Cadillac 8.2 litraa

Cädikäyttöön

Vakavasti olen hommaamassa Cadillacin. Autossa on 8.2 litrainen kone, mikä hymyilyttää itseänikin sekä riemusta, uteliaisuudesta yms, sekä varmaan hymyilyttää naapureitakin sekä minä ja minun tuleva autoni. Auto tulisi ihan käyttöautoksi perheelle. Auto on vuosimallia 75 oleva Sedan de ville. Auto on sopivan tilava ja mukava ajaa kaupungissa, kun on automaatti sekä koneessa vääntöä, tosin en ole itse viellä ajanut ainoastaan olen kyydissä istunut ja mukavalta tunutui kyydissä istuminenkin.
Onko teidän mielestänne mitään järkeä hommata tämmöistä autoa käyttikseksi. Käyttöä nyt ei kuitenkaan minulla omalle autolle tule kovin paljon ja talvellakaan ei ole mikään pakko edes ajella. Kiinnostunut olen tuosta tekniikan luotettavuudesta ja muutenkin auton heikoista kohdista jos semmoisia olisi jollakulla tiedossa. Ja ujosti kysyn myös tuosta bensiinin kulutuksesta myös, vaikka se ei niin tärkeä asia kuitenkaan mielestäni ole kun sitä ei niin paljoa pala kuitenkaan, kun ei aja paljon. Jos bensiinin kulutus on 30-40 litraa, niin onhan se tietysti ajatuksia herättävää ja ehkä alan katselemaan seuraavaksi autoa jossa joku 5.7 litrainen pikku kone. Jotenkin nämä tämänikäiset isot Cadillacit viehättää enemmän ja uudet autot ei viehätä yhtään.
Ja miteköhän saakohan sitä myös vihaisia ilmeitä osakseen myös, kun saastuttaa tuota luontoa ja aiheuttaa tuota ilmanmuutosta, vaikka näkyyhän tuo ilma aina muuttuvan säännöllisin väliajoin vaikka en minä tuota ilmaa ole nyt vuoteen kovinpaljon saastutellutkaan.

11

7066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on pieniruokainen

      verrattuna Fordiin. 462-tuumainen Linkki vie enemmän, tosiaan jopa 30 litraa, käkkylällä pääsee kyllä alle nätisti ajellen :)

    • kolmekymppinen :)

      Mitä tulee auton luotettavuuteen ja kestävyyteen käyttöautona, kaikki on suhteellista. Kun on kyse 32-vuotiaasta autosta, mihin sitä pitäisi luotettavuudessa verrata? Eurooppalaiset ja japanilaiset ikätoverit kun merkistä riippumatta alkavat olla jo kasvamassa heinää tai prässättynä uuteen muotoon kattiloiksi tai teelusikoiksi. Vanhan auton ylläpito mielestäni tulee kysymykseen, jos itsellä on taitoa ja mahdollisuuksia autoa tarvittaessa korjailla ja fixailla. Muussa tapauksessa taitaisi olla aika kallista kyytiä - varsinkin jos käyttöautoksi sen ajattelet hankkivasi.

      • Cädikäyttöön

        Auto on vanha, se on tosiasia. Autolla on kuitenkin ajettu melkolailla todistettavasti vähemmän kuin monella 5-vuotta vanhalla autolla. Auto ei ole koskaan ollut tiesuolankanssa tekemisisissä. Itse hallitsen noita remonttihommia senverra, että tiedän missä on pissapoika. Tai on minulla tuumakoon avaimiakin autotallissa tosin auto ei mahdu tuohon talliin. Jos auto olisi semmoinen, että sillä olisi ajettu miljoona kilometriä ja auton historia olisi muutoinkin epämääräinen ja auto selkeästi ruosteinen niin enhän minä näillä remonttimiehen ominaisuuksilla edes vakavasti harkitsisi semmoista 32-vuotiasta autoa. No varmaan nuo elinvuodet ehkä pelkästään ovat jonkinverran vaikuttaneet tuon auton kuntoon, nykyinen omistaja on kertomansa mukaan joitakin sähköjohtojen hapettumia havainnut autossa olevan, elikkäs sähkövikoja on tiedossa ainakin, mutta onneksi ei ole ajotietokonetta. Pistin nyt vain tämän kysymyksen tännekkin tästä autosta siksi jos jollakulla on kokemusta tämmöisen vanhan käkkylänkanssa elämisestä ja kertoisi ajankuluksi jotakin omakohtaista.


      • Heikki
        Cädikäyttöön kirjoitti:

        Auto on vanha, se on tosiasia. Autolla on kuitenkin ajettu melkolailla todistettavasti vähemmän kuin monella 5-vuotta vanhalla autolla. Auto ei ole koskaan ollut tiesuolankanssa tekemisisissä. Itse hallitsen noita remonttihommia senverra, että tiedän missä on pissapoika. Tai on minulla tuumakoon avaimiakin autotallissa tosin auto ei mahdu tuohon talliin. Jos auto olisi semmoinen, että sillä olisi ajettu miljoona kilometriä ja auton historia olisi muutoinkin epämääräinen ja auto selkeästi ruosteinen niin enhän minä näillä remonttimiehen ominaisuuksilla edes vakavasti harkitsisi semmoista 32-vuotiasta autoa. No varmaan nuo elinvuodet ehkä pelkästään ovat jonkinverran vaikuttaneet tuon auton kuntoon, nykyinen omistaja on kertomansa mukaan joitakin sähköjohtojen hapettumia havainnut autossa olevan, elikkäs sähkövikoja on tiedossa ainakin, mutta onneksi ei ole ajotietokonetta. Pistin nyt vain tämän kysymyksen tännekkin tästä autosta siksi jos jollakulla on kokemusta tämmöisen vanhan käkkylänkanssa elämisestä ja kertoisi ajankuluksi jotakin omakohtaista.

        Mielenkiinnosta kysyn, paljonko nykyinen omistaja autosta pyytää?
        En tunne Cadillaceja lainkaan ja noin vanha auto on aina yksilö, jolla ei ole ”oikeaa” hintaa.

        Autoharrastajana haluaisin kuitenkin, että kyseinen ilmeisen vähän ajettu ja alkuperäisenä säilytetty yksilö löytäisi kodin jonkun harrastajan tallista. Vanhus on jo eläkepäivänsä ansainnut ja luultavasti haluaa tulla ulkoilutetuksi ainoastaan kesäkuukausina kyljet kauniisti ilta-auringossa kiillellen


      • Kädikäyttöön
        Heikki kirjoitti:

        Mielenkiinnosta kysyn, paljonko nykyinen omistaja autosta pyytää?
        En tunne Cadillaceja lainkaan ja noin vanha auto on aina yksilö, jolla ei ole ”oikeaa” hintaa.

        Autoharrastajana haluaisin kuitenkin, että kyseinen ilmeisen vähän ajettu ja alkuperäisenä säilytetty yksilö löytäisi kodin jonkun harrastajan tallista. Vanhus on jo eläkepäivänsä ansainnut ja luultavasti haluaa tulla ulkoilutetuksi ainoastaan kesäkuukausina kyljet kauniisti ilta-auringossa kiillellen

        No senverran tuosta hinnasta, että ei sillä kummoista nissania saa hommattua. Auto ei ole liian kallis, mutta ei myöskään halppiskotterokaan. Autoa on tarkoitus käyttää juuri niin kuin itsekkin määrittelit tuon auton oikeaksi käyttötavaksi. Mutta silti kaipasisin tuosta autosta joitakin käytännön faktatietoja. Edes myyjä ei tuosta autosta tiedä mitään muuta, kuin että bensaa pitää tankkiin aina sillointällöin laittaa ja että sähköikkunat ei aina toimi yms. Myyjällä ei ole kokemusta tuosta autosta valitettavasti.
        Jossakin v-8:n numerossa oli joku osto-opas tämmöiselle joskus, mutta kun saisi sen tietää, että missä numerossa ja minä vuonna tuommoinen on ollut. Ja v-8: ssa ei koskaan juurikaan esim. kulutuslukemista tämmöisten autojen kohdalla juurikaan mainita mitään, ilmeisesti koska harrasteautojen kohdalla se ei maailmantärkein tieto ilmeisesti ole.


      • noin.
        Kädikäyttöön kirjoitti:

        No senverran tuosta hinnasta, että ei sillä kummoista nissania saa hommattua. Auto ei ole liian kallis, mutta ei myöskään halppiskotterokaan. Autoa on tarkoitus käyttää juuri niin kuin itsekkin määrittelit tuon auton oikeaksi käyttötavaksi. Mutta silti kaipasisin tuosta autosta joitakin käytännön faktatietoja. Edes myyjä ei tuosta autosta tiedä mitään muuta, kuin että bensaa pitää tankkiin aina sillointällöin laittaa ja että sähköikkunat ei aina toimi yms. Myyjällä ei ole kokemusta tuosta autosta valitettavasti.
        Jossakin v-8:n numerossa oli joku osto-opas tämmöiselle joskus, mutta kun saisi sen tietää, että missä numerossa ja minä vuonna tuommoinen on ollut. Ja v-8: ssa ei koskaan juurikaan esim. kulutuslukemista tämmöisten autojen kohdalla juurikaan mainita mitään, ilmeisesti koska harrasteautojen kohdalla se ei maailmantärkein tieto ilmeisesti ole.

        Rauhallisella ajolla 17-20, mutta jos polkee, nousee noin 25., olettaen että kaikki sylinterit toimivat, ja kone toimii muutenkin. Hieno peli.Yhdellä espoolaisella kaverilla oi semmonen, oli juttua v8 lehdessäkin 80 luvulla.


      • ~Kaapo~
        noin. kirjoitti:

        Rauhallisella ajolla 17-20, mutta jos polkee, nousee noin 25., olettaen että kaikki sylinterit toimivat, ja kone toimii muutenkin. Hieno peli.Yhdellä espoolaisella kaverilla oi semmonen, oli juttua v8 lehdessäkin 80 luvulla.

        Kannattanee kirjautua overdrive.fi:lle ja kysellä siellä. Mahtaa saada asiallisempia vastauksia kuin täällä. Mutta 8.2 -litranen on matalaviritteinen saastekone, kulutus ei varmasti ole enempää kuin muillakaan isokoppaisilla jenkeillä.


      • kohdallaan
        ~Kaapo~ kirjoitti:

        Kannattanee kirjautua overdrive.fi:lle ja kysellä siellä. Mahtaa saada asiallisempia vastauksia kuin täällä. Mutta 8.2 -litranen on matalaviritteinen saastekone, kulutus ei varmasti ole enempää kuin muillakaan isokoppaisilla jenkeillä.

        Vanhemmat 500't on 400 hv(brake)10:1 ja uudemmat 190 hv 8.5:1.
        Minun 6.0L Sevilleni (DEFI) kuluttaa noin 14 - 16 l/100km (14 mpg) tasaisella maantienopeudella (90 km/h).


      • oooooooo
        noin. kirjoitti:

        Rauhallisella ajolla 17-20, mutta jos polkee, nousee noin 25., olettaen että kaikki sylinterit toimivat, ja kone toimii muutenkin. Hieno peli.Yhdellä espoolaisella kaverilla oi semmonen, oli juttua v8 lehdessäkin 80 luvulla.

        Oon todella ihmetelly noita teidän lukuja yleensäkkin, jotkut väittää jopa 10-15l satasella, joo-o, 2jenkkiä oon omistanu toinen 302cid joka vei 22-30l ajotavasta riipuen ja toinen 500cid saastekone 30l-35l ja molemmat myllyt oli kunnossa ja säädöissään.. no toi jälkimmäinen härveli paino 3500kg et se nosti kyl vähän lukuja:)


      • Mitä, missä?
        oooooooo kirjoitti:

        Oon todella ihmetelly noita teidän lukuja yleensäkkin, jotkut väittää jopa 10-15l satasella, joo-o, 2jenkkiä oon omistanu toinen 302cid joka vei 22-30l ajotavasta riipuen ja toinen 500cid saastekone 30l-35l ja molemmat myllyt oli kunnossa ja säädöissään.. no toi jälkimmäinen härveli paino 3500kg et se nosti kyl vähän lukuja:)

        Kuka väittää 10 - 15 l/100km? Mikä Cadillac?
        Cimarron ja Catera saattaa kuluttaa tuon 10 -15l
        jos niitä halutaan cadillaciksi sanoa.


      • STS-99
        Mitä, missä? kirjoitti:

        Kuka väittää 10 - 15 l/100km? Mikä Cadillac?
        Cimarron ja Catera saattaa kuluttaa tuon 10 -15l
        jos niitä halutaan cadillaciksi sanoa.

        Ottamatta kantaa alkuperäiseen väittämään väitän, että monikin oikeaksi Cadillaciksi sanottavissa oleva kulkine pääsee 10-15L/100km keskikulutuksiin, kuten esimerkiksi K-body etuvedot 4100/4500/4900 OHV V8:illa ja Northstarilla eli Deville, Fleetwood, Seville, DTS mallisarjat vuosilta 1987-2007. Ihan kelpo käyttiksiä nämä jopa tarvittaessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      855
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe