meillä kuleksii vanha keräilykansio 50-60 luvulta. merkkejä on hiukan, mutta liimattu tosi tiukasti ja osa suttuisestikkin.... kiinnostaneeko ketään?
onko mitään arvoa
9
998
Vastaukset
- ne on kiinni?
Bostikillako? Varmaan koko kansio pitäisi uittaa ja katsoa, mitä irti lähtee. Jos merkit ovat ryppyisiä, osa voisi oieta sitten painon alla kuivatuskirjassa. Jos liima on tehnyt rasvaisen tahran paperin läpi, on merkki kyllä pilalla. Onko se kansio joku LaPen tai Norman julkaisema vai vaan itsetehty vihkonen?
- qwqwq
on joo... koko maailman kansio. enpä tiiä liimaa, mutta tiukassa tuntuu olevan. harmi. 40-60 luvun merkkejä lienee....
- ovat enimmäkseen
qwqwq kirjoitti:
on joo... koko maailman kansio. enpä tiiä liimaa, mutta tiukassa tuntuu olevan. harmi. 40-60 luvun merkkejä lienee....
yleismerkkiä vai onko joukossa jotain kolme-kulmaisia kalankuvia Afrikasta? Muistan tuon ajan lapeluettelon, jossa ei ollut tarpeeksi tilaa oikein minkään valtakunnan merkeille. Sellaisesta minäkin aloitin joskus 60-70-luvulla, kun ostin kirjakaupasta ulk. leikettä, joka jopa värjäsi merkkejä punaiseksi molemminpuolin liotuksessa.
- lapekansion
ovat enimmäkseen kirjoitti:
yleismerkkiä vai onko joukossa jotain kolme-kulmaisia kalankuvia Afrikasta? Muistan tuon ajan lapeluettelon, jossa ei ollut tarpeeksi tilaa oikein minkään valtakunnan merkeille. Sellaisesta minäkin aloitin joskus 60-70-luvulla, kun ostin kirjakaupasta ulk. leikettä, joka jopa värjäsi merkkejä punaiseksi molemminpuolin liotuksessa.
tietty, hyvä kun huomasit!
- qwqwq
lapekansion kirjoitti:
tietty, hyvä kun huomasit!
tuskin ovat sen kummempia... yksi kolmikulmainen on jossa lukee; magv(y)ar posta ja on joku lintu, mutta sen pinnalla on tota ruskeaa liimaa...
- jossa lukee
qwqwq kirjoitti:
tuskin ovat sen kummempia... yksi kolmikulmainen on jossa lukee; magv(y)ar posta ja on joku lintu, mutta sen pinnalla on tota ruskeaa liimaa...
"magyar posta". Jotkut ovat saattaneet liimakkeena käyttää 60-luvulla myös kahdenkerran taitettua teipinpätkää, jonka liima tekee merkkiin ruskean rasvaisen tahran joka tulee läpi paperista. Huonompi homma.
- perunaa
jossa lukee kirjoitti:
"magyar posta". Jotkut ovat saattaneet liimakkeena käyttää 60-luvulla myös kahdenkerran taitettua teipinpätkää, jonka liima tekee merkkiin ruskean rasvaisen tahran joka tulee läpi paperista. Huonompi homma.
on käytetty pulakaudella. Siihen jää helposti kokkareita, jotka kuluttavat merkin puhki, kun kansiota on usein plärätty ja merkkejä ihailtu. Jokin valkoinen lajike esim. Venla olisi parempi, ettei merkit kellastu.
- pehmosia,
perunaa kirjoitti:
on käytetty pulakaudella. Siihen jää helposti kokkareita, jotka kuluttavat merkin puhki, kun kansiota on usein plärätty ja merkkejä ihailtu. Jokin valkoinen lajike esim. Venla olisi parempi, ettei merkit kellastu.
mutta niin ne keitetyt perunat on.
- slammm
kansioita on vähän jokaisella, eikä niillä oo mitään muuta arvoa kuin tunnearvo. keräily messuilla näkee ihmisten kyselevän kauppiailta ja keräilijöiltä hinta arvioita moiststa "koulupoika" kansioista, pahaa tekee sanoa että arvoa ei ole. Moni kun luulee omistavansa arvokkaan kokoelman. Jos merkit on ostettu 60-70 luvulla kirja kaupan leike pussissa niin sanomattakin on selvää ettei siellä mitään kummallista ole. Jos taas joskus joku on sijoittanut huomattavia summia rahaa kokoelmaan niin sellaisella on tietysti rahallista arvoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483