Taistelukalat

Sannunen

Taistoja oon hankkimassa joskus kesällä :) (ensimmäinen akvaario)

Mietin vain kuinka monta ostan? Poikasia en haluaisi näin ensimmäisellä kertaa.Muuten ottaisin poikasia mielelläni, mutta mulla ei olisi mahdollisuutta pitää niitä... Enkä usko että tämä eläinkauppa täällä niitä ostaisikaan...

18

6093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sannunen

      ...että tarvitseeko akvaarioon muita kaloja taistojen lisäksi? Monnia ajattelin... Tarvitseeko monni toisen monnin kaverikseen? Kuulin että partamonni sopisi taistojen kanssa, pitääkö paikkaansa?

    • fish KING

      AKVAARIOHAN TARVITSEE ENSIN KYPSYTTÄÄ .. http://www.aquahoito.info/suomi/kypsytys/palikka.php .. monnille, kun kyseessä partamonni, minimi akvaarion tilavuus on 100l. Tässä tietoa taistelukalasta .. http://millia.aqua-web.org/tekstit/kalat/labyrinttikalat/taistelukala.htm .. muista että taistelukala koiras on yleensä elänyt jo puolet elämästään kun se huntuineen komistuttaa akvaario kaupan hyllyä, kala elää n. neljä vuotiaaksi. Ahnas ja aktiivinen (lue agressiivinen) koiras saattaa kuolla jo vuoden päästä sen hankinnasta.

      http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=362&PHPSESSID=155c4271e7712c1ed05c4c89fba4f701

      Onko akvaario sulla jo olemassa?
      Sen tilavuus?
      Mitä kalastoa siellä nyt on?
      Mitä lämpötilaa oot niillä pitänyt?

      Siis kannattaisi ehdottomasti ottaa tuo taisto niin nuorena kuin mahdollista ja hankkia sille naaraita seuraksi toisaalta kaupasta... mutta sitä ennen kerro lisä tietoa niin tiedän mahtuuko akvaarioosi enää kaloja laisinkaan.

      • Sannunen

        ...akvaariota ennestään. (eikä ole ollutkaan)


      • fish KING

    • walzuski

      mulla on taistelu kaloja hirveesti!

      • jaa

        onko teil kuinka kauan elänyt taisto?mul ainakin jo 2vuotta.olen kuullut et ei elä yleensä kuin vuoden?


      • fish KING
        jaa kirjoitti:

        onko teil kuinka kauan elänyt taisto?mul ainakin jo 2vuotta.olen kuullut et ei elä yleensä kuin vuoden?

        Taistelukalan max ikä voi olla viitisen vuotta mutta yleensä kaupassa myytävät koiraat ovat jo sukukypsiä sillä kukaan ei ostaisi rumaa mitättömän näköistä taistelukalaa jolla ei ole huntua jos niitä olisi myynnissä, silloin kalat tosin ovat alle vuoden ikäisiä. Huntunsa taisto kasvattaa vasta pari vuotiaana ja silloin se on elämänsä puolessa välissä. Siten voisin päätellä että sun taistollasi ei ole enää paljoakaan aikaa 8(


      • taistelukalafani
        jaa kirjoitti:

        onko teil kuinka kauan elänyt taisto?mul ainakin jo 2vuotta.olen kuullut et ei elä yleensä kuin vuoden?

        kuules nimimerkki:jaa oon kuullu ihan samaa! mutt ne elää n.4 vuotiaiksi!


    • kalafriikki

      hei en tiedä oletko jo saanut vastausta mutta älä missään tapauksessa osta kuin 1 taistelukala sillä ne tappavat tosisensa oli sitten tyttö tai poika kaverina.Ja jos ajattelit muita kaloja akvaarioon niin tarkista että ne eivät nypi taistelukalan upeita roikko "häntää".Mutta muuten aivan ihana kala tosin liian lyhyt ikäinen kuten itse tulin huomaamaan;(

      • taistelukalafani

        taistelu kala naaraita voi pitää vaikka 12:KIN SAMASSA AKVAARIOSSA! JOS ITTELLÄNIKIN ON 2 TAISTELUKALA NAARASTA SAMASSA akvaariossa niin ja lisäks 1 koiras.


    • taistelukalafani

      MONTA KOIRASTA EI saa pitää samassa akvaariossa!! tappelevat kuolemaan asti!! repivät toistensa evätriekaleiksi! mutta naaraita saa olla vaikka 12 SAMASSA AKVAARIOSSA! NAARAITA KANNATTAA laittaa vähintään 2 samaan akvaarioon. koiras jahtaa naaraita kunnes valitsee mieleisensä...ja parittelemaan. koiras tekee vaahto pesän.HUOM! hyvin hedelmällinen laji kun sopivat kumppanit löytyy!

      • Anonyymi

        Ostin aluksi yhden koiras taistelukalan, jonka jälkeen ostin sille kaveriksi 3 nuorempaa naarasta. Kun naaraat kasvoivat täysikokoisiksi, kävi ilmi että yksi naaraista oli koiras. Tämä naaraaksi luultu koiras ja ensimmäinen koiras kyllä jahtaavat toisiaan, mutta he eivät tappele, ja kuten näkyy molemmat ovat elossa. Enemmän voisi sanoa, että he leikkivät, kun tappelevat. Nyt kummallakin koiraalla on naaras, jonka kanssa ne ovat jo kuteneet, ja heillä on poikasia.


    • aww taistelukalat<3

      mulla on 40l akvaario jo 2-3 vuotta ollu.mul on ollu neon;ja rubiini tetroja 4monnia.nyt haluun vaihteluu oon miettinyt miljoonakaloja &taistelukalaa tuleeko ne toimeen keskenään???kiitos jo etukäteen! :))

    • ;))

      Eivät tule. Taisto haluaa pehmeän ja happaman veden ja millis kovan ja emäksisen. Taisto myös teurastaa muut samankaltaiset kalat, miljoonakalat se kokee siis uhkana.

      Ja neontetrojen kanssa taisto ei käy lämpötilan puolesta (taisto lämpimään, neon viileään) eivätkä em. kalasi taas käy miljoonakalojen kanssa, sillä ne tykkäävät pehmeästä ja happamasta. Tosin ei rubiini- ja neontetrakaan keskenään viihdy, rubiini tykkää lämpimämmästä vedestä kuin neoni.

      Tässä linkki asiantuntevammalle foorumille:
      http://www.aqua-web.fi/forum/

    • Rasittavia kaloja!!!

      OTA VAIN YKSI ellei ole vara-akvaariota, mihin voit majoittaa muut.

      Jos kuitenkin otat esim. uroksen ja haluat myös naaraita, laita 3 naarasta (akvaarion pitää tuolloin olla ainakin 100l), sillä muuten uros saattaa kiusata. Jos uros ei ole tytöille vihainen, mutta tytöt tappelevat keskenään tai kiusaavat urosta, erota ne ehdottomasti! Minulla oli kaksi skitsoa tyttöä, jotka tappoivat kaksi urosta (urokset eivät olleet altaassa samaan aikaan vaan otin uuden uroksen, kun en tajunnut mihin edellinen kuoli) ja kolmannen naaraan. Ne rauhoittuivat vasta kun olivat kahden ja nyt tulevat toimeen. Voit ottaa myös koiraan yksinään. Jos otat vain naaraita, ota vain yksi tai varaudu antamaan toinen pois tai majoittamaan muualle!

      Tämä on laji, jonka naaraat voivat olla aivan yhtä verenhimoisia kuin urokset. Jos olisin tiennyt, mihin joudun näiden kanssa, olisin ottanut vain uroksen ja jättänyt likat kauppaan! Nyt en voi koskaan ottaa urosta, jos en myy likkoja (toiseenkaan akvaariooni uros ei sovi)... Tässä on kyse paljon myös tuurista ja jotkut saa lauman todella säyseitä likkoja ja mallipoitsun. Mutta jos ottaa ehdoin tahdoin näin vihaisen lajin, kannattaa varautua siihen, että onnella ei aina ole asia kanssa tekemistä vaan nämä nyt vain ovat vähän tällaisia kaloja...

      • fisfisfisu

        Minä idiootti niin halusin kivan haaremin, jossa olisi uros ja kolme tyttöä (ja niin mulla olikin) perfecto, täydellistä, allas kypsä, kasvit paikallan, kalat yhdessä


      • tilanpuute
        fisfisfisu kirjoitti:

        Minä idiootti niin halusin kivan haaremin, jossa olisi uros ja kolme tyttöä (ja niin mulla olikin) perfecto, täydellistä, allas kypsä, kasvit paikallan, kalat yhdessä

        Hyvä selitys tuolle olisi tilanpuute. Kalatkin varsinkin taistot valkkoo oman nurkkansa.


    • ostetaan 2 taistoa

      Olisiko kellään minulle ouluun mahollista tuoda taisto tyttöjä 2? Haluaisin suhkot edullisesti. Hinnasta voidaan keskustella sähköpostitse. Jos jollakulla olisi myynnissä oulussa 2 taisto tyttöä niin lähettäkää sähköpostiviestiä osoitteeseen: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe