nikotiinipurkka

ahdistus

Onko kenelläkään kokemuksia, jos lopettaa tupakoinnin ja aloittaa nikotiinipurukumin syömisen. Sen nikotiinipurukumin syömisen myötä sydämen syke nousi hyvin korkeaksi, joka tekee hyvin ahdistavan olon.

Taustalla on pitkäaikainen tupakointi, sekä todettu keuhkoahtaumatauti, joka myös aiheutti ahdistusta, jopa niin , että hengitys kertakaikkiaan meni niin lukkoon, että piti ambulanssilla viedä sairaalahoitoon. Silloin oili tosipaikka meillä.

Sen jälkeen tämä sydän oireilu, kun lopetti tupakoinnin ja aloitti nikotiinipurkan pureskelemisen, lähes taukoamatta.

8

4854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopetin niiden

      syönnin.
      Itse mutustin ohjeiden mukaan, mutta varsinkin jos ei piittaa ohjeista, vaan mättää niitä miten sattuu suuhun ja mälttää ohjeaikaa pidempään, voi tulla oireita.
      Niissähän on aikamoisen raju nikotiinipitoisuus!
      Parempi ruveta pureksimaan vaikka pastilleja tai porkkanatikkuja!

      • täällä

        Samoja oireita tuli minullekkin vaikka pureskelin kaikkein miedointa.Toinen seikka mihin kiinnitin huomiota,että verenpaine nousi huippulukemiin purkan pureskelun jälkeen.Sydämmen tykytystä,muljahteluja ja huonoa oloa oli kokoajan kun purkkaa käytin.Parempi kestää vieroitusoireet ilman korvikkeita koska kuitenkin kun käyttää purkkaa ja jossain vaiheessa sekin pitää lopettaa,tulee ne oireet kuitenkin.


      • Lardiska

        En kuitenkaan usko, että kukaan pystyy hirveää "yliannostusta" nikotiinipurukumeista ottamaan, on se sen verran pahaa.
        Pitäsköhän niitä ohjeen mukaan parin/kolmen tunnin välein napsia, mut ite kuitenkin oon 15 vuotta vetäny röökii, ni ei pysty ku ehkä neljä vetää päivässä.Ja nikotiini imeytyy hitaammin KAIKISSA nikotiinikorvikkeissa, kuin tupakassa.Ja voin taata, että noi sydämentykytykset ym oireet, joita niksapurkka mahdolisesti aiheuttaa, ovat 1000 kertaisesti vaarattomampia, kuin röökaaminen.


    • ..............

      Minullakin tuli sydämentykytyksiä kun olin käyttänyt niitä jo kolme-neljä kuukautta ja kävin siinä muutaman kerran hammaslääkärissä. En tiedä, mutta yhdistin oireet (tuli myös tasapainohäiriötä, näön heikentymistä, saunan ja rasituksen jälkeistä ahdistusta, laihtumista 7kg) purkansyöntiin ja amlgaamipaikkojen räknäämiseen. Lopetin purkat ja vaihdatin kaikki amalgaamit veks ja käytin vitamiini- ja hivenaineita. Oireet hävisivät vähitellen.
      Harmi vaan, että aloin polttamaan uudestaan ja taas sitä miettii miten ikinä saa lopetettua ton sauhuttelun. :(

      • sintti1943

        Purkan syönnin lopetin, kun paikat hampaista alkoi irtoilemaan. Ostin erivahvuisia laastareita ja mikä harmi. Niistä tulee kamala ihottuma sen lapun alle, joka kestää viikkokausia.

        Nyt poltan ja olen huolissani ainaisesta liman yskimisestä, tai oikeammin se on vihreää mönjää. Olen kokeillut eri yskänlääkkeitä, mutta kai tuosta tupakasta on päästävä eroon tavalla toi toisella.


    • älä syö nikotiinip.

      Nikotiinipurkka on aika pska homma pidempään käytettynä. Eli on ihan hyvä, että noudattaa ohjeita. Itse söin sitä vuosia kun jäin koukkuun. Rytmihäiriöt ja muunlaiset oudot tuntemukset lisääntyi ja paheni. Välillä oli tosi tuskainen olo. Kova syke, raskas syke, rytmihäiriöitä, hikoilua, yleistä ahdistusta, pahoinvointia, maha kuralla, vapinaa...

    • Anonyymi

      Moni luulee että näitten yllä kuvailtujen oireiden takana on nikotiinipurkka. Purkasta saa huomattavasti vähemmän nikotiinia kuin tupakasta poltettuna. Ihmiset on saaneet näitä oireita nimenomaan sen takia kun nikotiinin määrä elimistössä on vähentynyt purkan syömisen takia. oireita ei aiheuta itse nikotiini vaan sen puute

    • Anonyymi

      Saa helposti myös muita haittoja ja sairauksia. Rasvamaksa, ien ja hammas sairaudet, näkökyky voi heikentyä. Onhan noita. Lukevat myös jossakin valmistajien sivuilla, mutta eihän niitä ehdi lukemaan jos kaupasta nappaa paketin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1038
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      696
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe