milläs tavoin k-jetronic ruiskua saahaan antamaan lisää soosia pyttyihin,rikastusruuvia kiertämällä tietty mutta entäs bensapaineen nosto prikkoja laittamalla sinne jakajaan vai kartion teippaaminen tiukemmaksi?
k-jetronic+turbo
9
7831
Vastaukset
- tehoa
K-jetistä saa jonkun verran soppaalisää, kun nostaa bensanpaineita ja vaihtaa isommat suuttimet, mutta ongelmia saattaa tulla tyhjäkäynnin kanssa kun pakkaa käymään liian rikkaalla. Riippuu tietysti millaista viritysastetta hakee. Itse muutin Audin koneen vakio 160 heppaa turboksi ja ruoka loppui aikalailla 240-250 humman paikkeille. Vaihtoehtona on rakentaa lisärikastuspiiri , jota ahtopaine ohjaisi, mutta helpoin on hommata joku ohjelmoitava ruisku. Hestecin laiton jälkeen sain koneesta 300hv.
- k-jetti nelos koneessa ...
ihan tehtaan jäljiltä. Elikkä kaksi lähtöä vapaana. Paljoonko riittää nuo kaksi extrarööriä lisärikastuksena. Turbomoottori kyseessä .... tietenkin ;)
- tehoo
k-jetti nelos koneessa ... kirjoitti:
ihan tehtaan jäljiltä. Elikkä kaksi lähtöä vapaana. Paljoonko riittää nuo kaksi extrarööriä lisärikastuksena. Turbomoottori kyseessä .... tietenkin ;)
Sehän on aika mielnkiintoinen juttu. Ne kaksi "ylimääräistä" suutinta pitäisi rakentaa ahtopaineella ohjattavaksi, koska muuten ne sotkee alakierrokset ja tyhjäkäynnin.
Noiden kahden lisärikastuksen määrää voisi laskeskella esim. jos rakennat Golfia "vanha gti" oliko siinä vaikka 130hv. eli tuotto sylinterille on 32,5hv. Jos laittaisit siihen vaikka mersun 6-syl. K-jetin, jossa n.180hv niin tuotto sylinterille olisi 30heppaa. Sitten pitää jakaa nuo ylimääräiset kaksi suutinta neljälle eli 15 lisähepoa per pytty. Mutta siinähän pystyy vielä pelaamaan eri kokoisilla suuttimilla yms. Ongelmaksi luultavasti tulee ettei tehokäyrästä tule kovin tasaista ja vetoalueelle jää paksuja ja laihoja kohtia. Penkissä saa ainakin aikaa kulumaan.
K-jetin lisärikastusta säädetään laittamalla paineensäädin K-jetin keskelle tulevaan letkuun (ohjauspaineletku). Eli sehän pelaa vastapaineen lailla eli mitä vähemmän vastapainetta sitä enemmän se antaa evästä. Audissani oli bensanpaineet 7 bar ja vastapaine oli n.1 barin.
Seosruuvilla se säätää vain sen lautasen asentoa josta ei ruokaa saa juurikaan lisää. - tuumata seuraavaa ....
tehoo kirjoitti:
Sehän on aika mielnkiintoinen juttu. Ne kaksi "ylimääräistä" suutinta pitäisi rakentaa ahtopaineella ohjattavaksi, koska muuten ne sotkee alakierrokset ja tyhjäkäynnin.
Noiden kahden lisärikastuksen määrää voisi laskeskella esim. jos rakennat Golfia "vanha gti" oliko siinä vaikka 130hv. eli tuotto sylinterille on 32,5hv. Jos laittaisit siihen vaikka mersun 6-syl. K-jetin, jossa n.180hv niin tuotto sylinterille olisi 30heppaa. Sitten pitää jakaa nuo ylimääräiset kaksi suutinta neljälle eli 15 lisähepoa per pytty. Mutta siinähän pystyy vielä pelaamaan eri kokoisilla suuttimilla yms. Ongelmaksi luultavasti tulee ettei tehokäyrästä tule kovin tasaista ja vetoalueelle jää paksuja ja laihoja kohtia. Penkissä saa ainakin aikaa kulumaan.
K-jetin lisärikastusta säädetään laittamalla paineensäädin K-jetin keskelle tulevaan letkuun (ohjauspaineletku). Eli sehän pelaa vastapaineen lailla eli mitä vähemmän vastapainetta sitä enemmän se antaa evästä. Audissani oli bensanpaineet 7 bar ja vastapaine oli n.1 barin.
Seosruuvilla se säätää vain sen lautasen asentoa josta ei ruokaa saa juurikaan lisää.Niistä kahdesta "ylimääräisistä" voisi solenodiohjattuna tehdä täyskaasurikastuksen asentamalla ne suuttimet imusarjaan 1 per pyttypari.
Koneessa jo vakiona 145 hv ilman cooleria ja vääntöäkin ihan kivasti. Välijäähdytin tulisi ehkä pikkukuormurista jotta koko riittävä. Ahtopainetta ohjaa APC-järjestelmä 0.8 -1.1 välillä.
Tuo museoajoneuvoiän nosto kolmeenkymmeneen vuoteen muutti tilanteen tuon turbon kohdalla ;(
- Korkkiruuvari
Pistä ryypyn rikastinsuuttimen ohjaus kaasupolkimella ...eli määrätyssä kaasun asennossa ryypyn ruisku puhaltaan. Itselläni oli napilla ohjattu ja ohitustilanteessa sai soppaa lisää. Eri asia kuinka se kestää sellaista käyttöä... eihän sen alkuperäinen tarkoitus ole kuin ruiskuttaa muutama sekuntti kerrallaan.
- suap
Joo tai hommaa sellasesta turbo autosta missä on k-jetti niin ahtopaineella säätyvän ohjaispaineen säätimen esim audi,saab,tai joku muu, satanan nyypät onko helppoo hä.
- melkoinen määrä
miltei ymmärrettävää tekstiä ja oletettavasti ilman lääkkeitä.
- julle possu
melkoinen määrä kirjoitti:
miltei ymmärrettävää tekstiä ja oletettavasti ilman lääkkeitä.
Joo oli selvää tekstiä,jos sulle ei auennu jatka vielä pari vuotta leegoilla kyll se siitä.
- K-Jetti
Tai 6 pyttysen sijaan otta Mersun 8 pyttysen K-jetin ja laittaa sen sitten tupla suuttimilla.. pitäis rikastua ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot193355Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe92754- 282384
- 421777
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101398- 431322
- 411321
- 81305
- 521223
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2591088