poltin ongelma?

minä vaan

joo eli sellainen pieni ongelma että polttimen sytytys ei tahdo toimia kunnolla. poltin meni häiriölle kerran päivässä joten otin poltimen esille ja tutkin mitä osasin. vaihdoin suuttimen (joka ei auttanut) ja taittelin sytyttäviä kärkiä jonka jälkeen poltin onkin toiminut. nyt vaan häiritsee polttimen käyntiin lähtö koska polttimen käynnistyessä kuuluu kohtalaisen kova humahdus ja kuvittelisin tämän johtuvan siitä että poltin tuntuu syöttävän tavaraa jonkun aikaa ennenkuin syttyy jolloin kattilassa tapahtuu pieni räjähdys. eli kärjet eivät sytyttäisi öljysuihkua vaan kipinöi niin kauan kuin kattilassa on riittävästi kaasua syttyäkseen itse. mitä voin tehdä. ps suutin on hieman suurempi kuin ennen.

9

2264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suurempi

suutin, se pitää ehdottomasti olla täsmälleen samoilla merkinnöillä oleva kokoa myöten.

Paitsi jos osaa säätää ilmamäärän oikeaksi liekkiin katsomalla.

• sdvdsvsdv

"niin kauan kuin kattilassa on riittävästi kaasua syttyäkseen itse"
      Ei se seos itsestään syty. (Onhan ne sytyskärkien päät muuten hiukan suuttimen kärjen takana?)
      Aina se vähän humahtaa kun seos syttyy jopa pienet tarkastusluukut saattavat vähän heilahtaa.

• minä vaan

okei eli ongelmaa ei ole. liekin osaan säätää ja säädinkin suutinta vaihtaessani mutta ihmetytti tuo humahtelu. no kaippa se on selvää että isompaa suutinta käyttäessä myös suurempi humahdus syttyessä. voisin toki vaihtaa suuttimen takaisin pienempään koska pannuhuoneemme sijaitsee makuuhuonenn vieressä ja tuo "humahtelu" häiritsee öisin

• Jämä.

Humahdus:
      http://www.rte.vtt.fi/webdia/oljylampo/opastus/faq.asp?Viite1=OF132#Miksi poltin

Kannattaa käyttää polttimen valmistajan suosittelemaa suuttimen hajoituskulmaa.
      Älä vaihda suuttimen hajoituskulmaa jos suositus on 60° suurempaan esim. 80°

Omaan 12 vuotta vanhaan Oilon Junior LF1 valmistajan suositus on,
      teho 1,4-2,4 kg/h ja
      0,5 USgall/h ja Umpikartio (hajoituskulma) 60°
      Itse käytän 0,4 gallonan suutinta, umpikartio 60°,
      jonka ääni on huomattavasti pienempi
      kattilahuoneen ollessa myös lähellä asuintiloja!
      (vaatii ilmamäärän pienentämisen sopivaksi).

Olen vaihtamassa poltinta uuteen Oilon Junior Pro1 (LJ10),
      jonka suutinsuositukset ovat samat,
      mutta polttimen teho ilmoitetaan 1,4-1,3 kg/h

OTE LVI osiosta:
      >Palopää suunnitellaan aina määrätylle suuttimen hajotuskulmalle,
      sumutuskuviolle ja tehoalueelle.
      Tästä johtuen polttimessa tulee käyttää valmistajan ohjeen mukaista suutinta.
      Muutoin palaminen on huonoa tai liekki ei syty lainkaan<

”Nappaa kohta palopää ja sytytyskärjet”
      http://www.educrane.com/asiakas/LVI/LVI_osio_01_screen_03.htm

• Jämä.

Piti olla
        1,4-2,3 kg/h

>Olen vaihtamassa poltinta uuteen Oilon Junior Pro1 (LJ10),
        jonka suutinsuositukset ovat samat,
        mutta polttimen teho ilmoitetaan 1,4-1,3 kg/h

• fhdfgdfgdfg

"Olen vaihtamassa poltinta uuteen Oilon Junior Pro1 (LJ10),"
        Itsellä on kyseinen poltin vakio suuttimella ja täytyy sanoa, että poltin on huomattavasti äänekkäämpi kuin vanha Benton oli. Ääni on sellaista "tohinaa" joka veikkaisin johtuvan polttimen imukanavan muotoilusta. Polttimen äänen voi helposti kuulla yöllä vaikka poltin on kellarissa.

• Jämä.
        fhdfgdfgdfg kirjoitti:

"Olen vaihtamassa poltinta uuteen Oilon Junior Pro1 (LJ10),"
        Itsellä on kyseinen poltin vakio suuttimella ja täytyy sanoa, että poltin on huomattavasti äänekkäämpi kuin vanha Benton oli. Ääni on sellaista "tohinaa" joka veikkaisin johtuvan polttimen imukanavan muotoilusta. Polttimen äänen voi helposti kuulla yöllä vaikka poltin on kellarissa.

Voisi hiljentää sellaista "tohinaa"

Ruotsalainen poltin, kaiketi hiljainen!
        MM: Bentone B1R, tehoalue 15-42 kW, tämän monipuolisen polttimen
        näyttöä ja koko polttimen toimintaa ohjaa mikroprosessoripohjainen poltinautomatiikka,
        joka korvaa perinteisten polttimien releet ja muuntajat.

Tekniikka vaan hirvittää ns. ”teeseitse” miestä,
        suuttimen ja suodattimen varmaan pystyy vaihtamaan!

• minä vaan

ongelma oli sytytyskärkien väärä etäisyys. iski ilmeisesti kipinän väärään paikkaan. tällöin suutin lykkää öljyä kattilaan kunnes se sumu kohtaa kipinän ja sitten humahdus. kärkien säädön jälkeen poltin lähtee päälle tasaisen kauniisti ilman mitään humahduksia.

• bentone b1

kannattais kattoa poltimen luukusta sisään se voi olla nokea täynnä ja poltin alkaa lämmetä päältä ja antaa heikkoliekki singaali merkkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe