Suunnittelemme matkaa Roomaan huhti-toukokuun vaihteessa (3 yötä) Googlettamalla suoria lentoja H:ki-Rooma, vain Blue1:n aikataulut sopivat meille. Onko teillä kokemusta aikataulujen pitävyydestä (lähtö/paluu myöhästymiset) ? Entä nettivarauksen luotettavuudesta? Lentoliputhan ovat ns. e-lippuja? Kiitos, jo etukäteen vastaukestasi!
onko blue1 hyvä/luotettava?
17
4068
Vastaukset
- kaikki pelasi
Meillä ainakin kaikki pelasi moitteettomasti. Lennot ajassaan ja palvelu OK. Lennoilla ei ollut ilmaisia ruokia, mutta koneesta sai ostaa jos jonkinlaista purtavaa. Voin kyllä suositella!
- varautua
Blue1 on kyllä luotettava siinä mielessä, että lentoja harvoin perutaan mutta juuri näillä reiteillä jotka lennetään MD-90 koneilla on kyllä ollut paljon myöhästymisiä.
- Romana
Tultiin maaliskuun alussa Roomasta Blue1:n lennolla. Lento lähti reilun kaksi tuntia myöhässä. Sitä en tiedä, lähteekö kone yleensä aikataulunsa mukaisesti. Tolla kerralla sanoivat myöhästymisen syyksi Helsinki-Vantaan lentokentän tutkien huollon, Hki-vantaa oli suljettuna klo. 5 asti aamulla, ja siksi kone lähti myöhässä Roomasta.
Kannattaa varautua siihen, etteivät Rooman kentällä lähtöselvityksen jälkeen olevat kaupat, kahvilat, tms. ole auki klo. 22 jälkeen illalla. Ainakin maaliskuun alussa odoteltiin koneeseen pääsyä lähes tyhjällä, hiljaisella kentällä, viimeiset kaupat sulkivat ovensa klo. 22.
- hiukan pettynyt
Saattaapa olla, että on luotettavakin lentoyhtiö tuo... varmaksi en tiedä sanoa, kun jäi oma kokemus loppuun asti saamatta. Tyytyväinen olin lippujen varaamisen helppouteen ja lentojen hintaan. Taisivat kuitenkin olla jopa hieman liian edulliset... prkl - lentämättä jäi...
Varasimme 4.2.07 lennot välille Helsinki-Bryssel-Helsinki, lähtöpäivä 5.6. ja viikon reissu. Pari päivää sitten (16.3.) lentoyhtiön virkailija sitten soitti, että kesäkuussa tuota väliä ei enää lennettäisikään ja lupaili kohteliaasti palauttaa jo maksamamme matkan hinnan. Reittiä kuulemma ei kannata lentää vähäisen matkustaja määrän takia, meidänkin lennollemme oli myyty vain 60 paikkaa... Mitään hyvityksiä lentojen peruuntumisesta ei ole tulossa, kehotettiin vain kääntymään Bryssel Airlinesin puoleen ja varaamaan liput sieltä... Että tällainen kokemus meillä.- hyvää palvelua...
Mitä vielä olisit halunnut heidän tekevän? (Muuta tietenkin kuin lentää se lento?) Hehän soittivat ja kertoivat palauttavansa rahat ja antoivat vielä neuvon kenen puoleen kääntyä. Ei mikään lentoyhtiö lennä kannattamattomia reittejä ja kyllähän tuosta Brysselin lopettamisesta on uutisoitu laajalti.
- lentojen uudet buukkaukset?
hyvää palvelua... kirjoitti:
Mitä vielä olisit halunnut heidän tekevän? (Muuta tietenkin kuin lentää se lento?) Hehän soittivat ja kertoivat palauttavansa rahat ja antoivat vielä neuvon kenen puoleen kääntyä. Ei mikään lentoyhtiö lennä kannattamattomia reittejä ja kyllähän tuosta Brysselin lopettamisesta on uutisoitu laajalti.
Miten olisi lentojen siirto toiselle yhtiölle? Nyt matkustaja voi joutua maksamaan huomattavasti enemmän uusista lentolipuistaan, kuin mitä jo aiemmin ostetut lentoliput maksavat.
Sehän on Blue1 ongelma hommata uudet lennot matkustajilleen, joiden lennot on peruttu, ei matkustajan murhe. - asiakaspalveluako
lentojen uudet buukkaukset? kirjoitti:
Miten olisi lentojen siirto toiselle yhtiölle? Nyt matkustaja voi joutua maksamaan huomattavasti enemmän uusista lentolipuistaan, kuin mitä jo aiemmin ostetut lentoliput maksavat.
Sehän on Blue1 ongelma hommata uudet lennot matkustajilleen, joiden lennot on peruttu, ei matkustajan murhe.Nimenomaan - jos on luvannut lennättää, niin lennättää kanssa pitäisi. Vaikka sitten millä konstilla.
Jos aikoo reitin lopettaa, niin voihan sen tehdä niinkin ettei asiakkaalle jää paskan maku suuhun. - *Carita*
asiakaspalveluako kirjoitti:
Nimenomaan - jos on luvannut lennättää, niin lennättää kanssa pitäisi. Vaikka sitten millä konstilla.
Jos aikoo reitin lopettaa, niin voihan sen tehdä niinkin ettei asiakkaalle jää paskan maku suuhun.*ylläoleva viesti sisältää kirjoitusvihrheitä*
- tosin
*Carita* kirjoitti:
*ylläoleva viesti sisältää kirjoitusvihrheitä*
vaikuttaa siltä, että virkkeessä on pelkkä sivulause... Mutta sehän ei ollutkaan tuon mielipiteen pointti....
- heh heh hee
*Carita* kirjoitti:
*ylläoleva viesti sisältää kirjoitusvihrheitä*
vihreitäkö?
- sen ottaa
Md 90 koneet ovat todella usein myöhässä. Todella paljon on jopa 12-24 tunnin myöhästelyjä edelleen. Nimim. menipä yksi lomapäivä sitten lentokentällä lentoa odotellessa eikä Barcelonan lämmössä :(
- mitä tilaa
Oisit ostanut Finskiltä. Sinut olisi ensisijaisesti uudelleenreititetty toiselle yhtiölle, halutessasi lipun hinta olisi toki palautettu.
- SaanaXL_
mitä tilaa kirjoitti:
Oisit ostanut Finskiltä. Sinut olisi ensisijaisesti uudelleenreititetty toiselle yhtiölle, halutessasi lipun hinta olisi toki palautettu.
Ai uudelleenreititetty? En oikein usko, että Bankokin matkustajia uudelleenreititetään, kun kone on sellaiset 10h -> myöhässä?
Vai olisiko sinunkin aika mennä tekemään näitä syväanalyyseja tuonne FlightForumille? - sekaisin?
SaanaXL_ kirjoitti:
Ai uudelleenreititetty? En oikein usko, että Bankokin matkustajia uudelleenreititetään, kun kone on sellaiset 10h -> myöhässä?
Vai olisiko sinunkin aika mennä tekemään näitä syväanalyyseja tuonne FlightForumille?Miten Bangkok (harjoittele oikeinkirjoitusta, ei Bankok) liittyy Helsinki-Bryssel-Helsinki lentoon?
- tuuria...
... niin lentää aikataulussaan. Noin muutoin Blue1:n touhu on sassimaista hurlumhei-meininkiä! Nettivaraus on kyllä osoittautunut täysin toimivaksi - poisluettuna yleinen (taas) SAS:lle tyypillinen ylibuukkauskäytäntö.
- palaute on
Lensin Blue1:llä Hki-Ateena-Hki välin ja olen tyytyväinen. Jalkatilaa koneessa ei ole mielestäni enempää eikä vähempää kuin muillakaan yhtiöillä. Ruuat maksaa koneessa, mutta sen kestää kun saa lennot paljon esim. finnairia halvemmalla. Meillä oli omat sämpylät ja hedelmät mukana ja ostimme vain juomat koneesta. Kukaan ei ainakaan sanonut mitään, ettei niin voisi toimia. Lentohenkilökunta sattui ilmeisesti meidän lennoillemme vanhempaa sukupolvea, sillä nuoria kikattavia tyttöjä he eivät todellakaan olleet. Hommat hoidettiin ja perille päästiin, hyvä niin. Lennän ehdottomasti uudelleenkin blue 1:llä, mikäli lentoaikataulut natsaavat, ja suosittelen kyllä yhtiötä muillekin.
- Mirjam12
Olen lentänyt melko paljon SAS:lla. Kannattaa varoa nettivarausta: voi kaatua kesken maksun ja jos vahingossa maksat suoraan tililtä, niin rahojen takaisin saaminen on todella vaikeaa, koska maksu näkyy ohjautuneen saajalle "Travel agency Oy SRG". Väittävät sitten, että ei ole maksettu SAS:lle, vaikka saajana on aina SAS:n tapauksessa tämä!
Minulle kävi jokin aika näin ja jouduin ostamaan liput uudelleen (luottokortilla) ja vielä tähän päivään mennessä en ole saanut rahoja takaisin. Täytyy yrittää vielä jonkun kuluttaja-asiamiehen kautta. Tosin nuo eivät olleet kuin tonnin liput, joten kovin suuresta asiasta ei ole kyse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063