onko mitään arvoa

qwqwq

meillä kuleksii vanha keräilykansio 50-60 luvulta. merkkejä on hiukan, mutta liimattu tosi tiukasti ja osa suttuisestikkin.... kiinnostaneeko ketään?

9

998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne on kiinni?

      Bostikillako? Varmaan koko kansio pitäisi uittaa ja katsoa, mitä irti lähtee. Jos merkit ovat ryppyisiä, osa voisi oieta sitten painon alla kuivatuskirjassa. Jos liima on tehnyt rasvaisen tahran paperin läpi, on merkki kyllä pilalla. Onko se kansio joku LaPen tai Norman julkaisema vai vaan itsetehty vihkonen?

      • qwqwq

        on joo... koko maailman kansio. enpä tiiä liimaa, mutta tiukassa tuntuu olevan. harmi. 40-60 luvun merkkejä lienee....


      • ovat enimmäkseen
        qwqwq kirjoitti:

        on joo... koko maailman kansio. enpä tiiä liimaa, mutta tiukassa tuntuu olevan. harmi. 40-60 luvun merkkejä lienee....

        yleismerkkiä vai onko joukossa jotain kolme-kulmaisia kalankuvia Afrikasta? Muistan tuon ajan lapeluettelon, jossa ei ollut tarpeeksi tilaa oikein minkään valtakunnan merkeille. Sellaisesta minäkin aloitin joskus 60-70-luvulla, kun ostin kirjakaupasta ulk. leikettä, joka jopa värjäsi merkkejä punaiseksi molemminpuolin liotuksessa.


      • lapekansion
        ovat enimmäkseen kirjoitti:

        yleismerkkiä vai onko joukossa jotain kolme-kulmaisia kalankuvia Afrikasta? Muistan tuon ajan lapeluettelon, jossa ei ollut tarpeeksi tilaa oikein minkään valtakunnan merkeille. Sellaisesta minäkin aloitin joskus 60-70-luvulla, kun ostin kirjakaupasta ulk. leikettä, joka jopa värjäsi merkkejä punaiseksi molemminpuolin liotuksessa.

        tietty, hyvä kun huomasit!


      • qwqwq
        lapekansion kirjoitti:

        tietty, hyvä kun huomasit!

        tuskin ovat sen kummempia... yksi kolmikulmainen on jossa lukee; magv(y)ar posta ja on joku lintu, mutta sen pinnalla on tota ruskeaa liimaa...


      • jossa lukee
        qwqwq kirjoitti:

        tuskin ovat sen kummempia... yksi kolmikulmainen on jossa lukee; magv(y)ar posta ja on joku lintu, mutta sen pinnalla on tota ruskeaa liimaa...

        "magyar posta". Jotkut ovat saattaneet liimakkeena käyttää 60-luvulla myös kahdenkerran taitettua teipinpätkää, jonka liima tekee merkkiin ruskean rasvaisen tahran joka tulee läpi paperista. Huonompi homma.


      • perunaa
        jossa lukee kirjoitti:

        "magyar posta". Jotkut ovat saattaneet liimakkeena käyttää 60-luvulla myös kahdenkerran taitettua teipinpätkää, jonka liima tekee merkkiin ruskean rasvaisen tahran joka tulee läpi paperista. Huonompi homma.

        on käytetty pulakaudella. Siihen jää helposti kokkareita, jotka kuluttavat merkin puhki, kun kansiota on usein plärätty ja merkkejä ihailtu. Jokin valkoinen lajike esim. Venla olisi parempi, ettei merkit kellastu.


      • pehmosia,
        perunaa kirjoitti:

        on käytetty pulakaudella. Siihen jää helposti kokkareita, jotka kuluttavat merkin puhki, kun kansiota on usein plärätty ja merkkejä ihailtu. Jokin valkoinen lajike esim. Venla olisi parempi, ettei merkit kellastu.

        mutta niin ne keitetyt perunat on.


    • slammm

      kansioita on vähän jokaisella, eikä niillä oo mitään muuta arvoa kuin tunnearvo. keräily messuilla näkee ihmisten kyselevän kauppiailta ja keräilijöiltä hinta arvioita moiststa "koulupoika" kansioista, pahaa tekee sanoa että arvoa ei ole. Moni kun luulee omistavansa arvokkaan kokoelman. Jos merkit on ostettu 60-70 luvulla kirja kaupan leike pussissa niin sanomattakin on selvää ettei siellä mitään kummallista ole. Jos taas joskus joku on sijoittanut huomattavia summia rahaa kokoelmaan niin sellaisella on tietysti rahallista arvoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      202
      1602
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      80
      1090
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      906
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      885
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      85
      798
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      733
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      628
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      597
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      19
      576
    Aihe