Opiskelin sairaanhoitajaksi Yhdysvalloissa, yliopistossa. Koulutus oli nelivuotinen ja koulun jälkeen otin myös loppukokeen ja nyt olen "registered nurse" eli rekisteröity sairaanhoitaja Las Vegasin osavaltiossa.
Onko kukaan opiskellut sairaanhoitajaksi USA:ssa tai tietäisi millä tavalla tutkintoni hyväksytään täällä Suomessa?
USA:ssa hankitun sairaanhoitajan pätevyys Suomessa
6
3128
Vastaukset
- aivan ....
Las Vegasin osavaltiossa....onks Nevada sen pääkaupunki :-)
Ulkomaisten tutkintojen tunnustaminen on opetusministeriön heiniä, voit katsoa niiden nettisivuilta aluksi tietoa ja vaikkapa soittaa sinne!- omasta...
uteliaisuudesta vilkaisin opetusministeriön sivun, löytyy tästä:
http://www.minedu.fi/OPM/Koulutus/koulutusjaerjestelmae/tutkintojen_tunnustaminen/index.html?lang=fi
Alareunassa on linkki terveydenhuollon oikeusturvakeskukseen
http://www.teo.fi
joka voi myöntää ulkomaisen tutkinnon perusteella ammatinharjoittamisoikeuden.
Ny luulis löytyvän infoa! - kipa5
omasta... kirjoitti:
uteliaisuudesta vilkaisin opetusministeriön sivun, löytyy tästä:
http://www.minedu.fi/OPM/Koulutus/koulutusjaerjestelmae/tutkintojen_tunnustaminen/index.html?lang=fi
Alareunassa on linkki terveydenhuollon oikeusturvakeskukseen
http://www.teo.fi
joka voi myöntää ulkomaisen tutkinnon perusteella ammatinharjoittamisoikeuden.
Ny luulis löytyvän infoa!Otin jo yhteyttä teo:hon ja he pyysivät sieltä minua ottamaan yhteyttä stadia:aan helsingin ammattikorkeakouluun. En ole kyllä päässyt vielä puhumaan kenenkään sellaisen henkilön kanssa joka oikeasti osaisi kertoa minulle kuinka Yhdysvalloissa hankkimani tutkinto hyväksytään täällä Suomessa. Minulle on kyllä ilmaistu, että koska tutkintoni on EU:un ulkopuolelta pätevyyden saaminen suomessa voi olla hankalampaa...
Kiitos kuitenkin netti osoitteista - you'd have a great
kipa5 kirjoitti:
Otin jo yhteyttä teo:hon ja he pyysivät sieltä minua ottamaan yhteyttä stadia:aan helsingin ammattikorkeakouluun. En ole kyllä päässyt vielä puhumaan kenenkään sellaisen henkilön kanssa joka oikeasti osaisi kertoa minulle kuinka Yhdysvalloissa hankkimani tutkinto hyväksytään täällä Suomessa. Minulle on kyllä ilmaistu, että koska tutkintoni on EU:un ulkopuolelta pätevyyden saaminen suomessa voi olla hankalampaa...
Kiitos kuitenkin netti osoitteistachance of getting a job in the U.S. eli sinnehän taisivat tuossa joku aika sitten hakea suomalaisia sairaanhoitajia. Sinulla olisi kaikki valmiina kun olet RN USA:sta. Olisiko siinä kiinnostava vaihtoehto, vai onko oma maa nyt mansikka?:)
- kipa5
you'd have a great kirjoitti:
chance of getting a job in the U.S. eli sinnehän taisivat tuossa joku aika sitten hakea suomalaisia sairaanhoitajia. Sinulla olisi kaikki valmiina kun olet RN USA:sta. Olisiko siinä kiinnostava vaihtoehto, vai onko oma maa nyt mansikka?:)
Tietysti Yhdysvalloissa työskentely on ollut mielessä:) Työviisumin eli "green card:in saaminen vie kuitenkin jonkin verran aikaa...tällä hetkellä niitä (green card:eja) ei ole tarjolla sairaanhoitajille. Tilanne kuitenkin voi muuttuu kuukausittain sielläkin kun on kova sairaanhoitajapula. Tietysti nyt kun olen Suomessa olisi kiva työskennellä täällä sitä mitä olen opiskellut viimeiset neljä vuotta.
- -RKN
kipa5 kirjoitti:
Tietysti Yhdysvalloissa työskentely on ollut mielessä:) Työviisumin eli "green card:in saaminen vie kuitenkin jonkin verran aikaa...tällä hetkellä niitä (green card:eja) ei ole tarjolla sairaanhoitajille. Tilanne kuitenkin voi muuttuu kuukausittain sielläkin kun on kova sairaanhoitajapula. Tietysti nyt kun olen Suomessa olisi kiva työskennellä täällä sitä mitä olen opiskellut viimeiset neljä vuotta.
jos olen oikein ymmärtänyt niin kyllähän tietys sairaalat voivat sponsoroida sinnulle green gardin.
Näin ainakin siskoni kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219