Olen onnistunut hankkimaan itselleni punalehtiruusun siemeniä. Kuinka toimin niiden kanssa, että saisin pensaan kunnolla kasvamaan? Voiko siemenet kylvää keväämmällä suoraan maahan, vai tarvitaanko esikasvatusta? Kuinka nopeasti/hitaasti ruusupensas kasvaa?
Punalehtiruusu
5
1681
Vastaukset
- esikasvatus
sisällä ja kun hallayöt on ohi niin taimena maahan. Kasvua voi edesauttaa pienoiskasvihuoneella.
Voit kokeilla myös molempia tapoja ja katsoa kumpi on sinulle parempi. - Möyris
Kokeilin itse kerran kasvattaa punalehtiruusua siemenistä. Eivät itäneet. Muistaakseni ensin "lämpökäsittelin" sisällä ja siirsin lumen alle ulos kasvatusastiassaan. Samalla tavalla kokeilin lehtokuusamaa. Helpoin olisi varmaan kylvää ulos ja antaa luonnon hoitaa oikeat lämpötilavaihtelut ajan kanssa. Nopeasti nämä eivät tule täysikasvuisiksi tällä tavalla siemenistä kylvettynä. Punalehtiruusu ei ole kallis sijoitus ostettuna; suosittelisin sitä mieluummin:)
- Elisama
Kylvetään keväällä. toiset kyllä käyttää syyskylvöäkin. Yleensä eivät taimet nouse ensimmäisenä vuonna vaan toisena. Vaatii siis kärsivällisyyttä hoitaa kylöstä koko kesän kun ei tiedä miten käy. Näin ne ammattilaiset tuottaa taimia. Olen ollut kuviossa mukana ja nähnyt että toimii.
- siemenesta
osta!
Myos puolikerrottukukkainen Nova\lajike tarjolla!
- Punalehtiruusu
Hienoa, että olet innostunut itse kasvattamaan ruusupensaan siemenestä. Itse noukin tänä keväänä pensaastamme kourallisen talven yli pensaassa olleita siemenkotia, laitoin siemenet multaan huhtikuun alussa sisällä ja hyvin lähtivät kasvuun. Pidin sisällä n. toukokuun puoliväliin, jonka jälkeen siirsin esikasvatusastioissa ulkoilemaan parvekkeelle. Kesäkuun puolivälissä istutin ne "taimilastentarhaan". Nyt ne ovat n. 7-10 senttisiä, hyvin tuuhentuneita alkuja. Tarhassa ne saavat olla tarvittavan pitkän ajan. Tällä tavoin kasvatin viime vuonna myös ruusukvitteneja ja nyt minulla on niitä tontillamme kasvamassa 54 kpl n. 25 cm korkeita, hyvin tuuheita alkuja. SUOSITTELEN!! Kaupasta saa helpolla ja kenties halvalla, mutta kasvun näkemisen iloa et tällöin saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1658410KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4477543Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei743854Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521563619Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1143033Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään542735Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv422046- 1262036
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231873Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211621