Onko likaisesta työstä maksettavan lisän määrä määritelty työehtosopimuksessa vai sovitaanko se paikallisesti erikseen? Kaverini on SOLilla töissä ja heillä se on 10,43 euroa (ellen ihan väärin muista), mutta meidän firmassa se on vähemmän...
Likaisen työn lisä
6
13817
Vastaukset
- piikalikka
Kun otat yhteyttä ammattiliittoosi.
Tod näk kyseessä on ns. eritelisä, jota maksetaan virtsa-, oksennus- yms. kaltaisista eritteistä. Summa on määritelty TES'ssa.
Summa olisi varmaankin paljon suurempi, kuten myös tuntipalkat, mikäli jokainen siivooja vaivautuisi hieman ajattelemaan ja liittymään alan ammattijärjestöön. Ilman sitä palkat eivät nouse.
Vai ovatko kaikki liittoon kuulumattomat saaneet palkkansa itse neuvoteltua 15 euroon tunnilta?- ole liittokaan
neuvotellut 15€. se on neuvotellu hienosti sen siihen 7€. ett se siitä. jos on kiva kuulua liittoon, kuulu-älä tuputa muille.
- entinen jäsen
ole liittokaan kirjoitti:
neuvotellut 15€. se on neuvotellu hienosti sen siihen 7€. ett se siitä. jos on kiva kuulua liittoon, kuulu-älä tuputa muille.
Ammattiliitto on ajatuksena ihan jees, mutta käytännössä homma ei oikein toimi, ei ainakaan palvelualoilla. Aikoinaan kun kuuluin PAM:iin ja tarvitsin apua kun työnanataja rikkoi työehtosopimusta niin apua ei herunut, ilmeisesti siksi koska kyseessä oli pikkufirma ja pikkufirmojen työntekijöiden puolustaminenhan ei tuo tarpeeksi julkisuutta ammattiliitolle.
Ja olen samaa mieltä edellisen kanssa siitä, että eipä PAM ole hirveän innokkaasti neuvotellut isompia palkkoja työntekijöille, ja tämähän ei koske ainoastaan siivoojien palkkoja. Paperiliitolla on huomattavasti vähemmän jäseniä, mutta palkat on paremmat kuin palvelualojen työntekijöillä.
- mielestä
minimi taitaa olla se 10e ja risat erikoissiivouksesta,ainakin kiinteistö ja siivousalan tessisä. meidän firmasa se on jotain 13,52e
- 33353wdd
Siis tarkoittaako tuo että saa vain 10€ tai vähän päälle kk palkkaan likaisen työn lisästä? Tuttavani sanoi että hänen ystävänsä kun on roskakuski niin likaisen työn lisä korvaa roimasti ja se on aika hyvä lisä.
- vkosiivous
Roskakuski on roskakuski, täällä keskustellaan siivoustyöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184541Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032420Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421981Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181779- 791543
- 1461505
- 111061
- 93900
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik39827- 118818