raskaus&allergia

mude-81

olen raskaana vk 19.viime vuonna kävin lääkärissä pitkittyneen nuhan takia.en osannut edes epäillä allergiaa.verikokeen jälkeen selvisi että olen allerginen koivun siitepölylle.ja oli kai siinä eläin allergiaakin.en saanut lääkitystä ja söin apteekista saatavia reseptivapaita.kevät oli kyllä ihan hirvee.silmiä kutitti ja ne oli ihan turvoksissa.yskitti ja nenä vuoti.nyt mulla on jo alkanut oireet nenä vuotaa ja yskittää.mietin vaan kun olen raskaana saanko käyttää mitään kunnollisia allergia lääkkeitä.muistaakseni luin että ne lääkkeet pitää alottaa nyt et tehoaa.

3

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva isoäiti
    • Saara30

      Joitain silmätippoja ja nenäsuihkeita löytyy, joita voi käyttää raskausaikanakin, eli käy lääkärissä keskustelemassa asiasta. Varsinaisia allergialääkkeitä ei saisi käyttää, mutta kyllä sairaaloissa annetaan vakavissa reaktioissa yhtä tiettyä valmistetta raskaana oleville.

      Siitepölyallergiaa voi helpottaa muutenkin kuin lääkkeillä. Aina kun tule ulkoa sisälle pese kädet ja huuhtele kasvot ja etenkin silmien seutu vedellä. Pese hiuksesi iltaisin ennen kuin menet nukkumaan, niin tyynysi pysyy puhtaana siitepölyistä. Ja ennenkaikkea, älä tuuleta ikkunoista kuin sadekelillä tai välittömästi sateen jälkeen. Voi olla kuumaa ja tukalaa, mutta edes koti pitäisi saada pysymään siitepölyistä vapaana.

    • Saara30

      Tarkastin netistä tämän hetkisen siitepölytiedotteen. Tällä hetkellä vasta leppä ja pähkinäpensas kukkii joissain paikoissa Etelä-Suomessa, vain herkimmät allergikot saavat näistä määristä oireita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe