Punalehtiruusu

lempiarmas

Olen onnistunut hankkimaan itselleni punalehtiruusun siemeniä. Kuinka toimin niiden kanssa, että saisin pensaan kunnolla kasvamaan? Voiko siemenet kylvää keväämmällä suoraan maahan, vai tarvitaanko esikasvatusta? Kuinka nopeasti/hitaasti ruusupensas kasvaa?

5

1432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esikasvatus

      sisällä ja kun hallayöt on ohi niin taimena maahan. Kasvua voi edesauttaa pienoiskasvihuoneella.

      Voit kokeilla myös molempia tapoja ja katsoa kumpi on sinulle parempi.

    • Möyris

      Kokeilin itse kerran kasvattaa punalehtiruusua siemenistä. Eivät itäneet. Muistaakseni ensin "lämpökäsittelin" sisällä ja siirsin lumen alle ulos kasvatusastiassaan. Samalla tavalla kokeilin lehtokuusamaa. Helpoin olisi varmaan kylvää ulos ja antaa luonnon hoitaa oikeat lämpötilavaihtelut ajan kanssa. Nopeasti nämä eivät tule täysikasvuisiksi tällä tavalla siemenistä kylvettynä. Punalehtiruusu ei ole kallis sijoitus ostettuna; suosittelisin sitä mieluummin:)

    • Elisama

      Kylvetään keväällä. toiset kyllä käyttää syyskylvöäkin. Yleensä eivät taimet nouse ensimmäisenä vuonna vaan toisena. Vaatii siis kärsivällisyyttä hoitaa kylöstä koko kesän kun ei tiedä miten käy. Näin ne ammattilaiset tuottaa taimia. Olen ollut kuviossa mukana ja nähnyt että toimii.

      • siemenesta

        osta!

        Myos puolikerrottukukkainen Nova\lajike tarjolla!


    • Punalehtiruusu

      Hienoa, että olet innostunut itse kasvattamaan ruusupensaan siemenestä. Itse noukin tänä keväänä pensaastamme kourallisen talven yli pensaassa olleita siemenkotia, laitoin siemenet multaan huhtikuun alussa sisällä ja hyvin lähtivät kasvuun. Pidin sisällä n. toukokuun puoliväliin, jonka jälkeen siirsin esikasvatusastioissa ulkoilemaan parvekkeelle. Kesäkuun puolivälissä istutin ne "taimilastentarhaan". Nyt ne ovat n. 7-10 senttisiä, hyvin tuuhentuneita alkuja. Tarhassa ne saavat olla tarvittavan pitkän ajan. Tällä tavoin kasvatin viime vuonna myös ruusukvitteneja ja nyt minulla on niitä tontillamme kasvamassa 54 kpl n. 25 cm korkeita, hyvin tuuheita alkuja. SUOSITTELEN!! Kaupasta saa helpolla ja kenties halvalla, mutta kasvun näkemisen iloa et tällöin saa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe