se on yhteydessä johonkin.

      Itsellä esim. alkoi viime keväänä poskiontelotulehduksen flunssan jälkeen. Koskaan ennen ei korvat ole soineet. Siitä asti vaiva siis ollut toisessa korvassa. Tutkimuksissa kävin yksityisellä heti silloin alussa. Nyt siihen on mielestäni jo lähes täydellisesti (jos niin voi sanoa) niin tottunut. Vielä ajoittain se kyllä ressaa joskus. Alku oli aivan kamalaa, mutta sieltä on noustu!

    • sdffdsfrdfgdg

      Olemme selvästikin vastakohtia. Minä kun tulin koittaneeksi ampua itseni haulikolla, mutt olin niin vitun kännissä, että onnistuin siinäkin ampumaan ohi. No tinnitti hiukan sen jälkeen, kun korvan juuressa laukesi. Se on onneksi loppunut sitten, mutta tiedän miten vittumaista se on. Myös verrattuna muihin elämän ongelmiin. Sympatiani!

    • tiina.

      Voi sinua...itseälläni on joskus OLLUT tinnitusta, joten tiedän, mistä puhut, mutta kumma kyllä (ja Luojalle kiitos), se HÄIPYI itseltäni.

      Suosittelen:

      - joogaa (se rentouttaa ja rauhoittaa)

      - rauhallista venyttelyä muutenkin (jos sinulla on vaikka "niskat jumissa) - se monasti pahentaa tinnitusta)

      - PIENTÄ taustahälyä, kuten rauhallista musiikkia pienellä volyymilla silloin kun pelkäät, että muuten kuulostelisit liikaa pelkkää tinnitusta (sillä sehän tekee hulluksi, tiedetään)

      - keskittymisharjoituksia mihin tahansa MUUHUN kuin tinnitukseen (sinun on opittava "huijaamaan" aivojasi niin, etteivät ne prosessoi pelkkää tinnituksen kuuntelua koko ajan)

      - sitten: HYPNOOSIA! (tästä saattaisi myös olla apua, jos olet henkilö, jota on "helppo" hypnotisoida)

      • Juotko paljon

        kevytlimsoja, syötkö aspartamiinilla makeutettuja muita tuotteita tai käytätkö kahvissa makeutusainetta.

        Hivenainetasapainon häiriöt voivat myös aiheuttaa tinnitusta. Muistaakseni oli tohtori Tolosen nettisivuille siitä asiasta.


    • kuuronen

      Pyydä lähete lääkäriltä ylihappihoitoon. Jätä kahvi pois ja käytä vähäsuolaisia tuotteita, samoin sitrushedelmät.

    • nainen sateessa

      minullakin tinnittää oikeassa korvassa koko ajan ja lisäksi se on melkein kuuro.Sinun pitäisi päästä pian ylipainehappihoitoon.Minulta jäi hoito saamatta kun en tiennyt silloin asiasta.Ota yhteys heti lähimmän keskusairaalan korvapolille,monilla on mahd.siihen.Sinä viel nuori,,toivon et saat apua.

    • kohtalotoveri

      Mullakin soi päässä epätodellisen kovaa. Ei paljon ole elämästä voinut enää nauttia. Nukkuminen ilman taustamelua ei onnistu. Kova melu aiheutti minun tinnitukseni, ja yksityiselläkin lääkärillä on hoitoja kokeiltu tuloksetta.

      Ehkä tinnitusta on mahdollista lieventää, jos soiminen johtuu niskalihaksista, kavaimesta tai jostain muusta... Jotkut sanovat soimisen loppuneen mitä tuskin tulee ainakaan omassa kroonisessa 24/7 tinnituksessa tapahtumaan. Lievempään tinnitukseen voisi tottua.

      Parannuskeinoa odotellessa :(

    • oireita

      liittyy mm. Menieren oireyhtymään, mutta voivat johtua ihan jostain muustakin.
      Minulla on ollut Meniere vuosia, kolme vuotta yhtämittaista vinkunaa, suhinaa ja kohinaa toisen korvan puolella, josta on kuulo huomattavasti alentunut. Sitä oppii sietämään, vaikka hermoja syövää se on. Se ei ole "vaarallinen" oireyhtymä, sen kanssa täytyy vain oppia elämään, niinkuin monen muun taudin tai kivun.
      Mene vaikka ensin hyvälle yksityiselle korvaläkäärille ! Sieltä voit saada lähetteen kunnallisiin korvaklinikoihin tutkimuksiin. Terveyskeskuksesta yleislääkäriltä pitää myös saada lähete, pääsisit halvemmalla. Helsingin seudulla yksityiskorvalääkärin palkkio oli minulla 70 €.
      Meniereä paremmin tuntevia lääkäreitä on ympäri Suomea. Ensimmäinen korvalääkärini oli yllättävän "hoopo", tai sitten ei kiinnostunut syventymään asiaan, vaikka se on korvalääkärin alaa. Toisen kanssa meni hyvin ja tehtiin tutkimukset korvaklinikalla.
      Oli mitä oli, mutta selvitä asia pyytämällä tutkimuksiin !
      Ja koita jaksaa vaikkaa rankaa se on !

    • carillo7

      Heippa,haluan tarjota apuani kiusalliseen vaivaasi.Mutta kyseessä on laiton aine tosin sitä voi saada myös reseptillä lääkäriltä.Taitaa vaan olla helpompi saada sitä pimeiltä markkinoilta-nimittäin kannabis, kukan tai hashiksen muodossa.Tehokkain tapa taitanee olla polttaa kukkaa vesipiipussa.En halua yllyttää ketään rikkoon lakia mutta sain itse huomattavaa apua erittäin häiritsevään tinnitukseen ja huonokuuloisuuteen edellä maitulla tavalla joten koen jopa velvollisuudeksi!! kertoa kaikille kellä on kyseistä vaivaa.Olisin todella iloinen puolestasi jos saisit vaivasi parannetua tällä "ihmelääkkeellä"joka on ollu tuhansia vuosia lääkekäytössä ja n.40 vuotta kiellettynä päihteenä.Suosittelen todella koska tunnen vaivasi henkilökohtaisesti.Olisin myös kiitollinen jos laitat sähköpostiini palautetta mikäli olet saanut apua vaivaasi tai on muuta kysyttävää.

      tähän voi laittaa kysymyksiä tai palautetta. [email protected]

      • toinen2.

        Elämänilo on niin pienestä kiinni, että kannattaa kokeilla kaikkea; rentoutumista, vitamiineja, liikuntaa, terveellistä ravintoa yms. Sen lisäksi osta ihmeessä tinnitusmaskeri, joka auttaa kestämään tinnituksen epämiellyttävyyttä. Ota selvää paikkakuntasi tinnitusyhdistyksen vertaistukiryhmästä ja soita sen vetäjälle. Asiasta puhuminen auttaa varmasti sinuakin. Tsemppiä!


    • -l-

      Minulla vasen korva on soinut 13 vuotta ilman taukoa ja se on lähes kuuro. Olen tottunut siihen. En enää välitä siitä.

    • Anonyymi

      Itselläni kohta toinen vuosi tinnitusta pyörähtää käyntiin ja jaksaminen on ihan lopussa. Välillä tuntuu että kohisee niin päässä ettei kuule enää pieniä ääniä. Aikaisemmin minulla oli todella tarkka kuulo. Toisinaan sirisee, vinkuu ja surisee korvassa. Tai pään alueella mihin tuon tinnituksen nyt paikantaakaan.Ulkomaailman äänet on korvannut epämääräinen ujellus korvassa.

      Kuulo ei ole tippunut dramaattisesti, koska kuulonalenemat on vain lieviä, mutta joku vaurio korvassa on kun se ei enää kestä ääntä ja korvat soi.

      Elämä on monelta osalta ohi. En voi enää tehdä kivoja juttuja mitä monet. Konsertit. Turha riski. Elokuvat. Turha riski. Baarit. Turha riski. Musiikkiharrastus. Turha riski. Musiikki ei enää innosta kun se tuhosi korvani ja korva on herkkä äänelle. En ole vielä niin vanha että haluaisi viettää tällaista puolielämää.

      Ja ihan niinkuin tämä ei olisi riittävästi äänet tuottaa kipua ja kuulostaa liian voimakkailta.

      Olen suunnitellut itsemurhani jo moneen kertaan.

      Ihmettelen ihmisiä jotka elää vain tinnituksesta riippumatta ihan normielämää. Uskon että tinnitustakin on monentyyppistä. Omani reagoi ääneen ja kuulen äänet esimerkiksi vääristyneenä kuin päälle viheltäisi. Miten tuollaista tinnitusta pakenee mitenkään kun se tunkeilee äänten päälle kun sitä yrittää peittää. Kuin korva olisi paskana ja kapinoi ihan peittämistä vastaan.

      Vituttaa että piti olla niin * tyhmä että en nuorempana suojannut korvia kunnolla ja menin vielä oikein puhkaisemaan tinnituksen mennessäni yhdelle äänekkäälle keikalle tuhoamaan korvani. Ilman tuota shokkia korvalle minulla saattaisi edelleen olla hiljaisuus ja voisin edelleen elää korvat suojattuna meluisissa paikoissa ihan normaalia elämää,

      Näen elämäni ennen ja jälkeen tinnituksen. Nykyinen elämä on paskaa eikä elämisen arvoista. Elän sisältä kuolleena päivästä toiseen. En pysty keskittymään ja se tekee kaikesta vielä pahempaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4172
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1642
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe