Asumme entisellä maanviljelys/kaski- ja laidunalueella P-K:ssa. Alue on osittain lehtomaista. Alueella on erikäistä talousmetsää. Tyypilliset puulajit ovat mänty, kuusi ja koivu. Lisäksi alueella on runsaasti katajia.
Viime yönä kuulin talomme lähellä olevassa nuorehkossa mäntymetsässä uuden äänen. Ääni oli itseasiassa pimeässä yössä vähän pelottava. Metsässä joku otus ikäänkuin haukahti möreästi kaksi kertaa peräkkäin. Haukahduksen jälkeen otus piti korkeintaan puolenminuutin tauon ja sitten se haukahti uudestaan kaksi kertaa. Miten pitkään lie jatkanut...minä kipaisin sisään!
Voisiko tämä haukauhdus (ei niin naisellinen:) olla huuhkajanaaraan yhteysääni? Havaitsin viime vuoden aikana kylän metsäisimmissä osissa joitakin pöllöjä, mutta ennen niitä ei ole ollut pihapiirissämme. Vai olisiko se supikoira haukku (haukkuuko se)? Mikä muu otus se voisi olla?
linnun vai nisäkkään ääni?
4
1074
Vastaukset
- ac dc
Ääni siis kuului kaksi kertaa samalta paikalta ja oletit sen jatkuvan edelleen? Kyllä se johonkin pöllölajiin viittaa.Nehän huutelevat pitempiä aikoja samassa paikassa ja suunnilleen samoin väliajoin.
Nimenomaan huuhkaja soidinpuuhissaan pitää monenmoisia ääniä.
Rohkaiseppa mielesi ja käy pidemmällä kuuntelureissulla niin jospa mokoma mörisijä lajinsa paljastaisi.
Tai olisiko jonkun lähitalon koira?Supikoirakin näillä leudoilla säillä on voinut nousta talviuniltaan,mutta miten lie sen haukkumisen laita? Enpä todella tiedä.Täytynee googlettaa.
Jokatapauksessa,väittäisin että sinut säikäyttänyt otus on jokin pöllölaji,nisäkkäät jättäisin pois laskuista.
ps. löytyykö lumijälkiä? - vain
voimakkuudeltaan oli suuren koiran luokkaa niin kaurishan se silloin oli.
- KH.
...olla viirupöllökin. Sen haukahdus on hyvin päättäväinen ja varoittava VVAU!
- haukahtaa
KH. kirjoitti:
...olla viirupöllökin. Sen haukahdus on hyvin päättäväinen ja varoittava VVAU!
siten kammottavasti kuin joku oksentaisi. Se kuuluu yleensä pienen tauon jälkeen aina uudestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291