Norjan kielen oppiminen

Miten?

Olen joskus miettinyt, että lähtisi joskus norjaan töihin, mutta miten hemmetissä sen kielen oppii? Ja etenkin jos on vaikka vain puoli vuotta..?

10

2461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laittaa

perunan suuhun, ja puhut suomea.

• jotenkin

Jos ne ymmärtää ruotsia jonkunverran?

• olisi?

jos englanti luonnistuu... niin kyllä pärjää...

• vaaditaan

hyvää norjan kielen taitoa aika usein...Eli englannilla ei pärjää.

• ulkomaalainen 101
        vaaditaan kirjoitti:

hyvää norjan kielen taitoa aika usein...Eli englannilla ei pärjää.

miten olis pärjääkö suomessa japanin kielellä? osaan vähän englantiakin pärjääkö sillä hoitotyössä?

• on v-tuilemaan alkaa
        ulkomaalainen 101 kirjoitti:

miten olis pärjääkö suomessa japanin kielellä? osaan vähän englantiakin pärjääkö sillä hoitotyössä?

kyse nyt on vaan siitä, että jos Norjaan mielii töihin, siellä vaaditaan norjan kielen taitoa. Siellä ei englannilla pärjää työelämässä, vaikka siviilissä varmasti pärjääkin.

• vaihteessa

järjestettiin norjan kielen kursseja työllisyyskoulutuksena. Olin sellaisella ja sain hyvän perustan kielitaidolle. Sitten Norjassa työnantaja järjesti kursseja työajalla ja niiden jälkeen pääsin vielä valtion maksamille kursseille. Kaikki kurssit käytyäni osasin norjaa jo sangen hyvin. Det er lett å snakke norsk – man må bare synge mens man snakker!

Ilman kursseja voi kielen oppiminen olla varsin hankalaa. Ohjelmia, kirjoja ja nauhoja on, mutta ne eivät korjaa omia ääntämisvirheitä.

Vankalla ruotsin kielen taidolla pärjää Norjassa niin hyvin että jotkut ruotsalaiset eivät välitä opetella puhumaan koko norjaa. Koulussa ei ruotsia pakollisena opeteta mutta Ruotsin tv-kanavat näkyvät Norjassa ja kansa on niistä oppinut kieltä.

• jotenkin

Noin minäkin arvelin. Olen asunut Ruotsissa kuusi vuotta ja ajattelin että norjalaiset osaa ruotsia.

• milloin vain
        jotenkin kirjoitti:

Noin minäkin arvelin. Olen asunut Ruotsissa kuusi vuotta ja ajattelin että norjalaiset osaa ruotsia.

haluavat. Norjalaisille ja suomalaisille (ja tanskalaisille) on yhteistä se, etteivät kummatkaan oikein tykkää ruotsalaisista. Oslossa oli myynnissä t-paita, johon oli painettu ihanteellinen Pohjoismaiden kartta. Suomi, Norja ja Tanska näkyivät... Ruotsin kohdalla oli pelkkää merta.

• Anonyymi

Mitä ne huudahtaa norjalaiset kun esim pääsevät johonkin vuoren huipulle?
      Jotain "hale" tyyppistä ne huudahtaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      609
      2782
    2. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      107
      1462
    3. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      67
      1456
    4. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1370
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      138
      1256
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      114
      1244
    7. 101
      1058
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      135
      1023
    9. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      940
    10. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      881
    Aihe