Hematooma?

Tietoa kaipaava

Minulla on ollut tummanruskeaa (aivan kuin kuukautisten lopussa olevaa) vuotoa 4 päivää. Siteitä ei tarvitse käyttää, mutta vuotoa on koko ajan WC:ssä käydessä. UÄ:ssä nähtiin sikiö ja ruskuaispussi (rv 6) sekä sen vieressä hematooma josta vuoto ilm. johtuu? Keskenmenosta ei osattu sanoa varmaksi, voi olla että niinkin käy. Onko kenelläkää hematoomista kokemusta ja miten teillä on lopulta sitten käynyt??

6

4492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bumble-B

..eli verenpurkauma istukan reunassa koko raskauden ajan. Se vuosi verta välillä rajusti, välillä vain vähän tuhrua, välillä ei mitään. Lääkäreiden mielestä se ei ollut sinällään vaarallinen mutta rauhallisesti piti kuitenkin ottaa ja söin välillä vuotoa tyrehdyttäviä lääkkeitäkin. Valitettavasti raskauteni päättyi sitten myöhäiseen keskenmenoon mutta hematoomalla ei pitäisi olla mitään tekemistä keskenmenon kanssa.

• gyne

Kyllä hematooma valitettavasti on riskitekijä keskenmenon suhteen, varsinkin jos on iso; altistaa mm. ennenaikaiselle vedenmenolle, joka usein johtaa joko keskenmenoon tai ennenaikaiseen synnytykseen. Joskushan se onneksi vuotelee itsestään pois.

• Bumble-B
        gyne kirjoitti:

Kyllä hematooma valitettavasti on riskitekijä keskenmenon suhteen, varsinkin jos on iso; altistaa mm. ennenaikaiselle vedenmenolle, joka usein johtaa joko keskenmenoon tai ennenaikaiseen synnytykseen. Joskushan se onneksi vuotelee itsestään pois.

Kun minulle lääkärit sanoi ettei hematooma aiheuttanut keskenmenoa. Tai sitten tarkoittivat vain ettei minun tapauksessani hematoomalla ja tulehduksella ollut mitään yhteyttä?

• Kullannuppu ja mä

Vuosin verta 5 viikkoa viikolta 6 lähtien. Vuoto alkoi aivan yht'äkkiä selän jomotuksen kanssa. Silloin ensimmäisen kerran ultrattiin ja hematooma oli isompi kuin sikiöpussi, joka myös näkyi. Sanottiin että ei auta muuta kuin odottaa että kuinka käy, toivoa ei juuri annettu. Vuoto siis jatkui viikolle 12 ja ultrassa joka viikko näkyi sikiö ja sykkeet sekä hematooma. Pelko oli mieletön ja aika tuntui matelevan. Meidän kullannuppu jaksoi olla kohdussa ajoittain runsaankin vuodon ajan, joka vähitellen väheni. Vkolla 12 ultrassa hematoomaa ei enää oikeastaan ollut ja raskaus jatkui normaalisti.Onnellinen odotus päättyi ihanaan luomusynnytykseen. Nyt meidän vekkuli vesseli on jo karvan vaille 3 kk. Siis toivoa on!! =)
      Onnea odotukseen!

• tääl yks hematoomatapaus

Mulla alkoi verinen vuoto viime viikon torstaina yöllä sitä ennen ei ollut tullut edes minkäänlaista tippaa koko raskauden aikana. Sitten yks kaks ja se oli voimakasta kuten nyt menkatkin... Vessan lattia, vaatteet oli kauttaaltaan veressä. Ei mitään rusehtavaa vaan hyytymiä ja verta. Siitä sitten ambulanssilla sairaalaan ja sairaalassa todettiin vauvan sydänäänet. Perjantai aamuna ultrattiin ja ultrassa näkyikin 2sentin hematooma istukan alareunassa. Sikiö siis voi hyvin edelleen =) sydän äänet kuului viimeksi tänään ja nyt viikot 14 4 ja peloissaan olen minä edelleen, mutta vuoto on jo loppunut. Lääkäri sanoi että vuoto ei aiheuta todennäköisesti keskenmenoa enää näillä viikoilla, koska sikiö on jo sen verta suuri (yli 10cm)... pelottaa silti. Olin sairaalassa 3 yötä ja sen aikana vuoto loppui, lähtiessä hematooma oli jo pienentynyt. Toivottavasti ei ala uusia mitä pelkään....

• haittaa

Tyttärelläni on yksi lapsi helposta, normaalista raskaudesta. Sen jälkeen yksi aikaisen vaiheen keskenmeno, jonka jälkeen tuli nopeasti uudelleen raskaaksi.
      Tässä kolmannessa raskaudessa tuli hematooma viikolla 11, ennenaikaisen synnytyksen riski ennen puolta väliä ja lisäksi epäily sikiön pienikasvuisuudesta.
      Olipahan ruljanssi, vuodelepoa kuukausitolkulla ja kontrolleja joka värssyn välissä! Vaan kaikesta hässäköinnistä huolimatta syntyi normaalipainoinen, täysaikainen ja terve tyttö - joten hyvinkin voi käydä:))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4561
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2548
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2278
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1767
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1591
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1284
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      42
      1161
    Aihe