Miten tiedän minkäkokoisia lepuuttajia veneeseeni tarvitsen?
Lepuuttajan koko?
6
8789
Vastaukset
- Kapu III
Meredin luettelo neuvoo
Valintatulkki
Nro Koko Vene
G1 9x33 cm — 4 m
G2 12x41 cm 4— 5 m
G3 14x51 cm 5— 7 m
G4 17x59 cm 6— 9 m
G5 22x69 cm 8—12 m
G6 27x76 cm yli 11 m - sen parempi
Ota niin isot kuin veneessäsi kivuttomasti kulkevat mukana. Pieniä lepuuttajia joudut asettelemaan tarkasti juuri oikeisiin kohtiin riippuen naapuriveneen mallista. Isot pitävät veneet erillään lätkäisi ne sitten mihin kohtaan tahansa.
- !!!
Nyrkkisääntönä pidetään 0,03% veneesi koosta!
- vene..
0,03 % veneen pituudesta on 3 millimetriä !
0,03 % leveydestä on 1 milli.
Saakohan noin pieniä lepuuttajia, 1 x 3 mm? - yritä vielä
vene.. kirjoitti:
0,03 % veneen pituudesta on 3 millimetriä !
0,03 % leveydestä on 1 milli.
Saakohan noin pieniä lepuuttajia, 1 x 3 mm?Kokeilepa, miten sulta käy tuo tilavuuslaskentapuoli, kun jo eka dimensio on handyssa.
Itse asiasta.
Nuuka saksalainen panee fendariksi paksuhkon punotun köyden, lähes touvin, veneensä kyljelle keulasta perään. Toimii.
Levottomassa satamassa missä vene keinuilee, pötkyfendari kannattais ripustaa vaakasuoraan, tai käyttää enemmän pallukan muotoisia vehkeitä. - hyviä neuvoja
yritä vielä kirjoitti:
Kokeilepa, miten sulta käy tuo tilavuuslaskentapuoli, kun jo eka dimensio on handyssa.
Itse asiasta.
Nuuka saksalainen panee fendariksi paksuhkon punotun köyden, lähes touvin, veneensä kyljelle keulasta perään. Toimii.
Levottomassa satamassa missä vene keinuilee, pötkyfendari kannattais ripustaa vaakasuoraan, tai käyttää enemmän pallukan muotoisia vehkeitä.Yleensä fenderi/lepuutin kannatta sijoittaa veneenlaidan ja laiturin välille tai siihen kohtaan joka ottaisi kiinni.
Aivan pieniellä fendereillä oikealla paikallaan pysyminen on oikeasti ongelma ja tässä kokemus on kummasti hyödyksi. Omassa veneessä oli useita vuosia 2-3 kokoluokkaa suuremmat kuin olisi tarvittu, ja rikkinäisenäkin (ilma ei pysynyt sisällä) nämä toimi loistavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978