Ostimme juuri loma-asunnon Thaimaasta..

Leveä hymy

160 m2 uusi vastavalmistunut loma-asunto erittäin tasokkaalla varustelulla. 93 k€ ei ollut paha hinta. Välittäjä ja rakennuttaja ovat suomalaisia. Vähän matkan päässä oli viimeisteltävänä pari mökkiä ja suomalainen vastuuhenkilö oli paikalla. Jututin häntä ja hän kehui paikallisten rakennusammattilaisten ammattitaitoa.

Kävimme viime viikolla katsomassa paikan päällä ja tänään teimme sitten kaupat. Kaikki sujui hyvin ja suosittelen muillekin.

Nyt kelpaa (opettajapariskunta) viettää kesälomat lämpimässä. Ja onhan sitä syys- ja talvilomaakin. Ja eläkepäivät siintävät edessä.

Lähisukulaisille uskallamme vuokrata asuntoa, kun emme itse ole Thaimaassa. Muille emme siis vuokraa.

Onko muita Thaimaan mökkiläisiä?

69

26020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon vai vähän

      Jos olisitte ostaneet samanlaisen uuden talon paikallisilta, niin hinta olisi ollut noin 10-20k euroa.

      • Että näin

        Google on ihmeellinen laite, kun sieltä löytyy kaikkea, kuten mökkejä Thaikuista. Tosin en noin halvalla ole löytänyt kuin 10-20 k.

        Olen itse ostanut yhtiöni nimiin thaimaasta tontin. Ja nyt olen selvittänyt rakentamisen hintaa. Ja tiedättekö mitä thaimaalaiset on sanonut. Sinä päätän mitä talosi maksaa.

        Täh, olin ihmeissäni. Selvittelin asiaa useasta paikasta paikallisten tuttujeni kautta (sekä ulkomaalaaiset ja thaimaalaiset). Vastaus oli yksinkertaisuudessaan: Rakennusbubjetin voin itse päättää.

        Esim. voin rakentaa 100m2 talon vaikka hintaan 40k, mutta silloin pitää karsia yhtä jos toista pois. Esim. betonin lujuudesta, teräksien paksuudesta ja vaikka mistä.

        Eli rakentaminen Thaimaassa on aivan toisenlaista kuin täällä Suomessa jossa pitää rakentaa säädösten mukaan jne. Eli siellä kerrotaan kaikki rakentamisen vaiheet mitä maksaa. Ja ei tarvitse olla Einstein jotta ymmärtää mitä maksaa Thaimaan palkkatasolla mikäkin rakennusvaihe. Esim. se selvisi että Thaimaasta ei voi saada 1 kpl ovea ostettua 10:llä eurolla, tai ikkunaa 3:lla eurolla.

        Ja jos talon aikoo saada Thaimaassa 10-20k:lla niin pitää tinkiä rakentamisen laadusta, sisustuksesta, varustelutasosta ja kaikesta. Ja kaikkein tärkein: Mitään vakuuksia ja takuita on ihan turhaan kysellä thaikuilta.

        Onnea vaan ja tervetuloa mukaan rakentamaan:DD


      • Hups

        www.phuketoceanvillas.com

        Kaikki on suhteellista


      • tieo
        Että näin kirjoitti:

        Google on ihmeellinen laite, kun sieltä löytyy kaikkea, kuten mökkejä Thaikuista. Tosin en noin halvalla ole löytänyt kuin 10-20 k.

        Olen itse ostanut yhtiöni nimiin thaimaasta tontin. Ja nyt olen selvittänyt rakentamisen hintaa. Ja tiedättekö mitä thaimaalaiset on sanonut. Sinä päätän mitä talosi maksaa.

        Täh, olin ihmeissäni. Selvittelin asiaa useasta paikasta paikallisten tuttujeni kautta (sekä ulkomaalaaiset ja thaimaalaiset). Vastaus oli yksinkertaisuudessaan: Rakennusbubjetin voin itse päättää.

        Esim. voin rakentaa 100m2 talon vaikka hintaan 40k, mutta silloin pitää karsia yhtä jos toista pois. Esim. betonin lujuudesta, teräksien paksuudesta ja vaikka mistä.

        Eli rakentaminen Thaimaassa on aivan toisenlaista kuin täällä Suomessa jossa pitää rakentaa säädösten mukaan jne. Eli siellä kerrotaan kaikki rakentamisen vaiheet mitä maksaa. Ja ei tarvitse olla Einstein jotta ymmärtää mitä maksaa Thaimaan palkkatasolla mikäkin rakennusvaihe. Esim. se selvisi että Thaimaasta ei voi saada 1 kpl ovea ostettua 10:llä eurolla, tai ikkunaa 3:lla eurolla.

        Ja jos talon aikoo saada Thaimaassa 10-20k:lla niin pitää tinkiä rakentamisen laadusta, sisustuksesta, varustelutasosta ja kaikesta. Ja kaikkein tärkein: Mitään vakuuksia ja takuita on ihan turhaan kysellä thaikuilta.

        Onnea vaan ja tervetuloa mukaan rakentamaan:DD

        Paitsi että thaimaassa ei voi ulkomaalainen ostaa maata...


      • e.m

        miksi pitää mennä ostamaan siinä toivoissa että tässä on mahdollisuus ja mihin ?


      • hienohomma
        e.m kirjoitti:

        miksi pitää mennä ostamaan siinä toivoissa että tässä on mahdollisuus ja mihin ?

        Kun seuraan Suomen säätiloja niin ei kaduta yhtään, että ostin muutama vuosi sitten talon Thaimaasta, Hua Hinistä, ja mukavastihan se aika kuluu täällä lämmössä, uidessa ja lenkkeillessä. Vaimoltakin loppuivat jatkuvat säryt, mistä hän joutuu kärsimään Suomen talvessa.


    • uudelle asunnolle !

      Muistakaa hankkia myös henkien talo pihalle. Mutta mistä päin hankitte asuntonne ? Jotenkin kiinnostaa Thaimaa, pieniä vinkkejä...
      Sähköpostiosoite kiinnostaa.

    • ---

      Itse en ainakaan ostaisi mökkiä joka sijaitsee toisen omistamalla tontilla.

      • maanomistuksesta

        Jos olen oikein ymmärtänyt, thaissa ei ulkomaalainen saa omistaa maata. Maa on siellä kallista, tontit yleensäkin pieniä, pari metriä seinien ulkopuolelle ulottuvia, eli erittäin pieniä.

        Niitä rakentajia on sinne ilmaantunut ympäri eurooppaa, eivät mene sinne tekemään hyväntekeväisyyttä. Samoin välittäjät, niitä Espanjassa tapahtuneita huijauksia on vaikka millä mitalla.

        Olen seuraillut 2 vuoden ajan siellä (thaissa) myytävien asuntojen hintoja, tämä kohde tuntuu (mielestäni) kalliilta. Uima-allas, pihatyöt tehty, aita (aidat), vartiointi tms. Sitten kaikki muut taloon kohdistuvat "rasitteet", sähköliittymä, vesi, viemäröinti jne. ?????????????????

        Vanhempi naishenkilö, joka omisti miehensä kanssa asunnon thaissa, valitteli, että joka kohdassa / paikassa paikalliset yrittävät "kusta silmään", kun ei osaa kieltä, ei ole kunnon kontakteja.

        Turistihinnat ovat 10 kertaiset paikallisiin nähden. Hän piti sitä ihan järjettömänä ja oli osittain kyllästynyt nykypäivän menoon. Hänen näkemyksensä perustui 17 vuoden kokemukseen. Ennen oli aika kuulemma ihan erilaista.
        Ruokakin kaupassa maksaa monta kertaa enemmän "turisteille" kuin paikallisille. Kauppaan pitää lähettää jokin paikallinen, jotta saa eväät oikeilla hinnoilla. Mutta turistipaikoissa kiinteähintaisissa kaupoissa se ei onnistu. Ne on hinnoiteltu turistihinnoin.
        Miksi näin, kukaan paikallinen ei pysty ostamaan niistä, koska keskipalkka on 100 - 120 € /kk, pl. jotkut yksityislääkärit, jotka taasen hoitelevat turisteja.


      • ...
        maanomistuksesta kirjoitti:

        Jos olen oikein ymmärtänyt, thaissa ei ulkomaalainen saa omistaa maata. Maa on siellä kallista, tontit yleensäkin pieniä, pari metriä seinien ulkopuolelle ulottuvia, eli erittäin pieniä.

        Niitä rakentajia on sinne ilmaantunut ympäri eurooppaa, eivät mene sinne tekemään hyväntekeväisyyttä. Samoin välittäjät, niitä Espanjassa tapahtuneita huijauksia on vaikka millä mitalla.

        Olen seuraillut 2 vuoden ajan siellä (thaissa) myytävien asuntojen hintoja, tämä kohde tuntuu (mielestäni) kalliilta. Uima-allas, pihatyöt tehty, aita (aidat), vartiointi tms. Sitten kaikki muut taloon kohdistuvat "rasitteet", sähköliittymä, vesi, viemäröinti jne. ?????????????????

        Vanhempi naishenkilö, joka omisti miehensä kanssa asunnon thaissa, valitteli, että joka kohdassa / paikassa paikalliset yrittävät "kusta silmään", kun ei osaa kieltä, ei ole kunnon kontakteja.

        Turistihinnat ovat 10 kertaiset paikallisiin nähden. Hän piti sitä ihan järjettömänä ja oli osittain kyllästynyt nykypäivän menoon. Hänen näkemyksensä perustui 17 vuoden kokemukseen. Ennen oli aika kuulemma ihan erilaista.
        Ruokakin kaupassa maksaa monta kertaa enemmän "turisteille" kuin paikallisille. Kauppaan pitää lähettää jokin paikallinen, jotta saa eväät oikeilla hinnoilla. Mutta turistipaikoissa kiinteähintaisissa kaupoissa se ei onnistu. Ne on hinnoiteltu turistihinnoin.
        Miksi näin, kukaan paikallinen ei pysty ostamaan niistä, koska keskipalkka on 100 - 120 € /kk, pl. jotkut yksityislääkärit, jotka taasen hoitelevat turisteja.

        "Ruokakin kaupassa maksaa monta kertaa enemmän "turisteille" kuin paikallisille. Kauppaan pitää lähettää jokin paikallinen, jotta saa eväät oikeilla hinnoilla. Mutta turistipaikoissa kiinteähintaisissa kaupoissa se ei onnistu. Ne on hinnoiteltu turistihinnoin.
        Miksi näin, kukaan paikallinen ei pysty ostamaan niistä"

        Tuota, kyllä niissä 7/11:ssa, Foodlandeissa ja muissa vastaavissa kaupoissa on hinnat edulliset ja kaikille samat. Ja suurin osa asiakkaista on paikallisia.


      • 655656565
        ... kirjoitti:

        "Ruokakin kaupassa maksaa monta kertaa enemmän "turisteille" kuin paikallisille. Kauppaan pitää lähettää jokin paikallinen, jotta saa eväät oikeilla hinnoilla. Mutta turistipaikoissa kiinteähintaisissa kaupoissa se ei onnistu. Ne on hinnoiteltu turistihinnoin.
        Miksi näin, kukaan paikallinen ei pysty ostamaan niistä"

        Tuota, kyllä niissä 7/11:ssa, Foodlandeissa ja muissa vastaavissa kaupoissa on hinnat edulliset ja kaikille samat. Ja suurin osa asiakkaista on paikallisia.

        Täyttä puppua tuokin juttu. Kyllä taikku hinnat on kaikille samat ja ne on todella edulliset.


      • kokemustalöytyy
        655656565 kirjoitti:

        Täyttä puppua tuokin juttu. Kyllä taikku hinnat on kaikille samat ja ne on todella edulliset.

        Et taida olla oikein perillä todellisuudesta?
        Useat maksut esim. luonnonpuistoissa, eläintarhoissa jne. ovat farngille aina kalliimmat, kuitenkin, mikäli sinulla on thaimaalainen ajokortti, voit saada samalla hinnalla paikallisten kanssa. Katukaupoissa, toreilla ym. farangeja rahastavat reilummin. Seven Eleveneissä ja vastaavissa, kuten myös isoissa kaupoissa esim Lotus, Big C jne ovat kiinteät hinnat kaikille samat.
        Tinkaamalla kyllä farangitkin saavat kyllä alennusta yksityisliikkeistä.


    • halpa talo ?

      Odotas, kun saat taloosi kuuluvat verot, sähköön, veteen, viemäriin liittyvät tms. laskut maksettavaksi.
      Entä tontin vuokra, suomalainen ei voi omistaa tonttia, tontin omistaja voi pyytää ihan mitä tahansa vuokraa, tai myy talosi sitten hänelle.

      Ei paljon hymyillytä, oliko talosi ihan valmis, pitääkö palkata viimeistelijät paikanpäältä, he osaavat rahastaa, kun et osaa kieltä, voihan, etten sanoisi..., en sano, suomalaiset rakentajat ja välittäjät ovat tekemässä hyväntekeväisyystyötä thaissa.

      Näinhän he tekevät mm. Espanjassa, oikeutta käydään, loppua ei ole näkyvissä ?

    • tila tänään

      Niin thain sateet kesällä voittavat moninkertaisesti Suomen sadetilastot, miksi mennä sateeseen. Toivottavasti pääsette eläkkeelle "hyvän sään aikana" ja voitte nauttia talvia lämpimässä ilman lumisateita.

      • Kesäthaifani

        Olen ollut kesäisin Thaimaassa enkä ole mitään hirveitä monsuuneita kokenut. Vettä tulee ehkä n. joka toinen päivä, mutta kuurot ovat erittäin lyhyitä. Suomessahan sade ja etenkin pilvisyys voi jatkua yli viikonkin. Ja täällä on kylmää.

        Thaimaassa lämpötilat ovat kesäisin pyörineet lukemissa:

        Päivä: 35...40
        Ilta: 32..35
        Yö: 28.. 30.

        Ihan mukavasti vai mitä?


    • kustiin

      Hyväuskoista suomalaista kustiin silmään, toivottavasti hän selviytyy siitä, jos rahat riittävät, jälkipyykkiä voi pestä paljonkin, turistipaikoissa pyykinpesu maksaa noin 1 €/kg, siis niitä teepaitoja ja kalsareita.

      Eri veijareita nämä suomalaisetkin, että maanmiehelle puhutaan vaikka mitä.....varsinkin niitä tyttöjuttuja ?

    • Kurjaatti

      Olisi mennyt monelle täydestä, mutta tuo "opettajapariskunta" ampui niin pahasti yli...hahhhhhaaaahhhhhh....

    • loma-ajat ?

      Nyt ei oikein minulle mene ajoitus perille, koskas ne opettajat pitävät lomiaan ? Ei nyt ole hiihtolomien aika, vai oletko sairaslomalla, kun eläkepäivätkin siintelee silmissäsi ? Tänne ei yleensä kirjoittele ihmiset ostoksistaan !

    • vastaa

      Mistä Huitsin Nevadasta kirjoitat tekstisi, onko oma läppäri mukana, kun on Ääät ja Öööt mukana ?
      Opettaja sinusta ehdottomasti olisi pitänyt tulla, mutta pääsitkö edes rippikoulua läpi ? Rippikoulupaperilla ei vielä opeteta ketään ja mitään ? Mitä muuta olet opiskellut ? Kirjoitustaitosi on kuitenkin ymmättettävää.

    • Thaikkunaisen mies

      Jopas on välittäjä vetässy katteet kunnolla kotia :)

      Mun tyttöni sanomien mukaan Thaimaasta saa 20-30 kiloeurolla ison lukaalin kaikilla länsimaisilla mukavuuksilla.

      Jos rakennuttaja on ollut suomalainen, niin siitäpä se 3x hinta selittyykin :) Mut elämähän on .. sanotaan telkkarissa ja pääasia että on ite tyytyväinen.

      Hyvä valinta mökkimaaksi :) Varmasti viihdytte.

    • ala-asteen opettaja

      Minä vaan sanon, että kirjoituksesi on täyttä puppua, tunnen sinut, sait potkut, kun rippileirillä harmoonin soittajana lähentelit tyttöjä, ja vaimosi on sairaslomalla samasta syystä, tosin lähenteli keittiössä poikia...
      ETTÄ, SINNE THAIMAAHAN NAUTTIMAAN VAPAAMMASTA ILMAPIIRISTÄ, ON NUORIA, MITÄ LÄHENNELLÄ !

    • ei-kade

      ja se on kateus. ja varmaan juuri sitä aloittaja pakeneekin thaimaahan! ajattele millaisesta kateudesta täällä suomessa saa kärsiä, jos on oma luxus-mökki! onnea opettajapariskunnalle ja mukavia hetkiä.

      t: ei kateellinen, vaikka köyhäkin

    • thaimaanasukki

      Tolla rahalla olisit saanu helposti 3-400 neliöisen, uima-altaalla ja isolla tontilla, eikä tarvi ostaa viidakosta. 93 tonnia on ihan sika hinta ton kokosesta tönöstä taikkulassa, ellei se satu olemaan keskellä Bankokia.

    • malluska

      , joten älkää väliitäkö. Totta maar siellä on kustukin silmään mutta toivottavsti Teille kävi hyvin ja katto pitää me "monsuunitkin." Me mökkeillään vaan ...Saimaalla.

    • Ikuinen kesä

      Onnea hyvästä sijoituksesta,,,missä päin sijaitsee?Meidän talo on 12 km Hua hinistä etelään,,,Ollaan omistettu pian kaksi vuotta ja ,viihdytään tosi hyvin,,,hinnat ovat nousseet kovasti ja nousevat vielä,,hyvä sijoitus,,ja mikä ihana maa ollaan ihastuttu sadekauteen ,,ja talvet myös vietämme siellä...Voi meitä onnellisia,,,Onnea vielä kerran,,,

      • honda-moposetä

        kilin k....kk..aa sanon hintojen nousullesi.ja se alue siellä tuskin koskaan tulee olemaan kysytty ,mutta kukapa sitä omaansa haukkumaan....... varmasti olette onnellisia....mutta onnelliset joutuu monesti......hoitoon.................niin varmasti olette ihastuneet sadekauteen......kiva yrittää pitää rakennus edes jotenkin kuivana............kosteusvauriot ovatkin pomminvarmoja kaupanpäällisiä .......12km keskellä ei mitään...... ei kerrassaan mitään.......aina mennä pranburiin tahi huahiniin jos mitä ikinä tarvit ja ai jos satut sairastumaan ja äkkiä pitäisi päästä....no siinähän on vieressänne se provinssin kaiken köyhimmille rakentama kerrostaloalue jossa taitaa joku poppamieskn asustaa...on sitten sosiaalista väkeä asukkeina........ei paljon aidat pidättele..............voi teitä................poloisia ..vai arvonnousua...pyh


    • kitsas

      esim. halvasta: ripatti.fi/thaimaa/
      halavalla saa,tönön pihalle PELKKÄ uima-allaskin vaivaiset 20000 euroa !!!!!!

    • Unelmoin

      Olen eläkkeelle jäänyt Opettaja ja kävin Taimaassa vuoli sitten ja ihastuin maahan, voisin vaikka asua
      siellä. Mikä on teidän paikka mistä ostitte asunnon ja missä hinnoissa ovat ja kuka on Myyjä.
      Kiitos näin etukäteen jos saisi tietoa.

      T: Pertti

      • Järki päässä

        Hehee samat tarinat vuodesta toiseen. Ja se mikä loistaa kilometrin päähän, että suurin osa täällä kirjoittelijoista eivät ole ostaneet eikä osta mitään taloa mistään. Ei todellisen ostajat näitä kirjoituksia lue ja jos lukee niin ei näillä kirjoituksilla ole mitään arvoa::DD Ei kait kukaan ole niin tyhmä että näitä myyjien kirjoituksia uskoisi. Ja jos joku lukee, niin älkää uskoko näitä juttuja (lehmä ojassa)::))

        Tärkeintä mulle ainakin olisi jos ostan/ ostaisin, niin katson keneltä ostan ja minkä vaikutelman saan myyjästä!! Ja tutkisin taustat!!


    • paperimiäs

      Mistä näitä PROVOJA riittää?
      Ja vielä uunompi on se joka alkaa tosissaan vastaillanäihin!

    • ตระหนี่

      93ke on noin 45500000b.....siis 45,5Mb.....
      tokihan kukakin saa rahansa laittaa mihin vaan, mutta tuolla rahalla saa kyllä Thaimaasta jotain ihan muuta.
      kannattaa vaikka googlettaa....

      • Valuuttalaskuri

        Saapi ton sun laskun mukaan vaikkapa monta laskinta ja matikantunteja ;).
        Kannattaa sunkin Googlettaa.


      • Heh heh...
        Valuuttalaskuri kirjoitti:

        Saapi ton sun laskun mukaan vaikkapa monta laskinta ja matikantunteja ;).
        Kannattaa sunkin Googlettaa.

        Googlettaminen kannattaa aina :-D


      • asiaaaa

        4,5 Mb oikea vastaus kautchai mai..


    • Cha-am Beach

      Jo monta vuotta,eikä pois ole ikävä.Suomalaiset tulevat perässä niin kuin Espaniaan Norjalaisten/Englantilaisten jälkeen koluamaan niitä jäljellä olevia nurkkia.
      http://thaimaa-cha-am.blogspot.com

    • chok.maa

      minulla on mökkiketju ciang-maista huahiniinja jos olet maksanut 93 olet tullut petetyksi suomailaisittain,että se siitä suomi vastuuhenkilöistä,mutta omatpaha ovat rahasi/ ammattisi,ja lomasi.Ei muutaku murehtimaan paikallisesta ammattitaidolla tehdystä mökistä.PS vuodenpäästä tarkistan nrupattelus.

      • venaa.va

        jo aikoja sitten danskiman kertoi minulle älä osta condoa Thaikuista nyt,koska hinnat tippuu,niinpä olen jättänyt hinnat roikkumaan ,ja miettinyt ostoaikeitani.Toivottavasti danski oli oikeassa, ja saan edullisen condon Thaikuista.


    • Luonteenpiirre...

      tässäkin ketjussa.

      • jldösä

        mitä tuo kauppahinta on euroissa niin voin verrata omaan saaristolukaaliini sitä.


    • en pullistele

      entä sitten

    • voisko kiinnostaa

      Tikkarin ja se oli erittäin iso ja halpa ;)

      • oletko amalia

        no sit arvaan minne sen tikkarin laitoit ;)


      • se oli makea
        oletko amalia kirjoitti:

        no sit arvaan minne sen tikkarin laitoit ;)

        Ja toiseks.. mä söin sen tikkarin.. aivan kuten lapsetkin tekevät ;)


    • K ulli

      yleensä tyhmät ja tietämättömät juntit maksavat reilua ylihintaa...en pahemmin kehtaisi mainostaa omaa tyhmyyttä palstoilla

    • Eräs Thaimaan ystävä

      Onnea uudelle loma-asunnolle ! Olen katsellut myös asuntoja maailmalla,koska
      eläkeikä lähestyy. Kyllä Thaimaasta saa edullisesti asunnon, jos vertaa esim.
      Espanjaan. Siellä saa maksaa vähänkin tasokkaammasta asunnosta 2-3 ker-
      taisen hinnan. Sentakia Thaimaa on myös ykkösenä minun loma-asunto listas-
      sani. Ei kannata välittää noista asiattomista viesteistä. Niitä lähettää luuserit,
      jotka eivät pysty asialliseen keskusteluun. Mukavia lomia Thaimaassa !
      T: Eräs Thaimaan ystävä

    • 14 Rai owner

      Eihän tossa ole mitään järkeä, maksaa nyt 93k € kämpästä Thaikkulassa ! ehkä olis kannattanut ottaa selvää mitä ostaa ja millä hinnalla. Ja paljonkos sitä maata omistetaan, ei kämpän koolla ole väliä vaan maan koolla, eikä siis vuokra vaan oma?

    • sattatippahippa

      En tajua mikä into suomalaisilla on ostaa omia taloja thaimaasta. Menis ihan piruuttaan katsomaan millaisessa kunnossa on thaimaalainen 10 vuotta vanha mökki (jos sellaisen löytää). Sinulla on todennäköisesti 10 vuoden päästä ja viimeistään 20 vuoden kuluttua hallussa pelkkä arvoton "vuokratontti".

      • ehkä kannattaisi

        mikä se mökin huonoksi tekee maassa jossa ei ole pakkasta eikä routaa? Ja kaikki talot ovat vielä ns. räystäsmalleja eli tasokattoja ei siinä maassa ole lainkaan. Kyllä Thaimaassa on liki 100 vuotta vanhoja rakennuksia ja aivan loistavassa kunnossa...oletko joskus käynnyt kun väität ihan älyttömiä?


    • uytuytutyuyt

      Kaverini osti UUDEN talon Pattaylta. 200.000 euroa oli hinta. Lähellä Pattaya Parkia.
      Uima-allas, puutarha 3 h avokeittiö 2 kylppäriä. Teetti vielä saunarakennuksen pihaan, kiukaan ja kivet kantoi repussa suomesta.
      Noh...puolen vuoden päästä alkoi läikkiä ilmestyä olohuoneen kattoon, eli katto vuoti. katto purettiin ja tehtiin uudelleen. Vuoden päästä uima-altaasta irtosivat laatat, vanhat laatat purettiin ja laatoitettiin uudelleen (hinta 8000 eur.)
      Saunamökki tehty päin persettä, ei mitään ilmanvaihtoa ja paneloinnit vedetty lattiaan saakka. saunan oven alla ei rakoa. Joku toukka tai termiitti söi lauteet ja panelit jolloin sormen sai painettua paneleista ja lauteista läpi.
      1,5 vuoden päästä olohuoneen seinään ilmestyi lattasta kattoon halkeama eli talo oli liikkunut. paikattiin paklaamalla mutta halkeama ilmesty uudelleen puolen vuoden päästä.
      kaikki korjauskulut jäivät kaverini maksettavaksi ja se oli n. 25.000 euroa.
      Eli ei muutakuin talokaupoille Thaimaahan.

      • lopeta jo

        happamia on pihlajanmarjat...kyllä myös Thaimaassa on takuu työlle eli sinun juttu on täyttä puppua.....mutta pakkohan sitä on jotain kirjoittaa että vihreä naama saa muutakin väriä.


      • gfrerttgrtr
        lopeta jo kirjoitti:

        happamia on pihlajanmarjat...kyllä myös Thaimaassa on takuu työlle eli sinun juttu on täyttä puppua.....mutta pakkohan sitä on jotain kirjoittaa että vihreä naama saa muutakin väriä.

        takuu ja takuu...kyll thaikkurakentajien takuu loppuu kun perävalot lakkaa näkymästä.
        Usko tai oo uskomatta, ei paljon kylmi.

        Ja sattuu vaan olemaan totta joka sana.

        nimim 15X pattiksella


      • frgbds
        gfrerttgrtr kirjoitti:

        takuu ja takuu...kyll thaikkurakentajien takuu loppuu kun perävalot lakkaa näkymästä.
        Usko tai oo uskomatta, ei paljon kylmi.

        Ja sattuu vaan olemaan totta joka sana.

        nimim 15X pattiksella

        Olet varmaan asustanut Pattiksella jossain 200 patia yö maksaneessa loukossa,sänky ja pieni jääkaappi jonka saat täytettyä halvalla changilla ja paikallisella mekong viskillä......


      • thaimaassa 28 kertaa
        gfrerttgrtr kirjoitti:

        takuu ja takuu...kyll thaikkurakentajien takuu loppuu kun perävalot lakkaa näkymästä.
        Usko tai oo uskomatta, ei paljon kylmi.

        Ja sattuu vaan olemaan totta joka sana.

        nimim 15X pattiksella

        Totta puhut kun sanoit että takuu loppuu siihen kun perävalot loppuu näkymästä. Thaimaalaisilla on ihan eri ajatusmaailma kuin meilä suomalaisilla. Kerran kuuntelin kahta thaikkua ravintolassa ja ne puhu siitä kun joku ulkomaalainen oli niiden mielestä yrittänyt huijata niitä kun se oli pyytänyt muutama kuukaisi sitten valmistuneeseen taloonsa tulleiden seinähalkeamien korjausta. Ei pidä kuvitella että jos suomessa joku on sillein, niin sen on pakko olla muuallakin maailmassa sillein.


      • Talon rakennuttaja
        thaimaassa 28 kertaa kirjoitti:

        Totta puhut kun sanoit että takuu loppuu siihen kun perävalot loppuu näkymästä. Thaimaalaisilla on ihan eri ajatusmaailma kuin meilä suomalaisilla. Kerran kuuntelin kahta thaikkua ravintolassa ja ne puhu siitä kun joku ulkomaalainen oli niiden mielestä yrittänyt huijata niitä kun se oli pyytänyt muutama kuukaisi sitten valmistuneeseen taloonsa tulleiden seinähalkeamien korjausta. Ei pidä kuvitella että jos suomessa joku on sillein, niin sen on pakko olla muuallakin maailmassa sillein.

        Thaimaan maaseudulle rakennutin Thai vaimoni kanssa talon ja urakkasopimukseen kirjattiin takuu kahdeksi vuodeksi ja takuu toimi ok, muutaman asian jouduin korjauttamaan.
        Éi tuo takuu tuntematon ole Thaimaan rakennusasioissa. Urakoitsija ei yhtään nikotellut vastaan, sen vaimoni kirjatessa sopimukseen. Kyseessä oli pienen maaseutupaikkakunnan pienurakoitsija, joka kyllä teki hyvää jälkeä, ei ole koskaan mitään halkeamia ym. vastaavaa tullut eteen.


    • Mitenkäs alottajalla menee näin vuosien kuluttua? Onko kaikki mennyt nappiin niin aattelitkin?

    • jesuiit

      itsellä on jo yksi talo pattayalla ja nyt rakennan toisen talon isaaniin 80-100k€ hintaan ja ehkä myöhemmin ostan condon 30-50k€ jostain phuketista tai samuilta lomakohteiden talot tulee vuokralle ja isaanin talossa asutaan.

      • tyytyväinen omistaja

        Kun aikoo ostaan talon Thaimaasta, niin kannattaa ottaa tarkkaan selville,
        kuka on rakennuttaja ja myyjän taustat.
        Se, että myyjä on suomalainen, ei ole mikään tae siitä, että kaikki menisi
        lakien mukaan.
        Suomalaisillekin on myyty satoja taloja ja myyjä vetäytyy vastuusta heti, kun on saanut rahat käteensä.
        Rekisteröinnit ovat jääneet suorittamatta.

        Myyjät ovat vakuuttaneet, että kaikki on kunnossa, mutta valitettavasti, var-
        sinkin, jos ostaja ei osaa englantia, huomaakin myöhemmin tulleensa petetyksi.

        Verot ja rekisteröintimaksut ovat jääneet maksamatta ja kun sitten jälkikäteen
        yrittää saada kaikki paperit kuntoon ja omistuksen rekisteröinnin itselleen,
        tuleekin ongelmia ja kustannuksia. Ompa eräissä tapauksissa puuttunut jopa rakennuslupa.

        Itselläni on talo Hua Hinnissä, eikä ole ollut mitään ongelmia, kun alussa
        otimme selvää Thaimaan rakennusmääräyksistä ja veroista. Kyllähän
        myyjä yritti alussa kiertää määräyksiä ja näin säästää omia kulujaan, mutta
        ei onnistunut siinä.

        Mutta laadukasta ei täälläkään saa halvalla, ja 100000 € on kohtuuhinta
        hyvästä ja laillisesta asunnnosta.
        Rotanloukkoja saa halvemmallakin.


      • tax
        tyytyväinen omistaja kirjoitti:

        Kun aikoo ostaan talon Thaimaasta, niin kannattaa ottaa tarkkaan selville,
        kuka on rakennuttaja ja myyjän taustat.
        Se, että myyjä on suomalainen, ei ole mikään tae siitä, että kaikki menisi
        lakien mukaan.
        Suomalaisillekin on myyty satoja taloja ja myyjä vetäytyy vastuusta heti, kun on saanut rahat käteensä.
        Rekisteröinnit ovat jääneet suorittamatta.

        Myyjät ovat vakuuttaneet, että kaikki on kunnossa, mutta valitettavasti, var-
        sinkin, jos ostaja ei osaa englantia, huomaakin myöhemmin tulleensa petetyksi.

        Verot ja rekisteröintimaksut ovat jääneet maksamatta ja kun sitten jälkikäteen
        yrittää saada kaikki paperit kuntoon ja omistuksen rekisteröinnin itselleen,
        tuleekin ongelmia ja kustannuksia. Ompa eräissä tapauksissa puuttunut jopa rakennuslupa.

        Itselläni on talo Hua Hinnissä, eikä ole ollut mitään ongelmia, kun alussa
        otimme selvää Thaimaan rakennusmääräyksistä ja veroista. Kyllähän
        myyjä yritti alussa kiertää määräyksiä ja näin säästää omia kulujaan, mutta
        ei onnistunut siinä.

        Mutta laadukasta ei täälläkään saa halvalla, ja 100000 € on kohtuuhinta
        hyvästä ja laillisesta asunnnosta.
        Rotanloukkoja saa halvemmallakin.

        >> Verot ja rekisteröintimaksut ovat jääneet maksamatta

        Onko noihin veroihin ja rekisteröintimaksuihin jotakin selkeää peruskaavaa per asunnon kauppahinta, vai onko siinä paljonkin muuttujia?

        >> Mutta laadukasta ei täälläkään saa halvalla, ja 100000 € on kohtuuhinta
        hyvästä ja laillisesta asunnnosta.

        Ilmeisesti paikalliset sitten asuvat niissä rotanloukoissa, sillä eivät he kykene maksamaan asunnosta / talosta tuollaisia hintoja.

        Thaimaassa taitaa siis olla kahdet asuntomarkkinat, ulkomaalaisille ja sitten paikallisille.

        Miten muodostuu tuo 100 000€ hinta, onko kysessä huoneisto vai talo? Länsimaisen krynderin ulkolaisille rakentama vai paikallisten urakoitsijoiden rakenetama?

        Varmasti vanha asia, mutta miten / millä ehdoilla ulkolainen voi hankkia talon tai tontin ja sitten rakentaa? Miten välttää oharin mahdollisuus myöhemmin?

        Toimiiko maassa kaiki virallisuudet myös englanniksi vai ainoastaa thaiksi?


    • aarreranta94

      Vuosia Thaimaassa asuneena kommentoin keskustelua.
      Lähes kaikki negatiiviseen sävyyn kirjoitetut viestit pitävät 100% paikkaansa.

      • kokemusta on

        Pötyä.

        Itselläni on jo viides talvi Thaimaassa, Hua Hinissa, omassa talossa, eikä mitään ongelmia ole ollut.
        On eri asia sellaisella, joka juovuspäissään hankkii talon tahi-vaimonsa
        nimiin eikä viitsi ottaa selville rakennusmääräyksistä.
        Kun vaimo lähtee lätkimään, jää onneton mies puille paljaille.


    • tyytyväinen_myös

      Täällä on näköjään ihan sekopäitä kirjoittelemassa ja kateus paistaa läpi joka toisesta viestistä. Itse olemme reissanneet 15 v thaikuissa ja perheemme talo on ostettu, rakennettu ja maksettu 2005-2007. Hinta oli n. 7 MTHB, tontti 130 sqrwah ja talo vähän alle 200 neliötä, työn ja suunnittelun laatu erittäin hyvä. Mikä parasta, compoundiimme kuuluu hieno klubitalo (ravintola ym) puisto uima-allasalue sekä 700 metriä pitkä yksityishiekkaranta. Siis taloyhtiön ja rannan välissä ei kulje tietä vaan ranta on asukkaiden. Sijainti n. tunti uudelta kentältä. Nyt, 9 v ekojen talojen rakentamisesta kaikki talot näyttävät edelleen ihan hyvältä. Joissakin terasseissa näkyy likaisen sadeveden jälkiä ja carparkkien sandstonet ovat likaisia niissä taloissa joissa ei ole painepesuria. Mutta niin ne talojen räystäät ja pihat likaantuvat Helsingissäkin. Mikä parasta, koko talon rapaus ja uudelleenmaalaus maksaa edelleen alle 20 kTHB jos olisi tarve tehdä. Compoundissa on n. 250 taloa eli kauppoja tehdään liki kuukausittain. Toteutunut hintataso on nyt ollut 10-15 MTHB. Oliko hyvä kauppa? Laskelmieni mukaan koko perheen 3 x v lentoliputkin 7 v ajalta ovat tulleet kaupanpäälle jos tätä vertaa keskiverto suomalaiseen 200 t maksavaan hyyskään. Ai niin, sähkö maksaa saman kuin Suomessa mutta sitä kuluu airconeihin n kolmasosa siitä mitä ok-taloon Suomessa. Vesi on liki ilmaista. Kiinteistöveroja ei ole. Puutarhanhoito ym yhtiön asiat (jätehuolto, uima-allas jne) aiheuttavat n. 60 Eur/kk yhtiövastikkeen. Siinä kulut tähän asti. Rakennustakuu oli muuten 1 v ja toimi ihan hyvin kun claimasin jotain pikkujuttuja. On meillä kyllä Suomessakin mökki, itse asiassa 2 kpl. Mutta lienee selvää mikä on lasten suosikkipaikka. Nämä sekopäiden suorastaan pelottavat kirjoitukset ovat jo sinällään ihan riittävä syy viettää aikaa poissa Suomesta. Että silleen

      • entter_+

        "tyytyväinen_myös" Sorry, vaikka aihe kiinnostaakin, niin en jaksanut tuota yteen putkeen tuupattua sulatusvaikeuksia aiheutavaa jöötiä edes lukea.

        Miloin nämä hyväkkäät oikein oppivat tekemään kappalejakoja? Miksi sen entterin painallus niin kovin vaikeaa?


    • Cha-am beach

      Möin entiset ja ostin lisää.2007-2013.Tässä kateellisille miettimistä.

      • Globetrotters

        Oletko harhainen ? Ei vois vähempää kiinnostaa sun elämäs. Huh huh.


      • Niinpäniinkö
        Globetrotters kirjoitti:

        Oletko harhainen ? Ei vois vähempää kiinnostaa sun elämäs. Huh huh.

        Hitokseen kuitenkin kiinnosti, koska kommentoit yli 2v vanhaa ketjua.


    • 5756565665

      Oman asunnon ostossa ei ole mitään järkeä. Todella hyvän saan 1kk vuokrattua 600-900 euroa. Ja kun laskee sen että jos ostaa niin 30 vuoden päästä talo pitää luovuttaa takaisin. 90 000 eurolla viettää n.100 kk Thaimaassa eli siksi en osta omaksi.

      • TalollinenThai

        Miksi talo pitää luovuttaa takaisin ja kenelle ?
        Olen ostanut talon tontteineen ja thaimaan lainsäädännön mukaan vaimoni nimiin.


      • olevarovainen

        Tietenkin, jos värkeissä ei ole varaa, niin asunnon ostohan on mahdottomuus. Velaksi ei täällä kannata asuntoa ostaa, mutta me. joille on siunaantunut hieman ylimääräistä, olemme ostaneet oman talon ja olemme tyytyväisiä.
        Onhan se toista tulla omaan taloon ja olla useita kuukausia, kuin kytätä vuokrailmoituksia, eikä koskaan tiedä, minkälaiseen loukkuun joutuu.

        "talolliselle" haluan vain sanoa, että pidä välit thaikkuvaimosi kanssa hyvässä kunnossa, jottei hän anna sinulle muuttokehoitusta. Niinkin on eräille käynyt ja silloin suomipoika jää puille paljaille.


      • TalollinenThai

        Jepjep Varovainen.
        Heitin tuon vaimojutun ihan vain ansaksi että joku tietäväinen kommentoisi vähän vahvemmin tuota sinun varoittamaa.
        Talorahat on yhdessä vaimon kanssa tienattu ja talon ostimme yhteisen lapsemme nimiin, jolla suomen ja thaimaan kansalaisuus.
        Tarkoituksena siis alunperin että lapsella omaisuutta.
        Ei nuo muuttokehotukset sen kummempia ole thaimaassa, kuin suomessakaan, mutta tietysti hankalai varsinkin jos ainoa omaisuus on koti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      218
      1852
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1689
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1162
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1080
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1055
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      970
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe