onko mitään arvoa

qwqwq

meillä kuleksii vanha keräilykansio 50-60 luvulta. merkkejä on hiukan, mutta liimattu tosi tiukasti ja osa suttuisestikkin.... kiinnostaneeko ketään?

9

998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne on kiinni?

      Bostikillako? Varmaan koko kansio pitäisi uittaa ja katsoa, mitä irti lähtee. Jos merkit ovat ryppyisiä, osa voisi oieta sitten painon alla kuivatuskirjassa. Jos liima on tehnyt rasvaisen tahran paperin läpi, on merkki kyllä pilalla. Onko se kansio joku LaPen tai Norman julkaisema vai vaan itsetehty vihkonen?

      • qwqwq

        on joo... koko maailman kansio. enpä tiiä liimaa, mutta tiukassa tuntuu olevan. harmi. 40-60 luvun merkkejä lienee....


      • ovat enimmäkseen
        qwqwq kirjoitti:

        on joo... koko maailman kansio. enpä tiiä liimaa, mutta tiukassa tuntuu olevan. harmi. 40-60 luvun merkkejä lienee....

        yleismerkkiä vai onko joukossa jotain kolme-kulmaisia kalankuvia Afrikasta? Muistan tuon ajan lapeluettelon, jossa ei ollut tarpeeksi tilaa oikein minkään valtakunnan merkeille. Sellaisesta minäkin aloitin joskus 60-70-luvulla, kun ostin kirjakaupasta ulk. leikettä, joka jopa värjäsi merkkejä punaiseksi molemminpuolin liotuksessa.


      • lapekansion
        ovat enimmäkseen kirjoitti:

        yleismerkkiä vai onko joukossa jotain kolme-kulmaisia kalankuvia Afrikasta? Muistan tuon ajan lapeluettelon, jossa ei ollut tarpeeksi tilaa oikein minkään valtakunnan merkeille. Sellaisesta minäkin aloitin joskus 60-70-luvulla, kun ostin kirjakaupasta ulk. leikettä, joka jopa värjäsi merkkejä punaiseksi molemminpuolin liotuksessa.

        tietty, hyvä kun huomasit!


      • qwqwq
        lapekansion kirjoitti:

        tietty, hyvä kun huomasit!

        tuskin ovat sen kummempia... yksi kolmikulmainen on jossa lukee; magv(y)ar posta ja on joku lintu, mutta sen pinnalla on tota ruskeaa liimaa...


      • jossa lukee
        qwqwq kirjoitti:

        tuskin ovat sen kummempia... yksi kolmikulmainen on jossa lukee; magv(y)ar posta ja on joku lintu, mutta sen pinnalla on tota ruskeaa liimaa...

        "magyar posta". Jotkut ovat saattaneet liimakkeena käyttää 60-luvulla myös kahdenkerran taitettua teipinpätkää, jonka liima tekee merkkiin ruskean rasvaisen tahran joka tulee läpi paperista. Huonompi homma.


      • perunaa
        jossa lukee kirjoitti:

        "magyar posta". Jotkut ovat saattaneet liimakkeena käyttää 60-luvulla myös kahdenkerran taitettua teipinpätkää, jonka liima tekee merkkiin ruskean rasvaisen tahran joka tulee läpi paperista. Huonompi homma.

        on käytetty pulakaudella. Siihen jää helposti kokkareita, jotka kuluttavat merkin puhki, kun kansiota on usein plärätty ja merkkejä ihailtu. Jokin valkoinen lajike esim. Venla olisi parempi, ettei merkit kellastu.


      • pehmosia,
        perunaa kirjoitti:

        on käytetty pulakaudella. Siihen jää helposti kokkareita, jotka kuluttavat merkin puhki, kun kansiota on usein plärätty ja merkkejä ihailtu. Jokin valkoinen lajike esim. Venla olisi parempi, ettei merkit kellastu.

        mutta niin ne keitetyt perunat on.


    • slammm

      kansioita on vähän jokaisella, eikä niillä oo mitään muuta arvoa kuin tunnearvo. keräily messuilla näkee ihmisten kyselevän kauppiailta ja keräilijöiltä hinta arvioita moiststa "koulupoika" kansioista, pahaa tekee sanoa että arvoa ei ole. Moni kun luulee omistavansa arvokkaan kokoelman. Jos merkit on ostettu 60-70 luvulla kirja kaupan leike pussissa niin sanomattakin on selvää ettei siellä mitään kummallista ole. Jos taas joskus joku on sijoittanut huomattavia summia rahaa kokoelmaan niin sellaisella on tietysti rahallista arvoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe