palasin intiasta perjantaina ja olen ripuloinut siitä asti erittäin rankasti eli käyn vessassa 3-6 kertaa tunnissa..pienikin juomamäärä tulee samantien ulos(ei siis okseta yhtään) kiinteää ruokaa en ole edes kokeillut pientä leipäpalaa luluunottamatta..puuroa pienen annoksen sain syötyä kunnes piti päästä taas vessaan.olen laihtunut tänä aikana 4kg ja olo on aika paha.huomenna olen menossa tartuntatautien erikoislääkärille jos olen vielä hengissä..ensiapuun menoa olen miettinyt mutta täällä sinne ei välttämättä oteta jos ei ole pää kainalossa(kerran menin kuumeessa ja en päässyt lääkäriin) perjantai iltana oli myös kuumetta ja kova horkka joka kesti noin 6 tuntia ja sen jälkeen ei ole ollut mitään muuta kuin ripulia ja kramppimaisia vatsakipuja.
onko teillä jollain ollut salmonellaa tai muuta turistiripulia johon noi mun oireet viittais?? kertokaa please!! huolestuttaa jo kun ei tiedä mikä vaivaa!!
kertokaa salmonellasta!!
14
26057
Vastaukset
- poiyu
Joo selvä salmonella. kun itellä oli salmonella oli samat oireet
- ...
eli soitin ensiapuun just ja eivät ota mua sinne kun en ole kuulemma kiireellinen tapaus...tauti kestänyt liian kauan ja ei ole korkeaa kuumetta.antoivat kyllä huomiselle aamulle ajan lääkäriin josta pääsen labraan kokeisiin.
- kokemusta
Kambylobakteerissa samantyyppisiä oireita:
kuume, vilunväristykset ja vatsankoristukset... - APUA SAIN
Sain aikoinani Marokon matkalta salmonellan ja mikään ei auttanut. Luontaistuotekaupasta sain sitten käärmeenmyrkkytippoja. Heti rupesi tulemaan miinusnäytteitä. Muutkin tuttavani ovat tipat hyväksi todenneet. Niin, että käväiseppä luontaistuotekaupassa, lääkärit sanoivat, että siihen ei ole lääkettä.
- Kuismanen
Miksi sä salmonellaan olit menossa? Pääsitkö perille?
- Palmasissa kerran
Hirvee härdelli valmis !
-ensin viet ulostenäytteen labraan ja jos se on tosiaan salmonellaa, niin kaikki sun kans tekemisissä olleet ihmiset joutuu tekeen saman homman. Lääkettä ei ole, mutta nesteestä pitää huolehtia, ettet kuivu, eli juo paljon nestettä.
Huolehdi hygieniasta, pese käsiä ja myös wc tiloja joita muutkin perheenjäsenet käyttää
- tuliaisina salmonella
Minulla oireeton, siis ei ripulia,eikä oksennusta. pakkaamattomien elintarvikkeiden kanssa työskentelevänä vein näytteen. Antibioottikuuri ja pitkään poissa varsinaisesta tehtävästä. Puhtaita näytteitä piti olla muistaakseni kolme ja niiden välillä viikon verran aikaa. Sinulla voi olla kyllä joku ruokamyrkytys,joka vaatii myöskin hoitoa. Yersinia on hoitamattomana myös vaarallinen.
- pööö
taitaa olla noron oireita,ei aina okseta edes norokaan,kuumetta pitää ja ripuloittaa,vatsa kramppaa..
- ama70
tunisian matkalta sain salmonellan. ei minkään näköisiä oireita.testissä kävin varmuuden vuoksi kun elintarvikkeiden kanssa työskentelevien pitää ottaa kokeet. mitään hoitoa ei tarvinnut,meni itsestään ohi. antibiootti kuurin olisin saanut,mutta olin raskaana joten lääkekuuri ei ollut mahdollinen. eli salmonella voi mennä ohi ilman lääkitystäkin,mutta sun oireet sen verran pahat että parempi lähtä lääkäriin heti!
- annabelle
kiiruusti soitto sairaalaan ja tiputukseen..kuivumiseen voi kuolla!
- tai muuta
Mä sain intiassa viimeisinä reissupäivinä kampylobakteerin, onneksi oireet puskivat vasta kotona. taisin saada kolmea eri antibioottia kun ei kaikki tehoa tollaseen trooppiseen versionn pöpöstä.. Ei ollut kovin mukavaa.
Samalla reissulla sain kylläkin myös lavantaudin joten taisin olla altis sairastumiselle.. olet varmasti jo saanut asian mukaisen hoidon,mutta siis kyseessä voi olla jotain vakavampaakin, eihän sitä aina tiedä,kannataa otattaa kokeet. Mua oli intiassa lekurit passittamas kotiin kun pyysin otattaan kunnon kokeet ja kappas vaan, lavantautihan se siellä oli.kyllä sen itse tiesi että kaikki ei oo ihan kondiksessa.Kuume nousi vähän joka päivä,vatsa oudosti sekaisin ja vipana yönä ennen hoitoa aloin nähdä hallusinaatioita.. - indiaanijussi
jep,mäsöin hotelliruokaaja sain kunnon myrkyn mahaan ,samat oireet oli,ja parani sairaalassa.kantsis ottaa vissiin omat eväät ens reissuun,markkarat ja hapanleivät ja jne,pysyis kunnossa ja oma vessapapru,niin ei mee rikki ku paljon pyhkii.ja oma tyynyliinan ainakin otan kun täitä pelkään kovasti ja miksei lakanakin olis hyvästä.ja desinfiointiaineet tietysti.
- tautinen
kokemus saata salmonella,varo.
- salmonellankantaja
Joo salmonellahan tuo. Itellä just todettiin. Olin viikon vesiripulilla. Mulle kans sanottiin terveysasemalla, kun valitin, että jalat ei taho kantaa, päätä särkee, veri/vesiripulia, lämpöä, lihaskramppeja, että soita seuraavan päivän aamuna, jos ois lääkäri vapaana. Mulla pää ei enää toiminut, sain kerrottua oireistani siskolleni, joka käski mennä heti lääkäriin. Kuuden tunnin päästä pääsin päivystykseen tiputukseen. Litra keittistä suoneen. Lihaskrampit lähtivät, näkö ja järki alkoi taas toimimaan. Päänsärky jäi, mutta helpottui huomattavasti. Eli kannattaa hakeutua ajoissa tiputukseen ennen shokkia ja kuolemaa!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848