Vuokra-asunnossani alkoi remotti: ei vettä kahteen kuukauteen, kivipora jyllää klo seitsemästä kolmeen, remonttimiehet ramppaa edes takaisin... Ei siellä enää kunnolla voi edes asua. Vuokrattaessa n. 8 kk sitten ei mulle kerrottu mitään tästä ja velvoitettiin tekemään vuoden vuokrasopimus. Tulevasta remontista sain tietää pari kuukautta ennen kuin se alkoi. Ooko mulla mitään oikeuksia tän asian suhteen? VOinko vaatia alennusta vuokraan? Tai vuokrasopimuksen irtisanomista?
remontti, josta ei ilmoitettu
8
1533
Vastaukset
- voit
ja pitääkin!
- ait
Tuo on peruste vuokrasopimuksen purulle.
Kun purat vuokrasopimuksen lakkaa vuokranmaksuvelvollisuus heti. Toki asumisoikeus lakkaa myös.
Toinen vaihtoehto on vaatia että noilta kahdelta kuukaudelta ei tarvitse maksaa vuokraa lainkaan.
Veden puute on olennainen puute joten vuokraakaan ei tarvitse maksaa. - pankkiin
Kyllähän ne osakkeenomistajat ottaa tomppeleilta rahat pois jos ei valita mistään.
- yhteyttä
asukasneuvojaan. Sieltä osaavat neuvoa miten saat vuokraa korjauksen ajaksi pienennettyä.
- vuokranantaja100
Voit vaatia vuokranalennusta. Ja nyt vaadit vuokranantajaa pitämään viimeistään katselmuksen koska sinunkin tavarasi ja muutoinkin mahdollinen vuokravakuutesi saataa olla vaarassa kun lähdet asunnosta. Jos vuokranantajasi ei katselmukseen suostu pidä sellainen itse, isännöitsijän kanssa, jos hän ei suostu niin sitten urakoitsijan kanssa jos hän ei suostu niin pidä itse. Kirjaa jokaisesta huoneesta jokainen seinä ovi, lista ikkuna kahva lampunpidike yms paperille. Pistä sen kunto ylös varsinkin jos on ehjä. Jos nyt sitten nämä remppamiehet rikkoo ja sotkee paikkoja voit vaatia vuokraisännältäsi myös vahingonkorvauksia jos ovat sotkeneet mm. sinun vaatteita, kalusteita, ruokia jne. Asunto on sinun kotisi ja sinun ei tarvitse maksaa siitä täyttä korvausta.
Muista myös ottaa kotivakuutus! Tai jos sinulla jo on niin, HYVÄ! Eli nyt vaadit kirjallisesti vuokran alentamista siitä päivästä lukien kun remontti alkoi. Kohtuullinen alennus on n. 40% jos et ole voinut käyttää asunnon pesuhuonetta tms toimintoja, sekä lisäksi vaadit vuokravakuuden palauttamista tai vähintäin sen alentamista koska remonttimiehet likaavat ja sotkevat kotisi! Ole kovana. Muista! Kaikki kirjallisena koska voit myöhemminkin vaatia korvauksia, esim. vahingonkorvausta voi vaatia muistaakseni 10 vuotta tapahtuman jälkeen jos kirjaa nyt ylös kaiken, että on sitten näyttöä. Muistas käyttää ystäviäsi todistjina ottaa heiltä lausuntoja jos esim.pöly on levinnyt asuntoosi ja sotkenut vaatteesi ja joudut ne sen takia pesemään.
Jos vuokranantajasi ei suostu vuokran alentamiseen voit purkaa vuokrasopimuksen ja lähteä pois. Mutta vaarana on että menetät/joudut tappelemaan vuokravakuudestasi. Sekä vuokranantajasi saattaa silti lähettää sinulle vuokranmaksulaput kunnes vuosi tulee täyteen. Mutta sinun tulee kirjallisesti reklamoida niistä välittömästi että ne ovat aiheettomia. Muistä kirjallisesti. Reklamointi, kirjallisesti on tae siitä että myöhemmin olet vahvoilla! Ja ole kovana. SINUN koti!
Irtisanominen on eri asia kuin purkaminen. Siis jos irtisanot niin silloin astuu vuokrasopimuksen ehto irtisanomisesta voimaan eli jos on sovittu että 3 kk niin se on 3 kk. Mutta jos purat vuokrasopimuksen koska vuokranantaja ei täytä sopimusta, asia on toinen. Mutta ennenkuin purat muista reklamointi kirjallisesti....- tulee tässä
Kannattaa ottaa pankista pätkä ja ostaa oma kun vuokralla asuminen on noin hiton vaikeaa.
- derija
tulee tässä kirjoitti:
Kannattaa ottaa pankista pätkä ja ostaa oma kun vuokralla asuminen on noin hiton vaikeaa.
ja mitä sitten kun siihen omistusasuntoon tulee parin kuukauden päästä remppa?
- asukasliitto
Purkuoikeus on vain välittömästi kun tieto remontista on saatu, joten purkuperuste ei enää täyty. Jos purat siitä huolimatta, voit joutua maksamaan 2-3 kuukauden vuokran verran hyvitystä vuokranantajalle.
Mutta neuvottele se vuokranalennus, jossa mielestäni kohtuullinen taso olisi noin -50% Tämä toki riippuu haitoista, joten kirjaa myös ylös remontin kuluessa, millaista haittaa se sinulle kulloinkin aiheuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48711- 33683