miten kalsium alas

notkahdus kasvukäyrässä

Nelivuotias maitoallergikkoni ei suostu syömään kalkkikorvaustabletteja ( tulevat samantien yökkänä ylös). Olen kokeillut hänelle myös jauhemaista, mutta annospussillista en ole vielä saanut kätkettyä. Olisiko vinkkejä? Onko muilla sama ongelma?

5

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juomaa,

johon oli lisätty kalsiumia. Olisiko ollut joku Gefilustuote tai muu sellainen, Prismasta ostin. Ehkä hänellekin maistuisi mehut. Eihän niissä varmaan paljon ole kalsiumia, mutta jotain kuitenkin.

• kohtalotoveri

Meilläkin oli vaikeuksia kalkkien kanssa. Ainoa, joka sopi oli Calchichew, joka melkein sulaa suussa. Jos sekään ei onnistu, niin kokeile joitakin maidottomia kalsiumia sisältäviä mehuja, kuten tuossa alla jo neuvottiin, mutta ole tarkkana niiden kanssa, etteivät sisällä esim. heraa, joka ei maitoallergiselle käy.
      Oletko itse maistanut, kuinka tuikeaa se jauhemainen kalkki on, eli sitä on kyllä aika vaikea kätkeä. Meillä sen kalkin sisältämä runsas sitruunahappo oli ongelma ja lapsi saikin siitä pahan ihottumareaktion.
      Imeytyäkseen hyvin kalkki tarvitsee D-vitamiinia, joten kannattaa valita sellainen kalkkivalmiste, jossa on myös D-vitamiini mukana. Toisaalta meidän elimistömme osaa kyllä käyttää tosi tehokkaasti sen vähäisenkin kalkin, joka ruoka-aineiden mukana tulee. Parhaimpia lähteitä sieltä maidottomalta puolelta on nokkonen, pinaatti, keltuainen, päärynä, kuivattu luumu, vehnäleseet, muikku, manteli. Valitettavasti tuossa edellisessä listassa on kyllä kovasti allergisoiviakin mukana, mutta jospa sieltä joku tärppäisi.

• notkahdus kuriin

Kiitos kohtalotoverit vinkeistä. Kalsiummehu aktiivikulutuksessa ja d-tippaa lisäksi.

• puolitoistavuotiaan äiti

Kertoisitko mikä kalsiummehu menee teillä alas? Voisin yrittää omalle lapselleni sitä tarjota.

• vital kids
        puolitoistavuotiaan äiti kirjoitti:

Kertoisitko mikä kalsiummehu menee teillä alas? Voisin yrittää omalle lapselleni sitä tarjota.

marlin vital kids. Myydään ihan lähikaupoissa litran purkissa, purkin päällä sellaiset teinipiirroshahmot.
        Makuja on tietääkseni kaksi: omena-päärynä ja vadelma. Kalsiumia saman verran kuin riisimaidossa yms. Ovat aika makeita, mutta kai se sokeri on pienempi paha kuin kalsiumavaje.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2513
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1758
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1593
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      1005
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      958
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      891
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      866
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      854
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      818
    Aihe