Siirtolapuutarhat

hinnat

Voisiko joku kertoa,missä hinnoissa siirtolapuutarhamökit liikkuvat Helsingissä? Ja vuokrataanko mökki vai ostetaanko omaksi? Mökit taitavat olla hyvin kysyttyjä, eikä niitä varmaankaan vapaudu usein...

29

13518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lainkaan

      osta jostain oma tontti(halpa) ja hanki siirettävä saman suuruinen koppi kuin siirtolamökki, niin pääset paljon halvemmalla ja saat olla rauhassa!

      Siirtola puutarhat ovat rasittavia paikkoja, missä on lukematon määrä maksuja ja sääntöjä, etkä koskaan voi olla varma tontin vuokra-ajan jatkumisesta.

      Jos nyt kaikesta huolimatta haluat siirtolapuutarhasta mökin, niin osta se sellaisesta tarhasta minkä yhdistys EI KUULU SUOMENSIIRTOLAPUUTARHOJEN LIITTOON, koska näissä yhdistyksissä toiminta on itsenäisempää ja huomattavasti halvempaa.

      Keskusliittoon kuuluvissa puutarhoisssa on ainaista kädenvääntöä ja nurinaa jo pelkästäään siitä kuulutaanko liittoon vai ei, eikä asiasta ole missään yksimielisyyttä(ymmärrettävistä syistä)
      Sen verran tuo keskusliitto rahastaa tyhjästä, että ei ole yhtään siihen kuuluvaa yhdistystä, jossa jäsenistön suurelta enemmistöltään oikeasti kannattaisi siihen kuulumista.
      Monet yksittäiset mökkiläiset pitävät keskusliiton jäsennyyttä turhana rahan menona, mutta jos ehdottaa eroamista, niin painostus ja vainoaminen alkaa heti!

      • AlliHuuppa

        Allekirjoitan edellisen 'vuodatuksen'. Siirtolamökki ei ole kuin yhtä rahanmenoa. No mökki taitaa sitä olla ylipäätään. Mutta jos sinulla on ylimääräistä rahaa niin mikäs siinä. Osta sellainen. Huono sijoituskohde se silti on.


      • sinänsä. mutta sen
        AlliHuuppa kirjoitti:

        Allekirjoitan edellisen 'vuodatuksen'. Siirtolamökki ei ole kuin yhtä rahanmenoa. No mökki taitaa sitä olla ylipäätään. Mutta jos sinulla on ylimääräistä rahaa niin mikäs siinä. Osta sellainen. Huono sijoituskohde se silti on.

        pilaa epävarmuus ja riitaisat yhdistykset.
        Parempi vaihtoehto olisi sellainen mökki kylä missä jokainen omistaisi tonttinsa itse ja yhteisistä asioista vastaisi kiinteistö kiinteistö yritys ja kylän yhditys keskistyisi vain ja yksistään talous asioihin, eikä mihinkään muuhun!!!!!!!


      • ossi61

        Katso www.siirtolapuutarha.com


      • ossi61
        AlliHuuppa kirjoitti:

        Allekirjoitan edellisen 'vuodatuksen'. Siirtolamökki ei ole kuin yhtä rahanmenoa. No mökki taitaa sitä olla ylipäätään. Mutta jos sinulla on ylimääräistä rahaa niin mikäs siinä. Osta sellainen. Huono sijoituskohde se silti on.

        Minä vuokrasin siirtolapuutarhamökin alle 400€ kk


      • ent mökkiläinen
        ossi61 kirjoitti:

        Minä vuokrasin siirtolapuutarhamökin alle 400€ kk

        Vuokraaminen on kiellettyä ainakin Helsingin siirtolapuutarha-alueiden säännöissä.


      • öööö..
        AlliHuuppa kirjoitti:

        Allekirjoitan edellisen 'vuodatuksen'. Siirtolamökki ei ole kuin yhtä rahanmenoa. No mökki taitaa sitä olla ylipäätään. Mutta jos sinulla on ylimääräistä rahaa niin mikäs siinä. Osta sellainen. Huono sijoituskohde se silti on.

        Nykyään rikkaiden leikkimökkejä.Kaik kiva meiltä köyhiltä viedään.Rahalla saa ja hevosela pääsee.


    • Vaihteeksi

      Kysymyksestäsi on jo aikaa, mutta koska et näytä saaneen asiallisia vastauksia, tässä vielä yhden mökinomistajan näkemys:

      Mökkien hinnat taitavat tällä hetkellä lähteä n. 30000 ylöspäin, kalleimmat joita olen nähnyt myytävän ovat tainneet olla 80000:n tietämillä. Hinta riippuu mökin varustelutasosta ja kunnosta sekä puutarhan kunnosta. Mökkien kysyntä on todella kovaa, mutta kyllä niitä myös myydään. Kannattaa jättää ilmoitus sen puutarha-alueen ilmoitustaululle, josta haluaisi mökin ostaa. Myös kiinteistönvälittäjien kautta tehdään jonkin verran mökkikauppaa.

      Mökki ostetaan, mutta maa vuokrataan Helsingin kaupungilta siirtolapuutarhayhdistyksen kautta. Yhdistykselle maksetaan vuosittain jäsenmaksua sekä tontin (jota siirtolapuutarhassa kutsutaan palstaksi) vuokraa.

      Ja mökkihän on hyvä sijoitus: kysyntä ja hinnat ovat koko ajan kasvussa. Kaupunki on jatkanut mökkialueiden vuokrasuhteita, joten asua voi rauhallisin mielin. Mikäli mökkeily ei tunnu omalta jutulta, pääsee mökistä kyllä helposti eroon, sen verran paljon ottajia mökeille on.

    • ent mökkiläinen

      Siirtolapuutarhamökkien hintahaarukka on todellakin laaja. Myyjät laittavat kovat lähtöhinnat, mutta todellisuudessa mökit lähtevät huomattavasti edullisemmin ostajalle. Ostajia toki riittää, mutta mökkien taso on hyvin vaihteleva.

      Kannattaa ottaa myös huomioon se että mökin ostaja sitoutuu yhdistyksen jäsenehtoihin. Mökin omistamisen edellytyshän on että liittyy siirtolapuutarhayhdistyksen jäseneksi. Ja sen mukana tulee JÄSENYYSRASITE. Tämä rasite tarkoittaa monenlaista, ja kannattaa ottaa selvää mitä se tuo tullessaan. Myyjä ei ainakaan minulle selvittänyt kaikkea rasitteeseen liittyvää, ja oli suuri yllätys että koko puutarha-alueen kasvisto säännöllisesti joukkomyrkytetään tuholaisia vastaan. Itse sain myrkyistä allergisia reaktioita, ja vei aikansa ennen kuin tämäkin selvisi laajoissa allergiatesteissä.

      • mahd. tuleva mökkiläinen

        Kiitos tiedosta ent. mökkiläinen! En tiennytkään tästä JÄSENYYSRASITTEESTA kuin vasta nyt. Joukkomyrkytys kuulostaa todella ikävältä, varsinkin tällaiselle allergikolle. :(


      • olisin iloinen edes yhdestä...
        mahd. tuleva mökkiläinen kirjoitti:

        Kiitos tiedosta ent. mökkiläinen! En tiennytkään tästä JÄSENYYSRASITTEESTA kuin vasta nyt. Joukkomyrkytys kuulostaa todella ikävältä, varsinkin tällaiselle allergikolle. :(

        Olen saanut käydä muutamia kertoja aivan ihanissa siirtolapuutarhapalstamökeissä. Ne ovat lepo silmälle ja sielulle. Tietysti ne vaativat hoitoa ja huolenpitoa,kuten moni muukin iloa elämään tuova asia.

        Kannatan vaikka yhden kesän eloa ja omistusta s-puutarhamökissä. Siitähän pääsee nätisti eroon, jos TODELLA ei jaksa enää.

        Ota kantaa asiaan, olen utelias katsomaan mitä mieltä muut kesää odottavat ovat tästä mökkiasiasta ko. palstoilla. Sen verran vielä, että harva mökki sijaitsee kävely-tai pyörämatkan päästä kaupunkien keskustoista - siis muut kuin siirtolapuutarhamökit ja ovat sikseen edullisia.


    • ossi61

      Katso sivut Kangasniemen Siirtolapuutarha

    • siirtolapuutarhuri

      Älä osta jos: et siedä muita ihmisiä ympärilläsi, et arvosta kierrätystä/kompostointia ja puutarhanhoitoa yleensä, jos haluat vain bilettää, haluat vain laskotella.
      Osta jos: tykkäät puutarhan hoidosta, osaat ja jaksat nikkaroida silloin tällöin, arvostat mökille menon helppoutta ja ymmärrät suojellun alueen arvon.
      Rasitteet voi hoitaa myös rahalla jos talkoot ei kiinnosta. Tässäkin harrastuksessa saa rahaa uppoamaaan kuten misä tahansa mökkeilyssä, siinä ei sinänsä eroja tule. Jos yhdistyksen kokouksiin ei halua mennä niin jätä menemättä! Tehdyt päätökset tosin koskevat kaikkia kuten taloyhtiöidenkin kokouksissa.....niissäkin asioiden hoitamisen helppous riippuu omistakin asenteista. Hinnat nyk. alk. 30000 eur (purkukunt.) tuonne 100000 eur (kaikilla mukavuuksilla uusi mökki). Tontti aina vuokra tontti (kiitos kaupungin). Tontit vuokrataan aina pitkäksi aikaa kerrallaan joten ei ole jokakesäinen ressi miettiä miten käy, meilläkin 30 vuoden soppari....Ja, ostajia todellakin löytyy. Bisnekseksikin käy jos ostaa edukkaasti ja pitää mökistä ja puutarhasta huolta.

      • StadinKundi_234

        Itse olen betonilähiön keskellä kasvanut umpistadilaisjannu. Saimme muutama vuosi sitten hankittua siirtolapuutarhamökin, ja se on yksi parhaista asioista jota minulle on koskaan tapahtunut. Puutarhassa oleminen, pienet korjailut yms. antavat todella rauhallisen tunteen stadin kiireen keskellä. Sen avulla voin unohtaa työasiat ja kaiken stressin. Olen eri mieltä siitä, ettei siirtolapuutarhassa saa olla rauhassa. Kyllä saa, jos hoitaa asiat kunnolla. Kyllä siellä on paljon, paljon rauhallisempaa kuin steissillä tai kello 9 metrossa. Ja ei kukaan ole seppä syntyessään. Kaikkia kasvi ja korjaus yms. asioita voi opetella pikku hiljaa, alkaen kukkien nimistä lannoitukseen, nurmikon leikkaaminen, sipulien istuttamiseen ja pihakivien laittoon. Kaiken kyllä oppii kun ei anna periksi. Ja IT-alan duunit on tasan tarkkaan stressaavampaa kuin siirtolapuutarhassa olo.


      • Mökkikö59
        StadinKundi_234 kirjoitti:

        Itse olen betonilähiön keskellä kasvanut umpistadilaisjannu. Saimme muutama vuosi sitten hankittua siirtolapuutarhamökin, ja se on yksi parhaista asioista jota minulle on koskaan tapahtunut. Puutarhassa oleminen, pienet korjailut yms. antavat todella rauhallisen tunteen stadin kiireen keskellä. Sen avulla voin unohtaa työasiat ja kaiken stressin. Olen eri mieltä siitä, ettei siirtolapuutarhassa saa olla rauhassa. Kyllä saa, jos hoitaa asiat kunnolla. Kyllä siellä on paljon, paljon rauhallisempaa kuin steissillä tai kello 9 metrossa. Ja ei kukaan ole seppä syntyessään. Kaikkia kasvi ja korjaus yms. asioita voi opetella pikku hiljaa, alkaen kukkien nimistä lannoitukseen, nurmikon leikkaaminen, sipulien istuttamiseen ja pihakivien laittoon. Kaiken kyllä oppii kun ei anna periksi. Ja IT-alan duunit on tasan tarkkaan stressaavampaa kuin siirtolapuutarhassa olo.

        Jos vain jostain Helsingistä löytäisin mökin, niin heti ostaisin. Hinnasta tietysti neuvoteltaisiin. Olen jo useamman vuoden haaveillut sellaisesta.


    • sakala7 PIRKALA

      SIIRTOLAPUUTARHAN ORJANA 22 VUOTTA RAHOLA TAMPERE KESKELLÄ KAUPUNKIA KALLIIMALLA PAIKALLA VUOKRA TONTILLA KIINTEISTÖ MAKSU 200 € EN VIELLÄ OLE AIKEISSA MYYDÄ MUTTA ON MONTA MIELTÄ JOS EI IHMISTEN KANSSA TULE TOIMEEN SILLOI MÖKIN PAIKKA ON KORVESSA MISSÄ EI IHMISTEN ÄÄNI KUULU JA JÄTE MAKSUT LIITON MAKSU SÄHKÖ LASKU YM NIIN SE ON JOSSAIN 500 € VUOSI YHTEENSÄ EI PAHA HINTA JOS MOPO LÄHTEE KÄSISTÄ YHDEN ILLAN KAPAKKA LASKU TAXSIT

    • tenkkapoo10

      Rakensin pojalle yhtiömuotoisessa ryhmäpuutarha yhtiöön mökin, Nuoret ei innostunut, joten mökki on uutuuden jäljiltä käyttömättä. Nyt tuli mieleen että sen voisi vuokrata, jos löytyisi sellainen, joka pitäisi kuin omaansa. Mökki on kalustettu, Piha on alkutekijöissään viljelyksien suhteen, multakasa on paikalla.
      Jos joku on kiinnostunut voi ottaa yhteyttä

      • multainen sormi

        Minä taas haluaisin mökin, mutta mulla ei ole varaa ostaa (vain 20 tonnia on mahdollisuus) Huonokuntoisistakin kiskovat tunnearvoa. Ainakin Vallilassa (Hki) sanoi että niitä ei saa vuokrata. Missäpäin sun mökki on.


      • janus48

        Hei

        Olisin kiinnostunut mökistä!
        Kertoisitko missä päin suamea se on?7

        Terveisin

        Jaana

        ps. voit soittaa 0449336860


      • uusipuutarhuri
        multainen sormi kirjoitti:

        Minä taas haluaisin mökin, mutta mulla ei ole varaa ostaa (vain 20 tonnia on mahdollisuus) Huonokuntoisistakin kiskovat tunnearvoa. Ainakin Vallilassa (Hki) sanoi että niitä ei saa vuokrata. Missäpäin sun mökki on.

        Hei!
        Itse ostin keväällä 2011 mökin Itä-Pakilasta, hinta oli vähän yli 60.000 euroa. Pankkilainalla tietty. Jos kierrät ja katselet alueita, näet mikä niistä tuntuu itselle sopivalta, jokaisella Helsingin alueen puutarhalla on oma ilmapiirinsä. Halivmmalla taitaa tällä hetkellä saada Talista, näyttää pyynnöt olevan luokkaa 30.000 euroa. Suosittelen ensin tutustumaan alueisiin, niillä saaa vapaasti kuka vaan käydä kävelemässä ja katselemassa, kun ei ihmisten pihaan mene. Ja kyllä joka alueelta ainakin kevät viikonloppuina ja pitkin kesää löytyy ihmisiä jotka ovat halukkaita jutustelemaan. Itse viihdyin viime kesän aivan loistavasti Itä-Pakilassa enkä jaksa odottaa ensi kesää. Talvet menee hyvin kerrostalossa ja kesä oman puutarhan siimeksessä. Ja bussilla pääsee aamulla töihin alle puolen tunnin.


      • kaupunkilainen
        uusipuutarhuri kirjoitti:

        Hei!
        Itse ostin keväällä 2011 mökin Itä-Pakilasta, hinta oli vähän yli 60.000 euroa. Pankkilainalla tietty. Jos kierrät ja katselet alueita, näet mikä niistä tuntuu itselle sopivalta, jokaisella Helsingin alueen puutarhalla on oma ilmapiirinsä. Halivmmalla taitaa tällä hetkellä saada Talista, näyttää pyynnöt olevan luokkaa 30.000 euroa. Suosittelen ensin tutustumaan alueisiin, niillä saaa vapaasti kuka vaan käydä kävelemässä ja katselemassa, kun ei ihmisten pihaan mene. Ja kyllä joka alueelta ainakin kevät viikonloppuina ja pitkin kesää löytyy ihmisiä jotka ovat halukkaita jutustelemaan. Itse viihdyin viime kesän aivan loistavasti Itä-Pakilassa enkä jaksa odottaa ensi kesää. Talvet menee hyvin kerrostalossa ja kesä oman puutarhan siimeksessä. Ja bussilla pääsee aamulla töihin alle puolen tunnin.

        Siirtolapuutarhamökki kaupungissa on aivan loistava asia. Ei enää tolkuttomia mökkimatkoja satojen kilometrien päähän korpeen mökille, jota ehtii käyttää vain harvoin. Toinen mukava asia on siirtolapuutarhojen yhteisöllisyys ja mukavat naapurit. Nykyisin mökillä voi viettää aikaa viikollakin töiden jälkeen. Suosittelen kaikille.


      • VanhaKäpy
        kaupunkilainen kirjoitti:

        Siirtolapuutarhamökki kaupungissa on aivan loistava asia. Ei enää tolkuttomia mökkimatkoja satojen kilometrien päähän korpeen mökille, jota ehtii käyttää vain harvoin. Toinen mukava asia on siirtolapuutarhojen yhteisöllisyys ja mukavat naapurit. Nykyisin mökillä voi viettää aikaa viikollakin töiden jälkeen. Suosittelen kaikille.

        Siirtolapuutarhamökki on tosiaan ylivoimaisesti kaikkein ympäristöystävällisin loma-asunto. Tila-auto ja citymaasturi kuljetukset, pahimmillaan päivän ajomatkoineen yms. vaativat metsämökki reissut eivät ole yhtä ympäristöystävällisiä. Mökit ovat lisäksi Helsinki monilla puutarha -alueilla vielä kohtuuhintaisia. 100.000€ voi saada kohtuullisen mökin, ei tietenkään uutta, mutta kuitenkin. Jos remonttia tehty, hintapyyntö voi tietenkin olla 150.000€ paremmalla puolen.


    • Ekoilija

      Kirkkonummelle on tulossa siirtolapuutarhamökkejä/siirtolapuutarhoja vuokralle edullisesti. www.heleneberg.fi

    • Tapio144

      Kiinnostaako mökki Tampereen Litukassa? Tulee myyntiin keväällä 2013-

      • riittaky44

        Heippa, kerro mikä mökki ja mikä on hintasi sille. Voisitko ajatella myös mökin vuokraamista kesäksi 2013?


    • henkh

      Olisin kiinnostunut ostamaan mökin Tampereella Litukasta tai Nekalasta. Kevääseen on vain hetki aikaa :)

    • Oma puutarha

      Voiko siirtolapuutarhan vuokrata toiselta henkilöltä? Olisin kiinnostunut Tampereella.

    • myytavan

      Tampereen Nekalassa(vanha puoli) myynnissä siirtolapuutarhamökki 30 000
      Lisätietoja soittamalla, mökin omistajalla ei nettiä
      puh. 0400 263754

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe