onko mitään arvoa

qwqwq

meillä kuleksii vanha keräilykansio 50-60 luvulta. merkkejä on hiukan, mutta liimattu tosi tiukasti ja osa suttuisestikkin.... kiinnostaneeko ketään?

9

998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne on kiinni?

      Bostikillako? Varmaan koko kansio pitäisi uittaa ja katsoa, mitä irti lähtee. Jos merkit ovat ryppyisiä, osa voisi oieta sitten painon alla kuivatuskirjassa. Jos liima on tehnyt rasvaisen tahran paperin läpi, on merkki kyllä pilalla. Onko se kansio joku LaPen tai Norman julkaisema vai vaan itsetehty vihkonen?

      • qwqwq

        on joo... koko maailman kansio. enpä tiiä liimaa, mutta tiukassa tuntuu olevan. harmi. 40-60 luvun merkkejä lienee....


      • ovat enimmäkseen
        qwqwq kirjoitti:

        on joo... koko maailman kansio. enpä tiiä liimaa, mutta tiukassa tuntuu olevan. harmi. 40-60 luvun merkkejä lienee....

        yleismerkkiä vai onko joukossa jotain kolme-kulmaisia kalankuvia Afrikasta? Muistan tuon ajan lapeluettelon, jossa ei ollut tarpeeksi tilaa oikein minkään valtakunnan merkeille. Sellaisesta minäkin aloitin joskus 60-70-luvulla, kun ostin kirjakaupasta ulk. leikettä, joka jopa värjäsi merkkejä punaiseksi molemminpuolin liotuksessa.


      • lapekansion
        ovat enimmäkseen kirjoitti:

        yleismerkkiä vai onko joukossa jotain kolme-kulmaisia kalankuvia Afrikasta? Muistan tuon ajan lapeluettelon, jossa ei ollut tarpeeksi tilaa oikein minkään valtakunnan merkeille. Sellaisesta minäkin aloitin joskus 60-70-luvulla, kun ostin kirjakaupasta ulk. leikettä, joka jopa värjäsi merkkejä punaiseksi molemminpuolin liotuksessa.

        tietty, hyvä kun huomasit!


      • qwqwq
        lapekansion kirjoitti:

        tietty, hyvä kun huomasit!

        tuskin ovat sen kummempia... yksi kolmikulmainen on jossa lukee; magv(y)ar posta ja on joku lintu, mutta sen pinnalla on tota ruskeaa liimaa...


      • jossa lukee
        qwqwq kirjoitti:

        tuskin ovat sen kummempia... yksi kolmikulmainen on jossa lukee; magv(y)ar posta ja on joku lintu, mutta sen pinnalla on tota ruskeaa liimaa...

        "magyar posta". Jotkut ovat saattaneet liimakkeena käyttää 60-luvulla myös kahdenkerran taitettua teipinpätkää, jonka liima tekee merkkiin ruskean rasvaisen tahran joka tulee läpi paperista. Huonompi homma.


      • perunaa
        jossa lukee kirjoitti:

        "magyar posta". Jotkut ovat saattaneet liimakkeena käyttää 60-luvulla myös kahdenkerran taitettua teipinpätkää, jonka liima tekee merkkiin ruskean rasvaisen tahran joka tulee läpi paperista. Huonompi homma.

        on käytetty pulakaudella. Siihen jää helposti kokkareita, jotka kuluttavat merkin puhki, kun kansiota on usein plärätty ja merkkejä ihailtu. Jokin valkoinen lajike esim. Venla olisi parempi, ettei merkit kellastu.


      • pehmosia,
        perunaa kirjoitti:

        on käytetty pulakaudella. Siihen jää helposti kokkareita, jotka kuluttavat merkin puhki, kun kansiota on usein plärätty ja merkkejä ihailtu. Jokin valkoinen lajike esim. Venla olisi parempi, ettei merkit kellastu.

        mutta niin ne keitetyt perunat on.


    • slammm

      kansioita on vähän jokaisella, eikä niillä oo mitään muuta arvoa kuin tunnearvo. keräily messuilla näkee ihmisten kyselevän kauppiailta ja keräilijöiltä hinta arvioita moiststa "koulupoika" kansioista, pahaa tekee sanoa että arvoa ei ole. Moni kun luulee omistavansa arvokkaan kokoelman. Jos merkit on ostettu 60-70 luvulla kirja kaupan leike pussissa niin sanomattakin on selvää ettei siellä mitään kummallista ole. Jos taas joskus joku on sijoittanut huomattavia summia rahaa kokoelmaan niin sellaisella on tietysti rahallista arvoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe