Kokemuksia, KERTOKAA!

Nonnu

Hei!
Olen tekemässä gradua skientologiasta, ja kaipaisin nyt kovasti omakohtaisia kokemuksia kyseisestä "uskonnosta".
En ole kiinnostunut itse skientologien "kertomuksista" (lue:saarnoista, opeista jne.) vaan normaalien ihmisten kokemuksia, lähinnä henkilöiltä, jotka ovat tutustuneet uskontoon,mutta huomanneet sen huijaukseksi.
Mitä kautta kuulit Skientologiasta? Omia kokemuksia? Mehukkaimmat ja älyttömimmät jutut? :)
Mikäli apua liikenee, olisin erittäin kiitollinen!
Tarinoita omista kokemuksista voi lähettää sähköpostilla osoitteeseen [email protected]

Mukavaa kevään alkua kaikille!
-Nonnu-

57

3343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyn vaan

      Ja aihe, josta gradua meinaat väsätä, on nimeltään Scientologia, ei Skientologia.

    • Gradua

      Psykiatrian petos ihmiskuntaa vastaan!

      kaikki psykiatrian uhrit tänne vaan kertomaan kohtelustanne!

      • Dekkari.

        ..vastata kuin suuren scientologisen ajattelijan sanoin: "Buahahahahahaha".

        Taitaa sattua scientologiseen itsetuntoon, kun joku tekee gardua aiheesta ?

        D :)


      • suurimpia

        petoksia ihmiskunnan historiassa, alkaen Hubbardin kunnioittamasta Freudista.

        Se puolestaan ei mitenkään automaattisesti tarkoita sitä, että scientologia olisi hyvä.

        Voisi tietysti olla mielenkiintoista tietää, onko psykologialla, psykiatrialla, vai scientologialla eniten harhaanjohdettuja uhreja.


    • muuten

      Hiihtää?
      No suksi kuuseen sen gradun kanssa!

      • Dekkari.

        Kyllähän sitä scientologia harmittaa,kun joku väsää gradua touhuistanne.....

        On se vaan niin noloa touhua.....

        D :)


    • vitsiniekka

      " En ole kiinnostunut itse skientologien "kertomuksista" (lue:saarnoista, opeista jne.) vaan normaalien ihmisten kokemuksia, lähinnä henkilöiltä, jotka ovat tutustuneet uskontoon,mutta huomanneet sen huijaukseksi.
      Mitä kautta kuulit Skientologiasta? Omia kokemuksia? Mehukkaimmat ja älyttömimmät jutut? "

      Että Dekkarikin meni sitten lankaan ja uskoi, että joku tosiaan on tekemässä gradua tuollaisella asenteellisuudella.

      • Dekkari.

        ..voi tehdä ihan mistä aiheesta haluaa...

        Jopa scientologien "menestyskertomuksista".

        Miten niin lankaan ?

        Sulla se taitaa olla langat solmussa?

        D :)


      • Nonnu
        Dekkari. kirjoitti:

        ..voi tehdä ihan mistä aiheesta haluaa...

        Jopa scientologien "menestyskertomuksista".

        Miten niin lankaan ?

        Sulla se taitaa olla langat solmussa?

        D :)

        Taisin nyt iskeä arkaan paikkaan!
        Ja kyllä, teen gradua Scientologiasta. (Pahoittelen SUURESTI jos kirjoitin sen "suomalaisittain" ja väärin)
        Osaan kyllä hiihtää, siitä vaan on ollut niin pitkä aika kun viimeksi olen hiihtänyt, joten taidan pitää gradun täällä sinne vittuun hiihtämisen sijaan.

        Pyysin teiltä omakohtaisia tarinoita siksi, että olen jo kuullut itse scientologeilta heidän ajatusmaailmastaan ja uskosta. Tiedän myös kaikki "nippelitiedot", eli kaikki faktat, joten siksi en niitä tarvitse. Olen jo, niinkuin sanoin, ottanut scientoligin näkemyksen asiasta, nyt kun graduni menee siihen suuntaan että joudun "tyrmäämään" scientologian uskomuksia, tarvitsen ihmisten jotka ovat kokeneet huonoja puolia scientologiasta kertomaan omat tarinansa!
        Voin toki myös etsiä internetin ihmeellisestä maailmasta henkilökohtaisia kokemuksia scientologiasta, mutta minua kiinnostaa enemmän jutut, jotka ovat lähetetty minulle.

        Tiedän, että itse scientologit älähtävät tästä kirjoittamastani vastauksesta, mutta olen yrittänyt tarkistella scientologiaa joka kantilta, mutta todennut sen täydeksi huuhaaksi.
        Pahoittelen.

        Sähköposti osoitteeni oli siis [email protected]
        jos joku innostuu kirjoittamaan oman tarinansa.


      • vieläkään
        Nonnu kirjoitti:

        Taisin nyt iskeä arkaan paikkaan!
        Ja kyllä, teen gradua Scientologiasta. (Pahoittelen SUURESTI jos kirjoitin sen "suomalaisittain" ja väärin)
        Osaan kyllä hiihtää, siitä vaan on ollut niin pitkä aika kun viimeksi olen hiihtänyt, joten taidan pitää gradun täällä sinne vittuun hiihtämisen sijaan.

        Pyysin teiltä omakohtaisia tarinoita siksi, että olen jo kuullut itse scientologeilta heidän ajatusmaailmastaan ja uskosta. Tiedän myös kaikki "nippelitiedot", eli kaikki faktat, joten siksi en niitä tarvitse. Olen jo, niinkuin sanoin, ottanut scientoligin näkemyksen asiasta, nyt kun graduni menee siihen suuntaan että joudun "tyrmäämään" scientologian uskomuksia, tarvitsen ihmisten jotka ovat kokeneet huonoja puolia scientologiasta kertomaan omat tarinansa!
        Voin toki myös etsiä internetin ihmeellisestä maailmasta henkilökohtaisia kokemuksia scientologiasta, mutta minua kiinnostaa enemmän jutut, jotka ovat lähetetty minulle.

        Tiedän, että itse scientologit älähtävät tästä kirjoittamastani vastauksesta, mutta olen yrittänyt tarkistella scientologiaa joka kantilta, mutta todennut sen täydeksi huuhaaksi.
        Pahoittelen.

        Sähköposti osoitteeni oli siis [email protected]
        jos joku innostuu kirjoittamaan oman tarinansa.

        mitä alaa opiskelet.


      • Nonnu
        vieläkään kirjoitti:

        mitä alaa opiskelet.

        Psykologiaa valtiotieteellisessä.
        Oliko vielä jotain muuta, mihin unohdin vastata?


      • Dekkari.
        Nonnu kirjoitti:

        Psykologiaa valtiotieteellisessä.
        Oliko vielä jotain muuta, mihin unohdin vastata?

        ...kuitenkin siihen,että scientologit "ystävällisesti" huomauttelevat tuosta psykologian opiskelusta.

        Heille kun tuo psykologia on niiin hirmuinen peikko....

        D :)


      • Nonnu
        Dekkari. kirjoitti:

        ...kuitenkin siihen,että scientologit "ystävällisesti" huomauttelevat tuosta psykologian opiskelusta.

        Heille kun tuo psykologia on niiin hirmuinen peikko....

        D :)

        tuo mikään ongelma ole. Jokainen saa muodostaa omat mielipiteensä, aivan niinkuin minäkin olen muodostanut mielipiteeni.

        Olen sen verran sinut itseni, uskomusteni ja vakaumusteni kanssa, että ei "ystävälliset" kommentit haittaa. :)

        Kiitos varoituksesta kuitenkin! :)


      • olet varmasti
        Nonnu kirjoitti:

        Taisin nyt iskeä arkaan paikkaan!
        Ja kyllä, teen gradua Scientologiasta. (Pahoittelen SUURESTI jos kirjoitin sen "suomalaisittain" ja väärin)
        Osaan kyllä hiihtää, siitä vaan on ollut niin pitkä aika kun viimeksi olen hiihtänyt, joten taidan pitää gradun täällä sinne vittuun hiihtämisen sijaan.

        Pyysin teiltä omakohtaisia tarinoita siksi, että olen jo kuullut itse scientologeilta heidän ajatusmaailmastaan ja uskosta. Tiedän myös kaikki "nippelitiedot", eli kaikki faktat, joten siksi en niitä tarvitse. Olen jo, niinkuin sanoin, ottanut scientoligin näkemyksen asiasta, nyt kun graduni menee siihen suuntaan että joudun "tyrmäämään" scientologian uskomuksia, tarvitsen ihmisten jotka ovat kokeneet huonoja puolia scientologiasta kertomaan omat tarinansa!
        Voin toki myös etsiä internetin ihmeellisestä maailmasta henkilökohtaisia kokemuksia scientologiasta, mutta minua kiinnostaa enemmän jutut, jotka ovat lähetetty minulle.

        Tiedän, että itse scientologit älähtävät tästä kirjoittamastani vastauksesta, mutta olen yrittänyt tarkistella scientologiaa joka kantilta, mutta todennut sen täydeksi huuhaaksi.
        Pahoittelen.

        Sähköposti osoitteeni oli siis [email protected]
        jos joku innostuu kirjoittamaan oman tarinansa.

        "En ole kiinnostunut itse skientologien "kertomuksista" (lue:saarnoista, opeista jne.) vaan normaalien ihmisten kokemuksia, lähinnä henkilöiltä, jotka ovat tutustuneet uskontoon,mutta huomanneet sen huijaukseksi.
        Mitä kautta kuulit Skientologiasta? Omia kokemuksia? Mehukkaimmat ja älyttömimmät jutut? :) "

        " mutta todennut sen täydeksi huuhaaksi. "

        Kuulostaa todella analyyttiseltä ja lähteesi ovat varmasti tieteellisesti päteviä ja täysin puolueettomia kuten sinä itsekin. Onnea vaan valitsemallesi tielle!


      • Operating Thetan
        Nonnu kirjoitti:

        Psykologiaa valtiotieteellisessä.
        Oliko vielä jotain muuta, mihin unohdin vastata?

        >>Psykologiaa valtiotieteellisessä.


      • lgaplgapkg
        Operating Thetan kirjoitti:

        >>Psykologiaa valtiotieteellisessä.

        sosiaalipsykologia.


      • ???
        Nonnu kirjoitti:

        Taisin nyt iskeä arkaan paikkaan!
        Ja kyllä, teen gradua Scientologiasta. (Pahoittelen SUURESTI jos kirjoitin sen "suomalaisittain" ja väärin)
        Osaan kyllä hiihtää, siitä vaan on ollut niin pitkä aika kun viimeksi olen hiihtänyt, joten taidan pitää gradun täällä sinne vittuun hiihtämisen sijaan.

        Pyysin teiltä omakohtaisia tarinoita siksi, että olen jo kuullut itse scientologeilta heidän ajatusmaailmastaan ja uskosta. Tiedän myös kaikki "nippelitiedot", eli kaikki faktat, joten siksi en niitä tarvitse. Olen jo, niinkuin sanoin, ottanut scientoligin näkemyksen asiasta, nyt kun graduni menee siihen suuntaan että joudun "tyrmäämään" scientologian uskomuksia, tarvitsen ihmisten jotka ovat kokeneet huonoja puolia scientologiasta kertomaan omat tarinansa!
        Voin toki myös etsiä internetin ihmeellisestä maailmasta henkilökohtaisia kokemuksia scientologiasta, mutta minua kiinnostaa enemmän jutut, jotka ovat lähetetty minulle.

        Tiedän, että itse scientologit älähtävät tästä kirjoittamastani vastauksesta, mutta olen yrittänyt tarkistella scientologiaa joka kantilta, mutta todennut sen täydeksi huuhaaksi.
        Pahoittelen.

        Sähköposti osoitteeni oli siis [email protected]
        jos joku innostuu kirjoittamaan oman tarinansa.

        Moni sananvalintasi kertoo, ettei sinulla ole aikomustakaan objektiiviseen tutkimukseen. Luuletko että sellainen gradu voidaan hyväksyä?


      • Anna-Riitta Salo
        Nonnu kirjoitti:

        Taisin nyt iskeä arkaan paikkaan!
        Ja kyllä, teen gradua Scientologiasta. (Pahoittelen SUURESTI jos kirjoitin sen "suomalaisittain" ja väärin)
        Osaan kyllä hiihtää, siitä vaan on ollut niin pitkä aika kun viimeksi olen hiihtänyt, joten taidan pitää gradun täällä sinne vittuun hiihtämisen sijaan.

        Pyysin teiltä omakohtaisia tarinoita siksi, että olen jo kuullut itse scientologeilta heidän ajatusmaailmastaan ja uskosta. Tiedän myös kaikki "nippelitiedot", eli kaikki faktat, joten siksi en niitä tarvitse. Olen jo, niinkuin sanoin, ottanut scientoligin näkemyksen asiasta, nyt kun graduni menee siihen suuntaan että joudun "tyrmäämään" scientologian uskomuksia, tarvitsen ihmisten jotka ovat kokeneet huonoja puolia scientologiasta kertomaan omat tarinansa!
        Voin toki myös etsiä internetin ihmeellisestä maailmasta henkilökohtaisia kokemuksia scientologiasta, mutta minua kiinnostaa enemmän jutut, jotka ovat lähetetty minulle.

        Tiedän, että itse scientologit älähtävät tästä kirjoittamastani vastauksesta, mutta olen yrittänyt tarkistella scientologiaa joka kantilta, mutta todennut sen täydeksi huuhaaksi.
        Pahoittelen.

        Sähköposti osoitteeni oli siis [email protected]
        jos joku innostuu kirjoittamaan oman tarinansa.

        Ikävää, että lääkärillä on vaitiolovelvollisuus. Olen kahden entisen Skientologin lääkäri. Heidän kertomuksista saisit erittäin kattavan kirjoituksen. Kiristystä, uhkailua. Suoranaista ryöstöä.
        Haastattele KRP.n tutkijoita. Heiltä saat laajan tutkinta-aineiston gradua varten.


      • ovat syyllistyneet
        Anna-Riitta Salo kirjoitti:

        Ikävää, että lääkärillä on vaitiolovelvollisuus. Olen kahden entisen Skientologin lääkäri. Heidän kertomuksista saisit erittäin kattavan kirjoituksen. Kiristystä, uhkailua. Suoranaista ryöstöä.
        Haastattele KRP.n tutkijoita. Heiltä saat laajan tutkinta-aineiston gradua varten.

        rikoksiin, se ei tarkoita välttämättä sitä, että kaikki scientologit olisivat rikollisia tai että Scientologia oppina olisi rikollinen.

        Pitää muistaa, että Scientologiaan, kuten muihinkin uskontoihin, voi liittyä kuka tahansa. Sinne ei ole samanlaisia "työpaikkahaastatteluja" kuin esim. työpaikkaan. Ihmiset kääntyvät usein hädässään jonkun puoleen, usein se on joku uskonto.

        Yhteiskunta voisi, sen sijaan että se jahtaa näitä "lahkoja" rikollisena toimintana, mennä vähän itseensä ja kysyä, miksi joku tarvitsee uskonnon tukea eikä saa sitä tukea muualta. Tämä on myös poliittinen kysymys, jota ei pelkällä herjauksella ratkaista.

        Lisäksi pitää muistaa, että suurin osa esim. suomalaisista murhaajista, raiskaajista ja pankkiryöstäjistä, unohtamatta talousrikollisia ja narkkareita, KUULUVAT EVANKELISLUTERILAISEEN SEURAKUNTAAN, eikä kirkkoa vastaan ole tietääkseni ainakaan vielä nostettu syytettä.


      • taitteessa
        Anna-Riitta Salo kirjoitti:

        Ikävää, että lääkärillä on vaitiolovelvollisuus. Olen kahden entisen Skientologin lääkäri. Heidän kertomuksista saisit erittäin kattavan kirjoituksen. Kiristystä, uhkailua. Suoranaista ryöstöä.
        Haastattele KRP.n tutkijoita. Heiltä saat laajan tutkinta-aineiston gradua varten.

        tapahtui joitakin sääntöjen vastaisia asioita tiettyjen tahojen (ja henkilöiden) toimesta. Ei enää tiettävästi.


      • Tietoa, ei luuloa.
        taitteessa kirjoitti:

        tapahtui joitakin sääntöjen vastaisia asioita tiettyjen tahojen (ja henkilöiden) toimesta. Ei enää tiettävästi.

        Hakkerointeja, lapsien käyttämistä vakoilijoina varallisuusselvityksiä erheellisin keinoin. Lahjonnan avulla moni on saanut nimensä Skeidojen mustalle listalle.

        Ip-osoite siis...


      • ???????!!!!!
        Tietoa, ei luuloa. kirjoitti:

        Hakkerointeja, lapsien käyttämistä vakoilijoina varallisuusselvityksiä erheellisin keinoin. Lahjonnan avulla moni on saanut nimensä Skeidojen mustalle listalle.

        Ip-osoite siis...

        ?????????!!!!!!!!


      • Dekkari.
        ovat syyllistyneet kirjoitti:

        rikoksiin, se ei tarkoita välttämättä sitä, että kaikki scientologit olisivat rikollisia tai että Scientologia oppina olisi rikollinen.

        Pitää muistaa, että Scientologiaan, kuten muihinkin uskontoihin, voi liittyä kuka tahansa. Sinne ei ole samanlaisia "työpaikkahaastatteluja" kuin esim. työpaikkaan. Ihmiset kääntyvät usein hädässään jonkun puoleen, usein se on joku uskonto.

        Yhteiskunta voisi, sen sijaan että se jahtaa näitä "lahkoja" rikollisena toimintana, mennä vähän itseensä ja kysyä, miksi joku tarvitsee uskonnon tukea eikä saa sitä tukea muualta. Tämä on myös poliittinen kysymys, jota ei pelkällä herjauksella ratkaista.

        Lisäksi pitää muistaa, että suurin osa esim. suomalaisista murhaajista, raiskaajista ja pankkiryöstäjistä, unohtamatta talousrikollisia ja narkkareita, KUULUVAT EVANKELISLUTERILAISEEN SEURAKUNTAAN, eikä kirkkoa vastaan ole tietääkseni ainakaan vielä nostettu syytettä.

        ..."liirunlaarumia" taas vaihteeksi.

        Hyvin olet Black Propagandasi lukenut,kun alkaa muiden syyllistäminen....

        Koskas teistä on muuten uskonto tullut ?

        Juurihan te väititte olevan uskonnollinen filosofia....

        Se, miksi teihin scientologeihin suhtaudutaan niin negatiivisesti, johtuu vain teidän selkärangattomuudesta,joka hyvin tulee ilmi kirjoituksestasikin...

        Fakta on kuitenkin se, että ristiintakaus oli täysin hyväksyttävä keino hankkia rahoitusta opiskelulleen scientologiassa. Tähän jopa yllytettiin johtajienne taholta,sillä rahathan palautuvat opiskelun loputtua, koska silloin osaa kaikesta kaiken,eikä epäonnistu missään.

        Eli scientologista huttua heität, oi arvon scientologi....

        D :)


      • Dekkari.
        taitteessa kirjoitti:

        tapahtui joitakin sääntöjen vastaisia asioita tiettyjen tahojen (ja henkilöiden) toimesta. Ei enää tiettävästi.

        ..."tiedoton" scientologien touhuista,vai heittäydytkö taas "tietämättömäksi" ?

        Kumma, kun ulkopuoliset tietävät touhuistanne huomattavasti enemmän kuin jäsenet konsanaan....

        Lieneekö syynä, että kulkevat laput silmillä?

        D :)


      • kyssäri
        Dekkari. kirjoitti:

        ..."tiedoton" scientologien touhuista,vai heittäydytkö taas "tietämättömäksi" ?

        Kumma, kun ulkopuoliset tietävät touhuistanne huomattavasti enemmän kuin jäsenet konsanaan....

        Lieneekö syynä, että kulkevat laput silmillä?

        D :)

        Noin "ulkopuolisena", kerropa mitä suuria rötöksiä on tapahtunut Suomen Scientologiassa viime vuosina.
        Ulkopuolinen tuskin olet, sillä tälläkin palstalla kirjoituksiasi löytyy vielä vuodenkin takaa. Olet aiheessa kiinni vahvasti.


      • Dekkari.
        kyssäri kirjoitti:

        Noin "ulkopuolisena", kerropa mitä suuria rötöksiä on tapahtunut Suomen Scientologiassa viime vuosina.
        Ulkopuolinen tuskin olet, sillä tälläkin palstalla kirjoituksiasi löytyy vielä vuodenkin takaa. Olet aiheessa kiinni vahvasti.

        ...

        -huijausjuttuja
        -nurkanvaltauksia
        -tietovuotoja
        -kyseenalaisia rahastuksia
        -patenttirikkomuksia
        -törkeä petos

        "Ulkopuolinen tuskin olet, sillä tälläkin palstalla kirjoituksiasi löytyy vielä vuodenkin takaa. Olet aiheessa kiinni vahvasti."

        Se ei kuitenkaan tee meikäläisestä vielä scientologia,vaikka muuta väittäisitte....

        D :)


      • sciento
        Dekkari. kirjoitti:

        ...

        -huijausjuttuja
        -nurkanvaltauksia
        -tietovuotoja
        -kyseenalaisia rahastuksia
        -patenttirikkomuksia
        -törkeä petos

        "Ulkopuolinen tuskin olet, sillä tälläkin palstalla kirjoituksiasi löytyy vielä vuodenkin takaa. Olet aiheessa kiinni vahvasti."

        Se ei kuitenkaan tee meikäläisestä vielä scientologia,vaikka muuta väittäisitte....

        D :)

        Käytät tällä palstalla samanlaisia keinoja kuin väität scientologien käyttävän.
        Jatkuva agressiivinen hiostus ja painostus, sekä kriittinen suhtautuminen "toisinajattelijoita" kohtaan. Eli teet juuri niinkuin rakas vastustajasi.
        Ja joskus kun et enää jaksa vastustaa, sinusta tulee juuri se jota vastustat.;)


      • skientologi ?
        sciento kirjoitti:

        Käytät tällä palstalla samanlaisia keinoja kuin väität scientologien käyttävän.
        Jatkuva agressiivinen hiostus ja painostus, sekä kriittinen suhtautuminen "toisinajattelijoita" kohtaan. Eli teet juuri niinkuin rakas vastustajasi.
        Ja joskus kun et enää jaksa vastustaa, sinusta tulee juuri se jota vastustat.;)

        Ennemmin siasta tulee hieromalla poliisikoira !!!

        Buahhaaaaaaaaaaaaaa!!!!!


      • hieno idea!!
        skientologi ? kirjoitti:

        Ennemmin siasta tulee hieromalla poliisikoira !!!

        Buahhaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

        Onko joku jo kokeillut? Älykäs ja hyvä hajuaisti. Mutta ei kai kovin tottelevainen.


      • ei älliä
        hieno idea!! kirjoitti:

        Onko joku jo kokeillut? Älykäs ja hyvä hajuaisti. Mutta ei kai kovin tottelevainen.

        saisi hieromallakaan.


      • paljo,jotta
        ei älliä kirjoitti:

        saisi hieromallakaan.

        se havainnoi skientologian olevan täyttä huuhaata.


      • suomen kielen opiskelija
        Nonnu kirjoitti:

        Taisin nyt iskeä arkaan paikkaan!
        Ja kyllä, teen gradua Scientologiasta. (Pahoittelen SUURESTI jos kirjoitin sen "suomalaisittain" ja väärin)
        Osaan kyllä hiihtää, siitä vaan on ollut niin pitkä aika kun viimeksi olen hiihtänyt, joten taidan pitää gradun täällä sinne vittuun hiihtämisen sijaan.

        Pyysin teiltä omakohtaisia tarinoita siksi, että olen jo kuullut itse scientologeilta heidän ajatusmaailmastaan ja uskosta. Tiedän myös kaikki "nippelitiedot", eli kaikki faktat, joten siksi en niitä tarvitse. Olen jo, niinkuin sanoin, ottanut scientoligin näkemyksen asiasta, nyt kun graduni menee siihen suuntaan että joudun "tyrmäämään" scientologian uskomuksia, tarvitsen ihmisten jotka ovat kokeneet huonoja puolia scientologiasta kertomaan omat tarinansa!
        Voin toki myös etsiä internetin ihmeellisestä maailmasta henkilökohtaisia kokemuksia scientologiasta, mutta minua kiinnostaa enemmän jutut, jotka ovat lähetetty minulle.

        Tiedän, että itse scientologit älähtävät tästä kirjoittamastani vastauksesta, mutta olen yrittänyt tarkistella scientologiaa joka kantilta, mutta todennut sen täydeksi huuhaaksi.
        Pahoittelen.

        Sähköposti osoitteeni oli siis [email protected]
        jos joku innostuu kirjoittamaan oman tarinansa.

        Itse uskoisin, että suomen kielessä aiheen termi on skientologia k:lla. Varmista asia vaikka sähköpostitse joltakin suomen kielen professorilta, niin tulee varmasti sitten graduun oikein. :)


      • + - + - + - + - + - + - + -...
        suomen kielen opiskelija kirjoitti:

        Itse uskoisin, että suomen kielessä aiheen termi on skientologia k:lla. Varmista asia vaikka sähköpostitse joltakin suomen kielen professorilta, niin tulee varmasti sitten graduun oikein. :)

        Skience-fiktion, M. Skumaher......sanat ovat pohjimmiltaan sopimuksia. Scientologia kirjoitetaan niin kuin se on. Yritä muuttaa Coca-Cola Koka-Kolaksi, niin veikkaan että Atlantassa reagoitaisiin.


      • Kyllä SINÄ tiedät.
        ???????!!!!! kirjoitti:

        ?????????!!!!!!!!

        "...oli(n/t)han sielä itsekin"

        Kenraali Patton"


      • Andronikos
        + - + - + - + - + - + - + -... kirjoitti:

        Skience-fiktion, M. Skumaher......sanat ovat pohjimmiltaan sopimuksia. Scientologia kirjoitetaan niin kuin se on. Yritä muuttaa Coca-Cola Koka-Kolaksi, niin veikkaan että Atlantassa reagoitaisiin.

        http://img248.imageshack.us/img248/732/skeidologiaij1.png


      • Dekkari.
        paljo,jotta kirjoitti:

        se havainnoi skientologian olevan täyttä huuhaata.

        ..pitää olla älliä,että osaa eroittaa faktan fiktiosta...

        D :)


      • Dekkari.
        sciento kirjoitti:

        Käytät tällä palstalla samanlaisia keinoja kuin väität scientologien käyttävän.
        Jatkuva agressiivinen hiostus ja painostus, sekä kriittinen suhtautuminen "toisinajattelijoita" kohtaan. Eli teet juuri niinkuin rakas vastustajasi.
        Ja joskus kun et enää jaksa vastustaa, sinusta tulee juuri se jota vastustat.;)

        .....,sillä samalla logiikalla rosvosta tulee poliisi ja poliisista tulee rosvo.

        D :)


      • Dekkari.
        skientologi ? kirjoitti:

        Ennemmin siasta tulee hieromalla poliisikoira !!!

        Buahhaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

        ..sanottu....

        Kiitos

        D :)


    • Andronikos

      Yhtään konkreettista menestyskertomusta et tule kuulemaan, ainakaan sellaista jonka kokijan voidaan varmistaa olevan olemassa!

      • Dekkari.

        ..nuo scientologien jutut meneen.

        Tyyliin "olen kuullut,on kaupunki tuolla.....".

        D :)


      • Nonnu
        Dekkari. kirjoitti:

        ..nuo scientologien jutut meneen.

        Tyyliin "olen kuullut,on kaupunki tuolla.....".

        D :)

        Tulipas tästäkin keskustelusta nyt joillekin herneet nenään!
        Tahdon täällä nyt osaa kiittää, joiltakin olen saanut hyviä sähköposteja, osa niistä oli asiaakin. :)
        Kaikille, jotka ovat kritisoineet opiskeluitani, gradun tekoani, minua, uskojani ja vakaumuksiani, niin voin vain sanoa, että aihe josta teen gradua ja siihen tulevat näkemykset, olivat ne sitten puolueettomia scientologiaa kohtaan tai eivät, niin pysyy sellaisena kuin olen sen alunperin tarkoittanut pysyväni. En kuitenkaan tarkoita, että itse scientologien uskot ovat vääriä, tokihan jokainen saa uskoa mihin tahtoo, siinähän se hyvä puoli uskonvapaudessa piilee! Itse en kuitenkaan ole törmännyt scientologiassa yhteenkään 'uskottavaan' aiheeseen tai uskomukseen. Kuitenkin kunnioitan teitä scientologeja ja toivoisin, että tekin voisitte kunnioittaa minua ja minun uskomuksiini.

        Monien kirjoittamista kommenteista huomasin, että osa kuvittelee minun kirjoittavan gradua "milt must siis tuntuu et scientologia niinku on"-aiheesta. Päinvastoin! Niinkuin olen jo monesti sanonut, olen ottanut selvää scientologiasta jokaiselta kantilta. Kuullut itse scientologeilta heidän uskoistaan ja opeistaan, kysynyt KRP;ltä julkisista rikosilmoituksista, joita on tehty scientologeja vastaan ja nyt haastatellut scientologin 'uhreja' sekä kuullut ihmisten tarinoita aiheesta.
        Itse en lähtisi noin vain tuomitsemaan muita ihmisiä missään, mutta tottahan on, että internetissä voi esiintyä 'kasvottomana' ja sen varjolla tuomitsemaan muita ihmisiä, varsinkaan sellaisia, joista ei tiedä oikeastaan mitään.

        Toivon teille kaikille kuitenkin mukavaa kevään alkua (vaikka pieni takatalven alku tänään ilmestyikin) kiitos tästä 'keskustelusta', vaikka se n. puolessa välissä hukkasikin alkuperäisen tarkoituksensa. :)
        -Nonnu-


      • tota noin
        Nonnu kirjoitti:

        Tulipas tästäkin keskustelusta nyt joillekin herneet nenään!
        Tahdon täällä nyt osaa kiittää, joiltakin olen saanut hyviä sähköposteja, osa niistä oli asiaakin. :)
        Kaikille, jotka ovat kritisoineet opiskeluitani, gradun tekoani, minua, uskojani ja vakaumuksiani, niin voin vain sanoa, että aihe josta teen gradua ja siihen tulevat näkemykset, olivat ne sitten puolueettomia scientologiaa kohtaan tai eivät, niin pysyy sellaisena kuin olen sen alunperin tarkoittanut pysyväni. En kuitenkaan tarkoita, että itse scientologien uskot ovat vääriä, tokihan jokainen saa uskoa mihin tahtoo, siinähän se hyvä puoli uskonvapaudessa piilee! Itse en kuitenkaan ole törmännyt scientologiassa yhteenkään 'uskottavaan' aiheeseen tai uskomukseen. Kuitenkin kunnioitan teitä scientologeja ja toivoisin, että tekin voisitte kunnioittaa minua ja minun uskomuksiini.

        Monien kirjoittamista kommenteista huomasin, että osa kuvittelee minun kirjoittavan gradua "milt must siis tuntuu et scientologia niinku on"-aiheesta. Päinvastoin! Niinkuin olen jo monesti sanonut, olen ottanut selvää scientologiasta jokaiselta kantilta. Kuullut itse scientologeilta heidän uskoistaan ja opeistaan, kysynyt KRP;ltä julkisista rikosilmoituksista, joita on tehty scientologeja vastaan ja nyt haastatellut scientologin 'uhreja' sekä kuullut ihmisten tarinoita aiheesta.
        Itse en lähtisi noin vain tuomitsemaan muita ihmisiä missään, mutta tottahan on, että internetissä voi esiintyä 'kasvottomana' ja sen varjolla tuomitsemaan muita ihmisiä, varsinkaan sellaisia, joista ei tiedä oikeastaan mitään.

        Toivon teille kaikille kuitenkin mukavaa kevään alkua (vaikka pieni takatalven alku tänään ilmestyikin) kiitos tästä 'keskustelusta', vaikka se n. puolessa välissä hukkasikin alkuperäisen tarkoituksensa. :)
        -Nonnu-

        Vielä sellainen huomautus, kun et mainitse lukeneesi mitään Hubbardin kirjoja, että oikeastaan et tiedä mitään itse scientologiasta ennen kuin olet LUKENUT SCIENTOLOGIAA. Nyt tiedät sen mitä ihmiset ovat kokeneet ja mitä mieltä siitä ollaan, puolesta ja vastaan. Hyvä. Nyt puuttuu vain se mitä scientologia ON. Se kauhistuttavan hirvittävä scientologia on kirjoitettu kymmeniin ja kymmeniin Hubbardin kirjoihin. Ne "ufojutut" on häviävän pieni murto-osa. Suurin osa on varmasti kaikkien mielestä ihan jees. Tulet yllättymään, kuinka se läpimätä Hubbard on kirjoittanut järkevää tekstiä. Onko se sittenkään niin läpimätä? Kokeile. Scientologian ympärillä on tapahtunut kyseenalaisia asioita, joita minäkään en hyväksy, mutta niinhän on kristinuskoakin käytetty väärin läpi historian, silti Raamattu ja sen uskon perusta on se mikä se on. Millainen olisi gradu kristinuskosta ilman Raamatun tekstejä? Hyvää graduilua sulle.

        P.S. Tähän Dekkari tietysti vastaa jonkinlaisella panettelulla, mutta sehän on sen rooli.


      • voi tehdä
        tota noin kirjoitti:

        Vielä sellainen huomautus, kun et mainitse lukeneesi mitään Hubbardin kirjoja, että oikeastaan et tiedä mitään itse scientologiasta ennen kuin olet LUKENUT SCIENTOLOGIAA. Nyt tiedät sen mitä ihmiset ovat kokeneet ja mitä mieltä siitä ollaan, puolesta ja vastaan. Hyvä. Nyt puuttuu vain se mitä scientologia ON. Se kauhistuttavan hirvittävä scientologia on kirjoitettu kymmeniin ja kymmeniin Hubbardin kirjoihin. Ne "ufojutut" on häviävän pieni murto-osa. Suurin osa on varmasti kaikkien mielestä ihan jees. Tulet yllättymään, kuinka se läpimätä Hubbard on kirjoittanut järkevää tekstiä. Onko se sittenkään niin läpimätä? Kokeile. Scientologian ympärillä on tapahtunut kyseenalaisia asioita, joita minäkään en hyväksy, mutta niinhän on kristinuskoakin käytetty väärin läpi historian, silti Raamattu ja sen uskon perusta on se mikä se on. Millainen olisi gradu kristinuskosta ilman Raamatun tekstejä? Hyvää graduilua sulle.

        P.S. Tähän Dekkari tietysti vastaa jonkinlaisella panettelulla, mutta sehän on sen rooli.

        Jotain Gradua aiheesta mistä ei itse tiedä mitään!?
        Voiko joku auttaa ymmärtämään?!


      • Michael64
        Nonnu kirjoitti:

        Tulipas tästäkin keskustelusta nyt joillekin herneet nenään!
        Tahdon täällä nyt osaa kiittää, joiltakin olen saanut hyviä sähköposteja, osa niistä oli asiaakin. :)
        Kaikille, jotka ovat kritisoineet opiskeluitani, gradun tekoani, minua, uskojani ja vakaumuksiani, niin voin vain sanoa, että aihe josta teen gradua ja siihen tulevat näkemykset, olivat ne sitten puolueettomia scientologiaa kohtaan tai eivät, niin pysyy sellaisena kuin olen sen alunperin tarkoittanut pysyväni. En kuitenkaan tarkoita, että itse scientologien uskot ovat vääriä, tokihan jokainen saa uskoa mihin tahtoo, siinähän se hyvä puoli uskonvapaudessa piilee! Itse en kuitenkaan ole törmännyt scientologiassa yhteenkään 'uskottavaan' aiheeseen tai uskomukseen. Kuitenkin kunnioitan teitä scientologeja ja toivoisin, että tekin voisitte kunnioittaa minua ja minun uskomuksiini.

        Monien kirjoittamista kommenteista huomasin, että osa kuvittelee minun kirjoittavan gradua "milt must siis tuntuu et scientologia niinku on"-aiheesta. Päinvastoin! Niinkuin olen jo monesti sanonut, olen ottanut selvää scientologiasta jokaiselta kantilta. Kuullut itse scientologeilta heidän uskoistaan ja opeistaan, kysynyt KRP;ltä julkisista rikosilmoituksista, joita on tehty scientologeja vastaan ja nyt haastatellut scientologin 'uhreja' sekä kuullut ihmisten tarinoita aiheesta.
        Itse en lähtisi noin vain tuomitsemaan muita ihmisiä missään, mutta tottahan on, että internetissä voi esiintyä 'kasvottomana' ja sen varjolla tuomitsemaan muita ihmisiä, varsinkaan sellaisia, joista ei tiedä oikeastaan mitään.

        Toivon teille kaikille kuitenkin mukavaa kevään alkua (vaikka pieni takatalven alku tänään ilmestyikin) kiitos tästä 'keskustelusta', vaikka se n. puolessa välissä hukkasikin alkuperäisen tarkoituksensa. :)
        -Nonnu-

        >Itse en kuitenkaan ole törmännyt scientologiassa >yhteenkään 'uskottavaan' aiheeseen tai uskomukseen.

        Niin eihän kysymys olekkaan ystäväiseni uskomuksista vaan tutkimuksista ja niihin liittyviostä havainnoista. Tunnetko scientologiassa esitetyn tunnesävyasteikon, ARC-kolmion tai opiskeluteknologian??? Eivät ne olekkaan uskomuksia, ne ovat elävän elämän tosiasioita, käytännön filosofiaa. Jätä niissä aiheissa esitetyt asiat huomioimatta elämässä, niin voit olla 100%:n varma, että olet "kusessa" niillä alueilla elämässäsi.

        Ei sinun tarvitsekkaan uskoa scientologiassa esitettyihin asioihin eikä kukaan pyydäkkään sitä sinulta, itsehän sinä päätät asioistasi. Mutta et voi myöskään väittää järjellisesti, että mikään scientologiassa esitetty ei pitäisi paikkaansa, jos et ole itse kokeillut henkilökohtaisesti niiden toimivuutta elävässä elämässä. Scientologiassa esitettyjen asioiden paikkansa pitävyys on helppo kokeilla, kysymys on vain siitä oletko halukas ja valmis kokeilemaan niitä elävässä elämässä. Siihenhän koko herra Hubbardin tutkimustyö perustui, mikä tieto toimii käytännössä.


      • joka tapauksessa
        Michael64 kirjoitti:

        >Itse en kuitenkaan ole törmännyt scientologiassa >yhteenkään 'uskottavaan' aiheeseen tai uskomukseen.

        Niin eihän kysymys olekkaan ystäväiseni uskomuksista vaan tutkimuksista ja niihin liittyviostä havainnoista. Tunnetko scientologiassa esitetyn tunnesävyasteikon, ARC-kolmion tai opiskeluteknologian??? Eivät ne olekkaan uskomuksia, ne ovat elävän elämän tosiasioita, käytännön filosofiaa. Jätä niissä aiheissa esitetyt asiat huomioimatta elämässä, niin voit olla 100%:n varma, että olet "kusessa" niillä alueilla elämässäsi.

        Ei sinun tarvitsekkaan uskoa scientologiassa esitettyihin asioihin eikä kukaan pyydäkkään sitä sinulta, itsehän sinä päätät asioistasi. Mutta et voi myöskään väittää järjellisesti, että mikään scientologiassa esitetty ei pitäisi paikkaansa, jos et ole itse kokeillut henkilökohtaisesti niiden toimivuutta elävässä elämässä. Scientologiassa esitettyjen asioiden paikkansa pitävyys on helppo kokeilla, kysymys on vain siitä oletko halukas ja valmis kokeilemaan niitä elävässä elämässä. Siihenhän koko herra Hubbardin tutkimustyö perustui, mikä tieto toimii käytännössä.

        Juuri näin. Lisäisin vielä, että mainitsemasi, tunnesävyasteikko, ARC-kolmio, opiskelutekniikka ja olemassaolon dynamiikat ovat jokaisella käytössä joka tapuksessa. Niitä voidaan käyttää hyvin tai huonosti. On kuitenkin paljon paremmat mahdollisuudet käyttää niitä hyvin kun tietää ja ymmärtää nuo elämän osa-alueet, jotka ovat kuitenkin kaiken elämän, oppimisen ja kanssakäymisen perusta.


      • ---------------------------...
        tota noin kirjoitti:

        Vielä sellainen huomautus, kun et mainitse lukeneesi mitään Hubbardin kirjoja, että oikeastaan et tiedä mitään itse scientologiasta ennen kuin olet LUKENUT SCIENTOLOGIAA. Nyt tiedät sen mitä ihmiset ovat kokeneet ja mitä mieltä siitä ollaan, puolesta ja vastaan. Hyvä. Nyt puuttuu vain se mitä scientologia ON. Se kauhistuttavan hirvittävä scientologia on kirjoitettu kymmeniin ja kymmeniin Hubbardin kirjoihin. Ne "ufojutut" on häviävän pieni murto-osa. Suurin osa on varmasti kaikkien mielestä ihan jees. Tulet yllättymään, kuinka se läpimätä Hubbard on kirjoittanut järkevää tekstiä. Onko se sittenkään niin läpimätä? Kokeile. Scientologian ympärillä on tapahtunut kyseenalaisia asioita, joita minäkään en hyväksy, mutta niinhän on kristinuskoakin käytetty väärin läpi historian, silti Raamattu ja sen uskon perusta on se mikä se on. Millainen olisi gradu kristinuskosta ilman Raamatun tekstejä? Hyvää graduilua sulle.

        P.S. Tähän Dekkari tietysti vastaa jonkinlaisella panettelulla, mutta sehän on sen rooli.

        gradun Juudas Iskariot tekisi Jeesuksesta?


      • Andronikos
        ---------------------------... kirjoitti:

        gradun Juudas Iskariot tekisi Jeesuksesta?

        Olettaisin että tämä riippuu siitä kirjoittaisiko Juudas tämän gradun opintotuella vai sponsoroitaisiinko häntä 30 hopearahan edestä.


      • Dekkari.
        tota noin kirjoitti:

        Vielä sellainen huomautus, kun et mainitse lukeneesi mitään Hubbardin kirjoja, että oikeastaan et tiedä mitään itse scientologiasta ennen kuin olet LUKENUT SCIENTOLOGIAA. Nyt tiedät sen mitä ihmiset ovat kokeneet ja mitä mieltä siitä ollaan, puolesta ja vastaan. Hyvä. Nyt puuttuu vain se mitä scientologia ON. Se kauhistuttavan hirvittävä scientologia on kirjoitettu kymmeniin ja kymmeniin Hubbardin kirjoihin. Ne "ufojutut" on häviävän pieni murto-osa. Suurin osa on varmasti kaikkien mielestä ihan jees. Tulet yllättymään, kuinka se läpimätä Hubbard on kirjoittanut järkevää tekstiä. Onko se sittenkään niin läpimätä? Kokeile. Scientologian ympärillä on tapahtunut kyseenalaisia asioita, joita minäkään en hyväksy, mutta niinhän on kristinuskoakin käytetty väärin läpi historian, silti Raamattu ja sen uskon perusta on se mikä se on. Millainen olisi gradu kristinuskosta ilman Raamatun tekstejä? Hyvää graduilua sulle.

        P.S. Tähän Dekkari tietysti vastaa jonkinlaisella panettelulla, mutta sehän on sen rooli.

        ...mutta täynnä scientologista propagandaa.

        Ja jos haluat panettelusta kouluesimerkin, niin oleppa hyvä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000291&posting=22000000004633740

        Näin alkajaisiksi...

        D :)


      • joiden

        todenperäisyys voitaisiin vahvistaa. Ne joilla on kokemuksia, eivät ole kovin halukkaita kertomaan.


      • noita juttuja
        joka tapauksessa kirjoitti:

        Juuri näin. Lisäisin vielä, että mainitsemasi, tunnesävyasteikko, ARC-kolmio, opiskelutekniikka ja olemassaolon dynamiikat ovat jokaisella käytössä joka tapuksessa. Niitä voidaan käyttää hyvin tai huonosti. On kuitenkin paljon paremmat mahdollisuudet käyttää niitä hyvin kun tietää ja ymmärtää nuo elämän osa-alueet, jotka ovat kuitenkin kaiken elämän, oppimisen ja kanssakäymisen perusta.

        toimivasti ja hyvinkin, vaikka eivät olisi koskaan kuulleetkaan scientologiasta.

        Niissä ei sinänsä ole mitään uutta.

        Eipä kyllä ole kaikkia auttanut. Olen nähnyt monien scientologien käyttävän noita kaavamaisesti, ilman minkäänlaista asian ymmärtämistä.

        Minun suurin pettymykseni, jos sitä pettymykseksi voisi sanoa, oli sen suunnaton tyhmyys ja tyhmyyden tiivistymä, joka kehkeytyi scientologien parissa. Kaukana sellaisesta viisaudesta, jota olisin suonut löytäväni.

        Se ei siis toimi. Se voisi toimia huomattavasti paremmin, mutta joko siinä mukana olevat ovat liian tyhmiä, tai sitten sen tarjoama oppi, tai tieto, ei ole riittävä.

        On helppoa omissa sisäänlämpiävissä ympyröissään kehua olevansa kyvykäs ja uskoa siihen, mutta sen kyvykkyyden mittaaminen muuhun maailmaan verrattuna voi tuottaa pahan pettymyksen.

        Scientologian parissa pidetään hyvää myyntimenestystä paljonkin menestyksen mittana, muuta samaan aikaan unohdetaan ottaa huomioon voimakas kato, siis henkilöt, jotka eivät enää jatka.

        Käytetty agressiivinen myyntitekniikka ei muuten ole scientologista alkuperää, se on ihan tavallisesta maailmasta kopioitua myyntitekniikkaa. Sillä tuotettu menestys ei siis ole scientologiaan perustuvaa menestystä.


      • Dekkari.
        noita juttuja kirjoitti:

        toimivasti ja hyvinkin, vaikka eivät olisi koskaan kuulleetkaan scientologiasta.

        Niissä ei sinänsä ole mitään uutta.

        Eipä kyllä ole kaikkia auttanut. Olen nähnyt monien scientologien käyttävän noita kaavamaisesti, ilman minkäänlaista asian ymmärtämistä.

        Minun suurin pettymykseni, jos sitä pettymykseksi voisi sanoa, oli sen suunnaton tyhmyys ja tyhmyyden tiivistymä, joka kehkeytyi scientologien parissa. Kaukana sellaisesta viisaudesta, jota olisin suonut löytäväni.

        Se ei siis toimi. Se voisi toimia huomattavasti paremmin, mutta joko siinä mukana olevat ovat liian tyhmiä, tai sitten sen tarjoama oppi, tai tieto, ei ole riittävä.

        On helppoa omissa sisäänlämpiävissä ympyröissään kehua olevansa kyvykäs ja uskoa siihen, mutta sen kyvykkyyden mittaaminen muuhun maailmaan verrattuna voi tuottaa pahan pettymyksen.

        Scientologian parissa pidetään hyvää myyntimenestystä paljonkin menestyksen mittana, muuta samaan aikaan unohdetaan ottaa huomioon voimakas kato, siis henkilöt, jotka eivät enää jatka.

        Käytetty agressiivinen myyntitekniikka ei muuten ole scientologista alkuperää, se on ihan tavallisesta maailmasta kopioitua myyntitekniikkaa. Sillä tuotettu menestys ei siis ole scientologiaan perustuvaa menestystä.

        ...kyseisestä myyntitavasta.

        Amerikkalainen herra nimeltä Les Danes aikoinaan kehitti tuon myynti-idean scientologeille kun päätyi OT-kursseille.

        Scientologien oppien mukaan kyseisen herran myynti-idea on toimivin maailmassa, mutta hassu pointti kyseisessä jutussa on se, että sitä samaa tekniikkaa käytetään loma-osakkeita myydessä niin ulkomailla kuin meillä kotomaassa, esim. erään hirsitaloja myyvän yrityksen toimesta.

        Todellisuudessa Danes vain kirjoitti toimivan myyntitaktiikan kirjaksi ja scientologit omaksuivat asian "suurena ideana".

        D :)


    • Satunnainen ihmettelijä

      Haluat siis nimenomaan "normaalien ihmisten kokemuksia, lähinnä henkilöiltä, jotka ovat tutustuneet uskontoon, mutta huomanneet sen huijaukseksi"? Muun tyyppiset kokemukset eivät kiinnosta? "Mehukkaimmat ja älyttömimmät jutut"... Wau.
      Ai niin, en tosiaan ole skientologi ja jos nyt tavallisen tallaajan kritiikittömän uskon siihen, että "skientologia on huijausta kun lehdissä niin väitetään" ymmärrän, niin aiheesta gradua tekevän aatoksia oikein en. Vaikka itse olisit mitä mieltä, niin eikö tieteellinen kriittisyys edellytä erilaista asennoitumista?

      • Anonyymi

        Ei siinä opissa Jumalasta puhuta, Ne on itsensäkehittämistä. Ja se aiditointi on jonkinmoista terapiaa.En ole ollut koska Kela ei korvaa sitä. Muuten voisin mennäkin. Siinä
        muuten katsotaan edellisiknkin elämiin. Joo, mut Jumala ei tule keskusteluun mukaan.


    • Anonyymi

      Hyvä opiskelutekniikan kurssi! Ei huijausta!

      • Anonyymi

        Päätit sitten vastata kysymykseen, joka on esitetty täällä vuonna 2007. Tyypillisen typerää skeidoilua.


      • Anonyymi

        Lainausta:
        Kun Hubbard laajensi dianetiikkaa jo vuoden 1951 tienoilla selittämään thetania, sielun kaltaista olentoa, sen ”dynamiikat” laajenivat neljästä kahdeksaan. Aluksi ihminen pyrkii selviytymään yksilönä ja elää mahdollisimman pitkän ja täyden elämän. Toisella tasolla yksilö näkee selviytymisen lisääntymisen tai luovuuden kautta. Sitä korkeammilla kolmella tasoilla thetan näkee selviytymisen ryhmän, ihmislajin ja lopulta elämän kautta. Kuudennesta tasosta eteenpäin yksilö tavoittelee selviytymistä identifioitumalla maailmankaikkeuden, henkisyyden ja Suurimman Olennon äärettömyyden kanssa.

        Filosofista ajattelua, johon voidaan yhdistää monenlaisia käsitteitä erilaisista uskonnoista, filosofioista sekä ns hömppäjutuistakin: sielukäsitys tunnetaan monissa vanhoissa kirjoituksissa, sitä käsitellään thetan-sanalla - voidaanko myös vanha käsite kristallista sieluna yhdistää tähän - onko kristalli sama kuin kristallilapsi, jotka määrittelevät olevaisuutta peilaamalla sitä omaan kirkkauteensa? Onko kristalli hyvä vai paha käsite, voiko siihen kirjoittaa mitään? Olemmeko kaikki olemassa vain siksi että toteuttaisimme itseämme olemalla niin hyviä kuin meidän pitäisikin olla? Korkeampi olento eli yllä kirjoitettu Suurimman Olennon äärettömyys on kuitenkin kaikessa se tavoite.

        Ayrvedaa tuntematta voisi sanoa, että Auringon energia ja valo ovat tavoitteena, hyvyys sekä pahan muistojen ja engrammien poistaminen kuuluvat tähän filosofiseen tapaan käsitellä ihmisen mieltä.

        Asiaa on hyvä pohtia, voidaan sanoa että perinteisesti idän uskonnoista monet eivät käännytä aktiivisesti, ja onko rahan pyytäminen vastineeksi oikein käännytyksestä? Sitä tosin tekevät monet muutkin, tuottaako se tulosta? Saako ihmisiä aivopestä, onko uskonnonvapaus oiketta jokaiselle pohtia omaa aurinko-suhdetta?

        Maailmassa ei ole paikkaa, johon aurinko ei paistaisi. Tai sen säteily yltäisi muodossa tai toisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainausta:
        Kun Hubbard laajensi dianetiikkaa jo vuoden 1951 tienoilla selittämään thetania, sielun kaltaista olentoa, sen ”dynamiikat” laajenivat neljästä kahdeksaan. Aluksi ihminen pyrkii selviytymään yksilönä ja elää mahdollisimman pitkän ja täyden elämän. Toisella tasolla yksilö näkee selviytymisen lisääntymisen tai luovuuden kautta. Sitä korkeammilla kolmella tasoilla thetan näkee selviytymisen ryhmän, ihmislajin ja lopulta elämän kautta. Kuudennesta tasosta eteenpäin yksilö tavoittelee selviytymistä identifioitumalla maailmankaikkeuden, henkisyyden ja Suurimman Olennon äärettömyyden kanssa.

        Filosofista ajattelua, johon voidaan yhdistää monenlaisia käsitteitä erilaisista uskonnoista, filosofioista sekä ns hömppäjutuistakin: sielukäsitys tunnetaan monissa vanhoissa kirjoituksissa, sitä käsitellään thetan-sanalla - voidaanko myös vanha käsite kristallista sieluna yhdistää tähän - onko kristalli sama kuin kristallilapsi, jotka määrittelevät olevaisuutta peilaamalla sitä omaan kirkkauteensa? Onko kristalli hyvä vai paha käsite, voiko siihen kirjoittaa mitään? Olemmeko kaikki olemassa vain siksi että toteuttaisimme itseämme olemalla niin hyviä kuin meidän pitäisikin olla? Korkeampi olento eli yllä kirjoitettu Suurimman Olennon äärettömyys on kuitenkin kaikessa se tavoite.

        Ayrvedaa tuntematta voisi sanoa, että Auringon energia ja valo ovat tavoitteena, hyvyys sekä pahan muistojen ja engrammien poistaminen kuuluvat tähän filosofiseen tapaan käsitellä ihmisen mieltä.

        Asiaa on hyvä pohtia, voidaan sanoa että perinteisesti idän uskonnoista monet eivät käännytä aktiivisesti, ja onko rahan pyytäminen vastineeksi oikein käännytyksestä? Sitä tosin tekevät monet muutkin, tuottaako se tulosta? Saako ihmisiä aivopestä, onko uskonnonvapaus oiketta jokaiselle pohtia omaa aurinko-suhdetta?

        Maailmassa ei ole paikkaa, johon aurinko ei paistaisi. Tai sen säteily yltäisi muodossa tai toisessa.

        Jos on olemassa suurempi olento, missä se Jeesus on? Entä Pyhä Henki?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe