Olen joskus miettinyt, että lähtisi joskus norjaan töihin, mutta miten hemmetissä sen kielen oppii? Ja etenkin jos on vaikka vain puoli vuotta..?
Norjan kielen oppiminen
10
2392
Vastaukset
- laittaa
perunan suuhun, ja puhut suomea.
- jotenkin
Jos ne ymmärtää ruotsia jonkunverran?
- olisi?
jos englanti luonnistuu... niin kyllä pärjää...
- vaaditaan
hyvää norjan kielen taitoa aika usein...Eli englannilla ei pärjää.
- ulkomaalainen 101
vaaditaan kirjoitti:
hyvää norjan kielen taitoa aika usein...Eli englannilla ei pärjää.
miten olis pärjääkö suomessa japanin kielellä? osaan vähän englantiakin pärjääkö sillä hoitotyössä?
- on v-tuilemaan alkaa
ulkomaalainen 101 kirjoitti:
miten olis pärjääkö suomessa japanin kielellä? osaan vähän englantiakin pärjääkö sillä hoitotyössä?
kyse nyt on vaan siitä, että jos Norjaan mielii töihin, siellä vaaditaan norjan kielen taitoa. Siellä ei englannilla pärjää työelämässä, vaikka siviilissä varmasti pärjääkin.
- vaihteessa
järjestettiin norjan kielen kursseja työllisyyskoulutuksena. Olin sellaisella ja sain hyvän perustan kielitaidolle. Sitten Norjassa työnantaja järjesti kursseja työajalla ja niiden jälkeen pääsin vielä valtion maksamille kursseille. Kaikki kurssit käytyäni osasin norjaa jo sangen hyvin. Det er lett å snakke norsk – man må bare synge mens man snakker!
Ilman kursseja voi kielen oppiminen olla varsin hankalaa. Ohjelmia, kirjoja ja nauhoja on, mutta ne eivät korjaa omia ääntämisvirheitä.
Vankalla ruotsin kielen taidolla pärjää Norjassa niin hyvin että jotkut ruotsalaiset eivät välitä opetella puhumaan koko norjaa. Koulussa ei ruotsia pakollisena opeteta mutta Ruotsin tv-kanavat näkyvät Norjassa ja kansa on niistä oppinut kieltä.- jotenkin
Noin minäkin arvelin. Olen asunut Ruotsissa kuusi vuotta ja ajattelin että norjalaiset osaa ruotsia.
- milloin vain
jotenkin kirjoitti:
Noin minäkin arvelin. Olen asunut Ruotsissa kuusi vuotta ja ajattelin että norjalaiset osaa ruotsia.
haluavat. Norjalaisille ja suomalaisille (ja tanskalaisille) on yhteistä se, etteivät kummatkaan oikein tykkää ruotsalaisista. Oslossa oli myynnissä t-paita, johon oli painettu ihanteellinen Pohjoismaiden kartta. Suomi, Norja ja Tanska näkyivät... Ruotsin kohdalla oli pelkkää merta.
- Anonyymi
Mitä ne huudahtaa norjalaiset kun esim pääsevät johonkin vuoren huipulle?
Jotain "hale" tyyppistä ne huudahtaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815430Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151432- 105941
- 78841
- 50822
- 41813
Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56807Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss43799- 56784
Kuinka monesti olet itkenyt?
Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i132773