milläs tavoin k-jetronic ruiskua saahaan antamaan lisää soosia pyttyihin,rikastusruuvia kiertämällä tietty mutta entäs bensapaineen nosto prikkoja laittamalla sinne jakajaan vai kartion teippaaminen tiukemmaksi?
k-jetronic+turbo
9
7425
Vastaukset
- tehoa
K-jetistä saa jonkun verran soppaalisää, kun nostaa bensanpaineita ja vaihtaa isommat suuttimet, mutta ongelmia saattaa tulla tyhjäkäynnin kanssa kun pakkaa käymään liian rikkaalla. Riippuu tietysti millaista viritysastetta hakee. Itse muutin Audin koneen vakio 160 heppaa turboksi ja ruoka loppui aikalailla 240-250 humman paikkeille. Vaihtoehtona on rakentaa lisärikastuspiiri , jota ahtopaine ohjaisi, mutta helpoin on hommata joku ohjelmoitava ruisku. Hestecin laiton jälkeen sain koneesta 300hv.
- k-jetti nelos koneessa ...
ihan tehtaan jäljiltä. Elikkä kaksi lähtöä vapaana. Paljoonko riittää nuo kaksi extrarööriä lisärikastuksena. Turbomoottori kyseessä .... tietenkin ;)
- tehoo
k-jetti nelos koneessa ... kirjoitti:
ihan tehtaan jäljiltä. Elikkä kaksi lähtöä vapaana. Paljoonko riittää nuo kaksi extrarööriä lisärikastuksena. Turbomoottori kyseessä .... tietenkin ;)
Sehän on aika mielnkiintoinen juttu. Ne kaksi "ylimääräistä" suutinta pitäisi rakentaa ahtopaineella ohjattavaksi, koska muuten ne sotkee alakierrokset ja tyhjäkäynnin.
Noiden kahden lisärikastuksen määrää voisi laskeskella esim. jos rakennat Golfia "vanha gti" oliko siinä vaikka 130hv. eli tuotto sylinterille on 32,5hv. Jos laittaisit siihen vaikka mersun 6-syl. K-jetin, jossa n.180hv niin tuotto sylinterille olisi 30heppaa. Sitten pitää jakaa nuo ylimääräiset kaksi suutinta neljälle eli 15 lisähepoa per pytty. Mutta siinähän pystyy vielä pelaamaan eri kokoisilla suuttimilla yms. Ongelmaksi luultavasti tulee ettei tehokäyrästä tule kovin tasaista ja vetoalueelle jää paksuja ja laihoja kohtia. Penkissä saa ainakin aikaa kulumaan.
K-jetin lisärikastusta säädetään laittamalla paineensäädin K-jetin keskelle tulevaan letkuun (ohjauspaineletku). Eli sehän pelaa vastapaineen lailla eli mitä vähemmän vastapainetta sitä enemmän se antaa evästä. Audissani oli bensanpaineet 7 bar ja vastapaine oli n.1 barin.
Seosruuvilla se säätää vain sen lautasen asentoa josta ei ruokaa saa juurikaan lisää. - tuumata seuraavaa ....
tehoo kirjoitti:
Sehän on aika mielnkiintoinen juttu. Ne kaksi "ylimääräistä" suutinta pitäisi rakentaa ahtopaineella ohjattavaksi, koska muuten ne sotkee alakierrokset ja tyhjäkäynnin.
Noiden kahden lisärikastuksen määrää voisi laskeskella esim. jos rakennat Golfia "vanha gti" oliko siinä vaikka 130hv. eli tuotto sylinterille on 32,5hv. Jos laittaisit siihen vaikka mersun 6-syl. K-jetin, jossa n.180hv niin tuotto sylinterille olisi 30heppaa. Sitten pitää jakaa nuo ylimääräiset kaksi suutinta neljälle eli 15 lisähepoa per pytty. Mutta siinähän pystyy vielä pelaamaan eri kokoisilla suuttimilla yms. Ongelmaksi luultavasti tulee ettei tehokäyrästä tule kovin tasaista ja vetoalueelle jää paksuja ja laihoja kohtia. Penkissä saa ainakin aikaa kulumaan.
K-jetin lisärikastusta säädetään laittamalla paineensäädin K-jetin keskelle tulevaan letkuun (ohjauspaineletku). Eli sehän pelaa vastapaineen lailla eli mitä vähemmän vastapainetta sitä enemmän se antaa evästä. Audissani oli bensanpaineet 7 bar ja vastapaine oli n.1 barin.
Seosruuvilla se säätää vain sen lautasen asentoa josta ei ruokaa saa juurikaan lisää.Niistä kahdesta "ylimääräisistä" voisi solenodiohjattuna tehdä täyskaasurikastuksen asentamalla ne suuttimet imusarjaan 1 per pyttypari.
Koneessa jo vakiona 145 hv ilman cooleria ja vääntöäkin ihan kivasti. Välijäähdytin tulisi ehkä pikkukuormurista jotta koko riittävä. Ahtopainetta ohjaa APC-järjestelmä 0.8 -1.1 välillä.
Tuo museoajoneuvoiän nosto kolmeenkymmeneen vuoteen muutti tilanteen tuon turbon kohdalla ;(
- Korkkiruuvari
Pistä ryypyn rikastinsuuttimen ohjaus kaasupolkimella ...eli määrätyssä kaasun asennossa ryypyn ruisku puhaltaan. Itselläni oli napilla ohjattu ja ohitustilanteessa sai soppaa lisää. Eri asia kuinka se kestää sellaista käyttöä... eihän sen alkuperäinen tarkoitus ole kuin ruiskuttaa muutama sekuntti kerrallaan.
- suap
Joo tai hommaa sellasesta turbo autosta missä on k-jetti niin ahtopaineella säätyvän ohjaispaineen säätimen esim audi,saab,tai joku muu, satanan nyypät onko helppoo hä.
- melkoinen määrä
miltei ymmärrettävää tekstiä ja oletettavasti ilman lääkkeitä.
- julle possu
melkoinen määrä kirjoitti:
miltei ymmärrettävää tekstiä ja oletettavasti ilman lääkkeitä.
Joo oli selvää tekstiä,jos sulle ei auennu jatka vielä pari vuotta leegoilla kyll se siitä.
- K-Jetti
Tai 6 pyttysen sijaan otta Mersun 8 pyttysen K-jetin ja laittaa sen sitten tupla suuttimilla.. pitäis rikastua ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621576Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281546Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251252- 1281125
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1751096Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3111040- 781036