Maksaako sossu auton

7hlö perhe

Meillä on iso perhe (7hlö) emmekä mahdu henkilöautoon koko porukka kerralla. Rahaa ei ole että voisimme ostaa isomman auton joten joudumme olemaan kotona todella paljon. Olisiko kenelläkään tietoa saako sosiaalitoimistosta auton ostoon tukea? Kesä tulee emmekä voi kotoa liikkua mihinkään kun autoon ei yksinkertaisesti mahduta. Kahen lapsen pitää isua istuimessa kun ovat niin pieniä ja kaksi joutuvat käyttämään koroketta ja yksi onneksi ylitti korokkeen pituus rajan. Matkaa keskustaan kotoa on 11km. Jos bussilla menee niin se tulee aika kalliiksi joten siihenkään ei ole varaa.

42

5641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llllllllllllll

Käy kysymässä.

• Anonyymi

Suomalaisena ei....tois bikmentisille Kela sanoo yes

• Ruinaamaan vaan

Toiset saa arvokkaita autoja, huonekaluja ja huoneistoja ja toiset ei saa edes puurohiutaleita. Oishan se vähän hassua että sossu kustantaisi teille auton koska ei iso perhe ja matkustelemaan tahtominen ole mikään peruste sellaiselle, mutta ainahan ruinata voi. Todellisilla perustarpeilla ja sossun tarjoamisilla ei ole mitään yhteyttä keskenään joten voi hyvinkin olla että teitä onnistaa.

• Varmasti

Sossusta auto?! Jo on kaikkea kuultu! Pitäkää kiinni hyvistä ystävistänne ja sukulaisista ja pyytäkää niiltä apua. Näin se on homma ennenkin hoidettu. Kaikkea hyvää kuitenki...

• Anonyymi

Noille pingmetti vikaisille kyllä jotka ei ooo Suomalaisia kyllä

• Junalla

Siihen tulee lapsialennuksia ja myytävänä myös perhelippuja ja kesällä on vielä kaikenmaailman tarjouksia jne. Ja kun pyöräytätte vielä pari mukulaa, niin saatte jo ryhmäalennuksen.

Jos ajatellaan oikein järkevästi, niin autolla on ehkä hiukan helpompaa, mutta paljon kalliimpaa (pääoman menetys, huollot, vakuutukset, polttoaineet, renkaat jnejne.) liikkua kuin esim julkisilla (kausiliput, tarjoukset jne.) Sitäpaitsi on se ympäristöystävällisempääkin jos jollekulle siitäkin väliä.

• 7hlö perhe

En meinannut pelkästään että kesällä liikkuisimme vaan yleensäkin. Kylään emme voi minnekään mennä koska auto on se ongelma. Kaupassa voimme käydä vain niin että emme mene kaikki. Elämä on enimmäkseen kotona oloa. Joillekin sossu oli ostanut auton nettiauton kautta joten ajattelin vain että meillä on tarvetta autolle ja kuitenkin iso perhe että saiskohan sieltä apua siihen. Olishan se mukavaa mennä joskus edes koko perhe käymään kylässä jossain mutta taitaapi haaveeksi jäädä. Emme asu sellaisella seudulla missä liikkuisi junia kaupunkiin ja täältä menee vain bussi joskus.

• ...
        7hlö perhe kirjoitti:

En meinannut pelkästään että kesällä liikkuisimme vaan yleensäkin. Kylään emme voi minnekään mennä koska auto on se ongelma. Kaupassa voimme käydä vain niin että emme mene kaikki. Elämä on enimmäkseen kotona oloa. Joillekin sossu oli ostanut auton nettiauton kautta joten ajattelin vain että meillä on tarvetta autolle ja kuitenkin iso perhe että saiskohan sieltä apua siihen. Olishan se mukavaa mennä joskus edes koko perhe käymään kylässä jossain mutta taitaapi haaveeksi jäädä. Emme asu sellaisella seudulla missä liikkuisi junia kaupunkiin ja täältä menee vain bussi joskus.

##Joillekin sossu oli ostanut auton nettiauton kautta joten ajattelin vain että meillä on tarvetta autolle ja kuitenkin iso perhe että saiskohan sieltä apua siihen.##

Kerropa hieman lisää tuosta tapauksesta. Mikä kunta jne.

• ja loput suksi poksissa....
        7hlö perhe kirjoitti:

on viisi lasta ja vanhemmat eli 7 henkeä. Hommatkaa vanha lisäpenkein varustettu farkku. Esim jonkin Volvo 245 80- luvulta saa reilusti alle tonnin ja porukka kulkee 7 henkeen asti mukana. Myykää vanha ritsa pois ja farkku alle. Meillä on Ford Mondeo noin 9 vuotta vanha 7 hengen versio. Varsinaisia tila autoja on turha katsella hinnan ja muiden käyttökulujen takia.

• ja loput suksi poksissa....
        ja loput suksi poksissa.... kirjoitti:

on viisi lasta ja vanhemmat eli 7 henkeä. Hommatkaa vanha lisäpenkein varustettu farkku. Esim jonkin Volvo 245 80- luvulta saa reilusti alle tonnin ja porukka kulkee 7 henkeen asti mukana. Myykää vanha ritsa pois ja farkku alle. Meillä on Ford Mondeo noin 9 vuotta vanha 7 hengen versio. Varsinaisia tila autoja on turha katsella hinnan ja muiden käyttökulujen takia.

edelliseen vielä, että foortti ostettiin omilla varoilla. Tuosta sossusta vielä, enpä usko sieltä saavaan auton ostoon avustusta.

• 8888888

Please, älkää enää tehkö lapsia..

• 7hlö perhe

Miksei sitä saisi lapsia enään tehä? Lapset on lahja enkä kiellä niitä tulemasta. Lapset on mulle elämän tarkeimmät joten jos lapsia tulee saa tulla vielä niin kauan kuin ikä sallii. Ei sitä voi sen perusteella katsoa jos ei ole varaa ostaa isompaa autoa. Lapsia saa tulla kuinka paljon vain ja sillä perusteella eletään ainaskin meillä oli sitten auto tai ei. Siitä vain olisi ollut apua jos olisi vaikkapa sossusta tukea siihen saanut.

• veronmaksaja69
        7hlö perhe kirjoitti:

Miksei sitä saisi lapsia enään tehä? Lapset on lahja enkä kiellä niitä tulemasta. Lapset on mulle elämän tarkeimmät joten jos lapsia tulee saa tulla vielä niin kauan kuin ikä sallii. Ei sitä voi sen perusteella katsoa jos ei ole varaa ostaa isompaa autoa. Lapsia saa tulla kuinka paljon vain ja sillä perusteella eletään ainaskin meillä oli sitten auto tai ei. Siitä vain olisi ollut apua jos olisi vaikkapa sossusta tukea siihen saanut.

Vai että sossun pitäisi tukea teitä auton ostossa, voi helvetti! Sossulla on paljon tähdellisimpiäkin asioita joihin veronmaksajien rahat menevät.... siis oikeasti sellaisia ihmisiä, joilla ei esimerkiksi ole kattoa pään päällä tai saatananmoinen nälkä, eikä varaa ostaa ruokaa!
        Vai, että teille tila-auto!!!!!
        Meille muille käy kalliiksi lapsienne elättäminen, jos siihen ei teidän omat varanne ja lapsilisät riitä.
        Oletko tutustunut ehkäisyyn vai onko se teidän uskonnossa kielletty.
        Ellei viisi lasta riitä, eikä ehkäisy ole vaihtoehto ja ukon on pakko tulla sisään... kai teille lapsia sitten lisää tulee, kun noin hyvään vauhtiin olette nuorella iällä päässeet. Mutta älkää valittako siitä, jos varat eivät riitä, se on teidän oma ratkaisu.
        Vihjeitä: 1. ostakaa koko perheelle polkupyörät/lastenvaunut vaikka poliisin varastetun tavaran huutokaupasta, jos ette sellaisia vielä omista. Rikkinäiset pyörät lähtevät lähes ilmaiseksi ja niitä on kiva sitten iltaisin korjailla perheen voimin. Tulee koko katraasta mainioita polkupyörämekaanikkoja. 2. Julkisessa liikenteessä lastenvaunujen (lapsi kyydissä) kanssa matkustava saa ainakin isoissa kaupungissa matkustaa ilmaiseksi. 3. Tehkää eräretkiä läheiseen luontoon ja tutustukaa paikalliseen kasvistoon ja eläimistöön, ja esimerkiksi loppukesästä ja syksyisin voitte poimia marjoja ja sieniä, namnam... 4. Sopikaa sukulaistenne/ystävienne kanssa kuljetusjärjestelyistä, jos teillä on päästä kaikilla yhtäaikaa liikenteeseen.
        .....
        Ps. Lapset eivät ole lahjoja, he ovat jälkeläisiä, joista pitää huolehtia, kunnes he varttuvat aikuisiksi, toivottavasti kunnon kansalaisiksi.

• sitten
        7hlö perhe kirjoitti:

mangu autosta, jos lapset on lahjoja. Nautiskele vaan läävässä lahjoistasi ja nussi jäljelle jääneellä ajalla lisää !

• muualle valittamaan
        7hlö perhe kirjoitti:

täällä on jollain todellisia ongelmia.
        jotkut tatvitsee rahaa ruokaan tai asumiseen.
        sä ruinaat rahaa autoon et pääsis reissuun.
        mee tekee lisää lapsia

• NjetOnnistu

Jos ey ole somalialainen maahanmuuttaja niin et saa autoon tukea. He saavat., koska eivät voi muuten kuleka Kelaan ja Sossuun.

• aika nähköön

Ostappas auto ja maksa vaikka lapsilisillä .Ei pitäs tehdä tiukkaakaan niillä maksaa.Vai vielä sossusta auto.Häpeä

• 7hlö perhe

Kuulin että sossu oli ostanut nettiauton kautta auton jollekin perheelle ja ajattelin vai olisiko myös meillä muilla sitä mahdollisuutta siihen. Ei sitä kuule paljon lapslisillä maksella mitää autoa eikä paljon muutakaan. Joillakin ei näytä olevan mitään tietoa paljonko tämän perheen tulot on ja paljonko on myös niitä menoja. Ruokaa ei riitä viikossa edes 200e eikä ostella mitään ylimääräisiä herkkuja. Itse en ole saanut vuosiin uusia vaatteita vaan olen vanhoissa ryysyissä kulkenut. Istun kotona 24h vuorokaudessa ja hoidan lapseni kunnolla. Rahaa ei yksinkertaisesti ole eikä ole aina sitä ruokaakaan joten tiedän miltä tuntuu joka p.... päivä kituuttaa rahojen suhteen. En voi lapsia laittaa ajamaan pyörillä 11km kun lapset ovat niin nuoria. Ehkäisy!!! Tiedän mikä se on eikä se pitäisi muita suututtaa jos kerran olen naimisissa ja jokaisella lapsella on sama isä. Eri asia olisi jos lumppuaisin pitkin kyliä ja aina olisin isolla mahalla. Itse ainaskin arvostan lapsiani ja ne on minun koko elämäni joten käytä sinä sitä ehkäisyä ettei vain kukaan saa tuollaista äitiä/isää. Sulla näyttää olevan lapset vain jälkeläisiä jotka kasvatetaan ja pois ajetaan. Olen tyytyväinen ettei minulla ole samanlainen ajattelutapaa kuin sulla. Eli tiedän miltä tuntuu elää köyhyydessä ja tiedän että pyörällä ja bussillakin pääsee liikkumaan. Ehkä vain olen niin per... saamaton etten vain jaksa joka päivä lähteä ajamaan pyörällä 22km kun käy kaupassa.

• ruikuta
        7hlö perhe kirjoitti:

Kuulin että sossu oli ostanut nettiauton kautta auton jollekin perheelle ja ajattelin vai olisiko myös meillä muilla sitä mahdollisuutta siihen. Ei sitä kuule paljon lapslisillä maksella mitää autoa eikä paljon muutakaan. Joillakin ei näytä olevan mitään tietoa paljonko tämän perheen tulot on ja paljonko on myös niitä menoja. Ruokaa ei riitä viikossa edes 200e eikä ostella mitään ylimääräisiä herkkuja. Itse en ole saanut vuosiin uusia vaatteita vaan olen vanhoissa ryysyissä kulkenut. Istun kotona 24h vuorokaudessa ja hoidan lapseni kunnolla. Rahaa ei yksinkertaisesti ole eikä ole aina sitä ruokaakaan joten tiedän miltä tuntuu joka p.... päivä kituuttaa rahojen suhteen. En voi lapsia laittaa ajamaan pyörillä 11km kun lapset ovat niin nuoria. Ehkäisy!!! Tiedän mikä se on eikä se pitäisi muita suututtaa jos kerran olen naimisissa ja jokaisella lapsella on sama isä. Eri asia olisi jos lumppuaisin pitkin kyliä ja aina olisin isolla mahalla. Itse ainaskin arvostan lapsiani ja ne on minun koko elämäni joten käytä sinä sitä ehkäisyä ettei vain kukaan saa tuollaista äitiä/isää. Sulla näyttää olevan lapset vain jälkeläisiä jotka kasvatetaan ja pois ajetaan. Olen tyytyväinen ettei minulla ole samanlainen ajattelutapaa kuin sulla. Eli tiedän miltä tuntuu elää köyhyydessä ja tiedän että pyörällä ja bussillakin pääsee liikkumaan. Ehkä vain olen niin per... saamaton etten vain jaksa joka päivä lähteä ajamaan pyörällä 22km kun käy kaupassa.

Lapsilisät riittää oikein hyvin ruokaan, jos menee 200 euroa viikossa. Siitäkin voi säästää ison summan, kun käy hieman marjassa ja kun maalla asutte, niin puutarha pystyyn, ei ainakaan perunapula yllätä. Itse saat varmasti kodinhoidontukea eli 300€ ja sillä lämmittää ja maksaa sähkönkin hulppeasti. Jos miehesi ei käy töissä, niin kai hänkin saa työttömyyskorvausta sen 400€. Ei rikkaatkaan ihmiset käy kaupassa joka päivä, kerran viikossa riittää. Jos nyt sossu avustaisi autossa, niin miten ajattelet hoitaa sen maksut, kun nyt jo nälkää näette.
        Ja huhut on huhuja, minäkin kuulin, että sossu oli ostanut nokikolarille purjekoneen, että pääsisi korkean paikan kammosta, ja totena puhuttiin.

• 7hlö perhe
        ruikuta kirjoitti:

Lapsilisät riittää oikein hyvin ruokaan, jos menee 200 euroa viikossa. Siitäkin voi säästää ison summan, kun käy hieman marjassa ja kun maalla asutte, niin puutarha pystyyn, ei ainakaan perunapula yllätä. Itse saat varmasti kodinhoidontukea eli 300€ ja sillä lämmittää ja maksaa sähkönkin hulppeasti. Jos miehesi ei käy töissä, niin kai hänkin saa työttömyyskorvausta sen 400€. Ei rikkaatkaan ihmiset käy kaupassa joka päivä, kerran viikossa riittää. Jos nyt sossu avustaisi autossa, niin miten ajattelet hoitaa sen maksut, kun nyt jo nälkää näette.
        Ja huhut on huhuja, minäkin kuulin, että sossu oli ostanut nokikolarille purjekoneen, että pääsisi korkean paikan kammosta, ja totena puhuttiin.

Ei nyt ihan rahat mene niin kuin laskit. Lapsilisä menee lainaan että pysyy katto pään päällä. Kotihoidontukea en todellakaan saa noin paljon. Sähkölaskut eivät ole mitään pieniä summia joten siihen ei 200e riitä jne. Saahan maahanmuuttajatkin suomessa kaikki mitä ne haluaa. Autot, talot, vaatteet ja kaiken tarpeellisen. Ei ne ole niitä lainaksi saanut vaan ihan omaksi. Miks sellaisen ihmisen pitäisi saada suomessa kaikki kun ei eses suomalainen saa täällä mitään. Kun oikein tarkkaan katsotte esim.millaisilla autoilla ne ulkomaalaiset ajelee niin ei ne mitään halpoja ole. Väärin on antaa niille kaikki kun ei edes omasta kansasta huolta pidetä. Mikä on oikein ja mikä väärin niin sen päättäköön jokainen itse.

• vittuun!
        7hlö perhe kirjoitti:

Ei nyt ihan rahat mene niin kuin laskit. Lapsilisä menee lainaan että pysyy katto pään päällä. Kotihoidontukea en todellakaan saa noin paljon. Sähkölaskut eivät ole mitään pieniä summia joten siihen ei 200e riitä jne. Saahan maahanmuuttajatkin suomessa kaikki mitä ne haluaa. Autot, talot, vaatteet ja kaiken tarpeellisen. Ei ne ole niitä lainaksi saanut vaan ihan omaksi. Miks sellaisen ihmisen pitäisi saada suomessa kaikki kun ei eses suomalainen saa täällä mitään. Kun oikein tarkkaan katsotte esim.millaisilla autoilla ne ulkomaalaiset ajelee niin ei ne mitään halpoja ole. Väärin on antaa niille kaikki kun ei edes omasta kansasta huolta pidetä. Mikä on oikein ja mikä väärin niin sen päättäköön jokainen itse.

Vaikuta asiaan.Anna äänesi perussuomalaiselle ehdokkaalle.Päästään maahantunkeutujista eroon.

• olla katkeruutta
        7hlö perhe kirjoitti:

En kyllä tiedä yhtään pakolaista, joka asuisi omassa talossa, autotkin ovat räyskiä. Meidän kunnassa asuu n. 70 vietnamilaista, niistä vanhuksia 20, he hoitavat lapsia ja työikäisistä on 90% töissä, kaikki asuvat edelleen kunnan vuokrataloissa. Kosovolaisia on n. 50 ja kaikki miehet ovat töissä. Eli lievästi tuntuu käsityksesi vääristyneeltä.
        Kodinhoidontuki on kyllä lakisääteinen ja edellisen kirjoittajan ilmoittama.
        Etteköhän ole aivan itse valinneet velan ja lapset. Myykää torppa ja muuttakaa kunnan vuokra-asuntoon, sinne saatte asumistukeakin, kauppakin voisi olla lähellä.
        En ymmärrä, että valitat olevasi 24h kotona. Kai se mies osaa hoitaa lapsia muutaman tunnin ja sinä voit mennä vaikka kävelylle tai naapuriin kahville. Kun oikein katsoin tekstiä, niin jonkinlainen auto teilläkin on, yhtenä iltana viikossa voisit lähteä vaikka marttakerhoon.
        Ja eikö tullut mieleen lainaa ottaessa, että se pitää maksaa takaisin, ihminen voi tehdä vääriä valintoja, mutta ne pitää oikaista eikä huudella tila-autoa yhteiskunnalta.

• 2 lapsen isä
        7hlö perhe kirjoitti:

Älä tee enää niitä lahjoja.. korjaan lapsia, jos jo nykyisten kanssa tekee tiukkaa! Ymmärsin ensimmäisestä kirjoituksestasi, että teillä on jo henkilöauto eli käy kaupassa sillä kokoonpanolla, joka siihen mahtuu tai sitten yksin, kun miehesi on kotona.
        Tässä ei ole kysymys lasten arvostuksesta vaan heidän kasvatuksesta ja hyvinvoinnista! Jos sinulle on ihan sama kuinka paljon lapsia teet, niin huolehti itse heidän kasvatuksesta ja hyvinvoinnista myös rahallisesti!
        Äläkä auo päätäsi minun perheen asioista, kun et niistä mitään tiedä! Sen voin kertoa, että huolehdin perheestäni myös rahallisesti, enkä tarvitse siihen sossun apua. Esim. autona toimii vm.93 farmari Toyota (arvo max 2000 e).
        Lapsen/lapsien kasvattamisessa sinulla on myös elatusvastuu, ymmärrättökö sinä?!
        Eli älä tee enää lapsia, jos et heitä pysty elattamaan!!!!!

• perussuomalainen
        olla katkeruutta kirjoitti:

En kyllä tiedä yhtään pakolaista, joka asuisi omassa talossa, autotkin ovat räyskiä. Meidän kunnassa asuu n. 70 vietnamilaista, niistä vanhuksia 20, he hoitavat lapsia ja työikäisistä on 90% töissä, kaikki asuvat edelleen kunnan vuokrataloissa. Kosovolaisia on n. 50 ja kaikki miehet ovat töissä. Eli lievästi tuntuu käsityksesi vääristyneeltä.
        Kodinhoidontuki on kyllä lakisääteinen ja edellisen kirjoittajan ilmoittama.
        Etteköhän ole aivan itse valinneet velan ja lapset. Myykää torppa ja muuttakaa kunnan vuokra-asuntoon, sinne saatte asumistukeakin, kauppakin voisi olla lähellä.
        En ymmärrä, että valitat olevasi 24h kotona. Kai se mies osaa hoitaa lapsia muutaman tunnin ja sinä voit mennä vaikka kävelylle tai naapuriin kahville. Kun oikein katsoin tekstiä, niin jonkinlainen auto teilläkin on, yhtenä iltana viikossa voisit lähteä vaikka marttakerhoon.
        Ja eikö tullut mieleen lainaa ottaessa, että se pitää maksaa takaisin, ihminen voi tehdä vääriä valintoja, mutta ne pitää oikaista eikä huudella tila-autoa yhteiskunnalta.

Helsingissä asuu somaliyhdyskunta, joista töissä on noin 10 % ja joista noin 20 % tekee rikoksia, joista osa todella törkeitä ja silti niitä ei saa lähettää takaisin sinne mistä ovat tulleet.
        Todella huono prosenttisuhde!

• fatta
        perussuomalainen kirjoitti:

Helsingissä asuu somaliyhdyskunta, joista töissä on noin 10 % ja joista noin 20 % tekee rikoksia, joista osa todella törkeitä ja silti niitä ei saa lähettää takaisin sinne mistä ovat tulleet.
        Todella huono prosenttisuhde!

niille on tila-autoa ostanut.
        Kannattaa olla aktiivinen ja ottaa yhteyttä päättäjiin. Kun meidän kunnassa otettiin vastaan pakolaisia, niin oli monta keskustelutilaisuutta kuntalaisten kanssa ja siellä evästettiin, mistä maasta otettiin ja onnistuttu on.

• ????
        7hlö perhe kirjoitti:

Tollasta mä en tajuu, että lapsia tehdään vaikka kuinka paljon jos oikeesti on noin tiukkaa kuin kerroit. Itse ainakin olen lapseni tehnyt sellaisessa elämäntilateessam, ettei lapsien ole tarvinnut nälässä olla tai ilman virikkeitä elämässä.

• olette

Kyllä maksaa, jos olette maahanmuuttajia.

• Jahvetti

Ja missähän on maahanmuuttajille ostettu talot, autot yms? Kerro ihmeessä niin takaan, että asiasta tehdään valtakunnanmediassa juttu!

Tosin tuo väitteesi taitaa perustua samaan huhumyllyyn kuin tuo soskun maksama auto.

Itsellänikin tekisi mieli hankkia lisää muksuja, mutta kun ei taida tuo fyrkkapuoli vielä riittää. En nimittäin viitsi muksuilleni opettaa elämäntavaksi tuota "yhteiskunta betalar"-mentaliteettiä. Oikeasti, meinaatko loppuelämäsi elää yhteiskunnan tuella? Siinäpä hyvät eväät ja esimerkki jälkikasvulle.

Voi hel..tti mitä tyyppejä maa päällään kantaa! Ja ihan turha lässyttää mistään "lapset on herran lahja"-jutusta. Ei ne ilman aktia tule.

• isälle
        Jahvetti kirjoitti:

Ja missähän on maahanmuuttajille ostettu talot, autot yms? Kerro ihmeessä niin takaan, että asiasta tehdään valtakunnanmediassa juttu!

Tosin tuo väitteesi taitaa perustua samaan huhumyllyyn kuin tuo soskun maksama auto.

Itsellänikin tekisi mieli hankkia lisää muksuja, mutta kun ei taida tuo fyrkkapuoli vielä riittää. En nimittäin viitsi muksuilleni opettaa elämäntavaksi tuota "yhteiskunta betalar"-mentaliteettiä. Oikeasti, meinaatko loppuelämäsi elää yhteiskunnan tuella? Siinäpä hyvät eväät ja esimerkki jälkikasvulle.

Voi hel..tti mitä tyyppejä maa päällään kantaa! Ja ihan turha lässyttää mistään "lapset on herran lahja"-jutusta. Ei ne ilman aktia tule.

Nyt kirjoitit asiaa .Wau ! t.Kuuden lapsen äiti ja ilman sossun tukija olen lapseni kasvattanut

• 2 lapsen isä
        isälle kirjoitti:

Nyt kirjoitit asiaa .Wau ! t.Kuuden lapsen äiti ja ilman sossun tukija olen lapseni kasvattanut

Hienoa, saat minun arvostukseni.

• Herran jestas

Jos sossusta saisi rahaa auton hankintaan tuolla perusteella niin loppuisi kyllä meikäläisen verojen maksaminen siihen paikkaan! Vaikka sitten jäisin työttömäksi, mutta sentilläkään en tukisi systeemiä joka palkitsee hillitöntä sikiämistä!

Tiedoksesi että kotoa kylille liikkuminen koko perhe yhdessä ei ole mikään kiistaton ihmisoikeus, joka pitää kaikille taata. Ihmisen elämä on valintoja täynnä. Jotkut valinnat sulkevat pois toiset valinnat.

Niinpä jotkut ihmiset päättävät esim. tehdä kolme lasta, jotta koko perhe pääsee liikkumaan yhdessä tavallisella henkilöautolla.

Toiset taas PÄÄTTÄVÄT ja VALITSEVAT tehdä viisi lasta (ja varmaan enemmänkin on tulossa) joka siis merkitsee että yhdessä liikkumisesta tulee paljon kalliimpaa - pitäisi olla tila-auto.

Mutta ei se nyt helvetti soikoon ole yhteiskunnan tehtävä tukea moista toimintaa! Itse olette sen lapsimääränne päättäneet ja valinneet, joten hoitakaa sitten myös itse nuo autoasianne kuntoon.

On täysin käsittämätöntä että jollekin tulee mieleen edes kysyä moista asiaa. Ei ole näköjään röyhkeydellä mitään rajaa tässä maailmassa.

OKSETTAA!

• "keskustelua" ...

seuratessa on tullut harvinaisen hyvin ilmi se, että provoisoivaan kysymykseen on turha odottaa muita kuin provosoituneita vastauksia.

Mun oma tyhmä ehdotus: hankkikaa toinen auto, käytetyt eivät paljoa maksa. Isi ajaa toista, äiti toista.

• täällä

en lukenut kaikkia kirjoituksia mutta meillä päin naapurikunnassa sosku maksaa mm.pesukoneen sun muut kaikki mitä haluaa ja saa enemmän rahaa soskusta kun taas meidän kunnan soskut maksavat vain hyvin hyvin pienen osan pesukoneesta jos edes sitäkään. ja rahaa saa huomattavasti vähemmän!

eräs kerta kysyin jos saisin uudet lasit kun vanhat hajosivat niin vastaus oli että lasien pitää olla vähintään 5vuotta vanhat että sosku maksaa uusista edes jotain! no eipä siinä sitten muu auttanut kun korjaukseen lasit ja itse kokonaan korjaus maksamaan!! kaverillani naapurikunnassa soskut maksoivat hänelle suurimman osan uusista laseista vaikka hänellä oli vain pari vuotta vanhat!!

eli jos toisilla sosku maksaa auton niin ei välttämättä toisilla!!

olisiko teillä mahdollisuutta bussikorttiin? ei auto ole pakollinen, niinkuin ei meilläkään ole autoa ja ihan hyvin ollaan pärjätty vaikka rahan kanssa on ongelmia ja ruokana on välillä vain leipää niin ihan hyvin ollaan pärjätty!

entä jos hankitte 2 autoa? myyte/vaihdatte vanhan ja ostatte kaksi käytettyä? ei auton pakko ole olla uusi! ja minusta vanhat autot ovat paljon parempia!

ja jos rahat ovat tiukilla niin tietysti karsitaan niitä hienouksia! ei ole pakko olla taulutelevisio tai tallentava kortinlukija digiboksi! ne normaalit käyvät yhtä hyvin ja kortiton digiboksi käy hyvin! turhaa kuluttaa rahaa hienouksiin!!

laittakaa rahaa joka kuukausi vähän säästöön, karsitte turhat ostokset kokonaan pois ja elätte niin tiukilla kuin mahdollista ja venytätte viimeistäkin senttiä niin kyllä te saatte itsekkin auton ostettua, ei tarvitse ruveta soskuilta pummimaan :)

• Ostamaan vaan!

Mm nettiautosta löytää hyvin edullisia, mutta täysin toimivia, 7 henkilölle rekisteröityjä autoja. Eivät ne tietenkään upeita ole, mutta kun toimivuus ja edullisuus ovat ainoat kriteerit niin kyllä auton hankittua saatte pienin järjestelyin. Etenkin kun teillä on jo auto ja varaa pitää ja käyttää autoa joista kahteen jälkimmäiseen mm minulla ei todellakaan ole varaa vaikka saisin ilmaisen auton.

Tuon kokoisella perheellä kulut ovat tietenkin valtavat, mutta tuon kokoisella perheellä on myös mielestäni poikkeuksellisen suuri vastuu omavaraisuudesta koska kulujen poikkeuksellinen määrä on itse aiheutettua. Täytyyhän lapsentekoon sisältyä aina poikkeuksellisen suuri vastuu perheen elatuskyvystä.

Tästä vain etsimään autoa:

http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=17561922&id_make=&id_model=&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=17561922@tb=tmp_find_agent

Ja epäilijöille tiedoksi, kyllä toiset saavat sossusta lähes mitä vain joko omaksi tai käyttöönsä kun toiset eivät saa yhtään mitään.

• Max0

Enpä usko, että maksaa, mutta voi olla paljon mahdollistakin. Luulisin kuitenkin, että sossu voi tarjota linja-auto kortteja. Sossullahan mennään määrärahoilla, eikä ole tietty kaikille haluaville vara maksaa mitä tahansa.
      Kaverini kävi kysymässä pari vuotta sitten voisiko sossu maksaa hänelle ajokortin, kun hän tarvitse ajaa töihin yli 30 km kaupungista. Sossu tottakai maksoi sen. Ei kait siinä jossakin saa ja jossakin ei saa niin paljon rahaa kun pitäisi.

• 7hlö perhe

Mielestäni pitäisi jokaisessa kunnassa ja kaupungissa olla aina samat periaatteet mitä sossu maksaa ja mitä ei. Samoin on kotihoidotuen kuntalisän kanssa kun sitäkään ei joka paikassa saa ja summat vaihtelevat kunnittain. Jokaisella ihmisellä pitäisi olla samanlainen oikeus kaikkeen. Joitakin kohdellaan väärin vaikka apua tarvis ja jotkut saa ilman kerjäämistäkin. Kyllä pärjään itse ilman autoa ja kaupassa voin yksin käydä bussillakin ja niin olen tehnytkin. Koko perheen on hankala lähteä bussilla mihinkään kun lauma on näin iso. Pärjään autollammekin johon ei mahdu kaikki mutta silloin ei liikuta kaikki yht aikaa. Olen tottunut olemaan jo kotona joten ei se auto ole niin pakollinen. Yks kirjoitti tänne että myydä vanha auto pois ja ostaa kaksi eikä sen auton tarvitse olla mikään kallis. Siinähän ei ole mitään järkeä kun kuluja on sitten enemmän. Itse en tykkää ajaa autolla joka maksaa yli 200e. Kokemuksesta olen oppinut että parhaimmat autot ovat ne jotka maksavat alle 200e. En ole niin vaativa että jotain kallista haluaisin enkä ylipäätään halua itselleni mitään ylimääräistä vaan olen tyytyväinen elämääni näinkin.

• etuoikeutettu

Ette ikävä kyllä ole pakolaisia, joten ei onnistu!

• VipstaakiOG

Vuonna 2007 joku tässä ketjussa neuvoi äänestämään Persuja jotta pääsemme eroon ulkolaisloisista. Hyvin tuotti äänestäminen tulosta.
      Saatiin mukava määrä partalapsia mutta möhömahatakinkääntäjäTimppa sentään pääsi reissaamaan maamme rajojen ulkopuolelle.

• Anonyymi

Ei saa tukea ei

• Anonyymi

Ei.

• Anonyymi

Nopeasti määräaikana myytävissä oleva
      varallisuus

Ennen kuin asiakas tai hänen perheensä turvautuu toimeentulotukeen, hänen tai heidän on ensisijaisesti turvattava toimeentulonsa käytettävissä olevilla varoillaan ja tarvittaessa realisoitava omaisuuttaan elinkustannustensa kattamiseksi. Nopeasti myytävissä oleva omaisuus on sellaista varallisuutta, joka on realisoitavissa lähikuukausien aikana. Tällaista omaisuutta ovat esimerkiksi kulkuneuvot ja arvoesineet.

Kulkuneuvojen osalta myyntiä ei edellytetä, jos se on tarpeellinen
      • työssäkäynnin,
      • kulkuyhteyksien,
      • jatkuvan toimeentulon turvaamiseksi tai
      • muun vastaavan syyn perusteella, kuten esimerkiksi sairauden tai vamman vuoksi.

Näissäkin tilanteissa, jos kulkuneuvon arvo on tavanomaista suurempi, voidaan asiakasta edellyttää vaihtamaan se edullisempaan.

Nopeasti myytävissä olevan varallisuuden myyntiä ei kuitenkaan edellytetä, jos myyntikulujen jälkeen myynnistä saatava tulo on niin pieni, ettei sillä voida katsoa olevan merkitystä toimeentulotuen turvaamisen osalta.

Jos asiakas tai perheenjäsen omistaa nopeasti myytävissä olevaa varallisuutta, annetaan kahden kuukauden määräaika, jonka aikana omaisuus tulee myydä. Kun omaisuus on myyty, huomioidaan myynnistä saatu tulo laskelmalla tulona. Pääsääntönä on, että jos omaisuutta ei myydä määräajassa, huomioidaan omaisuuden arvo laskelmalla käytettävissä olevina varoina.

Nopeasti myytävissä olevan omaisuuden arvo määritetään yleensä asiakkaan antaman ilmoituksen ja saatujen selvitysten perusteella. Jos omaisuuden arvo ei ole tiedossa, se selvitetään asiakkaalta ennen ratkaisun antamista. Asiakas voi selvittää esimerkiksi kulkuneuvon arvoa toimittamalla kopion rekisteröintitodistuksesta tai kauppakirjasta.

Nopeasti realisoitava varallisuus huomioidaan myynnille annetun määräajan päätyttyä laskelmalla varoina niin kauan kuin se on asiakkaan ja hänen perheensä käytettävissä.

Varallisuudesta voidaan vähentää myynnistä aiheutuneet myyntihetkellä maksettavaksi tulevat kulut, joista asiakkaan tulee esittää selvitys. Asiakkaan tulee esittää selvitys myynnistä sekä selvitys myynnistä saaduista tuloista.

• Anonyymi

Minä hullu uskoin näin olevan, myin isomummini koruja saadakseni toimeentulotukea. Korujen rahallinen arvo oli pieni, mutta tunnearvo suunnaton. Helvetti tämän paskamaan kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      293
      6617
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2049
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1790
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1257
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1170
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1136
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1037
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1021
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe