Langkawi vs. Kota Kinabalu

Utelias

Malesiaan ollaan suuntaamassa ja vaikka monta keskusteluketjua on tullut jo luettua, niin silti vieläkin olisi paljon kysyttävää. Kuala Lupurissa ollaan muutama oäivä, mutta seuraavaksi emme tiedä kumpi olisi parempi, Langkawi vai Kota Kinabalu? Onko kohteissa paljon eroa esim. turistimäärissä ja hintatasoissa? Kaikki vinkit otetaan vastaan!

10

16050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toi vertailu on vähin kuin kysyi että kumpi on parempi kuin Turku vai Hailuoto. Ei ihan ossaa sanua. Jos KLläsä oletta kerta muutaman päivän, nii kaupunkia ei KKhon kannata mennä ettimhään ja enimmät ostoksekki varmasta kannaattaapi tehä sieltä. Koitan kuvvailla eroja niin ku mie net näjen:
      Langkawi on joteksakki selevä rantalomapaikka josa on enimmiten piikkinokkaturisteja. Euroopasta ja Australiasta. Ja tietty myös kotimaanmatkaajia. Meleko hilijanen ja rauhallinen paikka joson heleppo kulukia umpärhiinsä omin nokkinensa. Ja onhan saarela aikalaila kattomista ku sitä ajelskellee sinnetänne. Mulla kyllä kulu ihan hyvin pariviikkonen sieläki. Jonkuverran järijestethään retkiä lähele ja vähän kauvemmaksiki. Ostosmahollisuuvet rajottuva enämpiki semmosheen turistkrääshään. Viina ja tupakki on halapaa ku son TaxFree aluetta.
      Kota Kinabalu on aikalaila tavallinen Aasialainen parinsaantuhannen asukkaan kaupunki ei kaupunkia kummempi. Lähelä Tanjung Arun ranta-alue ja Tunku Abdul Rahmanin marine parkki. Sabahisa asiat on vähin niin että sielä on aika vaikia ite kulukia mihinkhään ku non enimmin semmosia suojelualueita joihinka vaajithaan opas mukhaan. Mutta niistei sitten tule loppua ollenkhaan. Pariviikkua olen sielä kans reissaillu, eikä toelakhaan tullu aika pitkäksi. Turisteja ihan ympäri maalimmaa. Eniten ehkä Koreasta ja Japanista. Hintataso on jonkuverran korkiampi ku niemimaala.
      Molen jonkuverran kirijotellu tuosta Sabahista tälle palstale. Löytyvä nimimerkilä hakemala laajan havun kautta.
      Kysele vain jos sit on jotaki mielenpäälä.

      Terkut Pera

    • Heinäkuu

      Itse olimme samassa tilanteessa vähän aikaa sitten, ensin olimme menossa Langkawille, mutta sadekauden huomioon ottaen ja paikkoja vertaillen päädyimme Borneoon. Eli olemme myöskin muutaman yön ensin Kuala Lumpurissa ja siitä jatkamme Borneolle. Matkakuume nyt jo kova!

    • Orangutang

      Borneoon tietysti.

    • Utelias

      Onko huhtikuu hyvä aika matkustaa Langkawille?

    • Miika29

      Olen käynyt sekä Kuola Lumpurissa,että Langkawilla.Molemmat todella kivoja paikkoja! Langkawilla olimme 8 päivää ja resortin nimi oli Mutiara Buray bay. Oli kerta kaikkiaan tasokas paikka, mahtavat rannat, hotelli erittäin hyvä ja ihmiset todella ystävällisiä.Hotellin keittiö oli voittanut erilaisia palkintoja ja sen kyllä huomasi!! Kävimme myös sukeltamassa kerran ja jos vedessä viihtyy, kannattaa sitä kokeilla! Sukeltamaan pääsee ilman korttiakin(kts introduction kurssi)

      Mikäli haluat kysyä lisää, kirjoitteleppa osoitteeseen [email protected]

      Muuten hyvää matkaa!

    • Trackings

      PerttiS vastaili jo kansanomaisesti aika oikeaan. Voisi myös huomioida, että elintaso on hiukan erilainen niemimaalla ja Borneossa. Borneossa maallista hyvää on tarjolla vähemmän, mutta sitten taas halvemmalla. Siellä tullaan 10-20 vuotta perässä. Langkawi on paratiisi - rauhan ja hyvän palvelun sija turistille - esim golffaajalle ja suoretkeilijälle. Kota Kinabalusta turisti ei varsinaisesti saa mitään, siellä ei oikeastaan turistia paljon huomioida, mutta viidakkomatkailu ja sukellusretket ovat sitä tasoa, että maailmasta ei parempaa löydy. Suomesta ei vielä voisi ajatella pakettimatkoja Kota Kinabaluun tehtävän, ei väkemme olisi tyytyväistä sikäläiseen palvelutasoon, esim hotelleihin. Itse välttäisin massaturismia ja ottaisin tiketin KK:hon, mutta mielstäni taas Penang kepittää monella tasolla Langkawin, mutta niissähän voi käydä helposti molemmissa.

      • Krändi

        Sinne vaan. L on perussettiä ja KK eksoottisempaa, mutta eipä siellä kauaa kannata kärvistellä. Rannalla olimme kahdestaan...


    • Sandakan

      En ole käynyt Langkawilla, mutta KK:ssa kylläkin.

      Kaupungissa itsessään ei ole mielestäni paljoakaan nähtävää. Kannattaa lentää Sandakaniin ja mennä Sepilokiin katsomaan orankeja, Selingan- kilpikonnasaarella kattoon kilpparit ja yheks/kaheks yöks Kinabatangan-joen varrelle ihmettelemään sademetsäluontoa ja nenäapinoita :) Retkipaketti kannattaa varata jo KK:ssa, sillä esim. kilpikonnasaarelle pääsee vain rajoitettu määrä turisteja, me saimme viimeisen mökin viime tingassa, vaikka matkustettiin tammi-helmikuun vaihteessa, joka ei ole pahinta sesonkia.

      Reissu tehdään siis Sandakanin kautta, joka on muutenkin paljon mielenkiintoisempi kaupunki kuin KK. Rähjäisempi ja pienempi kylläkin, mutta jotenkin intiimi ja paljon näkemistä!

    • vastauksesta kiittää

      Hauska oli lukea analyysejanne noista paikoista kun olen ollut nauttimassa noista molemmista. Olisi mukava kuulla kommenttejanne Balista. Onko lokakuu hyvä aika mennä sinne? Olen työmatkalla Soulissa lokakuussa ja kahden työrupeaman väliin jää 10 päivää ja palaan siis takaisin Souliin ja nyt aprikoin sopivaa kohdetta minne olisi mukava myös yksin matkustaa. Mitä mieltä olette Balista?
      Olisin kiitollinen hyvistä vinkeistä ja ehdotuksista.Haluaisin kiinnostavan rauhallisen paratiisin missä snorkklailla, nauttia auringosta ja upeasta luonnosta. En kaipaa suurkaupunkia sillä lennän jo Souliin New Yorkista.

      Liisa

    • dölkölkölk

      Enpä lähtisi Balin sameisiin vesiin snorklailemaan. Malesian itärannikolla kivoja saaria ellei jo tuohon aikaan ala sadekausi painamaan päälle..?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe