Cadillac 8.2 litraa

Cädikäyttöön

Vakavasti olen hommaamassa Cadillacin. Autossa on 8.2 litrainen kone, mikä hymyilyttää itseänikin sekä riemusta, uteliaisuudesta yms, sekä varmaan hymyilyttää naapureitakin sekä minä ja minun tuleva autoni. Auto tulisi ihan käyttöautoksi perheelle. Auto on vuosimallia 75 oleva Sedan de ville. Auto on sopivan tilava ja mukava ajaa kaupungissa, kun on automaatti sekä koneessa vääntöä, tosin en ole itse viellä ajanut ainoastaan olen kyydissä istunut ja mukavalta tunutui kyydissä istuminenkin.
Onko teidän mielestänne mitään järkeä hommata tämmöistä autoa käyttikseksi. Käyttöä nyt ei kuitenkaan minulla omalle autolle tule kovin paljon ja talvellakaan ei ole mikään pakko edes ajella. Kiinnostunut olen tuosta tekniikan luotettavuudesta ja muutenkin auton heikoista kohdista jos semmoisia olisi jollakulla tiedossa. Ja ujosti kysyn myös tuosta bensiinin kulutuksesta myös, vaikka se ei niin tärkeä asia kuitenkaan mielestäni ole kun sitä ei niin paljoa pala kuitenkaan, kun ei aja paljon. Jos bensiinin kulutus on 30-40 litraa, niin onhan se tietysti ajatuksia herättävää ja ehkä alan katselemaan seuraavaksi autoa jossa joku 5.7 litrainen pikku kone. Jotenkin nämä tämänikäiset isot Cadillacit viehättää enemmän ja uudet autot ei viehätä yhtään.
Ja miteköhän saakohan sitä myös vihaisia ilmeitä osakseen myös, kun saastuttaa tuota luontoa ja aiheuttaa tuota ilmanmuutosta, vaikka näkyyhän tuo ilma aina muuttuvan säännöllisin väliajoin vaikka en minä tuota ilmaa ole nyt vuoteen kovinpaljon saastutellutkaan.

11

7035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on pieniruokainen

      verrattuna Fordiin. 462-tuumainen Linkki vie enemmän, tosiaan jopa 30 litraa, käkkylällä pääsee kyllä alle nätisti ajellen :)

    • kolmekymppinen :)

      Mitä tulee auton luotettavuuteen ja kestävyyteen käyttöautona, kaikki on suhteellista. Kun on kyse 32-vuotiaasta autosta, mihin sitä pitäisi luotettavuudessa verrata? Eurooppalaiset ja japanilaiset ikätoverit kun merkistä riippumatta alkavat olla jo kasvamassa heinää tai prässättynä uuteen muotoon kattiloiksi tai teelusikoiksi. Vanhan auton ylläpito mielestäni tulee kysymykseen, jos itsellä on taitoa ja mahdollisuuksia autoa tarvittaessa korjailla ja fixailla. Muussa tapauksessa taitaisi olla aika kallista kyytiä - varsinkin jos käyttöautoksi sen ajattelet hankkivasi.

      • Cädikäyttöön

        Auto on vanha, se on tosiasia. Autolla on kuitenkin ajettu melkolailla todistettavasti vähemmän kuin monella 5-vuotta vanhalla autolla. Auto ei ole koskaan ollut tiesuolankanssa tekemisisissä. Itse hallitsen noita remonttihommia senverra, että tiedän missä on pissapoika. Tai on minulla tuumakoon avaimiakin autotallissa tosin auto ei mahdu tuohon talliin. Jos auto olisi semmoinen, että sillä olisi ajettu miljoona kilometriä ja auton historia olisi muutoinkin epämääräinen ja auto selkeästi ruosteinen niin enhän minä näillä remonttimiehen ominaisuuksilla edes vakavasti harkitsisi semmoista 32-vuotiasta autoa. No varmaan nuo elinvuodet ehkä pelkästään ovat jonkinverran vaikuttaneet tuon auton kuntoon, nykyinen omistaja on kertomansa mukaan joitakin sähköjohtojen hapettumia havainnut autossa olevan, elikkäs sähkövikoja on tiedossa ainakin, mutta onneksi ei ole ajotietokonetta. Pistin nyt vain tämän kysymyksen tännekkin tästä autosta siksi jos jollakulla on kokemusta tämmöisen vanhan käkkylänkanssa elämisestä ja kertoisi ajankuluksi jotakin omakohtaista.


      • Heikki
        Cädikäyttöön kirjoitti:

        Auto on vanha, se on tosiasia. Autolla on kuitenkin ajettu melkolailla todistettavasti vähemmän kuin monella 5-vuotta vanhalla autolla. Auto ei ole koskaan ollut tiesuolankanssa tekemisisissä. Itse hallitsen noita remonttihommia senverra, että tiedän missä on pissapoika. Tai on minulla tuumakoon avaimiakin autotallissa tosin auto ei mahdu tuohon talliin. Jos auto olisi semmoinen, että sillä olisi ajettu miljoona kilometriä ja auton historia olisi muutoinkin epämääräinen ja auto selkeästi ruosteinen niin enhän minä näillä remonttimiehen ominaisuuksilla edes vakavasti harkitsisi semmoista 32-vuotiasta autoa. No varmaan nuo elinvuodet ehkä pelkästään ovat jonkinverran vaikuttaneet tuon auton kuntoon, nykyinen omistaja on kertomansa mukaan joitakin sähköjohtojen hapettumia havainnut autossa olevan, elikkäs sähkövikoja on tiedossa ainakin, mutta onneksi ei ole ajotietokonetta. Pistin nyt vain tämän kysymyksen tännekkin tästä autosta siksi jos jollakulla on kokemusta tämmöisen vanhan käkkylänkanssa elämisestä ja kertoisi ajankuluksi jotakin omakohtaista.

        Mielenkiinnosta kysyn, paljonko nykyinen omistaja autosta pyytää?
        En tunne Cadillaceja lainkaan ja noin vanha auto on aina yksilö, jolla ei ole ”oikeaa” hintaa.

        Autoharrastajana haluaisin kuitenkin, että kyseinen ilmeisen vähän ajettu ja alkuperäisenä säilytetty yksilö löytäisi kodin jonkun harrastajan tallista. Vanhus on jo eläkepäivänsä ansainnut ja luultavasti haluaa tulla ulkoilutetuksi ainoastaan kesäkuukausina kyljet kauniisti ilta-auringossa kiillellen


      • Kädikäyttöön
        Heikki kirjoitti:

        Mielenkiinnosta kysyn, paljonko nykyinen omistaja autosta pyytää?
        En tunne Cadillaceja lainkaan ja noin vanha auto on aina yksilö, jolla ei ole ”oikeaa” hintaa.

        Autoharrastajana haluaisin kuitenkin, että kyseinen ilmeisen vähän ajettu ja alkuperäisenä säilytetty yksilö löytäisi kodin jonkun harrastajan tallista. Vanhus on jo eläkepäivänsä ansainnut ja luultavasti haluaa tulla ulkoilutetuksi ainoastaan kesäkuukausina kyljet kauniisti ilta-auringossa kiillellen

        No senverran tuosta hinnasta, että ei sillä kummoista nissania saa hommattua. Auto ei ole liian kallis, mutta ei myöskään halppiskotterokaan. Autoa on tarkoitus käyttää juuri niin kuin itsekkin määrittelit tuon auton oikeaksi käyttötavaksi. Mutta silti kaipasisin tuosta autosta joitakin käytännön faktatietoja. Edes myyjä ei tuosta autosta tiedä mitään muuta, kuin että bensaa pitää tankkiin aina sillointällöin laittaa ja että sähköikkunat ei aina toimi yms. Myyjällä ei ole kokemusta tuosta autosta valitettavasti.
        Jossakin v-8:n numerossa oli joku osto-opas tämmöiselle joskus, mutta kun saisi sen tietää, että missä numerossa ja minä vuonna tuommoinen on ollut. Ja v-8: ssa ei koskaan juurikaan esim. kulutuslukemista tämmöisten autojen kohdalla juurikaan mainita mitään, ilmeisesti koska harrasteautojen kohdalla se ei maailmantärkein tieto ilmeisesti ole.


      • noin.
        Kädikäyttöön kirjoitti:

        No senverran tuosta hinnasta, että ei sillä kummoista nissania saa hommattua. Auto ei ole liian kallis, mutta ei myöskään halppiskotterokaan. Autoa on tarkoitus käyttää juuri niin kuin itsekkin määrittelit tuon auton oikeaksi käyttötavaksi. Mutta silti kaipasisin tuosta autosta joitakin käytännön faktatietoja. Edes myyjä ei tuosta autosta tiedä mitään muuta, kuin että bensaa pitää tankkiin aina sillointällöin laittaa ja että sähköikkunat ei aina toimi yms. Myyjällä ei ole kokemusta tuosta autosta valitettavasti.
        Jossakin v-8:n numerossa oli joku osto-opas tämmöiselle joskus, mutta kun saisi sen tietää, että missä numerossa ja minä vuonna tuommoinen on ollut. Ja v-8: ssa ei koskaan juurikaan esim. kulutuslukemista tämmöisten autojen kohdalla juurikaan mainita mitään, ilmeisesti koska harrasteautojen kohdalla se ei maailmantärkein tieto ilmeisesti ole.

        Rauhallisella ajolla 17-20, mutta jos polkee, nousee noin 25., olettaen että kaikki sylinterit toimivat, ja kone toimii muutenkin. Hieno peli.Yhdellä espoolaisella kaverilla oi semmonen, oli juttua v8 lehdessäkin 80 luvulla.


      • ~Kaapo~
        noin. kirjoitti:

        Rauhallisella ajolla 17-20, mutta jos polkee, nousee noin 25., olettaen että kaikki sylinterit toimivat, ja kone toimii muutenkin. Hieno peli.Yhdellä espoolaisella kaverilla oi semmonen, oli juttua v8 lehdessäkin 80 luvulla.

        Kannattanee kirjautua overdrive.fi:lle ja kysellä siellä. Mahtaa saada asiallisempia vastauksia kuin täällä. Mutta 8.2 -litranen on matalaviritteinen saastekone, kulutus ei varmasti ole enempää kuin muillakaan isokoppaisilla jenkeillä.


      • kohdallaan
        ~Kaapo~ kirjoitti:

        Kannattanee kirjautua overdrive.fi:lle ja kysellä siellä. Mahtaa saada asiallisempia vastauksia kuin täällä. Mutta 8.2 -litranen on matalaviritteinen saastekone, kulutus ei varmasti ole enempää kuin muillakaan isokoppaisilla jenkeillä.

        Vanhemmat 500't on 400 hv(brake)10:1 ja uudemmat 190 hv 8.5:1.
        Minun 6.0L Sevilleni (DEFI) kuluttaa noin 14 - 16 l/100km (14 mpg) tasaisella maantienopeudella (90 km/h).


      • oooooooo
        noin. kirjoitti:

        Rauhallisella ajolla 17-20, mutta jos polkee, nousee noin 25., olettaen että kaikki sylinterit toimivat, ja kone toimii muutenkin. Hieno peli.Yhdellä espoolaisella kaverilla oi semmonen, oli juttua v8 lehdessäkin 80 luvulla.

        Oon todella ihmetelly noita teidän lukuja yleensäkkin, jotkut väittää jopa 10-15l satasella, joo-o, 2jenkkiä oon omistanu toinen 302cid joka vei 22-30l ajotavasta riipuen ja toinen 500cid saastekone 30l-35l ja molemmat myllyt oli kunnossa ja säädöissään.. no toi jälkimmäinen härveli paino 3500kg et se nosti kyl vähän lukuja:)


      • Mitä, missä?
        oooooooo kirjoitti:

        Oon todella ihmetelly noita teidän lukuja yleensäkkin, jotkut väittää jopa 10-15l satasella, joo-o, 2jenkkiä oon omistanu toinen 302cid joka vei 22-30l ajotavasta riipuen ja toinen 500cid saastekone 30l-35l ja molemmat myllyt oli kunnossa ja säädöissään.. no toi jälkimmäinen härveli paino 3500kg et se nosti kyl vähän lukuja:)

        Kuka väittää 10 - 15 l/100km? Mikä Cadillac?
        Cimarron ja Catera saattaa kuluttaa tuon 10 -15l
        jos niitä halutaan cadillaciksi sanoa.


      • STS-99
        Mitä, missä? kirjoitti:

        Kuka väittää 10 - 15 l/100km? Mikä Cadillac?
        Cimarron ja Catera saattaa kuluttaa tuon 10 -15l
        jos niitä halutaan cadillaciksi sanoa.

        Ottamatta kantaa alkuperäiseen väittämään väitän, että monikin oikeaksi Cadillaciksi sanottavissa oleva kulkine pääsee 10-15L/100km keskikulutuksiin, kuten esimerkiksi K-body etuvedot 4100/4500/4900 OHV V8:illa ja Northstarilla eli Deville, Fleetwood, Seville, DTS mallisarjat vuosilta 1987-2007. Ihan kelpo käyttiksiä nämä jopa tarvittaessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe