Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Eläkeläiset pois töistä

sair.hoit.

Miksi ihmeessä eläkeläiset änkeää töihin ja vievät meidän työikäisten työt??? Eläkeläiset saavat pitkät määräyskirjat ja me muut sairaanhoitajat jämä vuorot. Sitten valitetaan töissä, kun ei pääse/vitutukseltaan halua lähteä 2 vuoron työhön.

Jos on eläkkeellä niin on sitten, mutta pysyy poissa töpaikoilta. Miksi puhutaan hoitajapulasta, kun jokapaikka kuhisee kävelykepin kanssa kynkkääviä eläkeläisiä uusio eläkepäiviään viettämässä? Esim. meillä annettiin 4 kk virkavapaa sijaisuus eläkeläiselle, vaikka työttömiä olisi tarjolla.

28

1186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muhii

      niin mahtava hiljainen tietotaito/ammattitaito, että työnantajat kuolaten ottavat sellaiset töihin. He jopa saavat itse sanella ehdot, kuten tuossa esille toitikin. VIHDOINKIN!

    • fyysisesti vajaakuntoinen

      Herra jumala mikä eriarvoisuus! Jos jollekin on siisn annettu eläke siksi, ettei se pysty töihin ja jos sitten pystyykin, niin eläke pois! Se on minun mielipide. Ei tässä muutkaan vajaakuntoiset saa sairaspäiovärahoja/eläkkeitä ja palkkaa yhtäaikaa.

      Itse olen vajaakuntoinen en saa mitään eläkkeitä, en mitään töitä, kuin vain joskus sijaisuuksia ja niitäkin pystyn tekemään vain puolipäiväisiä.

      KELAssa minut on tytkittu ja suositeltu osa-aika eläkettä. Mutta miten edes haet jos ei ole työtä mistä jäisit osa-aikaiselle. Ja tuskin menisi eläkehakemus edes läpi. Ja edellyttäisi vähintään vuoden ilmaiseksi työntekemistä ilman palkkaa=työkokeilu.

      Voi helvetti. Ja ne jotka ovat vajaakuntoisia ja tartteisivat eläkkeen pistetään siis nykyisin palkkatukiseteleillä kahdeksi vuodeksi tekemään ilmaiseksi töitä! Siis nyt vajaakuntoiset joutuvat työllänsä lunastamaan sairaspäivärahansa. Mutta kauheata, että ne jotka ovat aikaisemmin saaneet eläkkeen siitä etteivät pysty työtänsä tekemään, vaikka kykenevätkin töihin saavat eläkkeensä palkan. Voihan helvetti.

      Minulla oli synnynnäinen syd.vika. Korjattiin kuusivuotiaana kun vasta lääketiede kehittyi niin paljon että osattiin. Minulle tuli kehityshäiriöitä luustoon ja olen rytmihäiriöinen, selkäranganrappeuma, jalkavaivainen, molempiin jalkoihin hermo vaurioitunut ym. Ja pätkätöillä ja työttömänä, pilipoalikurssilla ja taas työllistettynä ja taas pilipalikursilla jne. elän täysin sossun minimirajoilla. Ja kaikki idea koko ajan työkkäristä, tarjoa itseäsi ILMAISEKSI töihin!

      Työkkäri uusin trendi kuulema, että kaikka vaivaiset menevät ilmaiseksi palkkatukisetelillä työhön, ei mitään eläkettä jos ei edes sormet liikkuu. Helvetti, ja yhdet vetää molempia, palkkaa ja eläkettä yhtäaikaa. Ja varmasti ovat terveempiä kuin minä.

      Ja sairas työtön ei voi edes sairastaa ja saada sairaspäivärahaa kun ei ole sellaiseen oikeutettu. Ja pilipalikurssien "työharjottelusta" (heh, heh, mitä sitä pitää aina vaan harjotella edes sellaista mitä kyllä jo on osanut 20vuotta tehdä) ei voi olla edes sairaana pois, kun sitten ei tule mitään rahaa MISTÄÄn. On pelkkää omavastuuta yms.ei mitään päivärahoja. Helvetti sentään!

      • kun on

        nitä sellaisiakin, jotka ovat jääneet eläkkeelle ihan oikeassa eläkeiässä. Siis ovat hyväkuntoisia ja terveistä ja jaksavat vielä jopa hoitotöihin.


      • fyysisesti
        kun on kirjoitti:

        nitä sellaisiakin, jotka ovat jääneet eläkkeelle ihan oikeassa eläkeiässä. Siis ovat hyväkuntoisia ja terveistä ja jaksavat vielä jopa hoitotöihin.

        Pidätkö kaikkia kanssaihmisiäsi noin tyhminä, kuin pidät minua?

        Fyysinen vikani ei ole todettu aiheuttaneen vikaa aivoissani.


      • aikanen
        fyysisesti kirjoitti:

        Pidätkö kaikkia kanssaihmisiäsi noin tyhminä, kuin pidät minua?

        Fyysinen vikani ei ole todettu aiheuttaneen vikaa aivoissani.

        Enhän nyt puhu sinusta vaan ELÄKELÄISISTÄ, jotka ovat VANHUUTTAAN jääneet eläkkeelle. Ja minusta heidän on oikeus tulla töihin jos jaksavat. Sinun tilanteesi on ihan eri, SIIHEN en ota kantaa.


    • Mummotin

      ai ai mitä se kateus teettää....

    • Siksi**

      Et ennen hoitajat oli hoitajia nyt pelkkiä valittajia ketkä valittavat kaikesta ja pitäisi saada vielä lisää palkka.Eläkkellä olijat ovat tottuneet tekemään työtä valittamatta eli ovat tehokkaampia ! En minä ottaisi ensimmäistäkään hoitajaa haastattelun jälkeen jos siellä tulisi jo esiin et teen vaan tätä palkan takia ja se on liian pieni ja töitä ei saa olla työpaikalla ! Menkää hoitajat itteenne ja tehkää työt nurisematta ja olkaa kiitollisia että on töitä !

      • huonoa hoitoa

        Totuushan on tämä ettei nykyajan hoitajat ja lääkärit pysty tekemään sitä työtä mihin he ovat kouluttautuneet.Ovat vaatimassa lisää palkkaa työstä jota he eivät edes viitsi / osaa kunnolla tehdä.Siksi on pakko ottaa eläkkeellä olevia hoitajia takaisin töihin jotta edes osa potilaista saisi inhimillisen kohtelun.


      • mahat tarkoottaa
        huonoa hoitoa kirjoitti:

        Totuushan on tämä ettei nykyajan hoitajat ja lääkärit pysty tekemään sitä työtä mihin he ovat kouluttautuneet.Ovat vaatimassa lisää palkkaa työstä jota he eivät edes viitsi / osaa kunnolla tehdä.Siksi on pakko ottaa eläkkeellä olevia hoitajia takaisin töihin jotta edes osa potilaista saisi inhimillisen kohtelun.

        "nykyajan hoitajilla ja lääkäreillä?"


      • paremmin.
        mahat tarkoottaa kirjoitti:

        "nykyajan hoitajilla ja lääkäreillä?"

        Ne on näitä nykyisiä "kouluista" tulleita puoskareita, jotka eivät osaa edes kupata!!!

        Eivätpä tiedä tervastakaan mitään!


    • jäädä eläkkeelle

      Tiedän pari tapausta jotka olisivat päässeet jo eläkkeelle, mutta eivät vain jää.

      • Mummotin

        Juu eivät raaski, ja se on hyvä se - nimittäin potilaiden kannalta. Nykyiset hoitajat ovat vähän sitä kastia että enemmän palkkaa ja vähemmän työtä, ikävä sanoa mutta näin on.
        Hoitajilla on aina aikaa istua kahvilla, juosta tupakalla samaan aikaan kun joku apua tarvitseva kärvistelee eikä pääse itse edes vessaan.


      • ne :-)
        Mummotin kirjoitti:

        Juu eivät raaski, ja se on hyvä se - nimittäin potilaiden kannalta. Nykyiset hoitajat ovat vähän sitä kastia että enemmän palkkaa ja vähemmän työtä, ikävä sanoa mutta näin on.
        Hoitajilla on aina aikaa istua kahvilla, juosta tupakalla samaan aikaan kun joku apua tarvitseva kärvistelee eikä pääse itse edes vessaan.

        "Hoitajilla on aina aikaa istua kahvilla, juosta tupakalla samaan aikaan kun joku apua tarvitseva kärvistelee eikä pääse itse edes vessaan."

        Potilaan hodon tarpeen määritys ja havaitseminen on NIIN vaikeaa kun kouluissa opeetaan nykyisin vaan hoitotiedettä ja lähäritkään ei halua enää tehdä perushoitoa.


      • Työtään arvostava hoitaja
        Mummotin kirjoitti:

        Juu eivät raaski, ja se on hyvä se - nimittäin potilaiden kannalta. Nykyiset hoitajat ovat vähän sitä kastia että enemmän palkkaa ja vähemmän työtä, ikävä sanoa mutta näin on.
        Hoitajilla on aina aikaa istua kahvilla, juosta tupakalla samaan aikaan kun joku apua tarvitseva kärvistelee eikä pääse itse edes vessaan.

        Minä olen samaa mieltä, ne jotka ovat päässeet eläkkeelle pysyköön pois jaloista..Nykyajan nuoret ja vähän vanhemmatkin perus/ lähihoitajat ovat ahkeria ja tunnollisia työntekijöitä jotka tämän kiireen ja epävarmuuden keskellä hoitavat erittäin hyvin työnsä eikä aikaa ole todellakaan kahvitteluun ja tupakalla käyntiin.Hyvä jos jossain välissä ehtii eväänsä syödä.Niin että hyvät eläkeläiset teidän aika on työelämässä ohi!


      • Mummotin
        Työtään arvostava hoitaja kirjoitti:

        Minä olen samaa mieltä, ne jotka ovat päässeet eläkkeelle pysyköön pois jaloista..Nykyajan nuoret ja vähän vanhemmatkin perus/ lähihoitajat ovat ahkeria ja tunnollisia työntekijöitä jotka tämän kiireen ja epävarmuuden keskellä hoitavat erittäin hyvin työnsä eikä aikaa ole todellakaan kahvitteluun ja tupakalla käyntiin.Hyvä jos jossain välissä ehtii eväänsä syödä.Niin että hyvät eläkeläiset teidän aika on työelämässä ohi!

        Miksi eläkeläiset koetaan uhkana?
        Siksikö, että he tekevät työnsä tunnollisesti eivätkä joka viiden minuutin päästä roiku ulko-oven tuntumassa röökillä?
        Vanhemmat hoitajat osaavat asiansa, he ovat empaattisia, arvostavat potilaita, kohtelevat heitä ihmisarvoisesti mitä ei voi sanoa nuorista" hoitajista" joiden pääasiallinen hoito on tiuskiminen" justhan sä kävit vessassa!".
        Nuoret on aika tyhmiä sitä paitti kun eivät ymmärrä, että voisivat oikeasti oppia vanhemmilta hoitajilta.
        Sitäpaitti: vanhemmat hoitajat tietävät monta kertaa enemmän kuin joku vastavalmistunut nuori jolppi tai pissishoitaja joiden pääasiallinen huoli on se, mistä saisi taas vetää välistä..


      • mie vaan
        Mummotin kirjoitti:

        Miksi eläkeläiset koetaan uhkana?
        Siksikö, että he tekevät työnsä tunnollisesti eivätkä joka viiden minuutin päästä roiku ulko-oven tuntumassa röökillä?
        Vanhemmat hoitajat osaavat asiansa, he ovat empaattisia, arvostavat potilaita, kohtelevat heitä ihmisarvoisesti mitä ei voi sanoa nuorista" hoitajista" joiden pääasiallinen hoito on tiuskiminen" justhan sä kävit vessassa!".
        Nuoret on aika tyhmiä sitä paitti kun eivät ymmärrä, että voisivat oikeasti oppia vanhemmilta hoitajilta.
        Sitäpaitti: vanhemmat hoitajat tietävät monta kertaa enemmän kuin joku vastavalmistunut nuori jolppi tai pissishoitaja joiden pääasiallinen huoli on se, mistä saisi taas vetää välistä..

        Kuules nyt, meillä kaikista pahimmat röökaajat ovat vanhat kääkit, jotka joukolla juoksee mekon helmat hulmuten tupakalle. Siinä sitten itse vastasin 47 potilaasta yksin 43 min. kestäneen tupakkatauon ajan. Että näin.


      • Mummotin
        mie vaan kirjoitti:

        Kuules nyt, meillä kaikista pahimmat röökaajat ovat vanhat kääkit, jotka joukolla juoksee mekon helmat hulmuten tupakalle. Siinä sitten itse vastasin 47 potilaasta yksin 43 min. kestäneen tupakkatauon ajan. Että näin.

        hehee jos ne yrittää pärjätä pissiksille????


      • Anonyymi
        Mummotin kirjoitti:

        Miksi eläkeläiset koetaan uhkana?
        Siksikö, että he tekevät työnsä tunnollisesti eivätkä joka viiden minuutin päästä roiku ulko-oven tuntumassa röökillä?
        Vanhemmat hoitajat osaavat asiansa, he ovat empaattisia, arvostavat potilaita, kohtelevat heitä ihmisarvoisesti mitä ei voi sanoa nuorista" hoitajista" joiden pääasiallinen hoito on tiuskiminen" justhan sä kävit vessassa!".
        Nuoret on aika tyhmiä sitä paitti kun eivät ymmärrä, että voisivat oikeasti oppia vanhemmilta hoitajilta.
        Sitäpaitti: vanhemmat hoitajat tietävät monta kertaa enemmän kuin joku vastavalmistunut nuori jolppi tai pissishoitaja joiden pääasiallinen huoli on se, mistä saisi taas vetää välistä..

        Kyllä vanhemmissa hoitajista on myös niitä , jotka usein käyvät tupakalla.


    • Lopettakaaaaaa

      Joo kaikki eläkeläiset jääkää eläkkeelle! Nuoret tarvii töitä, oletteko noin itsekkäitä ja rahanahneita että kynsin hampain roikutte työpaikassanne. Pelottaa olla työvuorossa (2 hlöä) 70 vuotiaan kanssa, tosiasia iän lisääntyessä sairaudet ja erilaiset kohtaukset lisääntyy.

    • Byeeeee

      Vanhemmat hoitajat osaavat työnsä= ovat kaavoihin kangistuneita. Kaikki eläkeiän saavuttaneet jääkää eläkkeelle ja antakaa työ nuorille joilla on viimeisin tieto hoitotyöstä. Nuori hoitaja tuo elämäniloa, uusia tuulia hoitotyöhön, hoitotyö ei ole rakettitietoutta vaan ihmisen kanssa myötäelämistä. Kaikki ikäloput hoitajat usein tympääntynyt, kalkkeutunut, JÄÄKÄÄ ansaitulle eläkkeellenne. Mikäli perustelette työssäoloa eläkeiässä rahantulolla, kyseessä on asennevamma. Asennevammaisia hoitoala ei tarvitse!

    • järkeä

      Eläkeiässä töitä tekevät perustelevat usein työskentelyään lisärahalla pieneen eläkkeeseeseen. Tuollaisia asioita pitää ajatella jo työelämään siirtymisellä eli kouluttautuminen, ammattitaidon hannkkiminen, sopeutuminen työelämän muutoksiin esim. uudelleenkoulutus, jatkuva ammattitaidon ylläpito...,,

    • lopettakaaaaaaa

      Jatkoa edelliseen ... ja tyytymällä siihen mitä olet panostanut / saanut yhteiskunnalta. Eli pienet työtulot pieni eläke. Eläkeläinen tulkoon toimeen siihen mitä on ansainnut. Tietääkseni Suomessa kukaan ei ole kuollut perustarpeiden puutteeseen. Niin elää kuin on pedannut. Pitääkö seuraavan sukupolven jakaa edellisen sukupolven kanssa ansiotulot/eläkkeet. Miettikää sitä kaikki eläkkeellä työtä tekevät.

    • Anonyymi

      Jep, nyt loppu tän eläkeläisen talkootyö. Yli 40 vuotta tuli tehtyä ennen eläkeikää , ja nyt 6 vuotta eläkkeellä ollessa. Työkyky ja taidot tallella, mutta..mutta nyt riittää,

    • Anonyymi

      Nää raukat kun ei oo juuri muuta nähny kuin työkarjana oloa koko ikänsä niin eivät tiedä muusta elämästä mitään.....

    • Anonyymi

      Tunnen yhden työnarkomaanin. Melkein 80-kymppinen. Terveys jo mennyt. Vanhoillakin voi olla työnarkomaniaa. Kuvittelee olevansa korvaamaton. Rahasta ei ole puutetta. On vielä ala, jossa paljon työttömyyttå.

    • Anonyymi

      Ahneus ja kai se työpäivä paskamaisen puolisen seurassa räytymisen voittaa. Yks tuttuni kävi "töissä" monta viikkoa, tosiasiassa kuljaili kaveriensa tykönä, kotona oli kärty ja vihainen vaimo.

    • Anonyymi

      Ei yksikään eläkeläinen vie nuoremman työtä. Se on fakta. Suomessa on aivan liian vähän nuorta ikäluokkaa työmarkkinoiden tarpeisiin. On hienoa että terve , osaava, aikaansaapa ihminen jatkaa työntekoa muutaman vuoden virallisen eläkeiän jälkeenkin. Heidän työpanoksensa on arvokas. He jotka ovat pitkäaikastyöttömiä ovat pääsääntöisesti työnantajille kelpaamattomia.

    • Anonyymi

      Kun alan ammattilaiset lähti muihin töihin ja totesivat että nyt 4000€ palkalla kannattaa kuitenkin osallistua työn tekoon, 1350€ työttömänä monet saavat vain

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe