jos sinulla on ongelma finnien suhteen. En suosittelisi teille öljymäisiä tai kovinrasvaisia tuotteita.Ne vain lisäävät ja antavat finneille lisää eloa joten aiheuttaa kovan aknen pääsyyn!Myös alkoholilliset kasvovedet saavat aikaan kauheita.Se aiheuttaa naaman kuivumisen josta iho alkaa jonkun ajan päästä hilseillä! -Kosmetologi
finneille ei hyvä asia!
Tiina''
8864
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 8
Vanhimmat
minkälaisia tuotteita olisi hyvä sitten käyttää?
oon kohta 17 ja mun toinen poski on nykyään täynnä finnejä ja sitten on aina muutama jättifinnikin (semmosia kun aknessa) KAMALAA!
ennen kun mulle tuli vaan sinne tänne aina finneja ja olin silloin jo huolissani mut nyt oon todella huolissani!! mä en kestä:/ on hirveetä katella kaikkien mainosten ihmisiä ja kavereita keillä ei oo finnin finniä.. siinä tulee ihan masentuneeks. Vaihdan tyynyliinani nykyään usein ja olen ollut noin yli viikon ilman meikkiä ja tehnyt vaikka mitä että ne lähtis ja paranis.. tuntuu vaan että pahenis.
Itselläni oli nuorempana useampia finnejä oikein punottavia,joihinkaan ei auttanu mitkään peitekynät.Samoin kavereitteni seurassa tunsin usein jonkinlaista masennusta kun oma naamani kukki aivan mielettömästi sentään kun heillä oli aivan sileä iho.Kuitenkin päätin hoitaa ihoani oikein kunnolla.Sinun kannattaa oikeasti käyttää jotakin tosi rauhoittavaa kasvovettä ei kovinkaan voimakasta.Käytän itse ANYTIME:n=Tasapainoittava kasvovesi,joka on ihan perus löytyy anttiloista tai mistä vain tälläisistä kaupoista :) Olen ilonen että vaihdat tyynyliinaasi koska sekin auttaa tosi paljon,koska hikoilessasi päivällä ihan pikkasenkin niin illalla rasva leviää tyynyliinallesi ja painautuu ihollesi yön aikana.
1. PESE VIILEÄLLÄ VEDELLÄ. (Kylmä vesi on puhtaampaa kuin kuuma vesi!)
2. YÖKSI EN SUOSITTELE RASVAA. (Yön aikana monilla ihmisillä itsestää rasvottuu iho,ja ku lisäät viellä naama rasvaa=ihosi alkaa kukkia)
3. KÄYTÄ GEELIÄ KASVOILLE.(Geelit ei sisällä hirveitä määriä rasvaa)
4. KESÄLLÄ EI LIIKAA AURINGON OTTOA KASVOILLE. ( Liika auringon otto kasvoille aiheuttaa hirveän pesän finnejä)
5. MEIKKIVOITEET EIVÄT OLE HYVIÄ IHOILLE JOS JOITAIN VÄITETÄÄN OLEVAN HYVIÄ.( Suosittelen LUMENNE - PITKÄKESTOINEN MEIKKIPUUTERI. Jos ihmiset kuvittelevat puuterin peittävän huonosti, niin ei se ole oikeasti totta.Hinnastakin huomaa että tuote on hyvä ja ei kestä kauan kun puuteria pistää. Voi ostaa myös anttilasta,citymarketista..) :)
Jos huolellinen ihonpuhdistus ei parissa viikossa auta, on aina syytä mennä lääkärille. Ihan turha tapella finnien kanssa.
Kyllä sulla on akne, mihin ei auta kuin ihotautilääkärillä käynti. Sieltä saat antibiootteja tai vielä vahvemman lääkityksen.
Jos aknesi on lääkärin mielestä vain lievä, saat sitten sellaiselle iholle tarkoitettuja ihonhoitotuotteita.
Vinkkinä vaan vielä, että meikkaamisen poisjättäminen ei poista finnejä, ellei finnit alunperin ole johtuneet meikistä. (Enkä tunne ketään jolla olisi johtunut.)
kiitos vinkeistä. :) toi oli kyllä ihan uutta että meikit (MEIKKIVOIDE) ei vaikuta mitenkään finneihin? luulis että iho ei saa sillon ilmaa jä ärtyyntyy meikeistä (varsinkin nää ongelmakohdat)..
MUTTA kyllä se varmaan sitten näin on koska ei meikkien pois jättämäinen ainakaan asiaa parantanut ole.
Minulla akne on ilmeisesti ihan geeneissä, ettei siis pitäisi olla hirveästi väliä, mitä laitan iholleni...
Mutta jos kyse ei ole aknesta, vaan muutamasta näpystä, ruokavaliomuutostenhan pitäisi vaikuttaa ihoon parhaiten. Ja ainahan iholle kannattaa käyttää vain hyviä mömmöjä. Esim. lumiruusu.comista saa luonnonmukaisia meikkejä, joiden ei pitäisi tukkia ihoa, vaan enemmänkin helliä sitä.
olen kuullut meikkivoiteiden tukkimista finnejä,ja taas puutereitten kuiventavan niitä..? tottako?
Tarkoitin, ettei mömmöt ratkaisevasti pahenna ihoa, jos vika on esim. syvällä ihon alla. Eli vaikea akne lähtee vain lääkkeillä.
Kyllä omalle iholle sopimattomat mömmöt voivat aiheuttaa mustapäitä, tulehtuessa valkopäitä. Sillä sanoin, että on parasta käyttää hyviä aineita.