Onko kenelläkään kokemusta Kyproksen rannikolla työskentelystä (esim. Agia Napa)? Onko esim.turistioppaaksi mahdollista päästä yhdeksi kesäksi? Entä palkkaluokat esim. baaritöissä? Kiittänee :)
Töitä Kyprokselta
17
4286
Vastaukset
- ninie
no palkoista ei kannata ihmeita odotella, mutta esim baaritoissa varmaan myos tippia saa.yleensa hyvissa hotelleissa maksetaan ihan ok palkkaa, baareista ja ravintoloista en tieda mutta ei silla rikastumaan paase.
- palkat
ovatt noin puolet suomen palkoista, elinkustannukset suomen tasoa. Että et todellakaan rikastu.
- Lizzy*
Otetaan kuitenkin huomioon, että Kyproksella ei veroja noista pienistä palkoista tarvitse maksaa. Elinkustannukset riippuvat ihan siitä, missä asut ja missä kulutat. Itselläni elinkustannukset ei ole Suomen tasoa.
- ninie
Lizzy* kirjoitti:
Otetaan kuitenkin huomioon, että Kyproksella ei veroja noista pienistä palkoista tarvitse maksaa. Elinkustannukset riippuvat ihan siitä, missä asut ja missä kulutat. Itselläni elinkustannukset ei ole Suomen tasoa.
niin no tietenkin joissain paikoissa saattaa saada ruoan ,asunnon ym tyon ohella ilmaiseksi mutta kylla taalla minun mielesta on jopa hiukan kalliimpaa kuin suomessa,jotkut asiat ainakin. no saadaan se sitten huomata ensi vuonna jos se euro tulee :S
itse olen toissa hotellissa missa palkkaa saan melkein saman verran kuin saisin suomessa ja kesaisin maksetaan enemman kuin talvella. se riippuu ihan tyopaikasta ja millaista tyota tult tekemaan.
- Lizzy*
Turistioppaaksi yleensä pääsee matkanjärjestäjien (Finnmatkat, Tjäreborg) järjestämän opaskoulun kautta. Siinä ei tosin kyllä yleensä saa itse valita kohdetta mihin päätyy töihin. Joskus paikalliset firmat esim. Aeolos etsii oppaita Kyprokselta kausityöhön, mutta ne ilmoitukset löytyy melkeimpä parhaiten paikallisista lehdistä.
Tuossa on sinulle kuitenkin linkki, jos olet esim. tarjoilijan työstä kiinnostunut. Baareissa palkka yleensä 400-500 punnan väliltä plus tietty tipit.
http://europa.eu.int/eures/main.jsp?acro=job&lang=fi&catId=482&parentCategory=482- joka kesä
Vietän siellä jokavuosi kesänajan.
Joo-o toi 400 - 500 tekee siis 13-16 puntaa päivälle.
Kaveri sai 8 puntaa ilta ja asunnon.
Ja ensinnäkin siellä on sitte paljon kalliimpaa kun suomessa.
Eli jos jokunun tonni omaa rahaa ennestään niin sit voi kesän pärjätä.
Tippiä voi saada paljonkin tai sit ei yhtään. Riippuu baarista missä työskentelet, baarin taso ja porukka kulkee käsi kädessä. Yleensä nuoria turisteja eli heillä ei ole varaa tippeihin.
Muuten mitä mahtavin paikka lomailla. Hyvät rannat ja todella vilkas yö elämä.
Jos lomailla ja juhlia meinaa, niinku minä on kulutus n. 800 - 1 000€ /viikko.
Kaikki maksaa, ja paljon! - Lizzy*
joka kesä kirjoitti:
Vietän siellä jokavuosi kesänajan.
Joo-o toi 400 - 500 tekee siis 13-16 puntaa päivälle.
Kaveri sai 8 puntaa ilta ja asunnon.
Ja ensinnäkin siellä on sitte paljon kalliimpaa kun suomessa.
Eli jos jokunun tonni omaa rahaa ennestään niin sit voi kesän pärjätä.
Tippiä voi saada paljonkin tai sit ei yhtään. Riippuu baarista missä työskentelet, baarin taso ja porukka kulkee käsi kädessä. Yleensä nuoria turisteja eli heillä ei ole varaa tippeihin.
Muuten mitä mahtavin paikka lomailla. Hyvät rannat ja todella vilkas yö elämä.
Jos lomailla ja juhlia meinaa, niinku minä on kulutus n. 800 - 1 000€ /viikko.
Kaikki maksaa, ja paljon!Minä ihmettelen kovasti, kun aina kaikki sanovat että Kyproksella on paljon kalliimpaa kuin Suomessa. Ei minun mielestäni.
En kylläkään tiedä mihin te niitä rahoja laitatte, mutta kyllä paikallisetkin elävät tuolla 400-500 punnalla kuussa, miksei siis suomalaiset?
Eri asia toki on, jos käy joka ilta juhlimassa. Saa ne rahat sillälailla Suomessakin nopeasti kulumaan... - ninie
Lizzy* kirjoitti:
Minä ihmettelen kovasti, kun aina kaikki sanovat että Kyproksella on paljon kalliimpaa kuin Suomessa. Ei minun mielestäni.
En kylläkään tiedä mihin te niitä rahoja laitatte, mutta kyllä paikallisetkin elävät tuolla 400-500 punnalla kuussa, miksei siis suomalaiset?
Eri asia toki on, jos käy joka ilta juhlimassa. Saa ne rahat sillälailla Suomessakin nopeasti kulumaan...paikalliset tekevat hyvin usein kahta tyota. eika tuolla rahalla pahemmin elata perhetta..ja pitaahan sita muutakin hankkia kuin ruokaa. kylla taalla on kallista vaikkei juhlisikaan joka paiva
- Lizzy*
ninie kirjoitti:
paikalliset tekevat hyvin usein kahta tyota. eika tuolla rahalla pahemmin elata perhetta..ja pitaahan sita muutakin hankkia kuin ruokaa. kylla taalla on kallista vaikkei juhlisikaan joka paiva
Itse tulen ainakin ihan hyvin toimeen yhdellä työllä, samoin silloin kun en käynyt töissä, tulimme hyvin toimeen mieheni palkalla. Tuttavapiirissäni kaikki tekevät ainoastaan yhtä työtä.
No, jokainen tyylillään, mutta silti väittäisin ettei Kypros turistialueiden ulkopuolella sen kalliimpi ole kuin muutkaan maat. - luulet
Lizzy* kirjoitti:
Itse tulen ainakin ihan hyvin toimeen yhdellä työllä, samoin silloin kun en käynyt töissä, tulimme hyvin toimeen mieheni palkalla. Tuttavapiirissäni kaikki tekevät ainoastaan yhtä työtä.
No, jokainen tyylillään, mutta silti väittäisin ettei Kypros turistialueiden ulkopuolella sen kalliimpi ole kuin muutkaan maat.että niitä töitä löytyy sieltä turisti-alueiden ulkopuolelta?
Ja jos asut kaukana keskustasta,niin maksaa se töihin kulkeminenkin.
Voit väittää vastaan,mutta kyll Kypros on kallis maa..Suomen hintataso. - Lizzy*
luulet kirjoitti:
että niitä töitä löytyy sieltä turisti-alueiden ulkopuolelta?
Ja jos asut kaukana keskustasta,niin maksaa se töihin kulkeminenkin.
Voit väittää vastaan,mutta kyll Kypros on kallis maa..Suomen hintataso.Kyllä niitä töitä löytyy myös turistialueiden ulkopuoleltakin, usko tai älä. Ei kaikki työ täälläkään sentään pelkän turismin parissa ole.
Tottakai asumiskustannukset kaupungin keskustassa on suuremmat kuin syrjemmällä. Esim. Helsingin keskustassa asuessasi maksat varmasti enemmän vuokraa, kuin jos asuisit kauempana keskustasta. Sama juttu Kyproksella. Ja töihin voi kulkea mahdollisuuksien mukaan vaikka bussilla, jos vähän syrjemmällä asuu. Maksaa tällä hetkellä kai 80 centtiä. Tai voi ostaa auton, jotka on huomattavasti halvempia kuin Suomessa. Noh, tuo nyt ei ehkä jollekkin kesätyöläiselle ole mahdollista.
Sanoit, että Kypros on kallis maa, Suomen hintataso. Niinhän se MELKEIN Suomen hintatasoa vastaa, mutta kun mielestäni SUOMI ei ole kallis maa...
Jos asut kauemmin Kyproksella, niin opit kyllä paikat, mistä saa halvemmalla ja mikä on todellisuudessa halvempaa tai kalliimpaa kuin Suomessa. Ja nämä paikat eivät löydy turistialueilta. - ninie
Lizzy* kirjoitti:
Itse tulen ainakin ihan hyvin toimeen yhdellä työllä, samoin silloin kun en käynyt töissä, tulimme hyvin toimeen mieheni palkalla. Tuttavapiirissäni kaikki tekevät ainoastaan yhtä työtä.
No, jokainen tyylillään, mutta silti väittäisin ettei Kypros turistialueiden ulkopuolella sen kalliimpi ole kuin muutkaan maat.siis tietenkin kaikkialla muuallakin turistipaikoissa on kallista ja riippuuhan se mista ruokasi ostat, turistialueilla aina kalliimpaa.itse kuitenkin parjaan hyvin omalla palkalla, vaatteet on kylla hiukan kalliimpia kuin suomessa mutta harvemmin tulee hintalappua hirveasti kateltua. ja tuosta kahdesta tyosta..itse kyselin heilta miksi kahta tyota niin he sanoivat etta haluavat ostaa myos jotain ekstraa,ei vain etta elamiseen riittaa raha.itselleni riittaa hyvin yksi tyo enka toista ole hankkimassa. olen tykannyt taalla olla vaikka onhan sita monia asioita mita naitten pitais viela korjailla mutta saa nahda jos tassa sitten joku kaunis paiva jotain muutosta tapahtuu :)
- ninie
luulet kirjoitti:
että niitä töitä löytyy sieltä turisti-alueiden ulkopuolelta?
Ja jos asut kaukana keskustasta,niin maksaa se töihin kulkeminenkin.
Voit väittää vastaan,mutta kyll Kypros on kallis maa..Suomen hintataso.tietysti jos halpaa haluaa,voi aina menna naihin "uusiin" turistikohteisiin joissa on hullunhalpaa viinaa ym mutta itse ainakin tulisin tanne ihan muiden asioiden takia.on tama kiva paikka asua ja olla, nahtavaakin loytyy.
- ninie
Lizzy* kirjoitti:
Kyllä niitä töitä löytyy myös turistialueiden ulkopuoleltakin, usko tai älä. Ei kaikki työ täälläkään sentään pelkän turismin parissa ole.
Tottakai asumiskustannukset kaupungin keskustassa on suuremmat kuin syrjemmällä. Esim. Helsingin keskustassa asuessasi maksat varmasti enemmän vuokraa, kuin jos asuisit kauempana keskustasta. Sama juttu Kyproksella. Ja töihin voi kulkea mahdollisuuksien mukaan vaikka bussilla, jos vähän syrjemmällä asuu. Maksaa tällä hetkellä kai 80 centtiä. Tai voi ostaa auton, jotka on huomattavasti halvempia kuin Suomessa. Noh, tuo nyt ei ehkä jollekkin kesätyöläiselle ole mahdollista.
Sanoit, että Kypros on kallis maa, Suomen hintataso. Niinhän se MELKEIN Suomen hintatasoa vastaa, mutta kun mielestäni SUOMI ei ole kallis maa...
Jos asut kauemmin Kyproksella, niin opit kyllä paikat, mistä saa halvemmalla ja mikä on todellisuudessa halvempaa tai kalliimpaa kuin Suomessa. Ja nämä paikat eivät löydy turistialueilta.niin tosiaan ja halvempaa ruokaa ym loytyy minun mielestani naista isoista supermarketeista, siella usein myos kaksi yhden hinnalla-tarjouksia. esim carrefour ja orphanides
- Lizzy*
ninie kirjoitti:
siis tietenkin kaikkialla muuallakin turistipaikoissa on kallista ja riippuuhan se mista ruokasi ostat, turistialueilla aina kalliimpaa.itse kuitenkin parjaan hyvin omalla palkalla, vaatteet on kylla hiukan kalliimpia kuin suomessa mutta harvemmin tulee hintalappua hirveasti kateltua. ja tuosta kahdesta tyosta..itse kyselin heilta miksi kahta tyota niin he sanoivat etta haluavat ostaa myos jotain ekstraa,ei vain etta elamiseen riittaa raha.itselleni riittaa hyvin yksi tyo enka toista ole hankkimassa. olen tykannyt taalla olla vaikka onhan sita monia asioita mita naitten pitais viela korjailla mutta saa nahda jos tassa sitten joku kaunis paiva jotain muutosta tapahtuu :)
Tosiaan on monia asioita, jotka Kyproksella vielä vaatii parannusta, mutta vuosien varrella täällä on monet asiat muuttuneet parempaan suuntaan. Etenkin EU:iin liittymisen myötä on kehitystä tapahtunut huimasti ja tulee tapahtumaan.
Samalla on alkanut tulla myös enemmän kansainvälisiä liikkeitä, kuten mainitsemasi Carrefour. Ja kesällä vihdoin ja viimein avataan kauan odottamani IKEA!
Ei Kyprokselle kukaan (suomalainen) rahan perässä muuta, vaan täällä on niitä monia muita asioita, jotka osaltaan tekevät tästä saaresta mainion =)
Mukavaa pääsiäistä ja Χριστός ανέστη! - ninie
Lizzy* kirjoitti:
Tosiaan on monia asioita, jotka Kyproksella vielä vaatii parannusta, mutta vuosien varrella täällä on monet asiat muuttuneet parempaan suuntaan. Etenkin EU:iin liittymisen myötä on kehitystä tapahtunut huimasti ja tulee tapahtumaan.
Samalla on alkanut tulla myös enemmän kansainvälisiä liikkeitä, kuten mainitsemasi Carrefour. Ja kesällä vihdoin ja viimein avataan kauan odottamani IKEA!
Ei Kyprokselle kukaan (suomalainen) rahan perässä muuta, vaan täällä on niitä monia muita asioita, jotka osaltaan tekevät tästä saaresta mainion =)
Mukavaa pääsiäistä ja Χριστός ανέστη!totta! itse en todellakaan rahan perassa tanne tullut, ei taalla rikastumaan paase mutta mielestani elamanlaatu ja -tyyli parempaa kuin suomessa:)
- Nasu1985
ninie kirjoitti:
totta! itse en todellakaan rahan perassa tanne tullut, ei taalla rikastumaan paase mutta mielestani elamanlaatu ja -tyyli parempaa kuin suomessa:)
Paljonka se palkka siis aivan konkreettisesti euroissa tuolla Kyproksella Limassolissa sitten on? Itse ehkä sinne kesällä tulossa ravintolaan töihin ja kiinnostaisi tietää, tietenkään en suuria odota. Ovatko työpäivät myös pidempiä kuin Suomessa?
Entä onko jollakin kokemuksia Estella hotellista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466