Civic 1.8 sedan automaatti

inline44

Minkälaiseen keskikulutukseen olette päässeet 1.8-automaatilla? Kuinka hyvin vaihteisto toimii automaattimoodissa tai rattivaihteilla?

11

2544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matka ajossa 6-7l välillä kaupunki pyörityksessä 7.5l/100 km ei paha, automaatti sivistynyt rattivaihteet käytössä ohituksissa ajoittain ja kaahaillessa kaupungissa.

• Vaihtaja?

Toi 4d automaatti exe-varustelulla on yksi (erittäin todennäköinen) vaihtoehto, kun vaihdan autoa tod.näk. syksyllä.

Mielelläni siis kuulisin muitakin kokemuksia juuri tosta mallista.

• Vaihtaja? kirjoitti:

Toi 4d automaatti exe-varustelulla on yksi (erittäin todennäköinen) vaihtoehto, kun vaihdan autoa tod.näk. syksyllä.

Mielelläni siis kuulisin muitakin kokemuksia juuri tosta mallista.

Mulle sopii kun nenä päähän. Pirteä 140 hv kone ei jää jalkohin. Ei nitise tai natise, laadukas. Hyvät varusteet ja vähän luksusta(kattoluukku sähköllä) Ratissa radion ja 6 levyn cd boxin säätimet ja vakionopeuden säädin. Tilaa 2 2 perheelle riittävästi.
        Takaluukku ei Jetta luukku mutta ei Jetan pappa olemustakaan.
        Olen enemmän kuin tyytyväinen.

• Vaihtaja?
        secinthecity kirjoitti:

Mulle sopii kun nenä päähän. Pirteä 140 hv kone ei jää jalkohin. Ei nitise tai natise, laadukas. Hyvät varusteet ja vähän luksusta(kattoluukku sähköllä) Ratissa radion ja 6 levyn cd boxin säätimet ja vakionopeuden säädin. Tilaa 2 2 perheelle riittävästi.

Onko hiljainen? Kuuluvatko rengasäänet ja tuulen suhinat häiritsevästi vai onko näiltäkin osin laadukas?

• tykännyt
        Vaihtaja? kirjoitti:

Onko hiljainen? Kuuluvatko rengasäänet ja tuulen suhinat häiritsevästi vai onko näiltäkin osin laadukas?

Mielestäni sopivan hiljainen. tottakai varsinkin nastoilla ääniä sisälle kuuluu mutta ei häiritsevästi. muutenkin auto tuntuu erittäin laadukkaalta. ei tosiaan natise jne. kiva ajaa ja ton kokoiseen autoon sopivasti tehoja.ja automaattivaihteisto tuntuu pyörivän mukavasti.ei ole kyllä muuta kuin positiivista sanottaava.sopivasti nuorekkuutta autossa mutta ei kuitenkaan liikaa.nyt vain odotellaan kesäkelejä että saa resärenkaat alle ja pääsee painelemaan kunnolla. mulla on kulutus tälläisessä hki-ajossa ollut keskimäärin 7,9-8 l/100km. ja en todellakaan ole ajellut hirveän "taloudellisesti" ja luulen että hieman tyyliä katsomalla sen saa kyllä vähintään 0,5 litraa pienemmäksi mutta onko sitten sen väärti. =))digitaalimittaristo toimii mielestäni tosi hyvin ja sitä on mukava katsella.SUOSITTELEN.

• isi+äiti+pari nappulaa
        secinthecity kirjoitti:

Meilläkin on 2 2 perhe ja civic kiinnostaisi, mutta nimenomaan takaluukun riittävyys kesälomareissuilla arveluttaa.
        Lastenvaunuja ei enää tarvitse kuskata, mutta kaikennäköistä harrastuskalua on sitten senkin edestä.
        Yksi vaihtoehto olisi tietenkin käyttää suksiboksia reissuilla.
        Vaihtoehtoina on mm. sinunkin mainitsema Jetta sekä Corolla, Sonata, Superb.

Jetasta sen verran vielä, että Suomalaiset tuntuvat yleisesti pitävän Jettaa pappamallina, kun taas jenkeissä se on nimenomaan nuorison suosikkiauto.

• sedan civikkiin tähän uutee...
        isi+äiti+pari nappulaa kirjoitti:

Meilläkin on 2 2 perhe ja civic kiinnostaisi, mutta nimenomaan takaluukun riittävyys kesälomareissuilla arveluttaa.
        Lastenvaunuja ei enää tarvitse kuskata, mutta kaikennäköistä harrastuskalua on sitten senkin edestä.

Jetasta sen verran vielä, että Suomalaiset tuntuvat yleisesti pitävän Jettaa pappamallina, kun taas jenkeissä se on nimenomaan nuorison suosikkiauto.

mitäs mieltä olette onko 225-45-17 kesärenkaat liian tuhdit tähän uuteen sedaniin.
        olin aluksi innostunut tähän ajatukseen että kyllähän 17" aluvanne näyttää upeammalta varmaankin,mutta nyt kumminkin taidan pysyä 16":ssa ajatellen juuri melun lisääntymistä ,uraherkkyyttä,renkaan nopeampaa kulumista kenties?kyllähän varmaankin 16":sta aluvanteista löytyy joku komea sarja mikä sattuu hyvin tohon sedaniin.ajattelin noi tulevat vakioalut rengastaa nastoilla ensi talveksi.auton pitäisi tulla maaliskuun lopulla.

• isi+äiti+pari nappulaa kirjoitti:

Itsekin vaihdoin farkun 4d civiciin ja epäilin tavaratilan riittävyyttä. Eipä ole ollut ongelma vielä tähän mennessä. Toki varalta on suksi boxi, jota ei vielä ole tarvittu. Lastenvaunuperheen auto 4d ei toki ole.

• InlineFour
        sedan civikkiin tähän uutee... kirjoitti:

mitäs mieltä olette onko 225-45-17 kesärenkaat liian tuhdit tähän uuteen sedaniin.
        olin aluksi innostunut tähän ajatukseen että kyllähän 17" aluvanne näyttää upeammalta varmaankin,mutta nyt kumminkin taidan pysyä 16":ssa ajatellen juuri melun lisääntymistä ,uraherkkyyttä,renkaan nopeampaa kulumista kenties?kyllähän varmaankin 16":sta aluvanteista löytyy joku komea sarja mikä sattuu hyvin tohon sedaniin.ajattelin noi tulevat vakioalut rengastaa nastoilla ensi talveksi.auton pitäisi tulla maaliskuun lopulla.

Isompaa kiekkoa alle vaan, melu on suunnilleen sama ja uraherkkyys johtuu enemmän rengasmallista kuin koosta. Minulla on toisessa autossa 16" uratutkat ja toisessa 17", jotka eivät ole ollenkaan uraherkät. Katso onko renkaan olka pyöreä vai kulmikas, se ratkaisee paljon.

225/45/17 tekee ohjauksesta tarkemman ja parantaa muutenkin ajettavuutta verrattuna veteliin 55-profiilisiin.

• InlineFour
        Vaihtaja? kirjoitti:

Kävin koeajamassa: rengasäänet kyllä kuuluivat eli jyrinää renkaista ja kivienropinaa lokasuojista, mutta syy on enemmän huonokuntoisissa teissä kuin itse autossa. Kannattaa kuitenkin muistaa auton koko- ja hintaluokka.

1.8 automaatti oli todella vakuuttava paketti, nuo rattivaihteet kun saisi tehokkaampaan koneeseen niin siinä olisi aika hauska auto.

Muutenkin Civic on ottanut uudessa sukupolvessa todella suuren askeleen eteenpäin. Muodot tekniikka varusteet laatu vuosia muita edellä. Vertaa esim. Corollaan/Aurisiin, joka ei tarjoa mitään oikeasti uutta uudessa mallissa.

Tuntuu vaan oudolta maksaa 30 tonnia Civicistä... nimim. "käytettyihin tottunut".

• Panze

Moro!

3500km automaatti sedanilla takana ja mitattu kulutus 7.3 litraa sadalla. Mielestäni varsin kohtuullista ja jotkut autokauppiaat väittävät, että kulutus putoaa n. puoli litraa kun auto saa lisää kilometrejä. Saas nähdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4977
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4356
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      250
      2924
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2862
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27