TES Tauoista ja niiden kiertämisestä

silmä jomottaa pissimisestä

Meillä Hesellä on keksitty hieno tapa kiertää TESsin määrämiä taukoja. Laitetaan työntekijälle säännöllisesti 5 ja puolen tunnin vuoroja, niin ei tartte maksaa sille pirulaiselle palkkaa tauosta, kun se ei tauolle pääse. Jos laskettaisiin tuohon 5,5 tuntiin se aika lisää, mitä syömiseen suurin piirtein menee, niin kas vain, saataisiin vuoron pituudeksi 6 tuntia ja silloin olisi pakko tauko järjestää. Ketuttaa näiden isojen ketjujen, joilla paljon nuoria töissä, kykenemättömyys arvostaa työntekijää.

Aioin tästä kyllä pomolta kysellä kun vain sattuu sama vuoro sen kanssa töihin. Vähän on muutakin puhuttavaa kyseisen herran kanssa. Haluaisivat minulle maksaa harjoittelupalkkaa täyden harjoitteluajan verran, vaikka saman TESsin saman palkkaryhmän (ja vastaavan työn) mukaan olen töitä aiemminkin tehnyt.

14

2948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elannon tavat

Kuule ei siinä mitään tuntien kanssa temppuilua tarvita. Elannossa ja nykyään HokkiElannossa homma hoidetaan niin että annetään ohjeet ettei asiakas saa joutua koskaan odottamaaan. Kun asiakkaita on avaamisesta sulkemiseen ei myöskään taukoja voi pitää.
      Jos pidät saat varoituksen/potkut.
      Näin toimitaan osuuskaupoissa.

• Elannon tavat

Ai mutta Hesehän on nykyään hokin liikekumppani!!!!
        Ja niistä tunneista, hokissa voi joutua tekemään 10 tuntisia vuoroja ilman taukoja, niin että sun 5.5 h kuullostaa ihan lomalta.

• tietää
        Elannon tavat kirjoitti:

Ja niistä tunneista, hokissa voi joutua tekemään 10 tuntisia vuoroja ilman taukoja, niin että sun 5.5 h kuullostaa ihan lomalta.

Täytyypä kiertää HOKit ja Heset kaukaa, myös asiakkaana.
        Ilmankos HOKkiin haetaan jatkuvasti työntekijöitä, vaihtuvuus on varmaan suuri.

• vika

se on ihan omaa tyhmyyttä jos suostuu riistoon. orjat on kielletty isossa osassa maailmaa...paitsi suomessa

• koko lafka!
        vika kirjoitti:

se on ihan omaa tyhmyyttä jos suostuu riistoon. orjat on kielletty isossa osassa maailmaa...paitsi suomessa

Eikös toi HOKKI-E-käymälä oo jatkuvasti tukkanuottasilla laittomien irtisanomisien takia.

Näin pikkulinnut laulelee ja asianomaiset kertoo.
        Eli ei tulis mieleenkään hakeutua moiseen persereikäfirmaan duuniin.

• Entinen tarjoilija
        koko lafka! kirjoitti:

Eikös toi HOKKI-E-käymälä oo jatkuvasti tukkanuottasilla laittomien irtisanomisien takia.

Näin pikkulinnut laulelee ja asianomaiset kertoo.
        Eli ei tulis mieleenkään hakeutua moiseen persereikäfirmaan duuniin.

Ei ole ihmisarvoa työntekiöillä Elannossa eikä varmaan hokki Elannossakaan.

Nöyryytystä, nälkää, kipeenä töissä oloa, vessaan et pääse vaikka meinaa housuun tulla, ja johtajat porskuttaa.

• duunari 1
        Elannon tavat kirjoitti:

Juuri tuollaisella järjellä varustettu ajatusmaailma kuin sinulla on, ei työntekijöitten olot parane.
        Kehtaatkin mollata.

• mutta totta

Olen ollut sekä Hesessä (reilu vuosi) että HOK-Elannolla (kaksi ja puoli vuotta) töissä eikä minua ole kustu silmään kummassakaan. Ilmeisesti riippuu siis toimipaikasta enemmän kuin koko firmasta.
      Kukahan perustais sellasen julkisen mustan listan ravintolatoimipaikoista, joissa henkilökuntaa kohdellaan ala-arvoisesti? Kertoisi ja kenties auttaisikin nimittäin enemmän kuin koko yrityksen leimaaminen.

• silmää jomottaa

Minä olen Pirkanmaalla töissä, joten en HOKn kanssa tekemisissä. Meillä kyllä saa poistua välillä vessaan. Tai en minä sitä tiedä saako, minä vain häivyn mitään sanomatta, jos kassalle jää edes joku muu. Minen ala rakkoani tuhoamaan jonkun työn takia. Jos ei minun ongelmiini löydy ratkaisua, niin häivyn kyllä koko firmasta. Osa-aikaisena, pari 5,5h vuoroa viikossa, ei niin paljon ansaitse, että rahanmenetys jossain tuntuisi kovinkaan pahasti. Ja aina voi etsiä parempaa työtä.

• ruokailija

boikotoida Hesburgeria, tuon takia...

Mäkin paskaruokiin en koske.
      Eli kotipizzaan ja raxiin vaan syömään =)

• tässä syy

boikotoida myös Raxia: lauantait vedetään ihan liian vähällä määrällä ihmisiä. pomo täysi kusipää. saa vetää koko pitkän päivän ihan täysillä hiki hatussa ja yhdellä 5minuutin ruokatauolla, ja silloinkin tullaan hätyyttämään jo töihin.

• ökkalvkhl

ei ole mitään taukoja. ei kahvitaukoja, ei ruokatuntia. On varattava tilaisuus ruokailuun tytöpäivän aikana.

• Jorma Käyrä

Voi voi, vaihtakaa alaa.

• mn

Pikku-Jormalle tiedoksi, ettei esim. opiskelijoilla ole paljon vaihtoehtoja työpaikkojen suhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4070
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2091
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1395
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe