Turhin kouluaine?

heikkila69

Mikä on teistä turhin kouluaine?
En nyt kysy TYHMINTÄ kouluainetta, vaan TURHINA.
Turha kouluaine voi olla esim. sellainen missä ei opita mitään omaan tulevaan työhön.
Mun mielestä turhin kouluaine on uskonto. Tietenkin se voi olla joillekkin tärkeä aine, mutta minulle ei. En usko edes Jumalaan. En ainakaan luulisi niin. No eihän se ainoo syy ole, musta ei tule kyllä pappiakaan ikänä. Mutta onhan se hyvä tietää, minkälaiset säännöt uskonnoista on eri maissa.
Mikä teistä no turhin aine? Perustelkaa myös!

10

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PRO-rap-artist

      Kuvis, kässä, liikunta. Niitä ei tartte mihinkään. Pidentävät vain viikkoja. =(

      • Ritari-90

        musiikistako sitten on jotain hyötyä? Siis kouluaineena? Oon samaa mieltä siinä, että kuvis ja käsityö ovat (olivat) suhteellisen hyödyttömiä, JOS ei aio puu/metallialalle tai taiteilijaksi... saisivat mun puolesta olla kokonaan valinnaisaineita, ja musiikki samaten.

        Liikunta sen sijaan... nykyajan ihmisistä liian suuri prosentti on äärimmäisen laiskoja ja huonokuntoisia, joten (vaikka en itse siitä valtavasti pidäkään) liikunnan määrän saisi vaikka tuplata.

        Entäs uskonto sitten? Siitä on varmasti enemmän apua, kuin noista muista aineista (liikuntaa lukuunottamatta, koska sitä ei oikein voi vertailla) sillä, kuten uskonnon openi selitti, vaikka et itse uskoisikaan, maailmasta löytyy miljardeja jotka uskovat, ja on hyödyllistä ymmärtää heitä ja heidän tapojaan. Jos et tiedä mitään uskonnoista, kävelet melko sokkona tällä uskontoja tulvivalla planeetallamme... sama kuin et tietäisi missä päin maailmaa Amerikka ja Australia sijaitsevat...


      • heikkila69
        Ritari-90 kirjoitti:

        musiikistako sitten on jotain hyötyä? Siis kouluaineena? Oon samaa mieltä siinä, että kuvis ja käsityö ovat (olivat) suhteellisen hyödyttömiä, JOS ei aio puu/metallialalle tai taiteilijaksi... saisivat mun puolesta olla kokonaan valinnaisaineita, ja musiikki samaten.

        Liikunta sen sijaan... nykyajan ihmisistä liian suuri prosentti on äärimmäisen laiskoja ja huonokuntoisia, joten (vaikka en itse siitä valtavasti pidäkään) liikunnan määrän saisi vaikka tuplata.

        Entäs uskonto sitten? Siitä on varmasti enemmän apua, kuin noista muista aineista (liikuntaa lukuunottamatta, koska sitä ei oikein voi vertailla) sillä, kuten uskonnon openi selitti, vaikka et itse uskoisikaan, maailmasta löytyy miljardeja jotka uskovat, ja on hyödyllistä ymmärtää heitä ja heidän tapojaan. Jos et tiedä mitään uskonnoista, kävelet melko sokkona tällä uskontoja tulvivalla planeetallamme... sama kuin et tietäisi missä päin maailmaa Amerikka ja Australia sijaitsevat...

        Aivan musiikkikin on aika hyödytön joillekkin. Juu kyllähän se uskonto on aika tärkeä, että tietää muista uskonnon käytännöistä maailmassa.
        Mutta uskonto sisältää myös paljon ei-tärkeää asiaa.


      • ruususydän
        Ritari-90 kirjoitti:

        musiikistako sitten on jotain hyötyä? Siis kouluaineena? Oon samaa mieltä siinä, että kuvis ja käsityö ovat (olivat) suhteellisen hyödyttömiä, JOS ei aio puu/metallialalle tai taiteilijaksi... saisivat mun puolesta olla kokonaan valinnaisaineita, ja musiikki samaten.

        Liikunta sen sijaan... nykyajan ihmisistä liian suuri prosentti on äärimmäisen laiskoja ja huonokuntoisia, joten (vaikka en itse siitä valtavasti pidäkään) liikunnan määrän saisi vaikka tuplata.

        Entäs uskonto sitten? Siitä on varmasti enemmän apua, kuin noista muista aineista (liikuntaa lukuunottamatta, koska sitä ei oikein voi vertailla) sillä, kuten uskonnon openi selitti, vaikka et itse uskoisikaan, maailmasta löytyy miljardeja jotka uskovat, ja on hyödyllistä ymmärtää heitä ja heidän tapojaan. Jos et tiedä mitään uskonnoista, kävelet melko sokkona tällä uskontoja tulvivalla planeetallamme... sama kuin et tietäisi missä päin maailmaa Amerikka ja Australia sijaitsevat...

        Mun mielestämusiiki on turhin , enkä kyllä käsiiryökään oikein, mut musiikki. Mitä joku tekee jollain nokkahuilun soitolla tai musiiki suurmiesten sntymäajoilla? Sitä en tajua.


    • jannu..

      Uskontoa tulee osata jotta pystyt ymmärtämään ihmisten motiiveja käyttyä sillä tavalla kuin he käyttäytyvät (jos et tiedä mitään uskonnoista saatat vahingossa loukata jotakuta). Käsityötä tulee harjoitella edes sen verran että sormi ei mene suuhun kun täytyy naulata seinään reikä naulaa varten, maalata seinää tai vaikka ruuvata hammastahnatuubi auki. Liikuntaa tulee kunnon kansalaisen harrastaa, ja on hyvä että koulussa opetellaan monien lajien sääntöjä, jotta niistä sitten voi valita omansa. Liikuntalajien monipuolisuutta tulisi lisätä. Kuvaamataito on tosiaankin turha aine suurimmalta osin, mutta on toki mukavaa että on muutamia keveitä tunteja sen sijaan, että kuvataiteenopetukseen kuuluvat taidehistorian opetukset käytäisiin esimerkiksi historian tunneilla.

      • heikkila69

        Joo tämäkin vastaus on aika hyvin perusteltu. Monet sanovat kuvista turhimmaksi (mutta ehkä mös kivoimmaksi, en tiedä), mutta mulle kuvis on aika tärkeä, yritän päästä taide-alalle ysi luokan jälkeen. No, kaikki ei ehkä tee kuviksen taidoilla mitään isona, mää teen, tai ainakin haluaisin tehdä...


    • on turha

      se vaan on niin tyhmää,ei kiinnosta mitä suomessa on tapahtunu about 50-100 vuotta sitten

      • heikkila69

        No niin sekin, historiakin on aika turha. Kai siitäkin nyt jotain tärkeää löytyy, mutta muista aineista ehkä vähiten. Mikähän olisi sellainen ammatti, jossa historiaa tarvitaan eniten, paitsi historian opettaja, kai...


    • turhin aine

      Eikä se enää kaipaa mitään perusteluja, kyl sen nyt käytännössä jo kaikki tietää.

    • Anonyymi

      Musiikki, Uskonto, Matikka ehkä 7 luokan jälkeen, Äikkä 4 luokan jälkeen, Kuvis, Hissa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe