islannin valasretket?

menossa

Tietääkö kukaan ko. retkistä, että pitääkö esim. vielä toukokuussa olla oikein talvivarustus?...kiitos..

6

2084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilkit tarpeettomia

Shortsit ovat tarpeettomat, lämmintä mukaan, paikalta ostettuna ne (lämpivät vaatteet)ovat sikakalliita !

• siellä

Islannissa harvoin kesälläkään yli 10 astetta.
        Siihen vielä tuuli päälle niin ei shortseja tarvita
        kuin uimaloissa.

• islannista

Sää vaihtelee tosi paljon ja nopeasti. Olen kolemsti käynyt kesäaikaan islannissa. Ekareissulla kesäkuussa kahteen viikkoon ei satanut kertaakaan ja aurinko paistoi 10- 15. Toinen reissu heinäkuussa viikko, satoi melkein koko ajan tuulista max 10, kolmas reissu heinä-elokuun vaihteessa viikko enimmillään 30!!! alimmillaan noin 18. Aurinko paistoi täysillä! Sillon olis tosiaan kaivannut niitä sortseja!. Nämä siis kaikki eri vuosina.

• Kokeillut

Kävin itse viime elokuussa Reykjavikissa tälläisellä valasretkellä, ja retkenjärjestäjän lainaamat toppahaalarit tulivat todella tarpeeseen! Toukokuussa tuskin on sen lämpimämpi... =)

• menossa

hyvä tietää eli toppa mukaan sit, millaista rtetkellä muuten oli ja muutenkin islannissa, kallista?..yöelämä? laguuni?

kiitos

• pohjoseen
        menossa kirjoitti:

hyvä tietää eli toppa mukaan sit, millaista rtetkellä muuten oli ja muutenkin islannissa, kallista?..yöelämä? laguuni?

kiitos

pohjoseen.
        husavikista järkätään hyviä valasretkiä.
        toki kandee käydä myös bluelaguunilla jos kiinnostaa lillua ihmisten jätöksissä ja hieroa itseensä hiuksia täynnä olevaa mutaa.
        itse suosittelen myvatn järven lähellä olevaa uutta ja puhdasta laguunia.
        valasretkillä yleensä haalareita mutta kannattaa ottaa hyvä pipo ja hanskat ja kumpparit ei varmaa pahitteeksi.
        nii ja rahaa.islannissa on kallista.siis tosi kallista. baariin kannattaa varata reilusti pätäkkää.kannattaa maistaa brenniviniä!

hauskaa reissua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      275
      3445
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      121
      1797
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      255
      1497
    4. 74
      1366
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      66
      1245
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1117
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      52
      1109
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1001
    9. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      937
    10. IS viikonloppu 16.-17.5.2026

Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.
      Sanaristikot
      35
      883
    Aihe