Parvekkeellani on toisella sivulla seinä ja molemmissa etunurkissa pitkät pylväät. Haluaisin ainakin noihin pylväisiin jonkun köynnyskasvin. Kesäisin aurinko paistaa parvekkeelle muutaman tunnin ja asun viidennessä kerroksessa.
MIkä olisi sopiva? Kannattaako kasvattaa siemenestä vai hankkia joku valmis alku?
Muutenkin saa antaa vinkkejä aloittelijalle.
köynnöskasvi parvekkeelle?
6
2734
Vastaukset
- hyvä ja helppo!
Kasvaa nopeasti, kauniit punaiset kukat ja helppo kasvattaa, kiipeää nätisti. Istuta kuitenkin suureen ruukkuun tai saaviin, sillä se tarvitsee paljon vettä.
Ja mikä parasta: Pavut voi syksyn tullen syödä!- aloittelija..
Kasvatetaanko se siemenestä? Pitääkö se ensin idättää sisällä vai suoraan vaan ruukkuun? Entä voiko samaan ruukkuun istuttaa myös muita kasveja? Kuinka pitkä siitä tulee ja kasvaako se ilman erillistä tukea pylvästä pitkin?
Kiitos vastauksista :) - onnistuu,
aloittelija.. kirjoitti:
Kasvatetaanko se siemenestä? Pitääkö se ensin idättää sisällä vai suoraan vaan ruukkuun? Entä voiko samaan ruukkuun istuttaa myös muita kasveja? Kuinka pitkä siitä tulee ja kasvaako se ilman erillistä tukea pylvästä pitkin?
Kiitos vastauksista :)istutusohjeet näet pussin kyljestä. Minä en ole idättänyt, mutta usein se palkokasveissa nopeuttaa kasvua. Varmaan sekin lukee pussin kyljestä, minä olen saanut siemenet/palot äitini vanhasta kasvista, joten en tiedä ohjeista niin tarkasti.
Voit istuttaa muitakin kasveja samaan ruukkuun, jos se vain on riittävän iso, ja jos toiset kasvit ovat myös runsasta kastelua vaativia.
Härkäpapu kiipeää oikein nätisti, jos pylvääsi pinta on vain vähänkin karhea, eli esim. ihan kiiltäväksi lakattu tai maalattu. Papu jatkaa kasvuaan niin kauan kun kesää, aurinkoa ja vettä riittää, ja voi hyvin levitä muuallekin kuin pylväisiin. Sitä voi siinä vaiheessa huoletta vähän ohjailla sinne minne sen haluat kasvavan, tai leikata, jos se kasvaa sinusta väärään suuntaan.
Onnea vain kasvatukseen! :) - aloittelija..
onnistuu, kirjoitti:
istutusohjeet näet pussin kyljestä. Minä en ole idättänyt, mutta usein se palkokasveissa nopeuttaa kasvua. Varmaan sekin lukee pussin kyljestä, minä olen saanut siemenet/palot äitini vanhasta kasvista, joten en tiedä ohjeista niin tarkasti.
Voit istuttaa muitakin kasveja samaan ruukkuun, jos se vain on riittävän iso, ja jos toiset kasvit ovat myös runsasta kastelua vaativia.
Härkäpapu kiipeää oikein nätisti, jos pylvääsi pinta on vain vähänkin karhea, eli esim. ihan kiiltäväksi lakattu tai maalattu. Papu jatkaa kasvuaan niin kauan kun kesää, aurinkoa ja vettä riittää, ja voi hyvin levitä muuallekin kuin pylväisiin. Sitä voi siinä vaiheessa huoletta vähän ohjailla sinne minne sen haluat kasvavan, tai leikata, jos se kasvaa sinusta väärään suuntaan.
Onnea vain kasvatukseen! :)Kiitos ohjeista! Sitten vain siemeniä metsästämään ja kasvatuspuuhiin :)
- ruusupapua
aloittelija.. kirjoitti:
Kiitos ohjeista! Sitten vain siemeniä metsästämään ja kasvatuspuuhiin :)
Härkäpavun kukka on valkoinen, mustalla kuviolla ja palko paksukuorinen ja pullea,eikä kasva kuin noin metriseksi.
Taidat tarkoittaa ruusupapua,sen kukka on punainen ja kasvaa vaikka kuinka korkeaksi,jos ei pakkaset yllätä.
- helppo ja nopea
Hei!
Ruusupapu on myös kiva, mutta kokeile vaikka toiseen ruukkuun myös krassia. Sitä on kahden laista, eli valitse ne köynnöskrassin siemenet.
Itää 99% varmuudella ja voit heittää kesällä lisääkin siemeniä purkkiin jos siltä tuntuu. Kasvaa ja viihtyy kunnes pakkanen sen vie :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367499Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen573522Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5113298Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361823Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251820- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456