Vuotava bmw

Helkkarin kele

Missä pitäisi jäähdytysnesteen pinnan yleensä olla paisuntasäiliössä?
Ohjekirjan mukaan hieman alle cold/kalt rajan alapuolella.

Onko normaalia että laskee 1000 kilometrillä ihan ettei pohjalla ole kuin peitto? Jäähdyttää kuitenkin ja pöntössä on pienipaine.
Käynyt liikkeen takuukorjauksessa jo 2 kertaa mutta vika on ja pysyy, tulee mieleen että vuotaa kannesta sisään ja tilkitty hätäpäissään jollakin kemikaalilitkulla, jos tilkitty niin näkeekö jostain että näin on tehty.

Noiden korjausten jälkeen pitänyt pinnan suht vakiotasalla noin 3-4 viikkoa ja taas laskee.

Auto on 98 520i e39.
Toisekseen kuuluuko normaalin kuluttajasuojan piiriin hajonnut renkaan ABS anturi? Auton ostosta on alle 6kk
Nyt mietin jo kaupanpurkua, onko kellään kokemuksia miten ko prosessi etenee käytännössä?

6

5325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosin E34

      Vuotokohtaa on vaikea edes arvailla. Esim. Itselläni ei jää parkkipaikalle mitään vuotopisaroita, joten periaatteessa voisi luulla että vuotaa sylinteriin. Toisaalta kun vuotaa sylinteriin, antaa kannentiiviste käytännössä aina hyvin pian periksi, sen nopeammin mitä kovemmalle rasitukselle joutuu. Oma E34 525 on vuotanut jo 40tkm niin, että joka tonnin välein pitää lisätä nestettä. Auto on saanut kenkää ihan kunnolla, joten kannentiivisteen pitäisi olla antanut periksi jo monta kertaa.
      Oma arvaus on, että vuotaa vesipumpun tiivisteestä, (tai muualta ei helposti havaittavasta paikasta) mutta vain kuormitettuna, eli ajossa, ei parkkiksella enää. (joo, 40tkm sitten uusittiin vesipumpppu jakohihna) En voi olla varma etteikö olisi vuotanut ennen noiden uusimistakin, koska olin ajanut autolla vain 500km ennen hihnan vaihtoa.

      Ainiin, ja desilitrankaan vuoto 10tkm ajovälillä ei ole normaalia. Neste ei vähene täysin ehjässä autossa.

      • Kra

        Jos pumpun hiilitiiviste vuotaa, sen huomaa pumpun rungon alaosassa olevasta vuotoreiästä. Jos vuoto on pieni jolloin vesi ehtii haihtumaan, niin jää vuotoreiän ympärille kuitenkin kuivunutta mössöä merkiksi.

        Jos vuoto on reilumpi on vuotoreiän seutu märkä ja joskus myös hihna heittää nestettä ympäri konehuoneen etuosaa tangentin suunnassa.

        Jos kansipahvi vuotaa tai kansi on halki, niin paisuntasäiliössä kuplii koneen käydessä. Ja kovemmassa kuormituksessa paine puhaltaa nesteet kokonaan ulos.


      • epäilys ilmassa ;(
        Kra kirjoitti:

        Jos pumpun hiilitiiviste vuotaa, sen huomaa pumpun rungon alaosassa olevasta vuotoreiästä. Jos vuoto on pieni jolloin vesi ehtii haihtumaan, niin jää vuotoreiän ympärille kuitenkin kuivunutta mössöä merkiksi.

        Jos vuoto on reilumpi on vuotoreiän seutu märkä ja joskus myös hihna heittää nestettä ympäri konehuoneen etuosaa tangentin suunnassa.

        Jos kansipahvi vuotaa tai kansi on halki, niin paisuntasäiliössä kuplii koneen käydessä. Ja kovemmassa kuormituksessa paine puhaltaa nesteet kokonaan ulos.

        Mittaamalla pakokaasuanalysaattorilla pyörivän koneen paisuntasäiliön huurut saa suoran vastauksen onko kansi halki/kansipahvi rikki.

        Toinen tapa on merkkiaine joka värjäytyy mikäli paisuntasäiliön huuruissa palokaasuja jotka ei sinne kuulu. Maksoi pari vuotta sitten noin 25 € se mittaus Autotohtorilla.

        Tekivät molemmat temput samalla rahalla ja kaupanpäälle vilkaistiin pohjan kunto.

        Esimerkillistä palvelua tarjosivat!


    • Loppuko

      rahat? joo purahan vaan kaupat, tai yritä, voipi olla kallista ja vaikeeta.

    • Nimetön

      kaupanpurusta asiaa

      kaupanpurku ei ole mahdollinen ellei tuote ole selvästi virheellinen ja myyjä ei kykene sitä korjaamaan. Toisin sanoen kun autosi on jo melkein kymmenen vuoden ikäinen voidaan olettaa että siinä ilmenee vikaa/ns normaaleja korjauskuluja (abs anturi jäähdytin vesipumppu yms). toisaalta jos autossa on hyvin pienet kilometrit ja hinta ollut huomattavasti yli yleisen hintatason voi olla mahdollista että suuremmat korjaukset saa menemään autoliikkeen piikkiin jos jaksaa valittaa. esim kansiremontti. jota pidän kyllä k.o merkin kohdalla hyvin epätodennäköisenä. jäähdytin ja vesipumppu on ne yleisimmät viat noissa. epäilen että joudut kyllä niistäkin maksamaan joko kaikki kulut tai ainakin suurimman osan.

      Onhan autoa yritetty korjata asiantuntevassa merkkiliikkeessä? tavalliset pikkupajat kun ei noiden päälle välttämättä ymmärrä.

    • Anonyymi

      Ja meidän BMW autoliikkeen toimesta korjattu yli 2 vuotta saamatta sitä kuntoon.useilla eri korjaamolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2957
    2. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      60
      2859
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2333
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      27
      1805
    5. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1689
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1589
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1566
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1235
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1226
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1050
    Aihe