Rigassa asuvia suomalaisia?

- Joskus voisi tavata? -

Jos Rigassa asuu muitakin suomalaisia, olisi ehka joskus mukava tavata - vai olisiko?

Itse kuulun tavalliseen rahvaaseen. Olen asunut taalla vuosia ja jotenkuten olen oppinut venajan kielta.

[email protected]

8

1027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Expat

      Kyllähän me toisiamme tapaamme vähän väliä, jos ei muuten, niin Riian Suomalaisen Kauppakillan merkeissä. Kai olet tietoinen ko. yhdistyksestä?

      P.S. Suomalaisena ja suomen kieltä puhuvana minä asun Riiassa, en Rigassa. :)

      • Nimetön

        en ole koskaan kuullutkaan. Mika ja missa se on?

        Olen vain asunut Rigassa noin 6 vuotta enka ole tavannut suomalaisia muuta kuin joskus sattumoisin kesaisin Vanhan Rigan kaduilla.

        Kaupungin ja yleensakin erisnimien vaantamisesta olen sita mielta, etta se on turhaa. Aion siis edelleenkin asua Rigassa.


      • Expat
        Nimetön kirjoitti:

        en ole koskaan kuullutkaan. Mika ja missa se on?

        Olen vain asunut Rigassa noin 6 vuotta enka ole tavannut suomalaisia muuta kuin joskus sattumoisin kesaisin Vanhan Rigan kaduilla.

        Kaupungin ja yleensakin erisnimien vaantamisesta olen sita mielta, etta se on turhaa. Aion siis edelleenkin asua Rigassa.

        Olet asunut Riiassa 6 vuotta ja et ole kuullutkaan Kauppakillasta? Omituista.

        Lisätietoja www.kauppakilta.lv


      • Nimetön
        Expat kirjoitti:

        Olet asunut Riiassa 6 vuotta ja et ole kuullutkaan Kauppakillasta? Omituista.

        Lisätietoja www.kauppakilta.lv

        kai venalaisen vaimoni tossun alla. Silleen.

        Jos ei toimi kaupan alalla, Kauppakiltaan tuskin tormaa.


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        kai venalaisen vaimoni tossun alla. Silleen.

        Jos ei toimi kaupan alalla, Kauppakiltaan tuskin tormaa.

        Mutta jos joku suomalaisista sattuisi tarvitsemaan hyvaa (euroremontti juuri tehty) vuokra-asuntoa, meilla olisi tarjolla sellainen Kaugarissa (50 min. junalla keskustasta). Vuokra 200 Ls/kk salat. 2 huonetta, 50 m2, 3 krs.

        Koska tama asunto on Kaugarissa (asema Sloka) se lahinna sopisi siella tai Jurmalassa tyoskenteleville.

        Lahella Jurmalan rantoja, joten sopii myos pelkastaan kesaasumiseen.

        [email protected]


      • Expat
        Nimetön kirjoitti:

        kai venalaisen vaimoni tossun alla. Silleen.

        Jos ei toimi kaupan alalla, Kauppakiltaan tuskin tormaa.

        Parempi kuitenkin tossun alla kuin taivasalla..:)

        Kauppakillalla on hyvin vähän kaupallista merkitystä, killalla on paremminkin sosiaalinen tilaus. Kilta järjestää keilausiltoja, illanistujaisia (joista perinteikkäimpänä Marskin syntymäpäiväjuhlat, eli kesäjuhlat), lasten pulkkamäkitapahtumia Siguldassa jne.


      • Tiitu
        Expat kirjoitti:

        Parempi kuitenkin tossun alla kuin taivasalla..:)

        Kauppakillalla on hyvin vähän kaupallista merkitystä, killalla on paremminkin sosiaalinen tilaus. Kilta järjestää keilausiltoja, illanistujaisia (joista perinteikkäimpänä Marskin syntymäpäiväjuhlat, eli kesäjuhlat), lasten pulkkamäkitapahtumia Siguldassa jne.

        Olisiko killasta apua työharjoittelupaikan löytämiseen kulttuurialalta Riiasta? Onko tietoa kannattaako vaivata killan jäseniä tälläisella asialla? Suunnitelmissani olisi lähteä syyskuussa 07 työharjoitteluun/vaihtoon Riiaan neljäksi kuukaudeksi opiskelun puitteissa. Sopivaa harjoittelupaikkaa tässä etsiskelen ja siellä asuvat varmasti osaisivat auttaa paremmin kuin pelkästä netistä selailu :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe