Joo,kauan haaveilemani matka mieheni kanssa vihdoin toteutuu.Olen todella innoissani matkasta,mutta ihmeellinen lentopelko varjostaa ajatuksiani.
Reissuun on kuukauden verran aikaa.Mitä lähemmäs ajankohta tulee sitä enemmän minua ahdistaa lentäminen.Jopa öisinkin saatan herätä miettimään ja jotenkin tuntuu,että sydän alkaa hakkaamaan ihan kauheasti.Kauhuskenaariot vilisee silmissä kuinka moottorit sammuu yläilmoissa ja miten kone lähtee rymisten alas ja kuinka lapseni jää orvoksi jne. Voi kuullostaa todella naurettavalta,mutta näin vain asia on.
Olen lentänyt ennenkin ilman mitään probleemaa,mutta jotenkin nyt "vanhemmalla" iällä tuon kammon olen jostain itselleni kehittänyt.
Miten te muut olette voittaneet pelkonne?
Olen lukenut Finnairin kursseista lentopelkoisille,mutta ne taitavat kaikki olla etelä-Suomessa.
Harmittaa jos en osaa reissusta nauttia lentämisen takia.Lento kestää reilu 3 tuntia.
Olen yrittänyt keksiä itselleni tekemistä koneeseen jotta en koko ajan kuuntelisi moottoreiden ääniä,tarkkailisi lentoemäntien ilmeitä ym.
Pitääkö lähteä joku pilleripurkki pyytämään lääkäriltä?
Lentopelkoinen
13
1150
Vastaukset
- oona77
Veikkaanpa että kaikki ihmiset pelkää jonkun verran lentokoneessa vaikkei sitä myönnäkään.Itsekin pelkään vaikka toisaalta tykkään lentämisestä.Ei sun lentopelkokurssille tartte mennä,koska aiheesta on kirjotettu tosi hyvä kirja,en vaan muista nimeä,mutta kyllä ne varmaan kirjastossa tietää sen jos meet kysymään.Mut etenkin jos lennät finnairilla niin se ainakin on turvallinen.
- lentopelkoinen reissuun läh...
Finnairilla lennetään.Se olikin ehdoton kriteeri matkaa varatessa,että lennot täytyy tapahtua Finnairilla juuri tämän minun pelkäämisen takia.Ajattelin,että se turvallisimmista päästä.
Täytyypä käydä kirjastossa kyselemässä mainitsemaasi kirjaa.Kiitos sinulle asiallisesta vatauksesta :) - matkustaja57
lentopelkoinen reissuun läh... kirjoitti:
Finnairilla lennetään.Se olikin ehdoton kriteeri matkaa varatessa,että lennot täytyy tapahtua Finnairilla juuri tämän minun pelkäämisen takia.Ajattelin,että se turvallisimmista päästä.
Täytyypä käydä kirjastossa kyselemässä mainitsemaasi kirjaa.Kiitos sinulle asiallisesta vatauksesta :)Lue tuo kirja. Auttaa ymmärtämään esimerkiksi lennon aikana kuuluvia outoja ääniä jne.
Lääkitystäkään ei pidä unohtaa jos tuntuu siltä -
Rohkeasti lääkärin juttusille!
http://www.netlife.fi/users/msiivola/krit/taivaalta_varisee.html - lentopelkoinen reissuunlähd...
matkustaja57 kirjoitti:
Lue tuo kirja. Auttaa ymmärtämään esimerkiksi lennon aikana kuuluvia outoja ääniä jne.
Lääkitystäkään ei pidä unohtaa jos tuntuu siltä -
Rohkeasti lääkärin juttusille!
http://www.netlife.fi/users/msiivola/krit/taivaalta_varisee.htmltiedoista ja asiallisesta vastauksesta!
- Huolta!
Heippa!Sinulla on lyhyt lento.Ajattele niin kuin minä,että jos koneeseen tulee vika,on varakenttiä lähettyvillä runsaasti.Lennät luultavasti Eurooppaan.Ajattele hurjia Atlantin ylityksiä,jossa ei ole apu lähellä...Täällä ei lentoturvallisuudesta tingitä.Nauti lentämisestä,muutama drinksu ja Ah!,Kohteessa!
- lentopelkoinen reissuun läh...
hyvä ja lohduttava näkökulma tuo mitä sanoit.Tosiaankin lentomme on Italiaan.
Se on jännä vaikka kuinka tietää Finnairin olevan turvallinen niin jostain tämmöinen älytön pelko kumpuaa.Kiitos kuitenkin myös sinulle neuvoista!
- faktaa.
Joops...sinua lohduttanee tietää, että AUTOLLA ajaminen on huomattavasti vaarallisempaa kuin lentäminen. (ihan "aikuisten oikeesti" eli tilastojen mukaan)
No jos kerta autoonkin uskallat mennä, niin...
Toisekseen, voisit ehkä ottaa sen verran kovat "lärvit" siellä koneessa, että et "turhia murehtisi". (Siellähän tarjoillaan myös alkoholijuomia.)
Musiikin kuuntelu ehkä auttaisi myös...siellähän on musiikin kuuntelumahdollisuuskin...- lentopelkoinen jne..
musiikki voisi olla "kunnon lärvejä" varteenotettavampi vaihtoehto ;)
- minä itte
Olen 50v ja risat. 25 vuotta olen "funtsinut" miten kummassa uskaltaisin nousta lentokoneen portaat ylös ja toteutan elämäni haaveen päästä käymään Santa Monicassa ( Kaliforniassa ). Parvekkeella 3:ssa kerroksessa mietin usein: -Pitääkö tosiaan nousta lentokoneen portaita näin ylös..huh huh!! Kaikenlisäksi vaivana paniikkihäiriöt, joihin oli aikoinaan hyvä lääke jolla oireet pysyivät kurissa ( Anxidin ), mutta lääkkeen valmistus lopetettiin v-99 joulun alla. Rahasta ei ole kiinni, kunhan vain perille pääsisi...ehjänä, järkeä menettämättä.
- lentopelkoinen jne..
niinkuin kerroin tuossa aiemmin olen ihan viime vuosina tämän probleeman itselleni kehitellyt ja Luoja ties mistä..
Matkailuhan avartaa kuten sanotaan..Ei kai minun auta kun yrittää psyykata itseäni ja näiden täällä saatujen neuvojen avulla kivuta ensi kuun alussa koneeseen.Täytyy toivoa parasta ja jäitä hattuun,etten munaa miestäni saamalla jonkun sortin "laakin" moottorinääniä kuunnellessa.. - Deipyle
lentopelkoinen jne.. kirjoitti:
niinkuin kerroin tuossa aiemmin olen ihan viime vuosina tämän probleeman itselleni kehitellyt ja Luoja ties mistä..
Matkailuhan avartaa kuten sanotaan..Ei kai minun auta kun yrittää psyykata itseäni ja näiden täällä saatujen neuvojen avulla kivuta ensi kuun alussa koneeseen.Täytyy toivoa parasta ja jäitä hattuun,etten munaa miestäni saamalla jonkun sortin "laakin" moottorinääniä kuunnellessa..vaihe itselleni lentämisessä ovat nousu ja lasku, kunhan ensin tutisevin jaloin olen päässyt paikalleni.. Kentällä seuraan huolestuneena koneen valmisteluja; näyttääkö kone päällepäin uudelta, pyöriikö ympärillä muita koneita enemmän huoltomiehiä, näyttääkö virkailija miettivältä vaiko rutiineihin kyllästyneeltä.. Tuoppi olutta tasottaa terävimmät vaistot.
Koneen liikkeellelähtö saa sitten sydämen hakkaamaan ja väkisinkin ajattelee josko vielä voisi hypätä pois.. Jäykkänä tunnustelen vauhdin kiihtymisen, koneen vavahtelut -pahin vaihe on kun irrotaan kentästä- lähteekö kone tasaiseen nousuun vai tuntuuko putoavan.. Rentoudun kun ollaan lentokorkeudessa (oikeastaan uskottelen itselleni matkustavani junassa enkä 10km:n korkeudessa). Kreetalla/Karpathoksella etenkin kenttä on pieni ja lasku saa taas pulssin kiihtymään.. Viime kesänä eräs häämatkalainen alkoi oikeasti jyrkässä laskussa kirkua:D, tuore aviomies lopetti nuorikkonsa huudon laittamalla käden suulle.. Eli on näitä/meitä lentopelkoisia muitakin:)
Pienenä lohtuna luotan Finnairiin, on ainakin Kreikassa huippuvarovaisen yhtiön maineessa. - lentopelkoinen jne..
Deipyle kirjoitti:
vaihe itselleni lentämisessä ovat nousu ja lasku, kunhan ensin tutisevin jaloin olen päässyt paikalleni.. Kentällä seuraan huolestuneena koneen valmisteluja; näyttääkö kone päällepäin uudelta, pyöriikö ympärillä muita koneita enemmän huoltomiehiä, näyttääkö virkailija miettivältä vaiko rutiineihin kyllästyneeltä.. Tuoppi olutta tasottaa terävimmät vaistot.
Koneen liikkeellelähtö saa sitten sydämen hakkaamaan ja väkisinkin ajattelee josko vielä voisi hypätä pois.. Jäykkänä tunnustelen vauhdin kiihtymisen, koneen vavahtelut -pahin vaihe on kun irrotaan kentästä- lähteekö kone tasaiseen nousuun vai tuntuuko putoavan.. Rentoudun kun ollaan lentokorkeudessa (oikeastaan uskottelen itselleni matkustavani junassa enkä 10km:n korkeudessa). Kreetalla/Karpathoksella etenkin kenttä on pieni ja lasku saa taas pulssin kiihtymään.. Viime kesänä eräs häämatkalainen alkoi oikeasti jyrkässä laskussa kirkua:D, tuore aviomies lopetti nuorikkonsa huudon laittamalla käden suulle.. Eli on näitä/meitä lentopelkoisia muitakin:)
Pienenä lohtuna luotan Finnairiin, on ainakin Kreikassa huippuvarovaisen yhtiön maineessa.helpottavaa lukea, että en ole ainoa näiden hölmöjen tuntemusteni kanssa.
Että ihmismielessä voikin kaiken näköistä liikkua.
Viime talvena pulssi oli varmaan 200 kun lennettiin Hgistä Ouluun.Huomasin kentällä kun muihin koneisiin ruiskutettiin jotain jäänestoa,mutta meidän koneeseen ei.Olin ihan varma,että yläilmoissa kone jäätyy ja tippuu alas.
Silloin päätin, että en enää lennä,mutta nytpä on pari viikkoa enää(!) jäljellä uuteen reissuun. - nimellinen...
lentopelkoinen jne.. kirjoitti:
helpottavaa lukea, että en ole ainoa näiden hölmöjen tuntemusteni kanssa.
Että ihmismielessä voikin kaiken näköistä liikkua.
Viime talvena pulssi oli varmaan 200 kun lennettiin Hgistä Ouluun.Huomasin kentällä kun muihin koneisiin ruiskutettiin jotain jäänestoa,mutta meidän koneeseen ei.Olin ihan varma,että yläilmoissa kone jäätyy ja tippuu alas.
Silloin päätin, että en enää lennä,mutta nytpä on pari viikkoa enää(!) jäljellä uuteen reissuun.Mua jännittää aina kun koneesta kuuluu outoja ääniä.. Esimerkiksi surinaa ennen laskua. Noh ne on tietenkin laskutelineet tulee alas tai sitten siipien ohjurin ääniä tai joitain muita. Aina ei muista miettiä järkevää syytä ääneen vaan se on se ääni että moottori sammuu tai siipi irtoaa jne. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006484
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283260Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761774- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471023Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879